Další zvrat v kauze D49. Správní soud na popud Dětí Země zrušil stavební povolení

Stavba D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSDStavba D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD

Podle šéfa ŘSD Radka Mátla rozhodnutí soudu ohrožuje letošní otevření dálnice. Stavba se musí zakonzervovat.

191 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Zajímalo by mě kdyby Patrik na rovinu řekl (vím, nepravděpodobné že by tento člověk řekl něco „na rovinu“) jestli si představuje že tam ta dálnice nepovede vůbec, nebo „jen“ nějak jinak…

milan

V televizi jasně řekl, že je tam tak malá dopravní zátěž, že tam žádná dálnice není potřeba. Z toho by vyplývalo, žádná dálnice vůbec.

Kodl

Sorry, Ale musím. Patriku jsi totální piča a zasloužil bys do tlamy ty žebráku zkurvený. Pěkné víkend.

Pája

Možná by to chtělo teplou, studenou a do klece. Tím samozřejmě nemyslím Vás…..

Jaaa

Vy po tom bolševikovi vyloženě toužíte.

Luky

Děti zeme musí zaplatit rsd a stavební firma.

Martin Hroch

Ty muset čeština naučit.

lvy

Soud měl nejdříve vybrat kauci ve výši případné škody od stěžovatele a až poté začít něco řešit. Takhle nám tady vládne jeden poblázněný terorista.

Air Traveller

tohle muze rict jen nekdo, kdo nechape, co by to zpusobilo.

jen se pro zacatek zeptam – jak by se v tomto pripade pocitala ta fiktivni skoda v tomto pripade?

Zdenek Koch

Nevim Mirku co tim sledujes…

rcap652

Spolek Děti Země v této kauze škodí obyvatelům Zlína i samotnému městu. Obyvatelé Zlína by měli tento spolek rozehnat nebo proti němu protestovat.

Kolemjdouci

Jak si představujete rozehnání spolku?

Otakar

Tankem

Jan

V tomto případě by stačila jednosměná letenka do KLDR…

Petr

Možná by se měl založit jiný spolek, který se bude soudit se spolkem Dětí Země za způsobené škody.
Náhradu škod za zdravotní komplikace zasažené části populace, vyšší exhalace, hluk, doprava Zlínem a okolím. Náhrada finančních škod, více najetých kilometrů a ztráta času oproti variantě s dokončenou dálnicí. Na školách vyučujeme statistiku, v praxi ji nerozumíme? To jsme vzdělaná společnost?

Jaaa

Sorry, ale rozhodl soud, ne Děti Země.

milan

U soudu rozhoduje vždy konkrétní soudce.

Jan

Za děti zodpovídají rodiče. Takže Rodiče Země???

Jaaa

Takže to rozhodnutí udělaly Děti Země, nebo NSS?

Tomáš Gottschalk

Nejvyšší správní soud určitě neprojednává rozklad, ale kasační stížnost.

marek hudec

ta dalnice je tam treba, uz mela davno stat……..rozumovat tu muzete leckdo nad leccim, ale vysvetlit lidem v tech vsich dotcenych tranzitni dopravou, ze to DZ udelaly v jejich zajmu se asi nikomu nepovede…

Jaaa

A co tak místo toho omezit tu tranzitní dopravu?

SYN

A to by jakože přes soud prošlo, ano? Protože tam by se odvolalo MNOHEM víc lidí… a celkem oprávněně.

Petr David

Tranzitní doprava se omezuje za pomocí mýtného.

qěcy

Soud rozhodl správně.
Děti Země poukázaly na chyby v procesu.
Chyby v procesu udělali úředníci.

Tak co tu, kurník šopa, půlka lidí kvičí, že máme zákony špatně, nebo že za zpoždění dálnice můžou DZ?

Aktivismus nemám rád. Ale tady je viník zcela jasný. A soudem označený. A půlka Čechů mele o zlých Dětech Země. To je půlka Čechů mentálně postižená?
A to ještě nemluvím o NIMBYstech.
Mám takovým všem lidem přát ochutnat vlastní polívku? Aby stát schválil naprosto bezohledný zákon o liniových stavbách a pak každému obhájci takového zákona postavil něco takového přes jejich nemovitost a další vedle druhé nemovitosti?

Andrej

To opravdu není takhle jednoduché. To nejsou nějaké chyby jako překlepy nebo opomenutí nebo ignorování legislativy, za které může jednoznačně nějaký úředník. Příprava takové stavby znamená obrovské množství sporných a konfliktních možností, zájmů, důsledků, následků, nutnosti vyrovnat se spoustu konfliktní legislativy, a je jenom na právním výkladu daného vykladače, jak se každý výklad vyloží. Projektanti, ŘSD, a úředníci to ví, a výceméně jenom odhadují, která z konfliktních možnost je s menší pravděpodobnosti napadnutelná (s vědomím, že při extrémně přísnem výkladu se to může stát u každé z dostupných možnosti). Třeba Ústavní soud to obvykle chápe a rozhoduje poměrně věcně, logicky… Číst vice »

qěcy

I pokud to tak je, tak jde o bordel státní. Volání po odstranění DZ a podobných aktivistů, co občanských sdružení, nebo po rychlém a bezohledném procesu přípravy stavby považuji za nežádoucí.

