Infrastruktura Letectví Letiště Železnice

Další zpoždění pro trať na letiště. Sudop Praha napadl soutěž na zaokruhování spojení

Letiště Praha. Autor: Letiště Praha
Letiště Praha. Autor: Letiště Praha
Nová trasa má umožnit lepší napojení Kladna s letištěm.

Jedna z velkých zakázek na přípravu kolejového napojení Letiště Praha nabere zpoždění. Správa železnic nemůže vyhlásit vítěze soutěže zakázky na projekt zaokruhování železničního spojení Letiště Václava Havla do trati z Prahy do Kladna. Výběr napadla společnost Sudop Praha.

Jde o zakázku v hodnotě 69 milionů korun, ze které má vzejít projekt napojení Letiště Václava Havla směrem na Jeneč a Kladno. Kolejové napojení umožní, aby mohly na letiště jezdit bez úvrati i vlaky z Kladna. Správa železnic podle informačního letáku počítá se zahájením stavby v roce 2023.

Podání námitek potvrdil mluvčí Sudop Praha Jakub Ptačinský. „Napadáme obsah konkrétní nabídky a způsob jejího hodnocení. Sudop Praha přistupuje dlouhodobě  ke každému zadávacímu řízení zodpovědně s cílem dostát veškerým požadavkům zadávacích dokumentací. Totéž na základě zásady rovného zacházení očekává od svých konkurentů,“ uvedl Ptačinský.

Podle informací deníku Zdopravy.cz Správa železnic vyhodnotila jako vítěze nabídku od sdružení AFRY CZ a Sagasta.

„S ohledem na doposud neukončené řízení veřejné zakázky a napadení rozhodnutí o výběru zhotovitele jedním z uchazečů tendru nemůžeme situaci víc komentovat,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Jednodušší přístup vlakem z Kladna

Stavba řeší kolejové propojení z Letiště Václava Havla směrem na Jeneč a Kladno, které umožní přímé spojení letiště s Kladnem. Dále stavba řeší koordinaci s plánovanými rozvojovými projekty Letiště Praha.

Zaokruhování tratě na letiště nebylo původně v plánu, do seznamu investic se trať dostala až později. Správa železnic řešila hlavně napojení od Prahy, kde se počítá s tratí, která povede k letištním terminálům ze stanice Praha-Ruzyně přes oblast zvanou Dlouhá Míle. Na letišti by byla koncová stanice. V kombinaci s napojením na Jeneček, což je odbočka v Hostivici, by naopak vznikla velká smyčka. O takové napojení velmi stojí Kladno, kde žije velká část lidí pracujících na letišti. Trať na letiště z Jenečku bude muset vést částečně v tunelu, bude podjíždět dálnici D6 a ranvej.

Mapa chystaného železničního napojení do Jenečku
Mapa chystaného železničního napojení do Jenečku
52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Emanuel Šíp

Je opravdu velmi smutné, že místo toho, aby se projektové a stavební společnosti těšily na ty výnosy z rozvoje železniční, zejména vysokorychlostní dopravy a připravovaly se na ty výnosy, tak si na existujících projektech jenom okopávají kotníky. Je to střelba do vlastní nohy a velmi pochybuji, že na té vendetě někdo vydělá :-D.

Dorota

Při současném stavu letectví, který bude trvat ještě hodně dlouho je současná doprava Praha – Letiště – Kladno naprosto postačující a luxusní.

Emanuel Šíp

Milá Doroto, asi moc často nelétáte. O tom, kdy skončí dnešní indukovaná krize letectví, se dají uzavírat sázky, ale že by současná doprava Praha – Letiště – Kladno byla naprosto postačující a luxusní? Zkuste si udělat průzkum o prioritách leteckých cestujících, nebo ještě lépe, zajeďte si do Paříže a projeďte se na RERu B centrum – CDG. Uvidíte to blaho a super reklamu na železnici.

Anonym

Tihle si prostě nedaj pokoj.

