Dalších 21 km pod střídavým proudem. Proměna trati na slovenské hranice získala povolení
Železniční stanice Vsetín v rekonstrukci. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Náklady na akci dosahují téměř dvou miliard korun.
Náklady na akci dosahují téměř dvou miliard korun.
Jak to vypadá s konverzí na slovenské straně? Se tam čeká na českou stranu aby to přepojili naráz?
Nevím, jestli je na Slovensku nějaké čekání, ale bude to prováděné při zastaveném provozu a přepnuté naráz v celém úseku Ústí u Vsetína – Púchov.
Mala by začať v Novembri 2025
Bude se opravovat i sesuv půdy v Polance, který tam je tři a půl roku a nic se s ním neděje?
Pustí se do toho hned, jakmile Správa železnic dořeší sesuv z roku 2013 u Prackovic. Jedou jak motorové myši!
Na příští rok je na to naplánovaná výluka. Celý rok (snad od února?) bude Horní Lideč dostupný jen od Bylnice.
Přitom teď prošustrovali 2 měsíce, kdy uř tam mohli dělat, když po té trati kvůli nesjízdným Hustopečím nemůže jezdit dálková doprava …
Myslíte v Lidči/Lidečku ne?🤔
Jak to vůbec vypadá s přepojením slovenské strany? Ti už to přepojili?
Prosím o smazání příspěvku.
Děkuji
Sotek sezral jedno N a jedno E. 🙂
TNS Ústí u Vsetína zanikne a půjde to komplet ze Střelné? Nebo proč se vynechává Vsetín (až cca Bystřička)…?
A úsek na ValMez bude napájený odkud? Normálně se stará TNS nechá na 3 kV DC a přepnutý úsek bude napájený z nové TNS Střelná. A tím je jasné i místo styku soustav.
Pokud se bude Ústí nechávat 3 kV, tak by to pak směřovalo ke styku soustav v Lidečku, což už zase ten název „Vsetín – st.hr.“ nesplňuje ani přibližně. Proto se ptám na podrobnosti, je to nějaké divné.
Ne. Styk u měnírny v Ústí.
To je fofr, 21km v rámci jedné akce
Ani se mu tomu nechce věřit…
A ještě Design a build.Aby to nedopadlo jako na Strakonické v Praze na Zbraslavi…střídavé jen ve vizualicacich:-)
Nedakonice – Říkovice bylo 45 km v rámci jedné akce.
Když se Vsetín rekonstruoval se to mohlo udělat rovnou ..ne SZ
On je Vsetín trolejově komplet připraven? Ono je na Jablůneckém záhlaví připraveno dělení?
Ona je dokončena unifikovaná trakční sestava ze Vsetína na státní hranici, včetně všech nutných podmínek, jako je třeba úprava zabzař?
A nejsou tyhle věci náhodou náplní právě té stavby, o které je řeč, a tedy diskuse o jejím případném rozšíření není blbost…?
To je zhlaví. Bez „a“. Záhlaví je zcela něco jiného.
Nicméně to dělení bývá na záhlaví, nikoli ve zhlaví…
Proč vlastně není součástí i samotný Vsetín, který je nově po rekonstrukci, tudíž snad připraven na konverzi?
Taky bych očekával že to daji jedním vrzem od hranic po Hranice. (Resp. po Hustopeče).
Podle plánů to vypadá, že tak bude jakmile dojde do Hranic střídavina i od Přerova. Jinak Vsetín už přípravu má.
Přesně. Když je tam teď ten ostrovní provoz 😉
Protože v Ústí u Vsetína je měnírna, která napájí proti ValMez. Ve stejnosměru nelze napájet jednostranně.
A co Malšice…? 🙂
Jinak můžu poprosit o nějaké podrobnosti plus výhled? Měl jsem zato, že v rámci Říkovice – Hranice se to udělá až po SpS Hustopeče, pak bude stejnosměrný ostrov dokud se nepředělá ValMez, a pak zase někde začne střídavina, až kam „dosáhne“ další napájecí bod.
Takže to lze shrnout tak, že je strach nechat ostrov čistě v blízkém okolí ValMezu, i když je měnírna právě tam?
