Dalších téměř 15 kilometrů D35 se otevírá řidičům, stavba mohla už dva roky stát
Nový úsek D35 Časy - Ostrov. Pramen: Swietelsky stavební
ŘSD nyní soutěží stavbu dalších dvou úseků D35.
ŘSD nyní soutěží stavbu dalších dvou úseků D35.
Bylo by fajn, kdyby na nove odpocivce bylo Tank ONO :-))) POkud vim, tak na dalnicich nema ONO jedinou cerpacku
Není, je tam Shell. Tank Ono na dálnice nechce kvůli vysokým počátečním nákladům a drahému provozu dálniční cerpacky.
K TANK-ONO se vyplatí sjet z dálnice vždy a všude. Palivo vždy to nejčerstvější a nejlevnější. A ten kdo tvrdí o kvalitě něco jiného se pouze a jen krutě plete.
Odpočívka Dolní Roveň je fajn, ale kapacita je malá. Kdepak asi je slibovaná odpočívka Borek??? Aha, není, protože bohaté místní NIMBY mají dlouhé prsty…
Podobně jako vyškrtnutý sjezd u Bukoviny nad Labem.
Čekám na Františka a jeho slohové cvičení o potřebě vlečky namísto betonování krajiny.
Až zase tady bude, zcela očekávaně, naříkat: https://www.e15.cz/byznys/rekordni-investice-do-ceskych-zeleznic-poprve-se-na-tratich-prostavelo-vic-penez-nez-na-silnicich-139568
bože.. jsem sice ateista ale jestli existuješ, smiluj se nad českým národem a zařiď ať je dálnice v plném profilu až do Liberce a dál k hranicím…. nedovol udělat zbytečnou chybu ve formě třípruhu za Úlibicema, která nás po pár letech bude stát další peníze na rozšíření díky zjištění chyby ve výpočtu očekávané dopravní intenzity a následných kolon .. děkuji.
Jsou tam celkem malé intenzity podle sčítání do 10000 aut denně. A jelikož částečně zůstane provoz na stávající silnici, tak by musel nastat zázrak, aby to vyšlo
Protože to nemalá část aut raději objede po I/16 a D10.
Lepší třípruh než nic. V tomto úseku budou ekologisté prudit.
Pánové Fiala i Kupka se pěkně chlubí cizím peřím. Ale co jiného od ODS čekat, že.
Spíš se nemá čím chlubit. Kdyby na tom makali stejně když byli u koryta před ČSSD a Ano, tak už mohlo být hotovo. Jenže Vítek řekl ne, my makat nebudeme.
Vážení minusáři, fakt 100% berete premiérovo vyjádření „jsem rád, že se výstavba nyní skutečně naplno rozběhla“ a ministrovo vyjádření „jsme dálnici D35 konečně přestali zanedbávat“ v době, kdy už ta výstavba běží nebo se chystá díky tomu, co už zařídili pánové Ťok, Kroupa, Havlíček a Mátl?
Výstavba dálnice (včetně přípravy) je záležitost dalece přesahující jedno volební období, proto je logické, že výsledky vždy sklízí jiná vláda než ta, která byla u přípravy, zahájení stavby atd. Každý ví, že současná vláda bude otevírat úseky, na kterých má tato vláda pouze malou zásluhu a prostě těží z práce předchozích vlád. Dělala by to každá vláda. Mimochodem, když se podíváte na FB profil například ministra Kupky, můžete si všimnout, že při otevření byl i bývalý ministr Havlíček. Takže asi nějakou sebereflexi tato vláda, ohledně toho, kdo se také o tento úsek zasloužil, má.
To ho nezajímá. Potřeboval si flusnout, tak to udělal. Přejme mu to, že využil volno od Máry smysluplně.
Tak jsem si to jel projet, dulezity usek, takhle uz je to az k Mytu prakticky po dalnici. V Ostretine, Vysoke i Jaroslavi maji asi radost. Jinak zajimavy pohled se naskytuje ve smeru od Myta na Pardubice v tahle levotocive zatacce pred odpocivkou Dolni Roven, kdy je v jeden moment zaramovana Kuneticka hora v dalce dvema oranzovymi prouzky benzinky Shell, dalnicni romantika proste :D.
Škoda, že už ne Agip, to by mělo jiný náboj.. 😁
No a ještě připočítejme roční zpoždění samotné výstavby (původně bylo v plánu otevřít Opatovice-Ostrov najednou v prosinci 2021). Ale pořád lepší než drátem do oka.
