Další zpoždění pro novou trať z Brna do Přerova. Stát řeší zapojení soukromého kapitálu
Vlak Českých drah ve stanici Komořany u Vyškova. Foto: Správa železnic
Stavba dvou úseků blíže Přerovu má začít příští rok.
Stavba dvou úseků blíže Přerovu má začít příští rok.
Tak hlavně, že je ve vládě tolik poslanců z Moravy .Co tam dělají, když nedokážou tlačit a prosadit tak důležitou stavbu?
O modernizaci – v podstatě novostavbě této trati se mluví-slibuje už minimálně 20 let. Propojení dvou největších měst na Moravě klikatou jednokolejkou z 19 století je obraz celkové bídy zdejší železné dráhy. Fajn, další odklad, kolikátý už?
No perfektní, dva úseky blíže Přerovu… ty prakticky nic neřeší. Ačkoliv, znamená to že nejpochybnější úsek (Blažovice – Nezamyslice) se ještě nezačne stavět a pořád ještě je naděje že se přecejen postaví úsek „nové“ VRT před tím než se rozvrtá a na několik let úplně přeruší jednokolejka…
Ja jsem klidny Pardubice-Hradec, 20 km naprosto rovne trati a uz se v tom babrame 10 let a konce v nedohlednu.
Svatá pravda … Nejsou schopni zdvoukolejnit v podstatě rovný úsek Pardubice-Hradec Králové 🙁 .
Navíc tam pořád budou mít přejezdy, to je pak rychlodráha leda na papíře
Svatá pravda …
Bohužel, dokud má tahle vláda podporu železnice jen na papíře, ale reálně se staví hlavně dálnice, tak se nic moc nezmění. Pořád se bude odkládat, předělávat projekty, dlouhá léta řešit financování aby se to nenápadně odložilo…
Nechci říct, že železnice není důležitá, ale dodělat alespoň páteřní dálniční síť je naprostá priorita.
No jestli dobrá Správa není schopná postavit 80 km nové tratě víceméně v rovině, nemám vůbec obavy, že by se HBf. v Brně odsunulo třeba jen o metr.
Já tedy obavy mám. Vy v tom vidíte moc logiku.
To bude tzv. věčné staveniště.
Vláda se vám mění co 5 let, ale lidí na SŽ jsou pořád ti samí. Navíc marně hledám příklad, kde by nějakýmu městu s rozvojem pomohla železnice. U dálnice je to každý město co jí má okolo.
Modernizace, zdvojkolejnění, popř. elektrizace Brno – Přerov, Ostrava – Frenštát p/R, Otrokovice – Zlín – Vizovice.
Proč si myslím, že tyto projekty má na starosti jedna a ta samá pracovní skupina? Taková, Parta hic, práce nic.
Natož (reálně bohužel vůbec nepředpokládaná!) novostavba Vizovice – Valašská Polanka (při které by ta elektrizace/dvoukolejka do Zlína dávala ŘÁDOVĚ vyšší smysl než když to pořád bude ten kusý pahýl).
Myslíte že Púchov – Zlín ma potenciál? Teď tam přes hranice nic moc nejezdí. Nebo že by to natáhlo lidi ze Vsetína?
V současné době byla zahájena rekonstrukce mostu v Brně Černovicích. Je to železnice v tomto směru. Nevíte někdo, jestli se jedná jen o úpravu – dočasné zpevnění, nebo rekonstrukci počítající s obnovou trati, rozšíření buď vozovky pod mostem, nebo i příprava na dvoukolejku? Pokud se tam vůbec něco podobného v budoucnu plánuje.
Dle vyjádření dělniku u mostu se bude měnit klenba možná bude o něco širší.
Jsem psal už někdy v minulosti, že se zdvojkolejnění trati Brno – Vyškov – Nezamyslice nedožiju 😁. Vidím konec tak 2050 a to si budu 21 let užívat důchod – podle Jurečky 🙈
2060, na 2050 jsou naplánovaný VRT, trasa Brno Vyškov Omolouc až posleéze. 🙂
Jedu zrovna v R8 a křižujeme.
Takže můžeme prohlížet keře a další rostlinky.
No není to hezké?
Lepší to bylo v béčku – jste si ty šípky mohl rovnou otrhat.
To jde i v neklimatizujícím exlehátku.
