DB poprvé nasadila testovací jednotku ICE na novou trať mezi Stuttgartem a Ulmem
Pravidelný provoz na nové vysokorychlostní trati začne letos v prosinci.
Deutsche Bahn zahájila testování vysokorychlostní jednotky ICE na úplně nové trati mezi Ulmem a Stuttgartem v úseku Ulm – Wendlingden. Jízdy sloužily k výcviku strojvedoucích, kteří v příštích týdnech zahájí testování vlaků v plné rychlosti. Vlak jel proto po trati jen 20 kilometrů v hodině. Postupně začne testování pro rychlost až 275 kilometrů za hodinu. Pro pravidelný provoz bude zavedena rychlost 250 km/h.
DB na testování nasazuje jeden ze dvou zkušebních vlaků ICE. Vlaky jsou podobné běžnému ICE, liší se ale šedým pruhem. V části vlaku chybí sedačky, místo nich je měřicí technika. Jde o jednotky řady 605 (ICE-TD), které jezdily v pravidelném provozu do roku 2017.
Nové spojení bude uvedeno do provozu pro běžný provoz 11. prosince 2022. Jízdní dobu rychlovlaků mezi Frankfurtem a Mnichovem zkrátí o zhruba patnáct minut. Nový úsek měří 60 kilometrů, je postaven na rychlost 250 km/h a překonává pohoří Švábská Jura. I kvůli složitému terénu vede polovina celkové délky v tunelech. Nejdelší z nich je 8,8 km dlouhý. Součástí stavby je i 85 vysoký most přes údolí Filstal, který je třetí nejvyšší v Německu. Stavba začala v roce 2012, celkové stavební náklady jsou zhruba čtyři miliardy eur.
Na trať naváže ještě úsek ze Stuttgartu do Wendlingenu, který se také již staví. Jeho nejnákladnější součástí je především stavba nového nádraží ve Stuttgartu. Hotovo má být v roce 2025. Po dokončení trati se má zkrátit doba jízdy mezi Ulmem a Stuttgartem z 55 na 30 minut.