Další zpoždění pro novou trať z Brna do Přerova. Stát řeší zapojení soukromého kapitálu

Vlak Českých drah ve stanici Komořany u Vyškova. Foto: Správa železnicVlak Českých drah ve stanici Komořany u Vyškova. Foto: Správa železnic

Stavba dvou úseků blíže Přerovu má začít příští rok.

Odebírat
Upozornit na
guest
148 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vrták

Tak hlavně, že je ve vládě tolik poslanců z Moravy .Co tam dělají, když nedokážou tlačit a prosadit tak důležitou stavbu?

Zdendik

O modernizaci – v podstatě novostavbě této trati se mluví-slibuje už minimálně 20 let. Propojení dvou největších měst na Moravě klikatou jednokolejkou z 19 století je obraz celkové bídy zdejší železné dráhy. Fajn, další odklad, kolikátý už?

SYN

No perfektní, dva úseky blíže Přerovu… ty prakticky nic neřeší. Ačkoliv, znamená to že nejpochybnější úsek (Blažovice – Nezamyslice) se ještě nezačne stavět a pořád ještě je naděje že se přecejen postaví úsek „nové“ VRT před tím než se rozvrtá a na několik let úplně přeruší jednokolejka…

JiP

Ja jsem klidny Pardubice-Hradec, 20 km naprosto rovne trati a uz se v tom babrame 10 let a konce v nedohlednu.

Tom

Svatá pravda … Nejsou schopni zdvoukolejnit v podstatě rovný úsek Pardubice-Hradec Králové 🙁 .

František

Navíc tam pořád budou mít přejezdy, to je pak rychlodráha leda na papíře

Tom

Svatá pravda …

Aaabbb

Bohužel, dokud má tahle vláda podporu železnice jen na papíře, ale reálně se staví hlavně dálnice, tak se nic moc nezmění. Pořád se bude odkládat, předělávat projekty, dlouhá léta řešit financování aby se to nenápadně odložilo…

Jirka

Nechci říct, že železnice není důležitá, ale dodělat alespoň páteřní dálniční síť je naprostá priorita.

Tomáš Gottschalk

No jestli dobrá Správa není schopná postavit 80 km nové tratě víceméně v rovině, nemám vůbec obavy, že by se HBf. v Brně odsunulo třeba jen o metr.

libcha

Já tedy obavy mám. Vy v tom vidíte moc logiku.

Jaaa

To bude tzv. věčné staveniště.

František

Vláda se vám mění co 5 let, ale lidí na SŽ jsou pořád ti samí. Navíc marně hledám příklad, kde by nějakýmu městu s rozvojem pomohla železnice. U dálnice je to každý město co jí má okolo.

X 1

Modernizace, zdvojkolejnění, popř. elektrizace Brno – Přerov, Ostrava – Frenštát p/R, Otrokovice – Zlín – Vizovice.
Proč si myslím, že tyto projekty má na starosti jedna a ta samá pracovní skupina? Taková, Parta hic, práce nic.

xyz

Natož (reálně bohužel vůbec nepředpokládaná!) novostavba Vizovice – Valašská Polanka (při které by ta elektrizace/dvoukolejka do Zlína dávala ŘÁDOVĚ vyšší smysl než když to pořád bude ten kusý pahýl).

vladki

Myslíte že Púchov – Zlín ma potenciál? Teď tam přes hranice nic moc nejezdí. Nebo že by to natáhlo lidi ze Vsetína?

Petr

V současné době byla zahájena rekonstrukce mostu v Brně Černovicích. Je to železnice v tomto směru. Nevíte někdo, jestli se jedná jen o úpravu – dočasné zpevnění, nebo rekonstrukci počítající s obnovou trati, rozšíření buď vozovky pod mostem, nebo i příprava na dvoukolejku? Pokud se tam vůbec něco podobného v budoucnu plánuje.

korda

Dle vyjádření dělniku u mostu se bude měnit klenba možná bude o něco širší.

Pepa

Jsem psal už někdy v minulosti, že se zdvojkolejnění trati Brno – Vyškov – Nezamyslice nedožiju 😁. Vidím konec tak 2050 a to si budu 21 let užívat důchod – podle Jurečky 🙈

PeDazOl

2060, na 2050 jsou naplánovaný VRT, trasa Brno Vyškov Omolouc až posleéze. 🙂

Svojšín

Jedu zrovna v R8 a křižujeme.
Takže můžeme prohlížet keře a další rostlinky.
No není to hezké?

Jaaa

Lepší to bylo v béčku – jste si ty šípky mohl rovnou otrhat.

a8n

To jde i v neklimatizujícím exlehátku.