Pokud vám spolucestující nezatrhnou otevření okna, že je z toho chytnou záda (a sauna že je přeci jen zdravější).
Stalo se, osobní zkušenost při nefunkční klimě.
jako nechápu jednu věc. nejsou prachy, ok, stát se může. není připraveno papírování, stát se může. není kapacita pro výstavbu, stát se může. ale sakra když vím že je to celý v loji, tak přece nebudu slibovat nereálný věci. vzhlerdem k tomu, že šéf (ministr dopravy zodpovídající se premiérovi) co to čte moc dobře ví, že je to v loji. a trochu poučená veřejnost se těm termínům jenom směje, protože ví, co se bude dít. už to, že si ministr dopravy a generální SŽ navzájem lžou do kapsy a lidi se tomu už jenom smějí je snad dost na to,… Číst vice »
Tak oni to akorát nechtějí přiznat, že výstavba železnice je momentálně na druhé koleji (haha).
Přestože s takovým postupem nesouhlasím, tak jej z části chápu. S výstavbou dálnic se zaspalo a když teď jsou tak extrémně levné stavební práce, tak se snaží dostavět co se dá. Vždyť na železnici dáte miliardu jenom za to že se Vám trať nerozpadne. Druhou miliardu dáte za nové zabzař a třetí miliardu za rekonstrukci zastávek. Účet za 3 miliardy a výsledek je, že jste kus tratě upgradoval ze standardu 50. let na standard 90. let.
Se 4. a 5. stavbou se údajně počítá příští rok, ale plán výluk pro roky 2025 a 2026 tomu vůbec neodpovídá – pro rok 2025 jsou v úseku Nezamyslice – Přerov krátké výluky na standardní údržbu a opravy, pro rok 2026 už tam nejsou, ale nic, co by se týkalo modernizace. Některé přípravné práce se sice dají dělat bez výluk, ale u podobných staveb bývá ze začátku třeba kratší výluka na odstranění zeleně apod.
Co si pamatuju z těch prezentací tak se to bude dělat jak Zastávka… maximum prací bez výluk.
Vzhledem k tomu, že žadné práce nebudou, nebude potřeba ani výluk
Ty by mě zajímalo, které že aktuálně realizované stavby tak finančně vyčerpávají SŽ, že musí i do těchto dávno plánovaných projektů zapojovat soukromý kapitál. Mě přijde, že se staví velice málo. Něco v Praze, rekonstruují se nádraží, ale nevidím žádné velké projekty, kvůli kterým by se ,měly posouvat takto důležité projekty!
Podívejte se lépe.
V porovnání s rozvojem silnic hotová tragédie.
I ten je u nás tragický
Tak hlavně, že se v rozpočtu našlo 50 miliard na rekonstrukci nádraží v Brně 😀
73 miliard. 8)
Pokud do toho mají započítanou inflaci samozřejmě 🤣
A to jste vzal kde?!? To, že Centrální komise MD ČR něco schválí, neznamená automaticky zajištěné profinancování.
Mám velké obavy, že zrovna u odsunutého nádraží v Brně bude velký tlak na to, aby se mohlo využít PPP, jinak je to neufinancovatelné.
To je pravda přitom kdyby „jen“ předělali nádraží ve stávající poloze bylo by to levnější.
To b se nenapakovali ti správní lidé
Přestavba ve stávající poloze by mohla dávat smysl v případě, že by bylo možno alespoň částečně napřímit kolejiště, což ovšem nejde, protože není kam.
Bych naopak řekl, že bude snaha využít PPP u jiných staveb tak, aby na ŽUB bylo z „vlastního“.
Proč? BNSD rádo zafinancuje úrok. 😉
Myslíte odsunutí?
Je to ostuda Brno – Přerov a Nezamyslice – Olomouc. Tato města už měla být dávno propojena alespoň kvalitní dvoukolejkou na 200 km/h. Extra vrt ani není třeba.
Trať kolem Nemcic jsme řešili na obci v roce 2005 a od té doby nic. Projektově bychom ro zvládli levou zadní, ale chybí vůle.
Pokud mají jezdit plánované (vysoké) počty vlaků po VRTce Praha – Brno, pak pro takové spoje (z převážné části pokračující z Brna právě směr Olomou/Ostrava atd.) nemá být na byť zmodernizované t-300 dost kapacity.