Sova

Konkrétně Děti Země by odstranit bylo záhodno, to je škodná, která nemá s ochranou přírody nic společného. Naopak svým ekoterorismem a braním řidičů za rukojmí kazí jméno všem organizacím, kterým skutečně jde o ekologii a ochranu životního prostředí.

Výše uvedené nijak nerozporuje nutnost uklidit státní a legislativní bordel. Stejně jako když do domu teče a pustí se do něj plíseň: je samozřejmě potřeba opravit střechu, ale tu plíseň tam taky přece nenecháte…

Leinad

Ale nebudu lít chlor a živiny na plíseň zároveň, během ignorování střechy.
Napřed objednám opravu střechy, pak provádím provizorní ošetření.

SYN

Ona někdy nějaká střecha byla spravená „navždy“? Neopravuje se znovu a znovu, každých nějakých 20-30let?

PetrZL

Spolek aktivistů, který podává blanketní odvolání a po prohraném soudním řízení do médií prohlašuje, že se brzo zase na soud obrátí, sice ještě neví důvod, ale ono už se něco najde, a který se (a to hlavně !) ani v nejmenším nenamáhá přijít s nějakým oboustranně přijatelným řešením – tak takový spolek fakt nezasluhuje, aby se jej běžný občan jakkoliv zastával. DZ kdysi mívaly mezi veřejností dobré jméno jako sdružení ekologicky smýšlejících lidí, ale to už dávno neplatí – nyní jsou známi jen jako spolek, který zneužívá nedokonalých zákonů, napadá všechny projekty a podává odvolání pokaždé, když soud jejich stížnost… Číst vice »

Andrej

Je to ale logická reakce vycházející z z frustrace a bezmocnosti. Radikální účelové zneužívaní všech dostupných obstrukcí, ikdyž je legální, logicky povede k poptávce po větší autoritativnosti a nižší možnosti účasti veřejnosti. Nakonec na to doplatí i legitimní domahatelé svých práv.

Jistě, je to problém zejména legislativní, a možná ještě víc soudní.

Ale bez žaloce není soudce. A pokud někdo aktivně vyhledává každé jedno potenciálně sporné ustanovení v tisících stranách dokumentace, desítky jich napadne, tak u extrémně formalistického soudu možná s jednim nebo dvěma uspěje.

Leinad

A co kdyby úředníci byli lépe placení. Státní právník by mohl mít skoro tolik jako soukromý.

SYN

A to nějak úplně vyloučí možnost odvolání?? Maximálně možná zkrátí o trochu dobu projednávání…

Leinad

To 1) sníží riziko chyb investora stavby.
2) Sníží riziko chyb Stavebního Úřadu (vydat rozhodnutí, které soud zruší = vydat rozhodnutí nepořádně až nelegálně)

Ondra K.

Ano, příprava je složitá. Nicméně třeba v případě toho paralelně běžícího sporu o změnu územního rozhodnutí se jedná o naprosto zjevnou chybu. Pokud úřad nepřevezme do rozhodnutí všechno co tam musí převzít, je to prostě chyba.

Zbyněk19

jen doplním Andreje níže, pokud je vydáno pravomocné stavební povolení odložené několika posudky, navíc potvrzené nižšími soudy, tak by vše mělo být v pořádku. Podle Vás udělali úředníci a soudci nižších soudů tedy chyby, které se teď mají napravovat? Je to jen nejednoznačnost výkladu zákona a tedy špatně napsaný zákon…
Jsem jen zvědavý, kdo zaplatí případné vícenáklady, pokud se stavební povolení nakonec potvrdí. Pokud daňový poplatník, tak by to mohlo být nehospodárné nakládání se svěřenými prostředky a to je trestný čin…..

Jaaa

A kdo může za to, že je špatně napsaný zákon, hm?

Zbyněk19

samozřejmě, že ten, kdo ho špatně napíše tzn zákonodárce. Smůla je, že u nás je za chybu politika odpovědný volič tzn daňový poplatník. Chce to nastavit pravidla, ale kapři si rybník nevypustí, takže bohužel půjdeme z jedné aféry do druhé a jeden špatný zákon bude střídat druhý…

SYN

Nezkoušel bych tu předstírat že je vinou výhradně zákona to že si ho lidé pokoušejí vysvětlovat různě… Tak dokonalý zákon nikdy neuděláte.

Zbyněk19

pokud zákony nebudou dělat diletanti, tak uděláte

Air Traveller

Kéž by svět byl takhle jednoduchý.