Jan Schmidt

Mimochodem když se dělá záměr projektu, tak to už jim vyšla studie proveditelnosti? Luďku?

Jan Schmidt

Může prosím zástupce SŽDC uvést o kolik bude pomalejší vlak Kladno – Pavlov – Jeneč – letiště než autobus Kladno – letiště? Kolik lidí s tím bude jezdit?

Karel

Jednak ne kazdy autobus z Kladna jede na letiste a navic stavi u hangaru, takze je to pak jeste cca kilometr na terminal a v pripade, ze vude jezdit vlak, tak nebude potreba tolik autobusu a uvolni se misto na silnicich, stejne tak lidem se nechce jezdit autobusem, protoze casto zustavaji nekde v kolone z duvodu nehody, takze radeji sedi ve svem aute.. Takze primy vlak na letiste by mel urcite byt… Navic se dostane prime spojeni pro lidi z Hostivice, Unhoste, kam se dnes z letiste jezdi busem ne uplne nejlepe…

Adam

Již brzy

ušatá

Zaokruhování tam bylo plánováno již dávno, ale úplně jinak. Mělo se to vést z letiště Ruzyně na Kladno Dubí a na Kladno hlavní a do Prahy. Čili okruh přes celé Kladno, což bylo rozumnější a logičtější a spojovalo to více obcí včetně celého Kladna.

Emanuel Šíp

Ne, takhle je to lepší a Správa železnic si zaslouží pochvalu. Napojení na křižovatku Jeneček umožňuje v nějaké perspektivě napojit na letiště nejen Kladno, ale i zaměstnance a letecké cestující z oblasti Rudné, Zličína, Jinonic až po Prahu-Smíchov. Nemluvě o potenciálním přestupním místu na VRT na letišti.

Herold

Když jsem v roce 1997 nastoupil do České správy letišť na svoje první misto, můj tehdejší šéf mi ukazoval několik šanonu s napisem PRAK a tvrdil, ze se co nevidět začne stavět:-)))

medical_examiner

Aby to byla pohádka i po 23 letech…

Jan Dobiáš

Jenže jsme „chtěli metro, ne rychlodráhu“. Praha 6 tehdy i dnes věděla všechno nejlépe…

Crazytrain

Není to náhodou tak, že sudop má v šuplíku (prehistorický) projekt, chce ho udat a nechce se jim ho předělávat?

Stanley

A v roce 2150 se bude slavnostně stříhat páska 🙂 🙂

medical_examiner

Už se vidím, jak odsunu víko své cínové rakve, vyškrábu se z hrobky, a půjdu se podívat…:-)

Pavel Budiš

Současné vlakové spojení z Prahy do Kladna je nejlepší varianta této současné dopravy, proto není možné prosadit jiné řešení a spory budou vedeny donekonečna.

Jojo

Jak nevyhraje SUDOP, tak to hned napadnou, to není normální. Doufám, že to SUDOP nedostane, už toho zprasili dost.

Jarda Š.

Tohle by zpoždění výstavby znamenat nemělo. Jde o zpracování záměru na návaznou stavbu, která se případně nemusí vůbec realizovat, pokud by se ukázalo, že náklady by nebyly úměrné k přínosům.

Tomáš

Přesně tak to je,
Opět zavádějící nadpis článku

Tomáš

Protože smysl článku je kopnout si do Sudopu, to je tady v módě 🙂

Jindra

Kopnutí je zcela na místě. Invence bídná, ale vítěz prakticky všeho. Je nutné rozbít tento monopol. Velmi smutný stav!

kanafasik

tohle už přestáva být vtipné.