Resp. je tu opačná možnost – že pokud/dokud nebude VRT od Brna k Přerovu, tak po VRT Praha – Brno nebude moci jet plánovaný (vysoký) počet spojů, protože ne všechny se pak vejdou na trať směr Přerov (+ totéž platí pro jízdu vlaků EC z Vídně/Budapešti do Polska přes Brno namísto přes Otrokovice).
Jasně, on ten kraj obsluhu nepotřebuje, stačí infrastruktura předělaná na tranzitní („ideálně“ jen osobní) expresy. 🙂
Jakože ten kraj potřebuje aby příměsto jezdilo 200kmh, a to poté co nějaké 3-5 let nepojede absolutně NIC (kromě autobusu)??
Je to jako bych někde potřeboval dálnici, ale výstavbu začal přestavbou a rozšířením existující krajovky na „skoro SPMV“ s tím že dálnice se postaví „někdy potom“… a mezitím pár let během stavby nepojede nic.
Jasně, to je přeci naprosto logické když mám někde jednu kolej a chci větší kapacitu, tak přeci nezačnu vedle stavět nové koleje (VRT) přičemž se současný provoz nepřeruší, ale raději si tu jedinou kolej na několik let uzavřu (popularizovaný nickolejný provoz) a poté budu mít „krásnou“ rezervu do budoucna – celé DVĚ koleje (a vyčerpám se tak že na tu VRT dalších 30 let nedojde)…
metoda peníze 😀
Přesně toto je praktická ukázka toho, proč tady ani v roce 2050 nebude jediný provozní úsek VRT delší než 100 km. ČR nemá ekonomický výkon, aby to ufinancovala, lidský personál který je schopný to administrovat postavit a řídit. To je holý fakt.
Ale dálnice se staví a peníze na to jsou. Proč by nešlo stavět VRT?
Na dálnici potřebujete údržbu, permanentní zabezpečení a řízení dopravy? Ne, proto se staví dálnice.
A ti pracovníci ve žlutých vestách se svými oranžovými vozy s nápisy „SSÚD xy“ se na tu dálnici jezdí kochat? Přestavba 170km D1 za provozu byla jen fata morgána?
Zkuste lépe číst.
A proto se v předstihu staví pobočky pro obsluhu u ještě neexistujících dálnic (D11). 😀
Zkuste napsat nějaký argument.
P.S.: věcný argument je výhodou.
OK: Přesně toto je praktická ukázka toho, proč tady ani v roce 2050 nebude jediný provozní úsek VRT delší než 100 km. ČR nemá ekonomický výkon, aby to ufinancovala, lidský personál který je schopný to administrovat postavit a řídit. To je holý fakt.
Doteď jste pořád psal že v roce 2050 tady nebude ani jeden km VRT, teď se to změnilo na 100 km úsek. Co se změnilo v křišťálové kouli?
Chyba v Matrixu. 😄
Vzhledem k tomu, že to tady za 5 let bude administrovat a spoluprojektovat nějaká chatGPT 8 či podobná AI, tak by se nedostatku lidských zdrojů nebál.
Nebude. Toho bohdá nebude, aby český úředník od agendy utíkal. 😉
Tak ono to není zrovna těžké rozhodování, když za 10 miliard můžete např. buď zrekonstruovat nádraží v České Třebové a nebo postavit 30 km dálnic.
Když se zeptáte obyvatel průměrného města, jestli chtějí postavit obchvat a nebo zrekonstruovat nádraží, co si myslíte, že odpoví?
Protože např. i tady se v duchu „lepší vrabec v hrsti“ ZASE žádná vrt stavět nebude, místo toho se raději rozkope existující jednokolejka… nejdražší způsob jak doplnit „celou“ jednu kolej, a říkat si že to zatím bude jakžtakž stačit.
Nikoliv. ČR na to ekonomický výkon má, leč je ovládána neoliberální ideologií nízkých daní, škrtů a minimálního státu, v důsledku čehož postupně ztrácí schopnost cokoliv dělat.
Můžete mi ten výkon ukázat restruktalizací výdajových položek státního rozpočtu místo planých řečí? .-) Velmi jednodušeně: HDP této země neodpovídá HDP jakékoliv země na západ od nás, to je afa-omega všeho. O kvalitě administrátorů, absenci stavitelů a provozovatelů jsem psal.
