Dánské dráhy zahájily provoz s novými vlaky od Talga, propojily Kodaň a Hamburk

Talgo 230 pro DSB. Foto: TalgoTalgo 230 pro DSB. Foto: Talgo

Dánské státní dráhy mají objednáno celkem 16 souprav.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Danny

„Příští rok na jaře budou plně obsluhovat kompletně všechny vlaky kategorie EC mezi Kodaní a Hamburkem, přes letní sezónu má jezdit deset párů vlaků.“

Mám to chápat tak, že ty 2/3 páry Comfortjetů z Prahy nebudou v kategorii EC? Nebo mi jen něco uniklo?

Jjj

DSB vůbec neplánuje Talgo nasazovat na vnitřní spoje – je to něco, co si autor článku sám vydedukoval nebo domyslel.
DSB nasadí Talgo na linku Aarhus – Hamburk.

KrizeVychodniSpolecnosti

Na X jsou videa, která ukazují kvalitu jízdy při 130 km/h a 200 km/h. Při 130 km/h se hladina kávy v kelímku relativně dost kývala a při 200 km/h to vypadalo na solidní kosťotřas 😬

N.N.

Jedno měření, žádné měření. Jsou i videa z téže trati v jiném stroji při obou rychlostech? Aby to nakonec nebylo tím, po čem se jede.

jídelní vůz

A jak vypadá jídelní vůz pro vlak kategorie EC? To z fotek ani článku není patrno…

Jjj

Nijak. Po dokončení tunelu bude cesta trvat asi 3 hodiny. K tomu opravdu není jídelní vůz potřebný.

Povazan

„DSB počítá s nasazením i na vnitrostátní výkony do Aarhusu, po schválení s nimi počítá i pro provoz ve Švédsku a Norsku.“ Že by plánovali v budúcnosti priame vlaky z Kodane do Osla ?

zyx

Nebyli by jediní. Podobně se vyjádřila VY, nové jednotky pro SJ to mají také v specifikacích. Totiž když do Norska, tak nic než Oslo moc smysl nedává. Škoda že infrastruktura není optimální a pro Švédy to rozhodně není priorita.

Jjj

Planuji. Je to veřejně známé.

Kubrt

Opravdu mají DSB objednané i Travcy? Pokud si dobře vzpomínám, od počátku se mluvilo o provozu s Vectrony (prapůvodně se dvěma).

Dušan

Nemají, až bude dodán řídící vůz, tak to má jezdit jako push-pull s jedním Vectronem DSB na V = 200 km/h, jinak soupravy jsou stejně jako soupravy DB na V = 230 km/h.

Juraj

Vím, že se Talgo potýká s problémy, ale moc jim přeji úspěch na zahraničních trzích. Evropský železniční sektor prodělal za uplynulých dvacet let až nebezpečnou konsolidaci a další omezování konkurence není žádoucí.

Dá-li bůh, za nějakou dobu se budou vybírat i vozidla pro české VRT, tak ať je z čeho vybírat.

Dušan

Do zahraničí právě že toho bylo dodáno celkem dost – viz níže:
https://ctrlv.cz/nTZN

Juraj

No vždyť jo, ale pořád patří mezi ty menší hráče, a z těch starších generací už hodně souprav dojezdilo. Je fajn, že i ty netrakční jednotky teď dostaly novou perspektivu.

Dušan

Ne 492, ale celkem 495 míst k sezení nabízí 15ti článková souprava DSB. Ta pro DB má 17 vozů a nabízí 562 míst k sezení.

Marťas

Tak to je brutální rozdíl 😂😂. Bohužel u nás by díky tomu jinak vítězný dopravce nesplnil požadovaná kritéria 😛

xyz

„DSB počítá s nasazením i na vnitrostátní výkony do Aarhusu“

Kdy tam vlastně má být dokončena elektrizace?

Kubrt

Přelom 2026/2027.

Tomas K.

Údajně 12/2026.

Jjj

DSB vůbec neplánuje Talgo nasazovat na vnitřní spoje – je to něco, co si autor článku sám vydedukoval nebo domyslel. DSB hned po elektrizaci nasadí Talgo na linku Aarhus – Hamburk. Elektrizace se dokonce po aktuální renovaci Aarhus H.