Dalších 12 kilometrů D35. ŘSD vypsalo soutěž na stavbu úseku Janov – Opatovec

Vizualizace úseku D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSDVizualizace úseku D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSD

ŘSD má vykoupeny již téměř všechny potřebné pozemky, má i stavební povolení.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Asd

Bravo. Jen tak rychle dál a až Mohelnice. A taky až do Liberce kde by se D35 měla napojit na polskou a německou dálniční síť.

SYN

Koukám že v tomto státě se už zase šetří a možnost nájezdu/sjezdu každých krásných 12km se považuje za vyhovující…

Stan

To je naprosto vyhovující. Stavět sjezdy co 3 km je totální pitomost, která dálnice úplně zbytečně neúměrně prodražuje.

David

Z cyklu, nestavíme prioritně to co je nejpotřebnější, ale to co je nejjednodušší na přípravu. Tak snad budou další úseky (hlavně obchvat Litomyšle a Vysokého Mýta) následovat co nejdříve.

Jirka

Tak priorita je celá D35, tedy by se měly posouvat všechny úseky co nejdál můžou.

Martin Peterka

Podle vás má tedy stát čekat, až bude mít povolení na všechny úseky a teprve potom stavět? To je slušný nesmysl.

David

Stát má omezené kapacity na to co dokáže připravovat najednou a pak na to co dokáže stavět najednou. Silniční síť se nepřipravuje stejným tempem, některé úseky jsou prioritnější než jiné. Momentálně jsou ale prioritnější ty stavby, které kladou nejmenší odpor. Např. kdy jste naposledy slyšeli o severozápadní části D0, D11 z Jaroměře do Trutnova, obchvatu Náchoda, Jablonce nad Nisou, Znojma, Valašského Meziříčí, Žďáru nad Sázavou, Třebíče, či Domažlic? Všechny tyto stavby jsou podle mě důležitější než tento úsek D35. A ohledně vaší otázky, ano, myslím, že by se tento úsek měl začít stavět buď s a nebo až po začátku… Číst vice »

cikcak

…. ti nalákaní řidiči zase někudy jinudy nepojedou. Nevidím v tom zas tak zásadní problém.

David

Ano třeba nepojedou z Prahy do Olomouce po D1/D46 nebo nepojedou vlakem.

kik

Pokud chcete více informací o těchto stavbách tak běžte na web ceskedalnice.cz.

Asd

Pokud stát opravdu bude chtít tak ta povolení bude mít za chvilku. Ale to by se muselo změnit pár věcí.

JiriP

Prioritou je celá D35. Buďme rádi za každý úsek, který se podaří zahájit. Ovšem to, že VM a pak Litomyšl budou špunty, o tom není sporu. Ona i ta D11 z Prahy do Poděbrad už přestává stačit a bude hůř.

Jirka

Myslíte, že se neblížíme peaku? Podle mě už větší individualizace dopravy snad nastat nemůže a problémem je jen víc a víc zboží.

David

Kde je ten peak se můžete podívat v Americe. Peak nastane až zbouráme města aby se tam vešlo více aut a opadnou tak důvody proč do těch měst chceme jet.

JiriP

Nehledě na to, jestli jsme či nikoliv, severní varianta na Moravu bude dávat stále větší smysl oproti variantě D1. Nejen pro individuální dopravu, ale i pro nákladní.

Emanuel

Tak ted jak zacne rekonstrukce na D1 u Brna a otevre se novy usek na D35, tak snad tech par kamionu z Prahy na severni Moravu bude jezdit po D35.

Ondra

Zrovna u D35 je každý úsek úspěchem.

Gejza

V článku se píše, že úsek po zprovoznění nebude navazovat na žádný dokončený úsek D35. Možná by stálo za zmínku, že ale bude navazovat na přeložku I/43 (obchvat Svitav), která má být zprovozněna příští rok.

Kebab

Ovšem kruhákem…

Martin Peterka

Samozřejmě že mimoúrovňovou křižovatkou. Kruhák bude spojovat přeložku I/43 se „starou“ I/35.

Vladimír Bílý

Směr Hradec-Olomouc to půjde do OK, opačný směr jde stykově do I/43. Tady je ten kruháč asi OK. Špatně je kruháč o pár kilometrů dál, uprostřed polí na I/43 vs. I/34. Tady mělo být mimoúrovňové křížení – terén je na to velmi příhodný. Strategii, kdy styk s trojkami dělá ŘSD často mimoúrovňovně a styk jedniček zásadně okružními křižovatkami, absolutně nechápu.

Petr

až bude kompletní D35 tak asi v pohodě, ale otázka co to udělá až bude D35 od západu po Opatovec a dál na východ bude teprve v realizaci, to se obávám že okružka I/35 x I/43 nebude kapacitně dostačující

Vladimír Bílý

Ta OK už je v realizaci, takže potíže mohou nastat už brzy. Nicméně poslední záběry naznačují, že malé to nebude:-) https://www.youtube.com/watch?v=Ptt6WwhbHOY

Petr

no kdyby tam udělali turbookružku jak na I/3 u Benešova, tak by problém nastat nemusel

Couler

Ale to má být turboOK. Je navržená opravdu dobře a i dost kapacitně. Tento kruháč I/35xI/43 je jeden z mála kruháčů, který se ŘSD povedl a je naplánován opravdu tam, kde dává smysl. Druhý kruháč na obchvatu Svitav s I/34 považuju za pěkný nesmysl.