Španělsko i Portugalsko mají nižší HDP na obyvatele než ČR. A VRT ve Španělsku existuje. 😉
https://www.czso.cz/csu/czso/evropsky_srovnavaci_program
O to hůř na tom je konvenční síť co do „hustoty“, četnosti spojů atd. – a to mmch. i co do spojení obou jmenovaných zemí navzájem.
Ale to byla vždycky. 😄
Z historického hlediska, na Iberském poloostrově nebyla železniční síť příliš rozvinutá, ve srovnání se státy s vyšší hustotou osídlení.
O. K., v o to lepším stavu by ty existující tratě měly být (mmch. i dle některých tezích o tom, jak „lokální tratě vysávají peníze jinak vhodné pro údržbu ostatních tratích“). Srov. se španělskou realitou konvenčních tratí.
Tak proč Česko VRT už dávno nemá byste místo odkazů nevěděl? 🙂 🙂 🙂
Já myslel, že nám to povíte. Copak? Rozbil jsem vám hračku? 😉
Nikoliv standardně plácéte z cesty, mě zajímá proč ty VRT už tady nejsou když je Bureš nasliboval před 15 lety a podle vás HDP na to máme. 🙂 Kde je zakopaný ten zdechlý pes. 🙂
Nemáte protiargumenty, tak pokračujeme ve své demagogii. Inu, když na víc nemáte… 😉
Výkonnost tu, dle vás je, proč VRT nemáme? 🙂
Vy jste kategoricky něco tvrdil. Tak to osvětlete. 😉 Čisla nesedí, tak je popřete , aby to sedělo do chtěněho. 😉
Vy jste zde tvrdil, že VRT nemáme, protože nízké HDP.
Když vám bylo prokázáno, že HDP problém není, začínáte vymýšlet nesmysly typu Babiš.
Tak vy říkáte že HDP máme tak se ptám kde ty VRT máme? 🙂
Z důvodů politického rozhodnutí – veřejná doprava nebyla priorita, snaha tzv. šetřit a mít nízké dané.
Jste si jistý a četl jste si vládní prohlášení za 20 let zpět?
Sliby se slibují, blázni se radují. A zdůvodnění se vždy nějaké najde. 😉
Tak proč se z VRT slibů radujete právě teď? 🙂
Portugalsko taky připravuje výstavbu VRT z Lisabonu do Porta, kde doplní aktuální koridor (jezdí se tam až cca 220 km/h).
To už asi tak 20 let. 🙂
Jenže Španělsku ty VRT financovala z velké části EU, kdežto ČR tak maximálně dosáhne na nějaké ty zelené dluhopisy atd. Každopádně u nás to bude za naše peníze, kdežto Španělsko využilo ty unijní.
A? To na podstatě pravdivosti či nepravdivosti tvrzení předřečníka nic nemění. 😉
A v Portugalsku už tu VRT jednou shodili ze stolu, nicméně mají tam už teď pár úseků na 200+ km/h. Každopádně ty VRT mají pořád v šuplíku a jednou na ně třeba dojde, včetně spojení se Španělskem.
Už snad něco zase pomalu z těch šuplíků vytahují.
Ten primární problém je ale v *příjmové* stránce rozpočtu (tzv. rovná daň, paušály, extrémně nízké kapitálové a majetkové daně, odvod prostředků do daňových rájů, atp)…
Jste si jistý? A budete danit všechny, nebo po socialisticku jenom ty bohaté? 🙂
Rovná daň neexistuje, jen rovná SAZBA daně. A to je v pořádku. Vydělám víc, zaplatím víc, ale proč bych měl být zaúspěch trestán vyšší sazbou? Majetkové daně považuju za nemravné. Proč stát daní to, co už jsem minimálně jednou zdanil?!!! Opět trst za to, že jsem se snažil zabezpečit sebe a svou rodinu? DPH je asi nejspravedlivější.
– Protože ten váš úspěch je podmíněn fungováním státu.
– Protože chudší si nemohou dovolit platit “plnou palbu” daní – na rozdíl od vás. Sleva na dani je podpora chudých – bohaté nemá smysl podporovat, postarají se o sebe sami.