Musíme se smířit s tím, že v demokratickém (a hlavně právním) státě se vždycky najdou exoti, kteří i když by v zákoně bylo napsané, že „papír je bílý“ začnou řešit, co je to „bilý“ – a jestli odstín šedi s RGB kódem 254,254,254 je ještě bílá, a nebo už není.

Žádným „zlepšěním“ zákonu to nevyřešíte – vždycky se bude dát najít, když někdo bude chtít, nějaká „ojebávka“.

Jediné řešení je zavést totalitní praktiky – a to, věřím, nikdo nechceme.

Jaaa

To ale není tento případ.

SYN

Podle ustanovení o „nulové toleranci“ alkoholu v krvi by jediná správná bílá měla být 255,255,255 a nikdy jinak… co na tom že je to prakticky nemožné 🙁

SYN

Kvičíme tu o tom, že si Děti země vyhledávají (a to tak že úmyslně) každou jednotlivou položku která by MOŽNÁ mohla být vykládána více způsoby… a vůbec jim nejde o to aby byla tato položka napravena, ale aby se nestavělo.
Znáte jak dlouho v této zemi probíhá typický třeba rozvod? A proč asi tak, když to podle vás „stačí“ napsat jednou, „pořádně“??

Marty-t

@Patriku – prosím vrať se domů, na sever Čech do Bíliny. Tam potřebuje ochrana přírody podpořit víc.

Na Moravě teď právě potřebujeme dohnat funkční dopravní infrastrukturu, jinak se odtud nadobro odstěhují celé další generace – tam kde auta jezdí po bezpečných dálnicích, vlaky po rychlodráhách, letadla na letiště. Tam kde se dá pohodlně dostat mohou lidé totiž v pohodě žít a pracovat.

Jaaa

Naopak pane, právě Morava teď potřebuje v prvé řadě zákonnost.

Dora

Ovšem k té tito exoti určitě nepřispívají. Škody by měl platit stěžovatel. Rozmysleli by si zda budou lidem ztrpčovat život. Zrušil bych jim registraci

Jaaa

Cože? Škody má platit stěžovatel a ne ten, kdo ji svou chybou skutečně způsobil?

Já bych třeba zase zrušil registraci vám, protože propagujete protiústavní jednání. Jak by se vám to líbilo?

Kodl

Už se spousta lidí odstěhovala a další toto rozhodnutí činí každým rokem. Né nadarmo ztrácí města jako Vsetín a i Zlín stovky obyvatel ročně. Morava je těžce podinvestovaná.

Jaaa

Ne, Morava má problém s lidma, kteří ji vedou.

honza_kl

Řekl bych, že jedno nevylučuje druhé…

Vrták

Kdyby jen to, Morava se může dokonce „pyšnit “ i tím, jaký výkvět poslala do Prahy, co tam nyní strakuje na Strakovce 🙂

Vrták

Ono je už na hlavu, že si vůbec může dovolit nějaký exot z druhé konce republiky ničit práci obyvatel na Moravě? Jedině, že by tam měl nějaký záměr? Výpalné?

liposh

Já se divím, že Patrik ještě není mrtvej. Není to jako navádění, jen se divím. Asi jako kdybych viděl někoho si do trenýrek cpát dobrovolně kobru a pak bych se divil, že ho neuštkla.

Martin Hroch

Už tu nejsou devadesátky nebo komunisti. Probuďte se. Fuj!

Lysimachia

Pan liposh se může mrknout k sousedům, kam to vede.

A propos, souhlasím, že Patrik je bídák.

Dan

Ze zvědavosti jsem zkoušel vygooglit jeho adresu. Bez úspěchu. I sídlo na Cejlu vypadá spíš fiktivně. Podle mě se někde válí na jachtě a směje se kolik lidí dnes naštval

Air Traveller

Tohle napsat pár dnů po atentátu na fica může fakt asi jen .. . nemocný člověk.

Ondra K.

Je to pořád dokola, kdyby stát dodržoval svoje vlastní zákony Patrik a jemu podobní by prohráli.

Panoramix

Pokud byste šel trochu do hloubky, zjistil byste, že je to málokdy tak jednoznačné. Zákony, vyhlášky a různá nařízení jsou už tak komplikované a propletené, že si je různé strany mohou vykládat různě. A to i tak, že organizační složka státu vydá výklad nějaké normy, ale pak se to nějakému debilovi nelíbí (zde Patrik a spol.), tak to rozporuje. A soudy jsou už pak stát ve státě a jejich rozhodování záleží na mnoha faktorech. Třeba i na tom, k jakému soudci se zrovna případ dostane. Když je někdo příznivcem rozvoje a modernizace země, odůvodní zamítavé stanovisko. A když je naopak… Číst vice »

Jaaa

Jak jako debilovi? Výklady úřadů jsou mnohdy účelové (a to tak že velmi), pokud se tady někdo nevypořádal s námitkami řádně, tak je to jeho problém.

