Dalšího železniční výrobce láká vodík. Talgo a CAF představily vlaky s novým pohohem
Talgo testuje vodíkový pohon u lokomotivy, CAF chce kombinovat elektrickou trakci s palivovými články.
Dva španělští železniční výrobci představili během jednoho týdne své posuny ve vývoji a testování vozidel na vodík.
Talgo zahájilo dynamické testy vlaku nazvaného Vittal One. Má jít o soupravu složenou z lokomotivy Travca nově upravené i na možný pohon z palivových článků. Výrobce na svých stránkách oznámil, že zkoušky zatím probíhají se zaměřením na správnou funkčnost hlavních systémů a ověřování vodíkové trakce.
Na vývoji se podílí španělská energetická společnost Repsol, která zajišťuje infrastrukturu pro výrobu „zeleného“ vodíku z obnovitelných zdrojů. Po první etapě testů se má vlak objevit na tratích kolem Madridu a v Extremaduře na běžné trati.
Zkušební vlak TPH2 je složen z lokomotivy a pěti vozů. Vícesystémová lokomotiva Talgo Travca je navržená jako prototyp vozidla schopného měnit různé rozchody a přizpůsobovat se různým napájecím soustavám. Dojezd vlaku má být až 800 km.
Posun ve vývoji představil také výrobce CAF. Pro vodík použil elektrickou jednotku Civia 463.199, která již jezdila pro státní dráhy Renfe. Na vývoji se podílí společnosti DLR, Toyota, Renfe, Adif, CNH2, IP a FAIVELEY Stemmann Technik. Bude kombinovat provoz na trakční elektřinu s trakcí z palivových článků.