Ještě si vzpomínám na letáky ŘSD se zahájením výstavby obou úseků v roce 2014 😀
Dnes projeto už i se slušným provozem. Z kraje HK jste na konci dálnice za cca 17-20 minut.
Jediná nevýhoda – končí to moc rychle. Těšíme se na další úseky!
Máte zkušenosti, za kolik se stejný úsek ujel před otevřením obou úseků? Čistě pro zajimavost. Děkuji
Cca 15 minut, ono je tam dost obci, kde 50tka a radar. Na google maps to mozna vychazi podobne. Jel jsem po „stare“ ted v utery.
Ve kterých obcích je radar?
Jediné stacionární měření je na obchvatu Holic. Pravdou ale je, že v Býšti a Chvojenci se měřívá hodně často.
Zapomněl jste na radar v Jaroslavi kousek za cedulí se začátkem obce. Ten měřil i v protisměru.
Ono už hodně pomohlo otevření prvního úseku. Když jste jel po “staré” od Holic směr HK, tak jste pomalu nepotkal auto.
Trasu po I/35 jsem neměřil, ale bude o něco delší. Hodně záleží, na jaké místo ve městě jedete.
Dálniční zrychlení od Hořic na Moravu se zkrátilo ve špičce o min. 35-50min, dle ucpání průjezdu Hradcem.
Dobrá zpráva, každých 10-15 km pomůže, ale než bude D35 kolem Vysokého Mýta, Litomyšle resp. až po Opatovec tak to bude furt mizerný…. A při pohledu na mapu mi nedává smysl napojení D35 a D73 směr Brno. Už teď je z Hradce Králové i Pardubic lepší jet na Brno směr Žďár nad Sázavou a Velké Meziříčí a nezmění to ani hotova D35 za Moravskou Třebovou….kdy bude D73 to už vůbec nikdo neví… Za mě daleko lepší, kdyby se vytvořila nová dálnice D37, která povede někde od Dašic(napojí se na D35) a dojede jižně pod Ždírec nad Doubravou a pak se… Číst vice »
Jo a z Polska,Lanškrouna,Č.Třebové atd. budou jezdit do Brna a Vídně stále přes Březovou,M. Chrastavu atd. 👎
Na jih od Pardubic je a stavi se docela kvalitni jednicka, na vic tam fakt nejsou intenzity. Spolu s obchvatem Havlickova Brodu to pak bude zajimava cesta, ale dalnice by tam byla prazdna.
Co se stavi na jih od Pardubic? Po lonskem zprovozneni obcvhatu Chrudim+Slatinany neni na I/37 nic ani jako studie.
A docela kvalitni jednicka dle me vypada fakt jinak. Tady je to bida, jde to pres nekolik obci, hromady ruznych odbocek a krizovatek bez odbocovacich pruhu, krajnice veskera zadna, zvlast usek Tr. Kamenice – Zdirec n/D. je hodne uzky. Ze Slatinan do Zdirce je to prevyseni skoro 300 m a nikde ani jeden stoupaci pruh.
Studie je a ŘSD už má i leták na zkapacitnění 2+2. Z letáku je také evidentní, že už se připravuje i přestavba křižovatek u Parama a u Medlešic: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/665/infoletak_s37-pardubice-chrudim-rozsireni.pdf?t=2022-12-21%2008:45:54.783
To je taky dost, někde před lety bylo, že se nevyplatí čtyřpruh do Chrudimi, to je vidět že nikdo z Ministerstva dopravy nejel mezi Pardubice a Chrudimi ve špičce, zde by byl vhodný čtyřpruh od závodiště až obchvat Chrudimi při odbočce Vysoké Mýto….
Jo, na tuhle jsem zapomenel, moje chyba, mel jsem na mysli, ze nejsou studie na useky na jih od obchvatu Slatinan.
No ale to, že by se to hodilo vám neznamená, že to dává ekonomický smysl. Je tu prioritnejsich investic za stovky miliard.
Pisu snad, ze by neco takoveho melo byt, protoze by se mi to hodilo? Jenom hodnotim stavajici stav, ktery podle me neodpovida standardu dalkove silnice I. tridy.
A tenhle argument prioritnejsimi stavbami – takze dokud se nekopne na SOKP 511, stredoceske D3, D1 u Prerova a D52 do Rakouska, tak ma vsechno ostatni stat? Nebo jak si to jako predstavujete. Nebo mi vysvetlete, proc se o kousek dal stavi prelozka I/36 v Redicich, ktera zrychli cestu o pul minuty a usetri od provozu 3 domy, zvlast kdyz s dneskem spadnou intenzity na teto trase tak na polovinu.
