DB objednala dalších třicet rychlovlaků ICE, stát pošle firmě ročně miliardu eur navíc
Vysokorychlostní vlak ICE . Foto: Deutsche Bahn
Německý státní dopravce Deutsche Bahn oznámil nákup dalších třiceti vysokorychlostních jednotek ICE. Firma současně snížila díky nižší sazbě DPH ceny
U nás by taky objednatele chtěli takovéto nové vlaky ale většinou za stávající cenu a v tom je ten problém.
Kraje objednávají rychlovlaky… 🙂
Které konkrétně ICE to mají být? Jen se tedy lehce obávám, že zejména po rozmachu silniční elektromobility se vlivem debilní Energiewende začne jezdit na dráze 80 km/h v osobce a 60 km/h náklady nebo tak něco, neboť nepředpokládám reálně uplatnitelnou novelizaci zákona zachování energie (jakkoli legislativní pokus v tom směru by mě už asi ani nepřekvapil). :-/
…podle článku na RG, kde se píše o „further 30 high speed trainsets suitable for ‘at least’ 300 km/h“, jde zřejmě Velara, byť to tam explicitně napsáno není:
https://www.railwaygazette.com/policy/db-to-order-more-high-speed-trains-as-government-cuts-vat-on-fares/54627.article
TZ výborně! To je přesně to, co bylo diskutováno ve vedlejším článku o cenách letenek a podle reakcí na ten příspěvek diskutujícího je zjevné, že si tento fyzikální problém polovina populace buď neuvědomuje nebo si ho nechce připustit. V důsledku (ne)konání německé vlády se prostě elektrika stane nedostatkovým zbožím.
No právě. Boj s CO2 se vede tak, že je přednější odstavit jaderné elektrárny. Po 25 letech Energiwende mají stále 40 % elekřiny z fosilních zdrojů. A nejhorší je, že za nedostatek obnovitelné elektřiny v Německu můžou okolní státy, které se neřídí německým vzorem.
PS: Německo je snad jediná země v Evropě, kde v posledních 10 letech zprovoznili nový uhelný zdroj elektřiny s výkonem přesahujícm 1 GW (konktrétně 2. největší uhelku v Evropě po polském Bełchatówu)
A aby jim to aspoň nějak fungovalo, tak si postaví další plynovod z Ruska, ke kterému pak budou nuceni zaujmout „rozumný“ postoj i kdyby opět okupovalo celou střední Evropu. Ale to je asi jen taková náhoda, že to malinko připomíná některé nepěkné vzpomínky (těch ostatních)…
Což o to, Německo a Rusko by byli rádi partneři. Ale to nemohou překousnout Američani, a proto do toho všeho hází klacky. Nakonec stejně Nord Stream 2 bude, byť se zpožděním, protože půjde oklikou mimo dánské teritoriální vody. A Poláci tomu svým pro-USA přístupem dávají korunu. Jednou to dopadne tak, že se US vojáci pouze přesunou ze základen v Německu, které budou nuceni opustit o kousek víc na východ do Polska. Cesta zpět do USA by byla příliš drahá.
No právě. Poláci si nechtějí zopakovat situaci, kdy si je Rakušan a Gruzínec naporcovali. A protože jim i potom zavazeli, tak zahájili genocidu. A to se Polákům opravdu nelíbí. Ostatně komu by se něco takového líbit mělo.
A k té poslední větě: To si vážně myslíte, že US posádky jsou stále tytéž se stále toutéž technikou, takže se nidko z nich nevrátil do USA?
A my zase nic. 😞
Škoda, že nekoupili Velaro Novo.
