„Příští rok na jaře budou plně obsluhovat kompletně všechny vlaky kategorie EC mezi Kodaní a Hamburkem, přes letní sezónu má jezdit deset párů vlaků.“
Mám to chápat tak, že ty 2/3 páry Comfortjetů z Prahy nebudou v kategorii EC? Nebo mi jen něco uniklo?
Jjj
2 hodin
DSB vůbec neplánuje Talgo nasazovat na vnitřní spoje – je to něco, co si autor článku sám vydedukoval nebo domyslel.
DSB nasadí Talgo na linku Aarhus – Hamburk.
KrizeVychodniSpolecnosti
3 hodin
Na X jsou videa, která ukazují kvalitu jízdy při 130 km/h a 200 km/h. Při 130 km/h se hladina kávy v kelímku relativně dost kývala a při 200 km/h to vypadalo na solidní kosťotřas 😬
Nijak. Po dokončení tunelu bude cesta trvat asi 3 hodiny. K tomu opravdu není jídelní vůz potřebný.
Povazan
5 hodin
„DSB počítá s nasazením i na vnitrostátní výkony do Aarhusu, po schválení s nimi počítá i pro provoz ve Švédsku a Norsku.“ Že by plánovali v budúcnosti priame vlaky z Kodane do Osla ?
Nebyli by jediní. Podobně se vyjádřila VY, nové jednotky pro SJ to mají také v specifikacích. Totiž když do Norska, tak nic než Oslo moc smysl nedává. Škoda že infrastruktura není optimální a pro Švédy to rozhodně není priorita.
Nemají, až bude dodán řídící vůz, tak to má jezdit jako push-pull s jedním Vectronem DSB na V = 200 km/h, jinak soupravy jsou stejně jako soupravy DB na V = 230 km/h.
Juraj
6 hodin
Vím, že se Talgo potýká s problémy, ale moc jim přeji úspěch na zahraničních trzích. Evropský železniční sektor prodělal za uplynulých dvacet let až nebezpečnou konsolidaci a další omezování konkurence není žádoucí.
Dá-li bůh, za nějakou dobu se budou vybírat i vozidla pro české VRT, tak ať je z čeho vybírat.
No vždyť jo, ale pořád patří mezi ty menší hráče, a z těch starších generací už hodně souprav dojezdilo. Je fajn, že i ty netrakční jednotky teď dostaly novou perspektivu.
Dušan
6 hodin
Ne 492, ale celkem 495 míst k sezení nabízí 15ti článková souprava DSB. Ta pro DB má 17 vozů a nabízí 562 míst k sezení.
DSB vůbec neplánuje Talgo nasazovat na vnitřní spoje – je to něco, co si autor článku sám vydedukoval nebo domyslel. DSB hned po elektrizaci nasadí Talgo na linku Aarhus – Hamburk. Elektrizace se dokonce po aktuální renovaci Aarhus H.
„Příští rok na jaře budou plně obsluhovat kompletně všechny vlaky kategorie EC mezi Kodaní a Hamburkem, přes letní sezónu má jezdit deset párů vlaků.“
Mám to chápat tak, že ty 2/3 páry Comfortjetů z Prahy nebudou v kategorii EC? Nebo mi jen něco uniklo?
DSB vůbec neplánuje Talgo nasazovat na vnitřní spoje – je to něco, co si autor článku sám vydedukoval nebo domyslel.
DSB nasadí Talgo na linku Aarhus – Hamburk.
Na X jsou videa, která ukazují kvalitu jízdy při 130 km/h a 200 km/h. Při 130 km/h se hladina kávy v kelímku relativně dost kývala a při 200 km/h to vypadalo na solidní kosťotřas 😬
Jedno měření, žádné měření. Jsou i videa z téže trati v jiném stroji při obou rychlostech? Aby to nakonec nebylo tím, po čem se jede.
A jak vypadá jídelní vůz pro vlak kategorie EC? To z fotek ani článku není patrno…
Nijak. Po dokončení tunelu bude cesta trvat asi 3 hodiny. K tomu opravdu není jídelní vůz potřebný.
„DSB počítá s nasazením i na vnitrostátní výkony do Aarhusu, po schválení s nimi počítá i pro provoz ve Švédsku a Norsku.“ Že by plánovali v budúcnosti priame vlaky z Kodane do Osla ?
Nebyli by jediní. Podobně se vyjádřila VY, nové jednotky pro SJ to mají také v specifikacích. Totiž když do Norska, tak nic než Oslo moc smysl nedává. Škoda že infrastruktura není optimální a pro Švédy to rozhodně není priorita.
Planuji. Je to veřejně známé.
Opravdu mají DSB objednané i Travcy? Pokud si dobře vzpomínám, od počátku se mluvilo o provozu s Vectrony (prapůvodně se dvěma).
Nemají, až bude dodán řídící vůz, tak to má jezdit jako push-pull s jedním Vectronem DSB na V = 200 km/h, jinak soupravy jsou stejně jako soupravy DB na V = 230 km/h.
Vím, že se Talgo potýká s problémy, ale moc jim přeji úspěch na zahraničních trzích. Evropský železniční sektor prodělal za uplynulých dvacet let až nebezpečnou konsolidaci a další omezování konkurence není žádoucí.
Dá-li bůh, za nějakou dobu se budou vybírat i vozidla pro české VRT, tak ať je z čeho vybírat.
Do zahraničí právě že toho bylo dodáno celkem dost – viz níže:
https://ctrlv.cz/nTZN
No vždyť jo, ale pořád patří mezi ty menší hráče, a z těch starších generací už hodně souprav dojezdilo. Je fajn, že i ty netrakční jednotky teď dostaly novou perspektivu.
Ne 492, ale celkem 495 míst k sezení nabízí 15ti článková souprava DSB. Ta pro DB má 17 vozů a nabízí 562 míst k sezení.
Tak to je brutální rozdíl 😂😂. Bohužel u nás by díky tomu jinak vítězný dopravce nesplnil požadovaná kritéria 😛
„DSB počítá s nasazením i na vnitrostátní výkony do Aarhusu“
Kdy tam vlastně má být dokončena elektrizace?
Přelom 2026/2027.
Údajně 12/2026.
DSB vůbec neplánuje Talgo nasazovat na vnitřní spoje – je to něco, co si autor článku sám vydedukoval nebo domyslel. DSB hned po elektrizaci nasadí Talgo na linku Aarhus – Hamburk. Elektrizace se dokonce po aktuální renovaci Aarhus H.