Dalšího železniční výrobce láká vodík. Talgo a CAF představily vlaky s novým pohohem

Lokomotiva Talgo Travca s vodíkovým pohohem. Foto: TalgoLokomotiva Talgo Travca s vodíkovým pohohem. Foto: Talgo

Talgo testuje vodíkový pohon u lokomotivy, CAF chce kombinovat elektrickou trakci s palivovými články.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gargy

Zbytečný krám

Pája

Konstrukce pojezdu této lokomotivy by mně docela zajímala.

Y.K.

Údajně posloužila jako základ pro S-130 Renfe.

https://live.staticflickr.com/7493/27090153674_3d0cf65d43_b.jpg

Pája

Takže dvojkolí nejsou tak úplně dvojkolí? Nebo jak to říct – nemají osu?

Kubrt

Těch technických řešení je několik; starší generace Talga neměly dvojkolí, ale individuální kola, posuvná na své krátké ose, a souprava musela být tažena klasickou lokomotivou. Dneska už jsou i hnací vozidla s proměnným rozchodem, jak ukazuje odkaz od Y.K. Tam jsou kola posuvná na jedné ose. Jsou na to různá videa na youtube.

Y.K.

Tohle řešení jsem v detailu neviděl, ale o Talgo má patentovanou variantu, kde jsou kola na klasické nápravě posuvná. Vzhledem k tomu, že to je lokomotiva by se individuální kola moc nehodila, to je tak pro Talgo vložáky a nebo tramvaje.