DB poprvé nasadila testovací jednotku ICE na novou trať mezi Stuttgartem a Ulmem
Testování na nové vysokorychlostní trati Wendlingen - Ulm. Foto: Jannik Walter / DB
Pravidelný provoz na nové vysokorychlostní trati začne letos v prosinci.
Já jsem myslel, že ICE-TD skončily všechny v Murkanu nebo ve šrotu. A vida, nakonec se alespoň něco využije.
Kdyz vidim fotky, tak bych se chtel zeptat, jestli bude i nase VRT na pevnem podkladu (jestli vubec bude)? Dekuji
PJD už je v Ejpovickém tunelu.
Nelze předpokládat, že by se cokoliv nového začalo stavět… Po válce budou úplně jiné starosti.
Na běžné trati se uvažuje pro francouzském vzoru s klasickým štěrkem. PJD bude v tunelech, kde výrazně sníží nutný profil výrubu.
Znamená ten francouzský vzor také ty pražce „rozdělené napůl“, kde uprostřed leží souvislý pás štěrku, nebo už to tak nedělají?
To už je jedno, jaký typ pražce použijete, zásadní je, aby vyhovoval pro navrženou rychlost a nápravovou hmotnost. Uvidíme, zda se s výstavbou VRT rozšíří okruh výrobců s osvědčením, nicméně tradiční výrobce je už na VRT připraven: https://www.zpsv.cz/kolejove-dopravni-stavby/kolejnicove-podpory-zeleznicnich-a-tramvajovych-koleji/prazec-bc-12/
Vzhledem k převažujícím konzultacím s Francouzi bude ovlivnění pro jejich pohled a oni mají štěrková tělesa.
I když vzhledem k tomu jak je Spržel „dobrá“ v podbíjení a udržování GPK, bych tedy asi raději viděl PJD.
Take bych byl radeji za PJD.. ono udrzovat VRT na sterku bude nutne casteji nez u PJD…
Je to ale hlučnější…
Jestli se nepletu, řada 605 je diesel elektrická s maximálkou 200. Zatím se tedy testuje v nezávislé trakci a na elektrickou dojde až později?