DB Cargo začalo s provozem první lokomotivy EffiShunter 1000 od CZ LOKO

EffiShunter 1000 pro DB Cargo. Foto: Dalibor PalkoEffiShunter 1000 pro DB Cargo. Foto: Dalibor Palko

V provozu v Itálii nahradí české lokomotivy konkurenční pronajaté stroje.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JoBu

No tak vzhledem k tomu, že 49% vlastníkem CZ Loko je Zeppelin GmbH, a to přes dceru Zeppelin CZ s.r.o., je krok k německému trhu logický.

Kubrt

Mno, kdyby z toho vlastnictví plynula nějaká „logika“, tak je CZ loko v Německu už dávno. Jestli ono to spíš nebude na spolumajiteli nezávislé.

JoBu

No proto taky CZ Loko používá výhradně motory Caterpillar jichž je Zeppelin výhradním dodavatelem pro skoro celou Evropu.

Kubrt

Ano, v tomto aspektu logiku vidím.

JoBu

Já moc ne, třeba by konkurenční motory mohli být levnější. 🙂

Kubrt

Logiku z pohledu mateřské společnosti to má, z jiných úhlů pohledu to může vypadat jinak 🙂

Líha

Motory by mohli….??? To bolÝ!

Jiří Kocurek

A není to tak, že zákazník si může vybrat? Kdyby tam chtěli 50x Cummins, dostanou ho. Ono těch výrobců motorů s globálním servisem zas moc není.

Elb

Nechtěli by ČD taky expandovat na velký Italský trh? 163-363 tam schválené jsou. Těmihle stroji by to pak klidně propojili i s jinými zeměmi bývalé Jugoslávie.

Mates

163 ani 363 v Taliansku schválené nie sú. A ani by byť nemohli.

Gregyros

opravdu? a co 163 které od tam koupil Regiojet?🤔🤔

Jiří Kocurek

Vylítané Italské křápy. ČSD moc dobře věděly, proč je nechcou.

PeDazOl

🙂 osvědčená Škodovácká lokomotivní škola, dokonce tak, že vydržely jezdit v Itálii a po repasi zvládají i hafo výkonů u RJ až se soudruhům u ČD hlavičky zatočily. 🙂

Jiří Kocurek

To byla irone. Výsměch těm, co pohledem přes Vltavu provedli diagnostiku podvozků na vozech Bmz.

Strojženoucí

ČSD je chtěly, ale neměly na ně prachy…

Vojtech

A to byly za 500 tis EUR

Jiří Kocurek

Konspirátor by mohl říct, že to celé i s revolucí si zařídil Jančura, aby si je potom mohl koupit.
Podobně jako si v Evropském parlamentu vydupal povinnost soutěžit dopravce v objednávané VHD. 😀

Elb

Nebo jak jeho dlouholetý kamarád Babiš, do doby než ho jakože hodil přes palubu, když mu jeho vysokoškolští klienti začali pořádat první anti Babiš demonstrace, poslal blahodárné slevy do třech tříd, i když papír ministerstva jasně mluvil od nejnižší třídě dopravce.. leoše tak rovnou zachránili před krachem, s jeho jízdným zadarmo za Leo body, ale jinak za raketu.

Elb

ČD měli tou dobou stejnosměrných mašin více než dost, pokud o těchto vůbec věděli, v době kdy z nich byli vylítané krámy. ČSD je nechtěla, protože neměla peníze, protože jim je po 1990 nedávala vláda. Zpětně se to rozhodnutí ukázalo jako správné, měli spíš brát 263 a 363. Regiojet je skoupil už před 15 lety a pořád jezdí, tak uvidíme jak moc to budou křápy, pokud budou dožívat třeba 50 let od jejich nákupu do ČR..

Jerys

Už v 90 letech se proslýchalo že se ty persingy 163 ..předěláji na esa 363 ..což by bylo nejlepší. Žádné jednosystemove loko nebrat. Peníze taky nebyly .. a na ministerstvu seděl ten blb Stránský.

Elb

263 by smysl dávaly, Lamina a Plechy byly starší stroje, než 163. Však 163 se taky vyrobily ve 12x větším počtu než 263.

Jiří Kocurek

A kdyby tam seděl Milouš Jakeš, tak byla kupní síla v ČR 5x větší.

Vždyť už lidem nebylo co sebrat, stát už neměl kde vzít prachy!

Jiří Kocurek

Příklad co se stal: Vypatlanci ukopali bezdomovce, protože neměl cigára. Mysleli si, že má a že jim lže. Prošacovali ho když ležel, cigára nenašli, tak se mu ze vzteku pomstili…

Když není co ukrást, tak prostě není co ukrást.

Elb

1988 – 100 vražd, 1992 – 212 vražd, 1998 – 313 vražd… Po Havlově amnestii 1990, kdy byla většina lapáku prázdná a kde už se jich 1993 60% z amnestovaných vrátilo zpátky, bylo potřeba už ve stejné dekádě stavět nové věznice, protože po konci totality ty jejich nestačily, stejně tak se z policejního státu musely navýšit stavy policie na trojnásobek. Zdroje byly, třeba když se na další pětiletku 90-95 plánoval pokles nákupu vojenské techniky a přeorientování výroby na nevojenský sektor. Třeba na pásové traktory na podvozku BVP https://www.valka.cz/CZK-PTM-175-pasovy-traktor-t86167 Taky teprve po druhé za století, po 20.letech a začátku finanční krize,… Číst vice »

Elb

K tomu ještě poslat do hajzlu těch několik stovek tisíc Vietnamců, Kubánců, Mongolů a Afričanů s Araby, kteří se tady zaměstnávali při umělé zaměstnanosti a zadarmo studovali.

Mates

Nie je 163 ako 163. Sedia rozmery kastle? Nesedia, RegioJet má mašiny ktoré boli uspôsobené na taliansky profil tunelov. Vieme kde mali talianske Peršany stanovište? Poradím, vľavo. Takže nie, česká rada 163 a ani 363 v Taliansku nie je a nikdy ani nebola schválená.

Elb

Ty Peršingy byly už vyrobené pro ČSD, jen je následně upravili, to by samozřejmě byla investice převeliká, určitě dražší, než je naučit žrát dvou systém.

martin749

Schválené sice jsou, ale bylo by potřeba je upravit na italský průřez. Stejně jako byly ty pro FNME.

Elb

Tak upravovat je budou muset tak jako tak, buď na FNME. Nebo na dvou systém. V Polsku ještě hodně dlouho budou dojíždět starší mašiny s ETCS, s opadem uhlí stejně pak odpadne i hodně vlaků z Polska.