– Protože za to, že je to váš majetek, ručí stát – je to jeho základní služba.
– Protože majetek má jasnou a zákonitou vlastnost být hromaděn (úspory z rozsahu) – stát nemá zájem, aby majetek na jeho území (zvláště pozemky) v důsledku vlastnilo pouze pár lidí – konec demokracie a konec jakékoliv životní úrovně.
ČR už předběhlo Španělsko a je na úrovni Itálie, kterou drží jen průmyslově rozvinutý sever. Rating máme na úrovni Francie a Velké Británie. Podle výkonosti ekonomiky a stability jsme srovnatelní se západními zeměmi. Problémem ČR je především kapitálová mobilita. I přes kladné saldo mezinárodního obchodu nám dividendy utíkají do zahraničí.
Vám unikají dividendy do zahraničí? Vy nebo stát něco vlastníte? Dividenda je podíl na zisku patřící akcionáři. Kde máte ten únik?
Aby mohl ten zisk vznikat, je nezbytné jak zajistit infrastrukturu (od té fyzické, o které se zde bavíme, až po tu abstraktní, tj. fungující právní stát), tak jsou nezbytní zaměstnanci (kteří ke svému fungování tu infrastrukturu také potřebují, a zároveň musejí mít zajištěny životní podmínky – tj. zdravotnictví, vzdělání, reprodukce neboli podpora rodin, atd. atd.). To všechno je financováno z daní, a pokud se daním někdo vyhýbá skrze daňové ráje, tak nepřispívá svým podílem na tvorbu těch samých statků, které nejen využívá, ale které jsou předevšín nezbytnou podmínkou pro jeho vlastní činnost a fungování (a pro fungování nás všech). To… Číst vice »
Vy jste si spletl století a režim? Kapitál už tady dávno je, podniká, řádně platí daně eráru, který vše předražuje a vymýšlí aby státní zakázky byly „správně“ vysoutěženy a byly z nich ta správná domů pro ty správné kamarády. Takže mi znovu vysvětlete jaké dividendy unikají.
Nespletl, pouze vyvvracím vaše zjednodušené vnímání světa, obsažené v dotazu „vy nebo stát něco vastníte?“. Žádná lidská činnost v moderní rozvinuté společnosti není možná bez existence veřejných služeb (nikdo nechodí po městě po svém vlastním soukromém chodníku), a ta není možná bez veřejného financování (tedy kdo těchto služeb využívá, ale daní jinde, je černým pasažérem).
O jakých dividendách tedy mluvíte když rikáte že nám odcházejí dividendy. Jaké a z jakých akcií? Kdo je jejich majitelem?
Ekonomický výkon by byl, úřady jsou na úrovni Eritreje.
Přitom se jedná o absolutně nejdůležitější část celé trati, tam by se měli naopak snažit stavbu maximálně urychlit. Až do Blažovic vede dvojkolejka, tam to tolik nespěchá. A už mají vyřešen i ten navazující úsek do Ivanovic, nebo tam jim do toho stále hází vidle nimby z Pustiměře?
A mimochodem, opravdu je nutné celou tu průmyslovou zónu obcházet tak velkým obloukem a trať tak o několik kilometrů prodloužit? Nedal by se postavit dvojkolejný tunel například pod Průmyslovou ulicí, kde by se mezi těmi halami snad místo dalo najít?
Dobrý příspěvek, akorát úplně mimo. U Pustimeŕe jde o marginalii řešitelno na úrovni projektantů. Ten „velky“ oblouk bude ve skutečnosti stejně dlouhý jako dnešní trať. A ten oblouk je tam i proto, aby se nemusel stavět most přes zářez Marchanky. Co tam máte dál? 😉
Ah, nepřekvapuje mě to, ale stejně jsem naštvaný
To se zase povleče jako želva prchající před bandou hlemýžďů. V Praze ví, jak věci „urychlit“.. Holt to, jak se lidi z Brna dostávají do Ostravy a opačně ouřady v Praze zase tolik netrápí. Ještě byla legrace, kdyby se jim pak do toho tendru na investora nikdo nepřihlásil.
Výkon legie našich byrokratů by dokázal zlepšit leda tak Marcus Licinius Crassus…
Decimací?? 🙂
No málem by se taky povedlo dělat celou trať naráz, to taky nejde. Hezky vyloučit provoz aspoň na 5 let.