Pokud má DB opravdu konkurovat aerolinkám, např. na lince Berlin – München, kde na to tak nějak infrastruktura je, jsou potřeba výhradně BR 407 (Velaro D). Nepředpokládám, že Siemens bude stavět vlaky na V300+ pouze jednosystémové. Na tomto spojení se dá jet 300 km/h v úsecích Halle – Erfurt – Ebensfeld a Nürnberg – Ingolstadt. Mohlo by to být více, ale zase to není tak málo. A jet tyto úseky Vmax 250 nebo 300 už je docela rozdíl. Tam je potřeba, aby ten ultrarychlý Sprinter nejel pouze několikrát denně, ale každou hodinu a do toho v protikladu ty pomalejší zastávkové… Číst vice »
U každé jiné společnosti bych vám dal za pravdu, ale ne u DB. Zkuste se projet ICE3 na trati, kde se dá jet 300 v Německu, šance že pojedete 300 je velmi malá, protože se jezdí stylem „rozjet na 250-260, dát výběh, počkat, až to sleze na 210-220 a znovu to rozjet na 250-260 atd…“
Jen v úseku Köln – Frankfurt už mám naježděno několik tisíc kilometrů, takže neusuzuji jen z jedné náhodné jízdy. Ono je to o konstrukci GVD. Je tam nějaká průměrná rychlost, na kterou je GVD připravený a ta již (v tomto úseku) obsahuje vatu cca 5 minut. Ta vata je dost důležitá vzhledem k tomu, že na sever i na jih od této VRT se nacházejí úseky, ve kterých je riziko získání průměrného zpoždění okolo 10 minut celkem běžné (bohužel). Když vlak jede na čas, tak se koná to, co popisujete. Ale už jsem mnohokrát (30% mých cest) zažil doslova stíhací… Číst vice »
Taky mám naježděno x tisíc km (ale spíš Mnichov – Berlin). Mezi Ingolstadtem a Norimberkem jsem jel 300 jen asi 3x (paradox je, že ani jednou to nebylo se zpožděním.) Mezi Erfurtem a Halle jsem asi nejvíc krát jel 300. Ale příjde mi to takové chaotické, někdy i když je zpoždění (tzn. velmi často) se jede jako by se nechumelilo a někdy, když není zpoždění, tak se mi stálo, že jsme byli v Norimberku ze směru z Berlina s 5 minutovým náskokem (což se v Německu neděje prakticky nikdy). Další věc co se mi stáva je, že tou „úspornou jízdou“… Číst vice »
Pro zajímavost:
To, nakolik je maximální rychlost na některých vybraných úsecích VRT-tek využívána se v roce 2018 mj. zkoumalo tady:
https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/SR18_19/SR_HIGH_SPEED_RAIL_CS.pdf
v Příloze V – Analýza využití kapacity traťové rychlosti (strana č. 72) – a ta čísla jsou v intervalu od 29 – 63 %. LGV Est má 63% a Berlín – Mnichov pak 43%.
Ale to bohužel nereflektuje jenom to, zda jezdí „úsporně“, ale také rychlostní omezení… Například v Itálii se po příchodu konkurence víceméně jezdí max. rychlostí a odráží to i JŘ, ale přesto je průměrná cestovní rychlost relativně nízká, protože dojezdy do uzlů jsou často ukrutně pomalé…
Dle tiskovky maji objednat dodatecnych 30 rychlovlaku na 300km/h, tzn. ICE 3 Nachfolger (ICE 4 muze max. 250 km/h). K tomu bude brzy vypsano vyberko nejspise i s opci na vice vlaku. Preci jenom predpoklada Deutschland Takt mnohem vice linek s rychlosti 300 km/h.
Aha, kde se mají stavět tratě na 300 km/h v Německu? 🙂
Frankfurt am Main – Mannheim, Würzburg – Nürnberg, Hannover – Berlin
Zpráva z jara 2019 v souvislosti s Deutschland – taktem
Na obrázku je ICE3 nikoliv ICE4.
Jinak komfort v ICE4 mi příjde nejhorší ze všech ICE.
Také se mi to zdá, nicméně DB v popisce fotky mají uvedeno ICE4.
Také se domnívám, že v případě ICE4 se jedná o dvanáctivozovou jednotku s poměrně hranatými čely. Vmax 250 je trochu nepochopitelná cesta zpět a komfort s otazníkem. Rozhodně raději jezdím se starou dobrou 401. Jedno mají ale všechny ICE vlaky společné. Jsou daleko pohodlnější než railjet. Z mého pohledu.
ICE 4 je jako náhrada za vlaky kategorie IC.
Původní zadání bylo na Vmax 230km/h.
…tak proč proboha kupujou tu šílenost jménem ECx od Talga, když by pro náhradu IC měly sloužit ICE4?
Pokud dobre chapu ICE rady, tak ICE 4 je spise nahradou ICE 1 a ICE 2 nez vylepsenim ICE 3, zli jazykove tvrdi ze se jedna o „levnou“ nahradu, neni cilem, aby to byl nejkomfortnejsi z komfortnich vlaku.
ICE 3 bohužel dohání ICE 4 po rekonstrukci.
Ice4 je hujda a ne rychlovlK. Dekadence na nemecky zpusob