Dalších 20 lokomotiv Siemens Vectron pro osu sever–jih. SBB Cargo je pořídí přes leasingovou firmu
Lokomotivy Siemens Vectron v barvách SBB Cargo International. Foto: Siemens![Lokomotivy Siemens Vectron v barvách SBB Cargo International. Foto: Siemens](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/07/xload.jpg)
![Lokomotivy Siemens Vectron v barvách SBB Cargo International. Foto: Siemens](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/07/xload.jpg)
Nové lokomotivy jsou vybaveny paketem XLoad pro vedení bez postrků.
Ten popis je docela nepresný. Píše sa o objednávke a zároveň sa s nimi počíta ako keby už boli v prevádzke. Tak ja by som len upravil, že ani tých prvých 20 s XLoad packetom ešte nie sú v prevádzke, takže technicky vzaté má SBBCI aktuálne iba 38 Vectronov (modré a červené podľa paketu), o ďalších od MRCE a RailPool písané nie, takže tie nepočítam. Prvá 20tka sa do prevádzky dostane čoskoro, ešte sa len robia prvé polepy na ne, ani dodané z Allachu ešte všetky nie sú.
V čem spočívá paket XLoad?
tady jsem dohledal stejný článek, kde je to více upřesněno. https://www.railvolution.net/news/xload-vectrons-for-sbb-cint
oprava: článek z roku 2022 o zřejmě prvních 20, které mají být dodány letos 🙂
…občas začínám mít obavy, že to začíná hraničit s „vírou v dobrou adhezi“. : – ) Jestli by spíš nestálo za to zamyslet se nad nějakým řešením, které by umožnilo vectronům i ve Švýcarsku jízdu podle tamních „horních rychlostníků“, byť je mi jasné, že v těch rovných tunelech pro nákladní tranzit je to jedno a že nikdo už asi nikdy nic tak „track-friendly“ jako Lok2000 nevyrobí… : – (
….které by umožnilo vectronům i ve Švýcarsku jízdu podle tamních „horních rychlostníků“…
Jako ve Švýcarsku se jezdí na Ik = 130*/150**/(210)***/270 mm, kde:
* – základní profil (= odpovídá „spodním rychlostníkům“)
** – stanovené řady vozidel (= odpovídá „horním rychlostníkům“)
*** – profil pro stanovené řady s aktivním systémem WAKO (= aktuálně se nepoužívá)
, takže by Vectron musel být schválený ve Švýcarsku pro Ik = 150 mm, což si myslím, že rozhodně není, nicméně Ik = 150 mm platí pro sólo lokomotivu na síti SŽ, s.o. dneska.
Zřejmě v móóóc krásném PowerPointu a nejspíš ještě troše nějaké té ezoteriky. Prostě zase jedno přesvědčivé vítězství marketingu nad fyzikou.
Vážně: Pravděpodobně nějaký další výzkum, jak zvýšit využití adheze díky individuálnímu rozložení tažné síly mezi jednotlivé nápravy. Fakticky to pomůže tak o pár procent. Hovořit v tomto kontextu o „náhradě šestinápravovek“ je úplně směšné. Asi něco na úrovni, jako že ETCS vyřeší kapacitní problémy. 🙂