Daň za 737 MAX. Smartwings loni vůbec poprvé ubyli cestující
První přistání Boeingu 737 MAX 8 v barvách SmartWings na ruzyňské letiště. Foto: Letiště Praha
Skupina Smartwings loni poprvé ve své historii vykázala meziroční pokles počtu cestujících. Důvodem je uzemnění letadel Boeing 737 MAX, kvůli
Každý je odborník, každý létá každou chvíli a smartwings bere jako zlo, tak si zvolte jinou společnost.. hm? Ale Burgas za 16 je horší než Burgas za 8999 s QS.. a dlouho tu nebylo jídlo na palubě co? Miluju experty.. beru komentáře k tématu, zbytek jsou idiotske řeči od póvlu
Póvl a idiotské řeči ? Bohužel i mezi póvlem se najdou chytří lidé s dobrým názorem, kterému názor managerů, zbohatlíků, novodobých podnikatelů, privatizérů – zlodějů se nevyrovná. Jenom si lámu hlavu nad tím, do které skupiny patříš ty, když jsi si jako nick name zvolil slušně řečeno mužský pohlavní orgán.
Póvlem nemyslím skupinu nebohatých, ale jednoduše smýšlejících! A ano, já jsem nemravné, primitivní čuně :). Ale rozhodně se zajímám o věci obecně a nekritizuji vše, co je původem z ČR.. Bohužel jsem zkusil více airlines, než zmíněný póvl, takže srovnávat mohu a v této cenové kategorii bych QS skutečně, jako většina, nekritizoval. Jenže když neznáte nic jiného, kritizovat budete jen to, co znáte i když nemáte s čím porovnat. Naopak bych obdivoval, ze díky maxikum, nemuseli rušit tolik linek a charteru.. tak ahoj!
Dalších 1,4 milionu pasažérů skupina Smartwings přepravila na palubách svých letadel na letech pro jiné dopravce. Služeb Smartwings Group tak loni využilo 9,6 milionu cestujících.
To je divna matematika. Takže když Arriva má zapůjčené vlaky od Leo jdou cestujici na konto Leo? Nebo si je zapocitaji oba?
To budou wet leasingy. Nepůjčujete letoun jako stroj, ale pro někoho přímo létáte, máte tam svoji posádku. Třeba jako smlouva s FlyDubai.
Ja pochopil o co jde. Letel jste ale pripadne s FlyDubai nebo se SW? A cestujici si zapocitaji oba? Cestujicich bylo na jednom letu fyzicky 200, ale FlyDubai prepravilo 200 cestujicich a SW taky 200? To nam pak ta cisla rostou.
Absolutní souhlas, jakým způsobem se QS zasloužilo o prodej produktů a letenek ve výše uvedeném příkladě, tedy produktů a letenek FlyDubai. Vůbec a ničím. Takovéto započítání cestujících je pouze účelové vylepšení přepravních výsledků společnosti. Jiné letecké společnosti to nedělají.
To není účelové vylepšení přepravních výsledků, ale jiný pohled na přepravené cestující. Nevím, jaká je oficiální metodologie vykazování přepravních výkonů dle IATA (nemohu to najít) – zda je to vázáno na obchodní kód společnosti nebo na počet cestujících, kteří generovali výnos z jejich přepravy bez ohledu na to, pro koho to bylo operované. Je potřeba se na to podívat z dvou úhlů pohledu. Jedním úhlem pohledu by se na to dalo dívat tak, že by člověka zajímal počet přepravených cestujících pouze na letech s obchodním kódem QS – tj. lety s označením QSXXXX operované ať už vlastními letadly nebo letadly… Číst vice »
Bohužel to účelové a nesprávné je. Neseděli by statistiky letišť a vybraných peněz za letištní taxy.
A při codesharech to vychází?
Přečtěte si prosím ještě jednou, co jsem psal. Tuším, že jste úplně vynechal vysvětlení, kde píšu, že to je dvojí pohled na přepravní výkony. Z manažerského pohledu se na to lze dívat následovně: 1) jaké byly výnosy a náklady spojené s lety pod obchodní značkou QS – všechny lety, byť byly operovány letadly třetích stran, 2) jaké byly výnosy a náklady spojené s lety operovanými stroji QS, byť to byl pronájem pro jinou aerolinku. K dvojímu započítávání v celkové statistice o celkovém počtu přepravených dojít nemůže, protože provozní výkony se berou z počtu odbavených cestujících, kdy je úplně jedno, jestli… Číst vice »
Není na tom vůbec nic účelového, je to jeden z pohledů na provoz a obchod. Když Lufthansa vozí na palubě codesharové cestující ANA, tak si je také počítá jako své cestující, které dělají vytíženost a přitom letenky byly byznys ANA.
Oni někam odletí, tam provozují letecké práce a přepravují pro jinou aerolinku cestující, je to činnost která něco stojí a kterou někomu účtují a čísla uvádí odděleně, takže je to zcela přehledné. Dozvíte se z toho zajímavý údaj, že 17 % prací odlétali pro někoho jiného než pro svojí značku.