PetrN

tak to je jen milé překvapení, díky za info, pohledam si projektovou dokumentaci

Jadeko

Utrácet za škodlivé dálnice, to jde této vládě náramně. Stavět užitečně, např moderní železnice anebo třeba jaderné elektrárny. to bohužel nechce.

JiriP
Jan M

hm, možná se staví nebo připravují všechny tři zmíněné věci, ale to potom znamená, že váš koment je bezvýznamný. Gratuluju 😀

Zbyněk

až byste přišel do obchodu, kde by chybělo zboží, protože zůstalo někde na nádraží nebo budete s rodinou a kuframa při několikátem přestupu v mrazu čekat na peróně na zpožděný vlak a děcka Vám tam budou brečet a manželka nadávat, tak si vzpomeňte na tento Váš komentář… 🙂
Mj. i ta Vaše JE nebo železnice se paralelně řeší a to že pro Vás je dálnice zbytečná neznamená, že ji nepotřebuje zbytek obyvatel. Váš komentář mi přijde dost sobecký.

Jadeko

Můj komentář je o dálnicích, Váš o celé silniční síti.

Rossec

Jestli on tu jaderku nejvíc nezazdil vámi milovaný estébák

Jadeko

Zazdil, a navíc rozjel masívní výstavbu dálnic, což je jeho další mínus.

Jiří 3

Železnice a silnice si nemají navzájem konkuruvat. Oba druhy dopravy mají svoje plusy a mínusy, proto jsou potřeba investice do obojího.

Svojsin

Proč ses přejmenoval Františku?

kodl

Jen tak dal a hlavne nepolevovat! V tomto pripade se ale opet obavam, ze se soutez protahne zase na 1 rok, jako tomu bylo u pripadu typu D6. No sna to tentokrat pujde rychleji. Skoda jen to dokonceni cele D35 az kolem roku 2030, to je strasne daleko a pozde na dalnici, ktera mela uz 10 let stat podle meho nazoru.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

10?! V normální zemi by taková dálnice byla hotová v 70. letech.

Radim

Kompletně hotová D35 má být v roce 2029 – dle letáku ŘSD ke stavbě Staré Město – Mohelnice. Dokončení se po roce o rok posunulo 😀

Petr

no ono je to částečně také proto, že bylo rozhodnuto o stavbě úseků Opatovec – Staré Město – Mohelnice v režimu PPP, což znamená mírný odklad začátku zejména pro úsek Opatovec- Staré Město s tunelem Dětřichov. Zbytek „vcelku“ termíny drží

JiriP

Vcelku ano, i když plíživě se posouvá téměř vše. Není to tak dávno, co byly termíny zahájení několika úseků 2022.

Petr

to máte pravdu, zrovna tento Janov-Opatovec, obchvat VM a také Hořice-Sadová, ale u VM furt mají dokončení 2026 jak tomu bylo i když měli zahájení 2022.. U klíčového Litomyšle už dlouho visí 2024-27, tak doufejme 😀

Jarda Š.

Obchvat VM má pravomocné SP, takže pokud by VŘ na zhotovitele proběhlo bez komplikací a ŘSD při stanovení kritérií tlačilo na rychlost, byl by zcela reálný i r. 2025.

Petr

souhlas, ale budeme asi rádi když rto proběhne dle aktuálních předpokladu, a to že bude dokončeno 2026 včetně předchozího úseku Ostrov-VM včetně tunelu Homole

Gejza

Ach jo, další skryté zadlužování (PPP). Proč si raději nepočkají na to, jak dopadne PPP u D4, nebo proč raději neodloží méně významné stavby, jestliže na prioritní dálnice nemají dost peněz?

kodl

To prave bohuzel chcou cekat a vyhodnocovast PPP na D4 a az pote resit aplikaci PPP na D35. I z tohoto duvodu to posunuti.

Petr

pokud chtějí zahájit stavbu D35 pomocí PPP v roce 2025, tak nemůžou čekat na dokončení D4 na rok 2024… příprava a soutěž musí začít rozhodně dřív

Martin Peterka

Předpokládaná cena úseků mezi Opatovcem a Mohelnicí je aktuálně 29 miliard. Na to stát prostě nemá. A s výstavbou není na co čekat. Včera bylo pozdě.

kodl

Urcite je lepsi zadluzit se na dostaveni vsech dulezitych dalnicnich staveb v Ceske republice, nez mit deficitni duchodovy system, kde si vlada v aktualni situaci musi na duchody pujcit +-60mld. CZK.
To jsou penize vyhozene oknem (nic proti duchodcum). Penize vlozene do infrastruktury se vzdy vrati.

Otakar

Mě by zajímal názor těch 2 důchodců, co Vám dali mínus. Jednou by se také namísto prožírání mohlo v této republice také více investovat do budoucnosti.

Zbyněk

jakože D35 je pro Vás méně významné stavba ?
Je to jedna z nejdůležitějších dopravních tepen u nás a měla stát už před 10-ti lety a i to by bylo pozdě.

Gejza

Nee, právě že D35 považuji za prioritu a ty by fiskálně neměly stát na dluzích. Když stát nemá ani na prioritní stavby, měl by něco změnit, a ne to lepit dalšímy dluhy.

frantam

Dokončení D35 se o rok posouvá pravidelně každý rok 🙂