Dalších 11 miliard do železnice z emisních povolenek. Podpoří elektrizaci i výměnu dieselových lokomotiv
Elektrizace tratě Šakvice - Hustopeče u Brna. Foto: Správa železnic

Na elektrizaci dostane Správa železnic fixní částku 35 milionů korun na kilometr.
Obměna lokomotiv by měla být „prostá“ a neměla by být podporována. Podporovány by měly být případně pouze duální lokomotivy, resp. jednotky (např. BEMU). Pokud by tomu tak nebylo, tak by tyto všechny peníze měly jít pouze na elektrizaci, která je tím prvotním k „ekologičtější“ dopravě. Ať si potom dopravci rozhodnou, jako lokomotivu si koupí. Pokud bude diesel jezdit pod dráty bez jakékoli další nenávaznosti na neelektrizovanou trať, měl by zaplatit pokutu, jelikož nepoužívá elektrickou lokomotivu (může si zakoupit i duální s poslední mílí). Takto se pouze zbytečně promrhají peníze na něco, co by mělo být standardem.
Daneil Křetínský se již těší, jak se mu oklikou vrátí peníze odvedné za provoz jeho hnědouhelných elektráren 🙂 (Mluví ze mě závist, samozřejmě)
A co povolenky zrusit? Aby si poplatnik (zde povolenkovy poplatnik) sam urcoval, co se svymi penezi? Proste svoboda, zodpovednost. To, co vyhralo Studenou valku nad internacionalnim socialismem.
„Podpora je nastavena jednotkovou dotací 35 milionů korun za každý kilometr prosté elektrizace“ – Tak kdy se můžeme těšit na elektrizaci tratě z Temelína do Týna nad Vltavou? Druhá v pořadí bude Protivec – Bochov a třetí Vraňany – Lužec.
A když jezdí motorové soupravy pod dráty by mělo být pokutováno.
Aneb jak dále snížit konkurenceschopnost železničních dopravců.
Že ta fixní částka není 80 milionů Kč na km je promarněná přiležitost. Mohla se ta výzva jmenovat třeba Generální elektrizace nebo tak nějak..
Pořád jsou to jedny peníze. Pouze se vytvoří nástroj na přerozdělení a zvýší se zaměstnanost státu.
… a stát tam nevidí tu neefektivitu. Někde jsem četl, že přerozdělováním EU peněz se prošutruje 30% hodnoty. Tedy z DPH putuje koruna do EU, tam se převedena EURa, přerozdělí se, rozhodne se o alokaci na projekty a pošlou se zpět EUR a znovu na CZK a administrativa projektů, schvování, kontroly atd …
vs. USA neb ČÍNA … jdeme stavět z bodu A do bude B a je !!!
Tak zrovna USA dopravu moc neelektrifikují, je to tam samý diesel, auto, letadlo.
Za mě je pořád lepší přerozdělovat od bohatších států k chudším s tím, že vypsané dotace nebo bezúročné půjčky mají přesně dané definice. Což se nejvíc projeví na infrastruktuře, dopravě, což využívá spousta lidí. Narozdíl od projektů inovativní linky na toustový chleba pro soukromý koncern jednoho oligarchy.
Co z těch povolenek platit alespoň POZE a ulevit tak alespoň trochu běžným lidem. Elektřina je v Česku nejdražší v Evropě a to kvůli poplatkům a daním.
Běžní lidé pár stovek unesou, ale pro průmysl jsou náklady na energii mnohem zásadnějším problémem.
Jenže to je pár stovek tady, pár stovek tam… Ne každý bere 50 000 čistého.
přesně, mám 60tis. čistého a dost mě ty ceny energií se*ou
Proč nezle peníze z povolenek použít i na jiné železniční stavby?
Nejsem proti další elektrifikaci dalších tratí. Na druhou stranu stejné užitek z pohledu ekologie přeci májí i jiné stavby, které by měly pozitivní dopad na daleko více cestujících.
protože to vedení rozkrade a nic moc nezbyde 😉