Šalina na Špilas

Pokud vám spolucestující nezatrhnou otevření okna, že je z toho chytnou záda (a sauna že je přeci jen zdravější).
Stalo se, osobní zkušenost při nefunkční klimě.

Dejf

jako nechápu jednu věc. nejsou prachy, ok, stát se může. není připraveno papírování, stát se může. není kapacita pro výstavbu, stát se může. ale sakra když vím že je to celý v loji, tak přece nebudu slibovat nereálný věci. vzhlerdem k tomu, že šéf (ministr dopravy zodpovídající se premiérovi) co to čte moc dobře ví, že je to v loji. a trochu poučená veřejnost se těm termínům jenom směje, protože ví, co se bude dít. už to, že si ministr dopravy a generální SŽ navzájem lžou do kapsy a lidi se tomu už jenom smějí je snad dost na to,… Číst vice »

Petr

Tak oni to akorát nechtějí přiznat, že výstavba železnice je momentálně na druhé koleji (haha).

Přestože s takovým postupem nesouhlasím, tak jej z části chápu. S výstavbou dálnic se zaspalo a když teď jsou tak extrémně levné stavební práce, tak se snaží dostavět co se dá. Vždyť na železnici dáte miliardu jenom za to že se Vám trať nerozpadne. Druhou miliardu dáte za nové zabzař a třetí miliardu za rekonstrukci zastávek. Účet za 3 miliardy a výsledek je, že jste kus tratě upgradoval ze standardu 50. let na standard 90. let.

Ojin

Se 4. a 5. stavbou se údajně počítá příští rok, ale plán výluk pro roky 2025 a 2026 tomu vůbec neodpovídá – pro rok 2025 jsou v úseku Nezamyslice – Přerov krátké výluky na standardní údržbu a opravy, pro rok 2026 už tam nejsou, ale nic, co by se týkalo modernizace. Některé přípravné práce se sice dají dělat bez výluk, ale u podobných staveb bývá ze začátku třeba kratší výluka na odstranění zeleně apod.

JirkaM

Co si pamatuju z těch prezentací tak se to bude dělat jak Zastávka… maximum prací bez výluk.

HLN

Vzhledem k tomu, že žadné práce nebudou, nebude potřeba ani výluk

dizgrafy

Ty by mě zajímalo, které že aktuálně realizované stavby tak finančně vyčerpávají SŽ, že musí i do těchto dávno plánovaných projektů zapojovat soukromý kapitál. Mě přijde, že se staví velice málo. Něco v Praze, rekonstruují se nádraží, ale nevidím žádné velké projekty, kvůli kterým by se ,měly posouvat takto důležité projekty!

Flatt 1

Podívejte se lépe.

Petr David

V porovnání s rozvojem silnic hotová tragédie.

HLN

I ten je u nás tragický

NightmareFreddy

Tak hlavně, že se v rozpočtu našlo 50 miliard na rekonstrukci nádraží v Brně 😀

Libor

73 miliard. 8)

JirkaM

Pokud do toho mají započítanou inflaci samozřejmě 🤣

Flatt 1

A to jste vzal kde?!? To, že Centrální komise MD ČR něco schválí, neznamená automaticky zajištěné profinancování.

Bram

Mám velké obavy, že zrovna u odsunutého nádraží v Brně bude velký tlak na to, aby se mohlo využít PPP, jinak je to neufinancovatelné.

JirkaM

To je pravda přitom kdyby „jen“ předělali nádraží ve stávající poloze bylo by to levnější.

HLN

To b se nenapakovali ti správní lidé

Ondra K.

Přestavba ve stávající poloze by mohla dávat smysl v případě, že by bylo možno alespoň částečně napřímit kolejiště, což ovšem nejde, protože není kam.

Ondra K.

Bych naopak řekl, že bude snaha využít PPP u jiných staveb tak, aby na ŽUB bylo z „vlastního“.

Jaaa

Proč? BNSD rádo zafinancuje úrok. 😉

Frantík

Myslíte odsunutí?

petr.simek

Je to ostuda Brno – Přerov a Nezamyslice – Olomouc. Tato města už měla být dávno propojena alespoň kvalitní dvoukolejkou na 200 km/h. Extra vrt ani není třeba.
Trať kolem Nemcic jsme řešili na obci v roce 2005 a od té doby nic. Projektově bychom ro zvládli levou zadní, ale chybí vůle.

xyz

Pokud mají jezdit plánované (vysoké) počty vlaků po VRTce Praha – Brno, pak pro takové spoje (z převážné části pokračující z Brna právě směr Olomou/Ostrava atd.) nemá být na byť zmodernizované t-300 dost kapacity.