Malšice jsou dané historicky a platí to samé, akorát s poklesem napětí k 1 kV, jako v mém komentáři níže. K druhému bodu to zatím vypadá takto: Teď se projektuje konverze Říkovice – Hranice na M. (mimo), pak by na to měl navázat úsek Hranice na M.- Suchdol n.O. – Polanka nad Odrou, vše ještě před zprovozněním VRT Moravská brána. Tím asi vznikne dočasný stejnosměrný ostrov Hranice na M. (mimo) – Val.Mez. – Vsetín napájený z TM Hranice, TM Val.Mez. a TM Ústí u Vsetína než dojde k rekonstrukci celé tratě na tomto ostrovním úseku – nová TNS bude pouze… Číst vice »
Děkuji, nevěděl jsem, že ty Hranice jsou „mimo“. Tím spíš ale nerozumím tomu rozhodnutí o Vsetínu mimo, vždyť mohl vzniknout stejnosměrný úsek Hranice vč – ValMez vč napájený z obou těchto konců. 25 kV by pak začínalo kousek za VM a konvertovaná (případně rovnou zrušená) by byla i TNS Ústí u Vsetína. Jak naznačujete ty neutrály ve výhledu, mám tomu rozumět tak, že ta aktuální Střelná se nechystá na SFC…? To by bylo do budoucna dost nemilé. Mimochodem slovenský úsek se bude napájet také odtud, nebo jen nouzově (viz třeba Lanžhot)? Napadá mě totiž, jestli by nakonec nebylo nejvýhodnější zrušit… Číst vice »
Ten neutrál v Ústí u Vsetína bude asi v základním stavu sepnutý. Ale předpokládám, že se to bude detailně řešit až s budováním TNS VM. Tam by měl být SFC. Problémem mezi VM a VS jsou, myslím, kolejové obvody, které se pro technologii SFC musí vyměnit. Ta konverze úseku Ústí u Vsetína – st.hr. obsahuje výměnu KO za PN.
Takže konec AB – i na Slovensku? To by pak chtělo zkoordinovat rovnou s instalací ETCS.
AB může chodit i s PN.
OK, ale jaksi bez kódování, což je na AB vlastně to nejzajímavější. 🙂
Asi spočítali, že blízko Vsetína by od Jablůnky už nebylo dostatečně vysoké a tvrdé napětí v SS troleji.
Jednostranně se napájí všechno možné – například současná Kadaň, Jaroměř nebo budoucí Paskov. (Čekal bych u Vás větší technický přehled.)
Ano. To je dáno historicky a lokomotivy na těchto koncových úsecích výkonově živoří. Když ještě jezdily bobiny a podle elektrických mezidobí, bylo to bez větších problémů. Pokles napětí ke 2 kV jim nedělal žádný problém. Moderní lokomotivy mají problémy při poklesu napětí pod 2,7 kV a proto píšu „jednostranně nelze napájet“. Pokud je konec napájeného úseku cca. 10 km od měnírny a na dvoukolejné trati, pak lze přes spínačku nebo natvrdo propojit na konci úseku obě troleje a pak se to chová jako oboustranné napájení v délce 20 km. To je případ současné Kadaně-Prunéřova, Kutné Hory nebo dočasně budoucího Paskova.… Číst vice »
A funguje tam provoz dobře?
Měnírna VM napájí úsek Hustopeče nad Bečvou – Jablůnka. Ústí napájí Jablůnka – Lidečko.
Jakože v Jablůnce jsou troleje trvale rozpojené? Proč? A i pokud, tak střídavým Vsetínem se prodlouží napájecí úsek od Valmezu o cca 8 kilometrů až na záhlaví Vsetína. Ledaže by postavili provizorní napájecí SS z Ústí na Jablůnecké zhlaví Vsetína.
A co by dle Tebe bránilo konverzi rozšířit až někam do Brňova…?
Napájet jednostranně samozřejmě lze, viz většina koncových úseků el. tratí.
Jsou tam sice nějaká omezení, ale možné to je.
Lze, ale ten nejvzdálenější konec blbě.
Co tomu brání? Uprostřed se musí ty kuličky setkávat ve správném pořadí?