Vilda

Rozdudky doudů též. Jak se soudce vyspí… naivko.

Jaaa

A je to problém koho? Patrika? Nebo vaše?

SYN

Vaše… protože předstíráte, že „to se nemůže stát“.

Ondra K.

Tvorba legislativy je plně v kompetenci státu, je-li legislativa špatná, je to jednoznačně chyba státu.

Air Traveller

No, spatna … zajimalo by me, jak byste ji napsal vy tak, aby neumoznovala ruzne vyklady.

To je prakticky nemozne.

Ondra K.

Vzhledem k tomu, že v jiných zemích to funguje, tak to zjevně jde.

Air Traveller

opravdu to tam jde?

nebo si to jen myslite, protoze v nasich novinach se o tom jen nepise?

Dálnice

Co cekate v zemi, kde nejvetsi pravni kapacity ani nejsou schopny sepsat ustavu tak, aby bylo zrejme jake jsou a nejsou pravomoci prezidenta…

Air Traveller

vy v tom nemate jasno? mebo kdo?

Avoda
Herold

To je slušný blábol, na tom odkazu.

Zbyněk19

tohle zrovna je napsáno celkem jasně. Pravomoci ani zodpovědnost prezident nemá žádnou

Dálnice

Velmi se mýlíte

Jaaa

Ale ono to zřejmé je. Pouze lid ulice nezná základní zásady římského práva a tak se nechává opít rohlíkem.

Pepa

Netušíte někdo, proč je proboha pole mezi Fryštákem a Kostelcem součást „Přírodního parku Hostýnské lesy“ a pak nekončí stejně jak v Lukově u cesty? To kvůli přehradě? To je fakt opičárna – takto mohou ti opičáci tvrdit, že „trasa vede přes chráněné území“ … 🙁

Michal M

Přírodní park není chráněné území.

Pepa

Prosím přečtěte si § 12 zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny

Jiří Urban

Nejsem právník, ale také jsem to googloval a první řádek ve wikipedii říká: „Podle českého zákona o ochraně přírody a krajiny jsou přírodní parky zřizovány „k ochraně krajinného rázu s významnými soustředěnými estetickými a přírodními hodnotami“ (který není zvláště chráněn jinak). Bývá zde omezeno využití území s potenciálem zničit nebo narušit tento ráz (např. průmysl, dopravní stavby, chatová výstavba apod.).“

Karl vB.

„Jeden z problémů spočívá v hlukových studiích. „Správní orgány v dalším řízení posoudí, zda jsou hlukové studie obsažené ve správním spise aktuální a zda umožňují učinit si jednoznačný závěr o tom, že stavba splňuje hlukové limity, který nelze opřít o ničím nepodložené tvrzení, že naměřené hodnoty budou pravděpodobně nižší,“ stojí v rozsudku….
…Situací se musí znovu zabývat rozkladová komise ministra dopravy Martina Kupky.“
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/hulin-frystak-d49-dalnice-deti-zeme-stiznost-soud-komplikace.A240517_085521_zlin-zpravy_hoo
Myslím, že vyřešit to bude hračka, problém s hlukem lze přeci elegantně zprovodit ze světa tunelem.
Když to jde v Líbeznici u VRT, tak proč by to nešlo na D49 u Zlína.

Honza R.

To si řekli na jihu Čech taky. Nějaká Pohůrka. Neslyšel jste o tom?

Karl vB.

Ale slyšel a dne 29.08. 2022 na tomto serveru i četl.
Tehdy mně v článku zaujala zaujala především tato věta:
„Kdo nese za nepoužitelný projekt zodpovědnost…..podle ministra Kupky není podstatné.“
Na Pohůrce projektanti zvolili nevhodnou technologii výstavby tunelu, pomocí tzv. „Milánských stěn“.
Na první pokus se holt vše nepovede, ani projektantům Pragoprojektu a Metroprojektu.
https://zdopravy.cz/tunel-pohurka-jako-inflacni-nocni-mura-stavbu-financujeme-rika-sef-hochtiefu-124140/

off

Stejně jsou to paradoxy – zcela zjevně vadné kolaudační rozhodnutí (D4) zrušit nejde, platné stavební povolení ano. Super právní stát…

Michal M

Myslíte D3 a sjezd do motocentra?

off

Ano, pardon, D3, díky.

Air Traveller

Právní stát není o tom, že „státní moc“ rozhoduje tak, jak se líbí davu.

Ale o tom, že justice je nezávisla a reozhoduje podle legislativy.

Kolaudační rozhodnutí a stavební povolení jsou jaksi poněkud odlišné věci.