Taky bych byl rád za nějakou přestavbu I/37 ale ta silnice od Nasavrk až po Žďár nad Sázavou vede přímo v CHKO Žďárské Vrchy a Železné Hory takže i nějaký malý obchvat tam bude celkem problém postavit natož nějakou dálnici. Myslím že trasování I/73 taky není nejšťastnější pro směry Hradubice-Brno ale když se kouknete na mapu tak je tam Boskovická brázda krásně vidět a stavět silnici tam bude mnohem levnější než stavět přes kopce někde víc na západ
Věci veřejné,ministr dopravy Bárta pod taktovkou ODS. To je ta banda co na několik let zablokovala výstavbu nejen D35.
A já tvrdím, že hlavně neskutečný ministr dopravy za KDU-ČSL Šimonovský, který v roce 2007 autoritativně prohlásil, že D35 je zbytečná, stačí prý třetí pruh na D1.
Nějaký odkaz na toto tvrzení by byl?
… Vláda totiž dala silnici R35 k ledu proto, že krajští politici nebyli za sedm let schopni schválit v územním plánu její definitivní trasu mezi Zámrskem a Moravskou Třebovou. ….
Odkaz vedoucí na server publikující pravidelně lži.
Dobrý den, máme tu jisté diskuzní zásady: nedávat odkazy na stránky, kde jejich autoři pravidelně lžou. Proto byl váš odkaz na stránky nejmenovaného svazáka z Pardubic smazán.
Mapy cz: navigace Praha – Ostrava, ve Vraclavi u Vysokého Mýta budou mít ‚radost‘ 😉
Proč ve Vraclavi? Ty jsou úplně bokem za kopcem. Horší to má Stradouň
Tak uz to opravili – vcera hned po otevreni to mapy.cz tahaly ‚po prepone‘ pres Vraclav do stredu Vysokeho Myta
Kdy se otevřela? Dnes ještě ve 12 nebyla možnost na ni najet.
Provoz ve směru na Olomouc byl puštěn ve 14:52. Provoz od Olomouce začal jezdit odhadem o 2 minuty dříve.
To je úžasná zpráva, že se může začít používat další úsek druhé nejdelší české dálnice. Mapycz už s trasou počítají…https://mapy.cz/s/rajodehaha
Zpráva je to dobrá. Podle původních letáků ŘSD to sice mělo být asi před deseti lety, nu což… A myslím, že jsme to měli všechno stihnout /na to měly jít maximum peněz z Evropské unie, když už to bylo jak bylo… Obecně si myslím, že dálniční síť v Pardubickém kraji má dost neduhů. Např. to že cesta z Prahy do Pardubic vede přes Opatovice a je to zajížďka cca 10 km, to mi přijde hodně. Nedořešené a v podstatě nedomyšlené přivaděče k dálnici na severu kraje – viz například zašantročený sjezd u Litomyšle a další silnice taky mluví samy za… Číst vice »
Kompromis je vždycky proto, že ho někdo (místní) tak chtěl.
No a na Pardubice se samozřejmě jezdí přes Bohdaneč. Když jsou pro vás pupkem světa ..
Kamiony z Prahy do Semtína přes Bohdaneč nemohou a zajížďka přes Opatovice je 14 km. Při počtu kamionů, které tak denně jezdí je to hodně velký počet zbytečně najetých kilometrů (několik milionů ročně).
To všechno jenom proto, že stát upustil od výstavby dálničního přivaděče po I/36 z Chýště do Pardubic a dál na D 35. To byla krátkozraká „úspora“, která se podepíše na životním prostředí.
Napsal jste to líp než já. Jednalo se mi samozřejmě o přeložku I/36, obchvaty na ní atd. Kraj z toho udělal dvojku II/211 a zakázal vjezd Kamionům. Jak jednoduché. Řidiči osobních vozů si vzpomenou na městkou policii v Bohdanči a rozhodně tudy taky nepojedou.
Ale skutečně je to mnoho minut, kilometrů, litrů paliva onoho CO2, proti kterému tak bojujeme. A samozřejmě krát dva při cestě zpět.
Protože vždycky víc protestují NIMBY než ty desetitisíce lidí co je to potrefí.
Pupek nepupek, dopravy Pardubice generují/přijímají dost na to, aby v kombinaci s půlstoletím přehlížení centrálními orgány vznikaly s dopravou docela závažné problémy.
Trasování na Brno je danost historickým vývojem asi tak od třetihor.