Jo jo, vždy když čtu podobné řádky (což není zas tak zřídka) si vzpomenu na to, jak se můj taťka cca před 40-ti lety vrátil nějak pozdě z práce (dělal vlakvedoucího na rychlících Brno – Bohumín) po nějaké mimořádnosti a říkal, že celá ta trať, včetně brněnskeho nádraží, se musí komplet celá předělat, zdvoukolejnit a elektrizovat. A prý že už se to naštěstí plánuje…
Tak alespoň že ta elektrizace v 90. letech byla, bo jinak teda plánování nic moc 🙁
Děda měl bráchu někde v Nezamyslicích, když sem byl malej, tak jsme tam jednou za rok jezdili. Rozšířená trať měla ukousnout kus jeho zahrady, tak o tom vždycky mluvil, že už to brzo bude a že se na to těší.
Oba už nejsou dávno na světě, je to přes 20 let, co jsem tam byl naposledy a už se těm posunutým termínům ani nedokážu smát…
To je u nás normální. Je pěkné si po půl století číst v novinách, že již v brzké něco bude.
V roce 2005 jsem měl na stole první projekt. Od té doby nic
„Rozšířená trať měla ukousnout kus jeho zahrady, tak o tom vždycky mluvil, že už to brzo bude a že se na to těší.“
Tehdy ještě nebyl moderní NIMBYsmus. Dědův brácha chápal, že rozšíření železnice je pro společnost důležitější, než kus jeho zahrady.
Ale taky byl určitě rád, že se na tom napakuje.
To je asi stejně překvapivé, jako když každý den ráno vychází slunce. Spíše bych se bál, kdyby na SŽ stíhaly nějaký termín, tak že se pomalu blíží konec světa…
Jak může SŽ za rozhodnutí státu? ŘSD taky může za posunutí termínů na D35 kvůli PPP?
Srovnejte rozsah té již prvozní nebo rozestavěné D35 vs D35 „postižené“ PPP a to celé porovnejte s tratí Brno-Přerov…
D35 (nebo jiné dálnice) dostávají od státu dlouhodobě vyšší prioritu, než Brno – Přerov (nebo jiné železniční stavby), byť to nahlas nikdo z MD neřekne. O schopné vedení ŘSD se před několika lety MD postaralo. U SŽ je známo, že má problém s přípravou projekčně náročných staveb. MD to nechává být, tak bych se ptal spíš tam.
Ono je vidět, že pro stát to ve skutečnosti není priorita. Jinak by se na to peníze někde našly.
Tomu už se jen musím smát….na jedné straně se vymýšlí podzemní nádraží, megalomanské projekty za desítky a stovky miliard, a z Brna do Přerova se jezdí po trati z konce 19. století. Nechcete opět povolat italské stavebníky? Že by navázali tam, kde jejich předkové před cca 150 lety přestali 🙂 Nebýt toho „žaláře národů“, tak zde nemáme ani metr kolejí, šašci.
I za První republiky se v ČSR budovaly tratě. I když, pravda, zejména ve slovenské části, kde síť byla méně rozvinutá (resp. předtím spádovala vůči – „žalářské“ – Budapešti).
Ale s první částí příspěvku souhlas.
Máte samozřejmě pravdu. Jsem jen otráven z neustálých slibů a termínů o kterých se předem ví, že nebudou dodrženy.
Naprostá neschopnost Skázy Železnic…. spojeni 2. A 3. Největšího města v zemi je hotová tragedie…
SŽ za to nemůže, ta je pouze vykonavatel rozkazů od státu. Když stát odmítne dát peníze, SŽ s tím nic neudělá.
No a ta liknavá příprava není SŽ?
Možná reakce na „zadání“. Vy byste se do toho s nadšením pouštěl, kdybyste věděl, že o to nadřízení nestojí a klidně to kdykoli zaříznou?
Tak hlavně že už se Dobrá správa nemůže vymlouvat na „kverulanty z Chropyně“ (spor o přesnou podobu náhradu přejezdu podjezdem), kteří „zdržovali“ tak jako tak jen jednu z několika etap celé modernizace (ostatní úseky přes Chropyni nevedou).