Otto

Kdyby to bylo tak jednoduché – dva právníci, tři právní názory. Hodně záleží na tom, jakému soudci se konkrétní případ dostane. To není skříňka, do kterého hodíte nějaký dotaz, a on Vám vyhodí jednoznačné rozhodnutí. To bychom nemuseli mít soudce, stačilo by nějaké AI.

off

Nejde o rozhodování davu, ale o tom, že státní moc v obou případech vydala rozhodnutí, které nebylo právní moci. Právní stát a právní jistotu si představuju tak, že takové rozhodnutí nejde zrušit, ledaže by se objevily nějaké NOVÉ, ZÁSADNÍ a DOPOSUD NEZNÁMÉ okolnosti. Rozhodně ne kvůli tomu, že si někdo něco vyložil jinak, než si to vykládá druhý, třetí či čtvrtý. Od toho jsou všechny ty procesy před vydáním rozhodnutí i opravné prostředky po jeho vydání. Přístup, kdy lze kdykoliv cokoliv pořád dokola zpochybňovat vede právě akorát tak k tomu, že v právní stát nikdo nevěří a kařdý hledá radikální… Číst vice »

off

Opravka: …rozhodnutí, které NABYLO právní moci.

Jaaa

Ne, lidi vždy mohou dělat chyby a od toho jsou tu opravné prostředky.

Hoermalmeister

Stát má v tomhle ohledu proti soukromníkům velkou nevýhodu. Soukromník prostě stavbu dostaví načerno bez platného povolení a povolí se to dodatečně, tohle si stát dovolit nemůže

Vladimír

To už si dělají k*zo. Banda zelenych mozku dokáže cokoli v tomto státě? Nechal bych jim uhradit škodu a to by si fakt rozmysleli jestli se jim prudit stále vyplatí nebo už ne.

Radim

Jo, jenže tak to bohužel nejde…

Kolemjdoucí

Banda zelených mozků se může maximálně obrátit na soud. Rozhodnutí je na soudu. Tu škodu podle vás tedy bude hradit NSS?

What'sLove

Vladimire, nase Armada ani Ministerstvo Obrany s touhle stavbou nema vubec nic spolecneho!

Karlos26

Tato DLE MÉHO NÁZORU ekoteroristická sdružení si jaksi neuvědomují, že do přírody patří taky člověk …. raději svými nesmyslnými obstrukcemi nechávají kamiony a auta hlukem a zplodinami obtěžovat místní obyvatele ve vesnicích.
Mne by proto zajímaly dvě věci:
1) Kdo tyto, dle mého názoru, financuje, zda dostávají příspěvky od státu, když hodlají škodit?
a za 2) Vykazují nějakou výroční zprávu ohledně způsobu využití těchto prostředků? Kolik jim tedy jde na ty soudní průtahy apod.
Děkuji za odpověď, pokud mi někdo odepíše.

Jarda

si pletete dojmy s pojmy. Člověk ano, ale ne se svým postižením vylejvat krajinu betonem.

Jiří Kocurek

Takže zakázat zpevněné silnice?

Petr David

On tady píše něco o zákazu?

Petr

V regionu ve víc potřeba dokončení D55 jak D49 která jen stejně skončí na léta někde u Fryštáku v kopřivách

Vrták

Obě stavby jsou důležité.

Jarda

dálnice, které spojují vesnice jsou k ničemu.

Radim

Proč jako?

Aleš

Liniové stavby u nás jsou naprostá tragédie, nejen dobou realizace,ale handrkováním a přípravou kde může hodit vidle vlastně kdykoliv kdokoliv, i když v místě ani nežije. Pokud se nezmění zákony a postupy, připravovaná stavba vysokorychlostních tratí myslím zůstane ještě desetiletí jen na papíře…

Michal M

Jooo? A včera jste to tady četl?
Nebo jsou ekoteroristi i na plzeňském krajském úřadě?

Greg

Ten Patrik není ekolog, je to zemský škůdce 🙁
A upřímně, až někomu rupnou nervy a zkope ho do kulatý krychličky, nebudu se tomu ale vůbec divit…

Vrták

Ono je to spíš o tom, že je to těmto škůdcům vůbec umožněno – tedy špatné zákony. Dalšími škůdci jsou ti, kteří k tomuto zhovadilému zdržování na soudě dali požehnání, protože dostaví se to tak jako tak.

Jiří Urban

Rozporovatelů je víc. Patrik je jen nejvíc vidět a v médiích nejznámější.

Granja

A to já se divit zase budu, protože jen vůl by se kvůli jeho činnosti, která je navíc legální, nechal zavřít.

Pája

Patriku, to Ti teda fakt „děkujeme“ . Jak asi vypadá běžný den takového škůdce? Vymýšlí hned zrána, kde a jak bude škodit dneska, nebo si to nechává přes den? Ne fakt, na to musí být extra povaha.

Karlos26

A kdo je financuje?

Pája

Přiznám se, že to nemám odvahu zjišťovat.

Kuba

Tak to by zajímalo i mě, kdo toho ha***a finančně dotuje!

Jaaa

Škodíte vy. Tím, že upíráte lidem jejich ústavní práva a dehumanizujete je jenom proto, že nesdílejí zrovna vaše úchylky.

