DB otevřela informační centrum k výstavbě vysokorychlostní trati Praha – Drážďany

Nové informační centrum v Heidenau. Foto: Deutsche BahnNové informační centrum v Heidenau. Foto: Deutsche Bahn

Stavba má začít v roce 2027.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
wxdf

Pokud si někdo chce výstavu prohlédnout, má podivnou otevírací dobu: Od 25. května bude infocentrum pro návštěvníky otevřeno ve středu a v pátek od 11 do 17 hodin.
Nachází se nedaleko zastávky Heidenau-Großsedlitz : https://de.mapy.cz/turisticka?source=osm&id=40671449&ds=1&x=13.8936921&y=50.9595041&z=17.

Kuba

Skončí to VRT tunelem Drážďany – Chabařovice. Pak se pojede po staru na ÚnL západ a tunelem Pod Větruší. Nová trasa Chabařovice – Praha bude zprovozněna v roce 2050.

Petr Frýdlant

Nebude nic ani v roce 2050. Do 5 let se vše hodí k ledu, nebudou finance a celá EU včetně ČR bude řešit jiné a dost závažné problémy.

JGR

Víme už, jaké jednotky budou po té VRTce jezdit?

Anonymní alkoholik

Ummm. Není trochu brzo řešit, co tam bude jezdit, když SŽ odhaduje dokončení realizace v roce 2039, což se pravděpodobně ještě tak 10x přeloží? 😀

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Téhle konkrétní?
Hlavně nákladní vlaky.

asdasdfsdfasd

810, jako vždycky.

Vojtěch

On ten tunel má ještě jednu výhodu bude z něho tolik rubaniny že Lítium zvlášť cín zvlášť vápenec zvlášť a suť nasypat do bývalých uhelných dolů pak to celé rekultivovat a bude to z jedné vody na čisto

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Snad se ten tunel aspoň podaří z naší strany napojit na železniční síť.
Optimální by bylo nechat to celé i u nás udělat Němce s Francouzi. A Dobrou Správu dát jako správu lokálek a zábradlí.

Jiří Kocurek

Lokálky jim nejdou ani zdaleka tak dobře jako to zábradlí… co s tím, sakra?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tak jim nechat jen tu správu zábradlí. V tom jsou nejlepší ve vesmíru.

Alibaba

A myslíte si, že Němci a Francouzi zvládnou lépe boj s našimi byrokraty?

Jiří Kocurek

Nezvládnou, naši byrokrati zhusta umí anglicky na úrovni „massa Bob mít hlad“ a s francouzštinou …

Nicméně byrokrati jsou všude zhruba stejní, často je to jen o přístupu.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ví vil sí.

Jarda

Tato pohadka začala ještě dříve nez jsem se narodil 😀 nejlepe to bylo v dokumentu „sen o rychlovlaku“ no pravděpodobně to zůstane snem i do konce mého života.

rastr

To je opravdu úsměvné informační centrum. Ale už, aby to bylo a už aby byla VRT i do Mostu. ČR toto potřebuje jak prase drbání.

fous55

VRT do Mostu je nápad, se kterým by jinde než v ČR každý hlasatel skončil na klinice Dr. Chocholouška. VRT slouží pro dopravu na několik stovek km mezi městy s několika stovkami tisíc obyvatel. Doprava z metropole do 100 km nebo jedné hodiny je příměsto! Na to má smysl jedině rychlá konvenční trať na 200 km/h, která obslouží i vše „po cestě“.

asdasdfsdfasd

Konveční trať na 200 je v česku VRT 😀

Apollo 17

No a do toho Mostu je plánovaná ta nová rychlá konvenční ttať ma 200 km/h. 🙂

Martin

Je planovana na 250km/h…

Josef Švejk

Já tady žádnou rychlodráhu nechci. Bude to akorát jeden velký tunel na peníze a žádná rychlodráha tu nakonec stejně nebude. Tahle republika navíc nemá peníze na mnohem důležitější věci.

R2R2

Mozna nakonec bude a je otazka, zda to nebude jeste horsi, protoze stavba a nasledne dotovani tezce ztratove trati bude vetsi zatezi nez staleti opakovaneho vypracovavani nikdy neuskutecnenych projektu.

Hala D

Aha, nová trať a nic se tam vozit nebude? Nevíte, že lepší a kapacitní trať si na sebe provozem vydělá a to je ten důvod proč se takovéto tratě projektují a staví?

Georg

treba ve spanelsku, tam jsou na vynosne trate experti.

Jiří Kocurek

A ta nákladní doprava, která se kolem Labe už nemá kudy procpat, naví s neexistující zálohou, ta souvisí se Španělskem?

Jan T.

Na co třeba, na uplácení důchodců před volbama?

Alibaba

Jaké důležitější věci?

Novák Jan

Kdyz se nebude investovat tak ty prachy nikdy nebudou. Investice musi prinest zisk.

IGCT

Doufám, že ta stavba nezačne. Kanál na peníze. Naše dluhy jakožto státu rostou.

Hala D

Á odpurci železnic a všeho nového už se přesouvají sem. Kdyby jste se raději staraly o ty vaše chatrče, do kterých neinvestujete, protože to je ztráta času a peněz.

IGCT

Nejsem odpůrce železnice, ale odpůrce narůstání dluhů. Fakt ty vrtky za ty prachy nestojí.

Bram

Tebe se na to tak budeme ptát :-).

Jaroušek

Má to i ekonomický přínos 😃

Jiří Kocurek

Mámmá řešešení tohotoho proproblemému: Postavíme novou trať na 120 km/h, bude 3x levnější. A pak přestavíme koridory na 230 km/h!

Jiří Kocurek

A nebo tedy můžeme hloubat nad tím, jak různé lokálky dokážou převzít dálkovou dopravu tranzitující přes ČR a rýpat do toho, že vlaky Berlín-Mnichov-Vídeň by jezdit neměly…

Granja

Ty VRT nárůst dluhů nezapříčinily – nestaví se, takže prosím konkrétně co tedy ten nárůst dluhů zapříčinilo a jak jste dosud proti tomu (alespoň takto někde v diskusích) bojoval.

Jan T.

Dluhy rostou kvůli neprůhledným dotacím, kompenzacím a díky obřím mandatorním výdajům. Investice do veřejné infrastruktury jsou naopak velmi efektivně vynaložené prostředky. A tohle není nějaká lokálka obsluhována KŽC, ale mezistátní rychlé a kapacitní spojení.

Alibaba

Dluhy rostou třeba i kvůli dálnicím, kvůli posílání peněz přes Brusel, kvůli vyplácení důchodů, kdy se do průběžného systému dosypávají ještě další peníze.

David

Po takové pohádce se krásně usíná 😀

Petr

Já chci ještě tu o Tachlovickém tunelu. 😀

Alibaba

A co Ejpovický tunel?

Petr

Ne když už tak o Jadranském.