Martin

Taky si myslim, uz to pripomina takove ty protesty deti zeme, vody z tetcic, apod… Ja nemam nic proti sudopu – ackoliv si musim rypnout – ale posledni dobou me to uz vadi, at uz je to trat na Drazdany, tunel na Beroun nebo ted Letiste… 🙁

Jakub Ptačinský

Dobrý den, společnost SUDOP PRAHA je jedna z největších projekčních firem na tuzemském trhu. To se odráží i jeho aktivitě na trhu. Ročně se jen pro Vaši představu účastní více než tisícovky soutěží. Oproti tomu počet vznesených námitek za poslední rok by šel spočítat na prstech jedné ruky. Vaše představa o nějakém systematickém či snad záměrném napadání konkurence je tak v tomto pohledu zcela mylná. V případě Berouna, který také zmiňujete, již mimochodem UOHS podnikl proti Zadavateli soutěže některé kroky. Z nich se již dá vyvodit, že SUDOP PRAHA brojil proti postupu Zadavatele zcela oprávněně i to, že jeho kroky… Číst vice »

Vít Jůza

„Zaokruhování“ … utvoří se tím „okruh“ z Prahy do Kladna.

Radim Novotný

Jen proboha, ať to SUDOP nedělá. Kolik hnusných a nekapacitních staveb mají již za sebou 🙁 Přeji AFRY a Sagastě, ať se nedají zastrašit a dotáhnou to do konce. Navíc AFRY má zahraničních zkušeností mnohem více, než inženýři z Olšanské

Luděk S.

To nikdy nedopustíme, to se spolehněte.

Jiří Šrámek

Berou ti hračku, Luděčku? Nebul jako malá holka. Zvykej si.

Luděk S.

My ale vždycky vyhrajeme.

Jiří Šrámek

To říkal Hitler taky.

medical_examiner

Ale k radosti našich předků mu to nějak nevyšlo…

Jan Schmidt

Co zapojit ČKAIT? Možná někteří švédští inženýři neumí česky…

Václav

Tak v Sudopu mají taky šikovné inženýry, ale to není důvod, proč by měli mít prakticky monopol na přípravu staveb u nás. Když není konkurence, tak nutně časem přijde zaostávání.

Kodl

Jsem zvedav, zda-li ta zeleznice na letiste bude do roku 2030 stat. Hlavne, ze jsme se tuze posmivali novemu letisti BER v Berline.

franzJosej

novy airport je v cesku nerealna zalezitost. zde je jasne videt jak nizke je vzdelani v matematice a jazycich. logicke mysleni je 0, jazyky katastrofa a ceska gramatika je tak vhodna do bolsewicjeho rezimu.

Zdeněk

Tak raději nemluvte ani nepište česky, ať si nepřipadáte jak bolševik.

Kodl

Nejak se tady rozmohly zvasty a trolove, predpokladam s blesk.cz a seznam.cz diskusi? Skoda, dlouhou dobu se tady dalo rozumne diskutovat.

A. Mikulka

Tady vidíme zejména tvoje nízké vzdělání v pravopise.

ušatá

Kdo se to tady zase objevil? Zase nějaká provokace?

Martin

Tak co si budeme povidat, to letiste byl prusvih,…

franzJosej

1 z 1000 projektu. v cesku co projekt tak hruza a neschopnost 1000 z 1000

Luděk S.

Buď my, nebo nikdo. Tak to bylo vždy a tak to zůstane!

V. K.

Nedivím se, že se SUDOP diví. To se jim nestává, že by nějakou zakázku nedostali.

Honza

Přesně, jak Metrostav… banda zaprodanců. Když žerou tak ať aspoň nemlaskaj.

Jaaa

A nebylo by lepší (rozuměj levnější) udělat triangl v Hostivici?

XXXD

Pokud by se udělal jen triangl v Hostivici, tak by to zbytečně prodlužovalo jízdní dobu vlaků od Prahy.

Jenda-71

Nejde o triangl, jde o to, kdo to dostane. A někteří to chtějí za každou cenu.

Martin

Vyuzije se castecne teleso a smer pubvodni trati?

Dom

Aaa, SUDOP zas kope, jak není po jeho!

Radim Novotný

Jsou to nenažrané svině 🙂

Anonymas

Šmejdi!