DB poprvé nasadila testovací jednotku ICE na novou trať mezi Stuttgartem a Ulmem

Testování na nové vysokorychlostní trati Wendlingen - Ulm. Foto: Jannik Walter / DBTestování na nové vysokorychlostní trati Wendlingen - Ulm. Foto: Jannik Walter / DB

Pravidelný provoz na nové vysokorychlostní trati začne letos v prosinci.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Já jsem myslel, že ICE-TD skončily všechny v Murkanu nebo ve šrotu. A vida, nakonec se alespoň něco využije.

zwi

Kdyz vidim fotky, tak bych se chtel zeptat, jestli bude i nase VRT na pevnem podkladu (jestli vubec bude)? Dekuji

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

PJD už je v Ejpovickém tunelu.
Nelze předpokládat, že by se cokoliv nového začalo stavět… Po válce budou úplně jiné starosti.

Projektant

Na běžné trati se uvažuje pro francouzském vzoru s klasickým štěrkem. PJD bude v tunelech, kde výrazně sníží nutný profil výrubu.

Twix

Znamená ten francouzský vzor také ty pražce „rozdělené napůl“, kde uprostřed leží souvislý pás štěrku, nebo už to tak nedělají?

Projektant

To už je jedno, jaký typ pražce použijete, zásadní je, aby vyhovoval pro navrženou rychlost a nápravovou hmotnost. Uvidíme, zda se s výstavbou VRT rozšíří okruh výrobců s osvědčením, nicméně tradiční výrobce je už na VRT připraven: https://www.zpsv.cz/kolejove-dopravni-stavby/kolejnicove-podpory-zeleznicnich-a-tramvajovych-koleji/prazec-bc-12/

Y.K.

Vzhledem k převažujícím konzultacím s Francouzi bude ovlivnění pro jejich pohled a oni mají štěrková tělesa.

I když vzhledem k tomu jak je Spržel „dobrá“ v podbíjení a udržování GPK, bych tedy asi raději viděl PJD.

Martin

Take bych byl radeji za PJD.. ono udrzovat VRT na sterku bude nutne casteji nez u PJD…

Pitrys

Je to ale hlučnější…

Pedro72

Jestli se nepletu, řada 605 je diesel elektrická s maximálkou 200. Zatím se tedy testuje v nezávislé trakci a na elektrickou dojde až později?