A nebylo to necim jinym? Nebylo to treba tim, ze ta spolecnost je nespolehliva a neduveryhodna? Kolil meli v provozu letadel v roce 2018 a v roce 2019?
Souhlasim. Neznam nikoho z okoli (a ze letame casto linky), kdo by s nima letel dobrovolne.
Uzemněno/nedodáno bylo 21 MAXů, místo čehož bylo operativně behěm léta pronajato cca 10 letadel.
Kázat o „nespolehlivosti a nedůveryhodnosti“ TVS/SW je trendy už asi 20 let. Mezi tím se z toho stala největší aerolinka v ČR, na Tripadvisoru má stejné hodnocení jako American či United, AirlineRatings jí dává nejvyšší možné bezpečnostní hodnocení a IATA nadstavbový bezpečnostní certifikát IOSA. To jsou fakta. Můžete o tom vést spory, můžete s tím i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co proti tomu můžete dělat 🙂
A na čem jsou založené ty všechny hodnocení a certifikáty? (ptám se upřímně) Vím z vlastní zkušenosti, že projít auditem, apod., lze i na základě falšování dokumentů, podpisů, úpravy datumu.. hned je svět hezčí, ale realita je jinde (třeba to doletime s jedním motorem a ta CC profesionalitou taky nehýří). A když tu má TS prakticky monopol, je to „div“, že pořád roste..
Největší neznamená v případě QS nejlepší, spíše průměrná a v některých ohledech podprůmernå letecká společnost. Jednoznačně v produktu a vztahů ke koncovému zákazníkovi. V hodnocení airlines za rok 2019 na Tripadvisor se o QS nic nepíše a to těch kategorií je tam požehnaně.
AirlineRatings není seriózní hodnocení.
Ještě je možnost s nimi nelítat.
I Boeing byl do loňska důvěryhodný a No.1 ve světě. Na každého podvodníka se časem přijde.
Pokud si vzpomínám, tak po uzemnéní Maxů omezovali nasmluvané charterové lety a řada cestovek musela hledat náhradu nebo pár zájezdů zrušit. Tušim to hodně dopadlo na Pardubice. Takže tohle je způsobeno Maxy určitě.
Škoda, že QS neokomentovalo v tiskové zprávě hospodářské výsledky roku 2018, tedy roku, který nebyl ovlivněn situací B737 MAX, včetně hospodářských výsledků ČSA. Tak jenom pro zajímavost a porovnání hospodaření QS a ČSA za rok 2018. Výnosy QS 21,8 Mld, HV z provozní činnosti 9,4 Mio, marže 0,04%. Výnosy ČSA 9,1 Mld, HV z provozní činnosti po započítání snižující položky Rezerv ve výši -316 Mio byl 255 Mio, marže 2,8 %. Tedy selským rozumem je při porovnání hospodaření QS a ČSA, QS 27krát hůře hospodařící společnost na úrovni HV z provozní činnosti (to co živý společnost a její zaměstnance) než… Číst vice »
Já teda nejsem finančník, ale jak v té divoké matematice můžete započítávat rezervy do výnosů a marže?
„Ubyli cestující“, nebo „ubili cestujících“? 🙂
Na „ubili cestujících“ je specialista United
Joa mohli dostat nejvyšší počet hvězdiček z bezpečnost….oni letěj přes půlku Evropy na jeden motor…. může mi někdo vysvětlit co je na tom bezpečné
Tehdy to byl myslím charter a ne pravidelná linka…možná se to tím pádem nedostalo do příslušné statistiky…
Mrknete, co je predmetem zkoumani statistiky a z ceho vychazi :). Tohle by se tam totiz nijak neprojevilo. Pochybeni jednotlivce naproti tomu neni nic, co by se nedelo i u jinych aerolinek, co maji plny pocet hvezdicek.
Ano, ale u nich to asi nebyl šéfpilot….
Když borec pochybil a společnost to tvrdí, měl skončit na hodinu, ne přijít jen o pozici a to snad ještě jen papírově..
Ještě o tom nevyšla závěrečná zpráva, takže jako-by nebylo.
Presne tak. Je to stale predmetem vysetrovani, takze tady neplyvejme…neprislusi nam to. Mrknete se, co za prohresek se stal dnes u Qantas (dle vetsiny serveru nejbezpecnejsi aerolinky sveta)…budete valit oci. Odsoudite je hned taky? Asi ne, ze, tady se o tom nemluvi, neni to ceska aerolinka, tak se to omluvi 😛. Pardon, musel jsem si rypnout…
Odkaz místo rypani by byl přínosnější
Vyjmenovaná slova po L! Je tam někde plyvat? /Pardon, musel jsem si rýpnout..
Mam za to ze se dnes(17.1) u Qantasu nestalo vubec nic. O SW bych si to pri jejich firemni kultufe tvrdit nedovolil😀