J.Š.Hájek

Klasický ekoterorismus Miroslava Patrika. Pokud někdo dokáže tak dlouhou dobu prudit, měl by jsi dávat pozor na těžká nákladní vozidla a nebo bydlení po hotelích ve vyšších patrech…..

Jiří Urban

Když vypnete bondovky a půjdete se tam podívat, tak uvidíte dálnici vedoucí přírodním parkm na náspu bez pořádných protihlukových opatřeních 50m od obytné zástavby a 200m od rekreační oblasti.

J.Š.Hájek

Zdravím nevím jak s tím souvisí bondovky, ale reálná situace je taková, že je to daleko více než 50 m od obytné zóny. Těch 200 m zhruba sedí. To že to prochází přírodním parkem je bohužel nutnost vzhledem k okolnímu terénu jinak řečeno nebylo prakticky možné zvolit jinou trasu. Protihluková opatření by se tam postavila tak jako tak…

Marek

Terorismus vítězí nad zdravým rozumem? V jaké zemi to žijeme?

Jarda

nás asi chcete pobavit, že?

Marek

Potrefená husa kejhá

MichalCZ

Jako vážně zdravý rozum? Jste nemocný?
Tak Vám v technickém podkladu nevyjdou potřebné normované parametry (hluk) a vy nad tím mávnete rukou s tím, že to možná tak hrozné nebude. Jako fakt? Děsivé co si ŘSD dovolí. V tomto případě na námitce nevidím nic špatného. A co vy? Chtěl by jste u takové stavby bydlet a pak se 15 let tahat po soudech s ŘSD, že nejsou u vás na dvorku splněny hlukové limity? Tohle zkratkovité myšlení je znakem dnešní doby. Smutné.

Pája

Ve které části dojde oproti dnešku ke zhoršení? Fryšták?

Marek

Komu konkrétně ta dálnice povede okolo baráku?

Jaaa

Rozhodnutí soudu je podle vás terorismus?

A ještě se u toho zaštiťujete zdravým rozumem?

Marek

Patrik vás tady nasadil obhajovat jeho teroristické aktivity?

Lojza

Tento fragment dálnice stejně skončí v kopřivách před Gottwaldovem. Pokračování D49 bude ve valašských kopcích silně problematické, nerozumím zrušení trasování z Holubic na Trenčín což je cca na střed Slovenska. Asi kvůli pražským lyžařům, aby to měli do Tater za 30-50 let blíže 😉

Jan M

jasně, jedny z nejhustěji osídlených kopců v republice nepotřebují mít kvalitní dopravní napojení na dálniční síť a zároveň na průmyslové Pováží.

Lojza

V těch řídce osídlených prudkých kopcích je jen krásná příroda a už jen stavba dálnice bude silně problematická a pováží není jen Púchov

Otto

Zajisté zaslouží, ale takových oblastí je v republice víc a ani ty nemají ten luxus v podobě dálnice. Zde by bohatě stačila kvalitní silnice I. třídy třeba v režimu 2+1 (což je stejně v části D49 připravováno). Osobně považuji zrušení trasy ve stopě Baťovy dálnice za chybu.

Frantík

Baťova dálnice ani Baťova železnice se už asi nikdy nepostaví… A není se čemu divit, když i dopravní stavby v samotném Zlíně váznou.

Jiří Kocurek

Baťovka vedla po hřebenech, to fakt ne. V zimě problém se sněhem, zavátá a nesjízdná. Demoverzi máte na Vysočině.

Otto

Tak přesné trasování by asi dnes bylo spíš tunely/zařezy než po hřebenech. Nemyslel jsem tím konkrétní stopu, ale trasování Brno – UH – Trenčín. A trasování D49 od Vizovic dál taky není úplně ideální….

Jaaa

Jojo, jen si stavte dálnici v zářezech v tom zvodnělém flyši. D8 asi nestačila.

Michal M

Baťova dálnice byla fantasmagorie.

FrenkyUL

O co vám jde, vždyť v článku 2+1 je.

Otto

Ano, ale myslím si, že spojení do SK si prostě zaslouží plnohodnotnou dálnici, a to nejen stávající D2.

Vrták

I pokud by se postavila jen 1.třída 2 pruh, tak se sjedou v Hulíně směry od D35 a D1, od Val. Polanky pak ještě směr od Opavy a Ostravy, protože by jim to navigace vyhodnotila jako nejkratší a nejrychlejší cestu na Slovensko, takže by cesta stejně kapacitně nestačila.

PeDazOl

Budíček, už 25 let máme opět Zlín! 🙂

Pako

Je to holt Lojza.

Pája

Přes 30, ne?

