Data Autotrans spouští další autobusovou linku. Spojí Prahu se Šumavou

Scania Touring v barvách Data AutotransScania Touring v barvách Data Autotrans

Nová linka je jediným přímým spojením z Prahy do některých částí Šumavy.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leja

Netahejte nám sem Pražáky 🙁

Bob

Pokud vím, tak tuto zimu jezdila podobná víkendová linka až do Železné Rudy, ale nezajížděla do Kvildy a Modravy.

svojsin

Pro zajímavost, nová linka od 1.6. na Praha -Jihlava od společnosti Husták:
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L840158_210501_302371.pdf

kakov

díky za odkaz, od chvíle, kdy zrušili kolonku novinky, se v těch nových moc neorientuji…..

linka vypadá zajímavě

libor

jako Šumava nikdy nebyl pro Pražany. je fakt daleko a strávit 6h v buse (tam+zpět) a 7hodin na výletě no nevím nevím….

kakov

to že tam nejezdíte Vy, neznamená, že není pro pražany, na šumavě má spoustu pražanů chaty, sám znám minimálně 4

Miroslav Zikmund

V pátek odpoledne / v sobotu ráno tam a v neděli odpoledně zpět na chatičku budiž. Na jednodenní výlet bych to viděl na 6.00 z Prahy, návrat tak v 19.00 ze Šumavy …. čili 4 hoďky navíc, 11 hodin už dává nějaký smysl …. Dokud to šlo – Excelsiorem z Prahy kolem 0.00 – tak jsem jezdil na výlety do Beskyd – tam kolem šesté, půl sedmé ráno – posledním vlakem zpět, kolem půlnoci v Praze …. Na Šumavu – opět pokud to šlo půlnočním osobákem z Prahy, prvním osobákem z Českých Budějovic k Nové Peci apod. a posledním osobákem… Číst vice »

PetrJ

V těchto Scaniích je cestování nadstandardně pohodové, což neznamená potřebu si jednou či dvakrát na takové trase protáhnout nohy. Jinak na chatu jezdím většinou s plným kufrem auta, protože sekačka či jiné nářadí, které na chatě nenechávám nenechavcům.

Pavel

Tchyně už se na to přímo těší, Protože doteď musela s několika přestupy

Andy

To není nová linka. Do roku 1989 jezdila pravidelně Praha-Kvilda, přes Plzeň, Klatovy a dále. Pak ji nějaký dobrák zrušil, a vy to vydáváte za novou linku?????

Kernteriér

Když si koupíš auto, tak to není nové, protože jsi před deseti roky už jedno měl?

kakov

kecáte! na Kvildu nikdy linka přes Plzeň nejezdila, občas po roce 2000 Jezdila Plzeň-Ž.Ruda-Kvilda, ale Praha-Kvilda vždy jezdila přes Příbramsko a Sušici.

PetrJ

No, pokud si pamatuji, tak máte pravdu, že přes Sušici se na Kvildu z Prahy jezdívalo – byl výběr přes Příbram nebo přes Sušici. Jen nebyla D5 ani kus D4. pro některé starí trasy se může ukázat nová příležitost znovuzavedení dopravy na nich.

PetrN

Takže kdyby ČSA spustily linku to například tripolisu, tak to není nová linka, protože za prasiveho bolsevika už se tam litalo? 🤔

Willy

Pro turistu – jednotlivce dejme tomu. Od dvou a více cestujících už to však busem, resp. veřejnou dopravou ekonomicky nevychází a proto je standardnem pro cestování po čr auto.

PetrB

Proto socky jezdí autem, proto si většině Čechů nemůže dovolit auto s Euro 6 výší, proto nám jezdí po silnicích v průměru 15 staré pekáče 🤣😂🤣

Panda

A započítal jste skutečně veškeré náklady na auto? Ono se totiž auto většině lidem ani “nevyplatí” kupovat… Ale dělají to, protože jsou prostě lenoši, resp. požadují flexibilitu a dostupnost, kterou VHD nenabídne.

noerf

Ono jinak vypadá doprava ve městech, kde vcelku pravidelně jezdí MHD a jinak na vesnici, kde je auto nezbytností.

Karl vB.

Asi to bude spíš o té nabídce, dostupnosti a flexibilitě, než o lenosti. Zkuste si najít spojení veřejnou dopravou v sobotu např. z Nové Říše u Dačic na návštěvu příbuzných do Heřmanova Městce (ca. 130 km). Možná dojdete k závěru, že v lepším případě pojedete 2x déle, než autem, nebo byste tam musel přespat, aby doba cestování veřejnou dopravou nebyla delší, než délka návštěvy.

Knížecí rada

Zatímco vesničan z Nové Říše nebo z Pošumaví se bez auta neobejde, a u baráku má aut hned několik, a na nějaký autobus z vysoka 💩, tak Pražák se bez něj obejde docela snadno, a pro něj je taky tato linka určena. Ono řídit na Šumavu, pak si tam dát 7 hodinovou túru a řídit zase zpátky, taky není pro každýho.

Karl vB.

Jsem rád, že expresivněji potvrzujete mojí repliku na příspěvek Pandy, na který jsem reagoval.

libor

tak ono skutečné náklady, když už to auto stejně mám nejsou zas o tolik vyšší… je jasné, že lidé žijící ve městě se bez auta obejdou snadněji než na vesnici, kde to bez auto lze, ale s ním je život méně komplikovaný…

Pzag

Ano, nechuť ztrácet čas čekáním na MHD je lenost…

PetrJ

Nemít na Šumavě vlastní základnu, tak preferuji v létě s báglem a v zimě s běžkami bus nebo vlak. Bydlím v Praze 8. Nerad parkuji tam, kde všichni za nemalý peníz ani tam, kde já, ale s rizikem odtahu. Lidí bez aut přibývá a já si při své skvělé kondici vůbec cestování veřejnou dopravou neodříkám. Docela se s lidmi zase dá mluvit.

Pavel

Vydržet Za 10 let auta nebudou

Twix

Houby ekonomicky, podle ceny jízdenky/benzínu/parkovného se rozhoduje minimum lidí, důležitější jsou jiné faktory. Pokud jedu v 6 lidech na den na běžky, tak můžeme jet dvěma autama, trasu výletu budeme řešit tak abychom se k těm autům zase vrátili, a po výletu budu 2 hodiny potmě řídit… a nebo pojedeme busem, pokud nám to vyhovuje víc. Přímých autobusů z Prahy na Šumavu nejezdí mraky, ale využité bývají slušně.