Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Další úsek na dvoustovku má zelenou, SŽDC získala razítko pro úsek Nezamyslice – Kojetín

Vizualizace stanice Nezamyslice po modernizaci. Foto: SŽDC
Vizualizace stanice Nezamyslice po modernizaci. Foto: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) získala další důležité povolení pro modernizaci trati Brno – Přerov. Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko pro úsek Nezamyslice – Kojetín. To v praxi znamená, že SŽDC může pokročit s přípravou tratě a žádat o územní rozhodnutí a stavební povolení.

Jde o druhé kladné stanovisko MŽP na této trati, v lednu SŽDC získala souhlas se stavbou úseku Kojetín – Přerov. Na české železnici jde o první trať, kde SŽDC plánuje dvousetkilometrovou rychlost. Nový posudek je na 9,3 kilometru dlouhý úsek, který povede mírně jinou trasou, než stávající trať.

Souhlasné stanovisko je vydané s řadou podmínek, které musí SŽDC splnit.  Jde o celkem 36 opatření v přípravě i při samotné stavbě a jejím následném užívání.

Návrh trasy počítá s tím, že z trati zmizí všechna úrovňová křížení se silnicí. Nová trať bude dvojkolejná, kvůli jejímu narovnání dojde i ke stavbě takzvaného Němčického tunelu. Ten bude mít délku 660 metrů, má překonat kopec Kozlov. Stávající železniční stanice Němčice nad Hanou bude zrušena a nahrazena zastávkou v nové poloze. Od zastávky Měrovice nad Hanou trasa přechází do rovinatého území, přeložky trati jsou na mírném náspu.  „Trať představuje důležitou spojnici pro železniční spojení metropole jižní Moravy, Brna, severovýchodním směrem na střední Moravu, a především vytváří nejkratší a přímé železniční spojení s významným okresním městem Přerov,“ konstatovala SŽDC v plánech.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
petr.r
Host
petr.r

hledal jsem vizulace, ale nenašel ten přejezd(podjezd) v chropyni. Bude to zajímavé z hlediska fakty rušení křížení cest, některé jsou v zástavbě-viz ta chropyně u nádraží.

Petr
Host
Petr

Absolutně nepoučitelní, místo spojnice do Zlína, se spáchá něco, co ušetří pár minut do Přerova? Okresního města, které má tak chytře řešené nádraží, že většina důležitých vlaků jen projíždí.

jan
Host
jan

no jo no, ale jak to jinak řešit.

Jan Losos
Host
Jan Losos

Pane Petre, smekam pred Vasi kosatou moudrosti, Vy musite byt velmi chytry.

Petr
Host
Petr

Pane Jane, co je košatě moudrého nad myšlenkou rozumného propojením Slovácka s moravskou metropolí, která jednoduše řečeno neexistuje? Aha vím, přes Břeclav je to rozumné a stošedesátkou, že?

bkp
Host
bkp

Ale tento úsek je součástí budoucího spojení Brno – Zlín

petr.r
Host
petr.r

Máte pravdu budoucího a jak zlínáci vidí tu vizualizaci nezamyslic a zítra půjdou na vlak……….

Elb
Host
Elb

Tak asi proto, že Ostrava je důležitější..

Martin
Host
Martin

Tak problém Zlína je především Zlín samotný. Od Brna se tam vždy nějak dostane. A pokud vím tak Zlíňaci se stále bojí toho, že přes Zlín začnou jezdit rychlíky..

Elb
Host
Elb

Valaši jsou obecně kapitola sama pro sebe.

Ondřej
Host
Ondřej

Napřed si po sobě opravte chyby v nadpisu a v článku a zjistěte si správné názvy obcí než něco dáte na net.

Jan Šindelář
Admin

Opraveno

Franta Jouda
Host
Franta Jouda

Tak si taky oprav tu svojí větu, když tady machruješ, Moraváčku…

Michal
Host
Michal

Takže nakonec ani červená „VRT podle ZÚR“, ani modrá „VRT v souběhu s dálnicí D1“, ale pouze modernizace vícem=ně ve stávající stopě. Velká škoda!

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2015/10/B_1_Prehledna_situace_modernizace_trati_Brno-Prerov_web.jpg