Jak to vypadá s panem Rafajem? Vlivem toho se stavba prodražila o 0,5 mld k tomu se posunulo její otevření. Už má obstavený účet ze kterého splácí tuto škodu?
U takových případů je těžké, ne-li nemožné nějakou podstatnou finanční částku vymáhat. Půl miliardy nezaplatí, není Amazon. Pak existuje rozdíl mezi úmyslem a chybou, což se těžce prokazuje. Soudní případy tohoto typu se táhnou roky.
Ne, a je i nesmysl, aby to tak bylo (ledaže by taková škoda byla učiněna úmyslně). Předně je totiž vinna na straně příslušného úřadu, a protože ten nemá právní subjektivitu tak na straně státu (stát tak způsobil škodu sám sobě). Pokud jde o hmotnou odpovědnost Rafaje, tak ta je ošetřena v příslušných pracovněprávních předpisech a musí být jeho vina prokázána (tam jde ale jen o velmi malou částku). Jeho odpovědnost není ale v rovině hmotné odpovědnosti ale spíše politické (nebo manažerské), která zpravidla vede ke ztrátě pozice. Je ale nemožné, aby se po komkoliv vyžadovala hmotná odpovědnost například ve výši… Číst vice »
Spíš by bylo na místě se zamyslet, jestli nemá ten ouřad příliš ostré pravomoci a neměl nad ním být nějaký lepší dozor. Protoře to neni první případ takového typu.
No nevím…sice pochází od nás z vesnice, ale už tu ani moc nejezdí a do naší vesnické hospůdky chodí na pivko jen jeho mladší brácha.
Chápu správně, že poprvé je severní cesta do Ovy rychlejší než jižní?
Pouze teoreticky v závislosti na aktuální dopravní situaci obou tras. Pokud si na mapách.cz přepnete plánovač z možnosti „rychlá s provozem“ na možnost „rychlá“ tak ten rozdíl zjistíte…
v praxi to možná vyřeší až obchvat alespoň Vysokého Mýta.
Slabá místa jsou už jen 3, V. Mýto, Litomyšl a Hřebečský tunel, pravidelně dlouhodobě uzavíraný. Kromě běžných uzavírek se střídavým provozem bývá ještě někdy trochu problém kruhák v M. Třebové, takže když to posčítáte, jedete v pá odpoledne na Moravu zhruba o hodinu déle…
Ještě chybí 4 minuty. Až po otevření příštího úseku.
https://mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&rc=9hB59xXuic9qASnxW1rI&rs=stre&rs=coor&ri=122632&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9hD6ixXnjI95BDTxWjxX95qt7xVqht9igbAxU7Ou9jg9txUHxX9klPQx8gIg9lg4tx8AfO9mmOFxToBv9nasYx851I9ohEixVLeJ&x=16.2613642&y=49.5404382&z=8
Jenže v mezičase by mohla být hotová D1, takže brněnská trasa zas o něco lepší. Od oka bych řekl, že jasná převaha severní trasy vznikne, až bude hotovo za Litomyšl.
Spíš je (už nyní) podstatné, odkud/kam přesně se jede v Praze.
D1 u Přerova sice bude, jenže ony se začnou dělat šestipruhy okolo Brna … vč. křižovatky D1xD2 – to bude nejmíň +30 na jižní trasu po dobu cca 10 let
Hodne zalezi kam z Prahy chcete jet.
Záleží odkud 😉
Ne neni
Poprvé to opravdu vypadá to, že se dálniční síť do nějakých těch 10 let vážně dostaví. Díky za další úsek D35 a přejme si, ať tempo výstavby vydrží.
Nechci být hnidopich, ale za 10 let se to nestihne. Bude chybět jižní tangenta D52 a na D6 chybí úsek k hranici s Německem, kde jsme teprve ve fázi studie. Z 95% bude hotovo, ale pomyslné odškrtnutí nastane až o pár let později.
52 si myslím že bude, co nebude tak D0,D3,D49 a asi D55.
Dobrý den, kdy tam začnou posílat řidiče i online navigace mapy.cz a google napy?
mapy.cz už posílají.
Mapy.cz v tomto mají vynikající podporu. Loni takto také přidali ihned nové úseky.
Mapy.cz měly v sekci dopravní mapa ukončení uzavírky dnes ve 14:30 což je taky čas od kdy to přesně funguje…
Na druhou stranu, obchvat Církvice na I/38 i jim trval asi čtyři dny.
Asi se poučili ze zdejších diskusí…