Pako

34

Pako

1. 1. 1990 To není VŠ matematika …

PeDazOl

Ou jes 35 neumím počítat .-) pardon 🙂

Vladimír

Tak tohle může napsat leda idiot co ničemu nerozumí. Obecně potřebujeme infrastrukturu kdekoli, spojení v kolonach máš stoji 30mld / rok. Dělám se zbožím a nejhorší je, že by jste jiz prodávali ale není co, protože kamion má 3 dny zpoždění. Nechápu, takto klíčovou věc jako infrastrukturu dokaze napadnout zeleny nymand a brzdit ekonomiku nás vše – tedy i vyšších výplat lidi a vyšší utrácení a spotrebu domacnosti atd..

Slávek

Největší nýmand, který, na dlouhou dobu, zabrzdil výstavbu dopravní infrastruktury, nosil modrý oblek a na krku puntíkatý šátek. Kdyby nebylo jeho, tak už mohla D49, víc než 10let fungovat.

Jaaa

Problém je totiž v tom, že kamion a dálnice nejsou efektivní. 😉

okk

Kdyby to nebylo efektivní, tak by těch kamionů nebylo tolik.

Petr David

Stačio by zvednout mýtné.

Jaaa

Kdepak. Kamiony platí jen malou část skutečných nákladů. 😉

Vladimír

Tohle může napsat snad nikdo než člověk co si neuvědomuje jak je vše propojené a spojené. Však jak kde se asi berou penize? Tím že zboží leží v kamionu v kolonach? Logistika je naprosto klicovy obor v dnešní době, bez ní nic nevyrobite a tak nevytvoří žádný zisk.

Petr David

Tahat stejné zboží Evropou je klíčové? A v čem je to tak nutné? Tady nejde o žádné zákazy, ale o řádné zpoplatnění, které bere v úvahu externality.

Jaaa

Naopak, tohle píše člověk, který naopak přesně v tomto má vzdělání a dlouholetou praxi.

Kde že se berou peníze? To myslíte vážně? V bance, vypsáním úvěru. 😉

Logistika je dnes klíčový obor a proto ji stát řeší velmi neefektivními prostředky.

Petr David

„brzdit ekonomiku nás vše – tedy i vyšších výplat lidi a vyšší utrácení a spotrebu domacnosti atd..“

Doplním to za atd: a totální zasírání planety. Odpady v moři, ve vzduchu a na zemi. To, co jste popsal je možná jakási umělá zaměstnanost, ale zcela určitě ten koloběh stále se zvyšující výroby nebude fungovat věčně. Naše spotřeba roste ale planeta nikoli. Onálepkujte mne jak chcete, ale nic na tom, že kráčíme k průseru nezměníme.
Co se týče infrastruktury, tak rozšiřováním cest akorát tak zvětšíme provoz, vygenerujeme víc aut. Za peníze daňových poplatníků.

Vladimír

Tohle může napsat leda zeleny mozek a divím že vůbec má doma internet, protože notebook, router a telefon je taky odpad a bez něj nemate šanci se na síť dostat a psát tyto bláboly.

Petr David

Bez nálepky ani rána. Neva.
Nečetl jste můj příspěvek pozorně, nikde jsem nepsal, že se máme zřeknout absolutně všeho, psal jsem snížení spotřeby, o snížení, ke kterému stejně musí dojít.
Jinak. Dovážet spotřebiče „na jedno použití“ nepovažuji za šťastný krok.

Jiří Kocurek

To pojmenování po komunistickém vrahovi nepoužívejte, místní to berou jako urážku, nemají s ním nic společného, název jim vnutili.

Lojza

Vnutili? Sami komáři ze Zlína si ho dali 🤣

Air Traveller

což jaksi nevylučuje tvrzení, že lidem ho vnutili …

Michal M

Kolik pražských lyžařů jezdí do Tater? Rakousko je stejně daleko, stejně drahé a kvalita krapet jinde.

Jan M

R. Mátl odpovídá na svém twitteru pod postem ohledně rozhodnutí. Ještě ho možná stihnete. Napsal tam, že to teď leží na rozkladové komisy MD a spíš očekává jen zpoždění. Bohužel nějaká konzervace nás nejspíš nemine.

Pavel

Než se to otevře lidé v další generaci už budou chtít moderní dopravní infrastrukturu – tedy jezdit pohodlnými vlaky, který umožní čas na cestě smysluplně využít… Ať tu eneregii radši dají do výstavby infrastruktury pro multimodální dopravu (železnice, P+R, řešení last mile apod. Tohle je pro odcházející generaci, která si do aut projektuje sociální postavení a je to pro ně pochybný symbol svobody, ve kterém pak svobodně trčí v kolonách… Navíc jak řekla i jeho jasnost Václav Klaus v ČR máme tak hustou silniční síť, že dálnice ekonomickýmu rustu už nepomůže…

FrenkyUL

Dobrý a že budou autonomní auta, to nic, ty šotouši?

