Automobily

Dárek ke Dni otců? Mototechna dala do prodeje „embéčko“ za 1,8 milionu

Škoda 1000 MBX z roku 1967. Pramen: Mototechna Classic

Do nových výšin se vyšplhaly ceny předrevolučních škodovek. Mototechna Classic ze sítě AAA Auto dala u příležitosti Dne otců do prodeje vůz Škoda 1000 MBX z roku 1967 za cenu 1,8 milionu korun. Jde o model, kterých se podle Mototechny k dnešku dochovalo jen 50. Firma to uvedla v tiskové zprávě.

Škodovky i další značky z dob socialismu jsou podle prodejce, který se specializuje na takzvané investiční vozy, v posledních letech v popředí zájmu. „Mezi zákazníky Classicu jsou prakticky nežádanější komoditou. Zejména vzhledem k přijatelným cenám, které umožňují jejich pořízení i méně movitým fanouškům automobilismu,“ uvedl provozní ředitel sítě autocenter AAA Auto Petr Vaněček.

Ne vždy však lze pořídit starou škodovku za pár výplat. K nejcennějším patří kabriolet Škoda Felicia, jehož ceny dnes atakují milionovou hranici. Podobně je na tom i zřídka vídané dvoudveřové „embéčko“ Škoda 1000/1100 MBX, kterých bylo vyrobeno jen 2 517 kusů. Nabízený vůz prošel renovací, najeto má 80 tisíc kilometrů.

Podle Vaněčka bude veteránů na trhu přibývat. „Spousta majitelů se v obavách o budoucnost bude svých aut na hraní zbavovat, tím se rozšíří jejich nabídka na trhu a bude z čeho vybírat. A v neposlední řadě to ovlivní jejich aktuální pořizovací hodnotu, která se bude do budoucna zvyšovat,“ doplnil Vaněček.

I v době pandemie si zákazníci odvezli z Mototechny Classic několik zajímavých modelů. V květnu opustil showroom například Chevrolet Corvette z roku 1978, BMW 320i z roku 1989 nebo několik škodovek.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Erik Ziak

Ináč chcel by som vidieť fotku motoru… Ktorú asi pre istotu neukázali.

Erik Ziak

Odporúčam hlavne fotku č. 5, kde nejaký „odborník“ prehodil logá okrídleného šípu. Tie smaltované červené boli iba na deLuxkách a MBXkách. Vyrábali sa v mincovni Kremnica. Zohnať ich v dobrom stave je takmer nemožné. Mám deLuxku z 10 série, jednu z prvých. Po náročnej, desaťročie sa tiahnucej renovácii. Snáď ju dokončím tento rok… A tiež nebude tak ako opustila fabriku. Bude mať dobové úpravy. Lebo tiež som nezohnal všetky pôvodné diely a rôzne detaily. Síce to nie je MBX…. Ale kamoš má MBGčku, čo je možno ešte väčšia rarita než MBX.

Erik Ziak

Už podľa fotiek vidím že je to bastel. Hotový frankenštajn voz. 1,8 milóna Kč? Sa nieko musel zraziť s koňom. Možno za desatinu ceny by to mohlo mať zmysel. A po pár úpravách by to aj vyzeralo tak ako opustilo fabriku. Chápem že tie diely sa ťažko zháňajú (lebo ich našťastie mám).

Jan Sova

MBéček jezdí miliony, motory 1,0 mají pořád v nabídce… Za 1,8 mega je lepší investovat do Tatrovek.

ABC

další expert na veterány….

Jiří Kocurek

Jo? Vyrobeno 440 tisíc kusů. Ony se Embéčka namnožily?

Jan Sova

pro mně jsou MBéčka i ty současná….

Roman

Ta cena je totální úlet a jestli to někdo zaplatí tak je blázen

Martin

Je jich uz jen 50, ktery sberatel by jej nechtel mit ve sbirce…

Jarek

To bude nějaká kombinace barvy a „výbavy“. Těch popelnic jinak existují stovky až tisíce…

Vašek

Přečtěte si pořádně článek. Tohle je dvoudveřová verze.

Jarek

Jo ahá. Tak to je opravdu raritní popelnice a kdo má volný mega, neměl by váhat.

Bram

Pro běžného člověka nemá veterán smysl a jeho cenu si neuvědomuje. Ale veteránistů je hodně, tak poptávka po veteránech je veliká a veteránů je málo. Tak proto ty ceny.

Dalibor

Pokud chci Veterána, pak vím přesne jakého. pokud vím jakého , nejdu pro něj do AAA, protože tam veterány nemaj.

roman

Za tyhle peníze seženete daleko zajímavější auta

ABC

to je možné, ale mnozí sbírají právě Škodovky….

kulhán

Felicie není nejžádanější, je to Škoda 450. Vypadá jako Felicie, bylo jich vyrobeno něco kolem tisícovky a je na podvozku Spartaka, listová pera, jiný nárazník, řazení pod volantem, odlišná palubka, maska žralok, volant atd. Normální smrtelník je od sebe nerozezná. Ale rozdíl je 500-600tis.

Jinak kdo dá za to MBX 1,8 mil je blázen. To nemá a nikdy nebude mít tu hodnotu.
Hlavně to nejede, nesedí, nebrzdí. To z těch let třeba Porsche je jiná písnička a za zlomek ceny toho předraženého embéčka.

Dalibor

nečekejte, že se v AAA o auta nedajbože veterány někdo opravdu zajímal. Koupit plečku, co nejlevněj ji „počolíchat“ a nazvat to renovací, nastříkat v lakovně „novýmů lakem a velmi draho prodat. Ten co to koupí spláče nad výdělkem, páč aby měl veterána v stavu „originál“ může začít s renovací znova.

Dalibor

otázkou je jakprošel renovací. Pokud vagón kytu + nějak to vyvařit + nastříkat dvousložkovým lakem, je cena brutálně přemrštěná. Pokud je vše uděláno tak, jak má být a správnými technologiemi a správným lakem, pak je to cena solidní.

Jakub P

Jsou to Áčka, takže to bude nejspíš tak, jak popisujete + ten základ bude z několika různejch aut.

Viki

Cena absolutně nereálná (max 800tis)
A Felicie není nejžádanější.
Bože můj….

Petr Frýdlant

Viděno na živo, není to zdařilá renovace. Na aute je spousty chyb. A cena absolutně nesmyslná. Jenže věřím že se prodá. Za poslední roky se veteráni prodávají za neuvěřitelně divoké částky.

Petr766

Z kolika škodovek to „áčka“ seskládala?

Pe.tr

Jo , i v Boleslavi se diví 🙂