P. S. A ve stejné době prý bude ten samý stát schopen mj. finančně utáhnout výstavby stovek km VRT a po tom všem prý paralelně s takto zmodernizovanou tratí Brno – Přerov vybuduje novou VRTku…
Na VTRku, zatím jen na její přípravu si půjčují už teď (mimo státní rozpočet).
Nikoliv jen nekolik stovek km VRT, ale i nekolik stovek km dalnic a k tomu par nuklearnich reaktoru. Na vse mame, to si zijem.
Která bude ovšem v podstatě k ničemu, když stávající trať uzpůsobíme přesně na týž segment, bez ohledu na ostatní.
Ale tak ono zase proč na 200ce nejezdit 120kou příměsto a 80kou náklady, že… „trochu“ rezerva.
Důležité v případě Přerova je to „potom“… po těch tanečcích a odkládání a letech nickolejného provozu se řekne „uff, to byl porod, no tu další fázi zatím odsouváme na rok 21xx“…
Neschopnost řešit PPP předem a radši na celou stavbu z obav nedostatku peněz je jeden z mála problémů dnešní moderní politiky v dopravě. Vtipné je že vláda (a zároveň i SŽ) vyhazují tunu peněz každý měsíc na nesmysli jako jsou soc. dávky, VRT (miliardy na projektování a za chvíli se to musí dělat od začátku jen aby se posunul termín na 2100) a další věci a pak brečí že nemají peníze. VRT se měla silně řešit a dělat již po revoluci, ale byla zvolena varianta opravit stávající koridory, což chápu, tehdy to byl otřesný stav který stejně dodnes je a… Číst vice »
Utrpení je číst váš komentář. Naučte se nejdřív psát česky.
Těch hrubek je tam pár…
Kdyby se VRT řešila hned po roce 1989, tak by dnes byly její návrhy nepoužitelné (tehdy zcela jiné odhadované počty cestujících + vlaků na VRT). A kdyby byla vybudována v 90. letech, tak by dnes dost možná byla kapacitně i jinak morálně zastaralá (ostatně jako jsou leckde ty koridory). (Resp. ono je to u VRT i tak – už v době jejího plánování je u některých úseků vyloženě počítáno s tím, že se na ně nevejde vše, co by tam potenciálně jezdit mohlo, takže část rychlých vlaků nadále přes Vyškov, rychlíky Praha – H. Brod – Jihlava bůhvíproč přes Český… Číst vice »
VRT za Klause|? Hahaha. To železnice bojovala o přežití křížovým financováním zisků z nákladní dopravy do osobní.
To bojuje i teď.
Však já jsem s touto teorií nepřišel a taky ji (v kontextu tehdejší doby) považuji za nereálnou.
Resp. je zjevné, že (i v kontextu této zprávy) nereálný je i dobrosprávnický harmonogram výstavby všech VRTek (o dalších aspektech nemluvě – např. pořízení vysokého počtu VR-jednotek, které svoji rychlost 320 km/h uplatní jen na českém území, přesto jejich provoz budou na svých územích mít financovat sousední státy + nad jejich rámec též Maďarsko).
Přežitek z 19. století, jak říkal Profesorissimus…taky říkal, že internet je jenom módní výstřelek a počítače do výuky nepatří. Ona není náhoda, že železnice i digitalizace jsou v ČR tam kde jsou…
S tím 19. stoletím to prý řekl Martin Říman. Ne Klaus.
Ale jinak je určitě zajímavé si různé výroky (kohokoliv) porovnávat v čase. 🙂
Hlavně ze se vyplaca 20 miliard za uzel Ceska Trebova.
Zrychlení na 80km/h se fakticky vyplatí 👍
Tak tam se to fyzicky celé rozpadá. Pokud má po ČR jezdit nákladní doprava vlakem, tak to potřebujem.
Důsledek mj. toho že se „žene“ všecko přes Třebovou… jiná trasa na SV/JV víceméně neexistuje, a i ta pochybná alternativa (HB) se projistotu zavře úplně…
To už SZ dělá schválně brzdit důležité stavby..
Ale nedělá. O penězích na investice ze SFDI rozhodují jiní a není jich prostě dost na všechny projektované stavby.
Tak tohle má být prioritni stavba.. a už taky mohla být hotová.
Stát má milion priorit, ale nedělá pro ně reálně skoro nic.
Možná proto, že jich má milion.