Jaaa

No v ČR určitě nebudou. 🙂

ToMa

Průměrné stáří auta je celkem slušný důkaz, že v Česku většina lidí opravdu nemá auto jako status. Velká většina lidí má auto jako způsob jak se pohodlně, kdykoliv a s čímkoliv dostat kam potřebují.

Jaaa

“Pohodlně” moc ne. Prostě “bez přestupu”.

Joker

Je to jen zdržení, nic víc

Pako

Zastavení stavby, konzervace a znovu rozjezd. Přesun lidí, techniky, materiálu. Desítky miliónů vyhozených peněz, tisíce hodin práce stovek lidí, hafo přesouvané techniky tam a zpět a z toho kvanta zbytečně propálené nafty a kopice dalších odpadů. Ať si už přestane ten ***** říkat ekolog!

tomash

Kvanta propálené nafty – z celosvětového hlediska zanedbatelné množství – jsou možná menší zlo, než když (demokratický) stát nedodržuje svoje vlastní zákony. Kdyby byl stát tak skvělý, mohla být dálnice hotová v roce 2011 a nikdo by teď naftu parních válců nepálil.

dizgrafy

Hlavně teď nic nezakonzervovat, nepřestávat ve stavbě a dokončit ji. Když už bude stát a bude hotová, papírování se už nějak zařídí…

Pako

Jako jít proti rozhodnutí soudu? To je ošklivý precedens. To fakt nechcete, aby se tu stalo pravidlem.

Vrták

Špatné rozhodnutí lidí, kteří pracují na soudu a nehájí zájem většiny v dotčeném regionu. Vůbec jim nevadí, že jejich rozhodnutí je nehospodárné a že by se díky nim měly rozhazovat miliony na konzervaci a opětné zahájení stavby, která se stejně dostaví.

Jaaa

Zákonnost a právní stát jsou zcela tím nejzákladnějším kamenem prosperity.

Všechno to, co jste vyjmenoval, jsou proti ztrátě právního státu naprosté drobné.

Swariner

To jakože soudy mají rozhodovat primárně ve prospěch nějaké většiny? Zajímavá teorie, to právní povědomí zde je fakt v troskách.

Jiří Kocurek

Záleží za má soudní rozhodnutí odkladný účinek.

Vrták

Tak to i bude…

Vladimír Bílý

Tento úsek dálnice vede 100% v polích a nemusel se kvůli ní vykácet snad jediný strom nebo poškodit něco, co by se dalo označit za přírodu. Je to jen zábor zemědělské půdy. V rámci ČR je to v tomto dost unikát, tak nevím, co vede Patrika k tomu, že se zaměřil zrovna na tenhle úsek dálniční sítě? Nedává to žádný smysl.

Joker

Protože by to pak poskytlo precedens pro další blokády. Je to v duchu antického přísloví : „Odpusť jedno napadení a říkáš si o mnoho dalších.“

Otto

však on se nedávno vyjádřil, že teď svou (nevítanou) pozornost zaměří na Moravu. Do čech se vrátí na severní část SOKP a D3 😀

TPal.

Tohle už eticky hodně špatně. Lze se odvolat proti zrušenému stavebnímu povolení?

Petr

No je to blbinec jak v grotesce s Burianem, ale co je na tom spatne eticky?

Ondra K.

Špatně je v prvé řadě to, že stát nedodržuje své vlastní zákony.

Tomáš Buček

To je ale fraška.. ještě by to mohlo pokračovat tím, že se v novém posuzovacím procesu zjistí, že dálnice nesplňuje hygienické normy a je nevhodná z hlediska ochrany přírody a krajiny a soud nařídí její odstranění, to by byla ta pravá ,,Česká cesta“

VJY

Souhlas. Dálnice jsou zbytečné. Praděda jezdil s koňma, náklad vozil na žebřiňáku po cestách bez asfaltu a taky se mu žilo docela dobře. No jen nevím, jestli nutit koně tahat povoz není neetické trápení zvířat. Takže ještě dál. Věci naskládat do nůše a hybaj pěšky. Toť náš greendealový cíl.

Pako

Akorát, že DZ a pan Patrik nemají s ekologií a grýndýlem nic společného.

Jiří Kocurek

„do nůše a hybaj pěšky“

Ovšem pokud nebude vadit řezání proutí a kůže na boty. Ono totiž vadí i topení kusovým dřevem – na tom samém Valašsku, kde lidi mají vlastní kus lesa za domem – správně se to má odvézd do fabriky, kde se to změní na biomasu a peletky a doveze zpátky s certifikátem o přírodním původu, což hraň dřeva nemá.

pdolak

neříká se green deal, ale greed deal 🙂

Jaaa

Pán asi v životě nevezl ani dvoukolák, ani vozejk, co?

Daniel Čechtický

Takže prostě D49 bude předražená cyklostezka. Naštěstí já se s tím smířil už před 10 lety 🥲

Tukan

Tak toto je už výsměch 🤡

Dan

Na každou ….. se vaří voda, Patriku 🙂