Resp. je tu opačná možnost – že pokud/dokud nebude VRT od Brna k Přerovu, tak po VRT Praha – Brno nebude moci jet plánovaný (vysoký) počet spojů, protože ne všechny se pak vejdou na trať směr Přerov (+ totéž platí pro jízdu vlaků EC z Vídně/Budapešti do Polska přes Brno namísto přes Otrokovice).

Frantisek X

Jasně, on ten kraj obsluhu nepotřebuje, stačí infrastruktura předělaná na tranzitní („ideálně“ jen osobní) expresy. 🙂

SYN

Jakože ten kraj potřebuje aby příměsto jezdilo 200kmh, a to poté co nějaké 3-5 let nepojede absolutně NIC (kromě autobusu)??
Je to jako bych někde potřeboval dálnici, ale výstavbu začal přestavbou a rozšířením existující krajovky na „skoro SPMV“ s tím že dálnice se postaví „někdy potom“… a mezitím pár let během stavby nepojede nic.

SYN

Jasně, to je přeci naprosto logické když mám někde jednu kolej a chci větší kapacitu, tak přeci nezačnu vedle stavět nové koleje (VRT) přičemž se současný provoz nepřeruší, ale raději si tu jedinou kolej na několik let uzavřu (popularizovaný nickolejný provoz) a poté budu mít „krásnou“ rezervu do budoucna – celé DVĚ koleje (a vyčerpám se tak že na tu VRT dalších 30 let nedojde)…

p.n.

metoda peníze 😀

PeDazOl

Přesně toto je praktická ukázka toho, proč tady ani v roce 2050 nebude jediný provozní úsek VRT delší než 100 km. ČR nemá ekonomický výkon, aby to ufinancovala, lidský personál který je schopný to administrovat postavit a řídit. To je holý fakt.

tomash

Ale dálnice se staví a peníze na to jsou. Proč by nešlo stavět VRT?

PeDazOl

Na dálnici potřebujete údržbu, permanentní zabezpečení a řízení dopravy? Ne, proto se staví dálnice.

Dusanh

A ti pracovníci ve žlutých vestách se svými oranžovými vozy s nápisy „SSÚD xy“ se na tu dálnici jezdí kochat? Přestavba 170km D1 za provozu byla jen fata morgána?

PeDazOl

Zkuste lépe číst.

Frantisek X

A proto se v předstihu staví pobočky pro obsluhu u ještě neexistujících dálnic (D11). 😀

mgr.pavel

Zkuste napsat nějaký argument.

P.S.: věcný argument je výhodou.

PeDazOl

OK: Přesně toto je praktická ukázka toho, proč tady ani v roce 2050 nebude jediný provozní úsek VRT delší než 100 km. ČR nemá ekonomický výkon, aby to ufinancovala, lidský personál který je schopný to administrovat postavit a řídit. To je holý fakt.

Twix

Doteď jste pořád psal že v roce 2050 tady nebude ani jeden km VRT, teď se to změnilo na 100 km úsek. Co se změnilo v křišťálové kouli?

X 1

Chyba v Matrixu. 😄

Jan T.

Vzhledem k tomu, že to tady za 5 let bude administrovat a spoluprojektovat nějaká chatGPT 8 či podobná AI, tak by se nedostatku lidských zdrojů nebál.

Jaaa

Nebude. Toho bohdá nebude, aby český úředník od agendy utíkal. 😉

Petr

Tak ono to není zrovna těžké rozhodování, když za 10 miliard můžete např. buď zrekonstruovat nádraží v České Třebové a nebo postavit 30 km dálnic.

Když se zeptáte obyvatel průměrného města, jestli chtějí postavit obchvat a nebo zrekonstruovat nádraží, co si myslíte, že odpoví?

SYN

Protože např. i tady se v duchu „lepší vrabec v hrsti“ ZASE žádná vrt stavět nebude, místo toho se raději rozkope existující jednokolejka… nejdražší způsob jak doplnit „celou“ jednu kolej, a říkat si že to zatím bude jakžtakž stačit.

Armin

Nikoliv. ČR na to ekonomický výkon má, leč je ovládána neoliberální ideologií nízkých daní, škrtů a minimálního státu, v důsledku čehož postupně ztrácí schopnost cokoliv dělat.

PeDazOl

Můžete mi ten výkon ukázat restruktalizací výdajových položek státního rozpočtu místo planých řečí? .-) Velmi jednodušeně: HDP této země neodpovídá HDP jakékoliv země na západ od nás, to je afa-omega všeho. O kvalitě administrátorů, absenci stavitelů a provozovatelů jsem psal.

M19

Španělsko i Portugalsko mají nižší HDP na obyvatele než ČR. A VRT ve Španělsku existuje. 😉
https://www.czso.cz/csu/czso/evropsky_srovnavaci_program

xyz

O to hůř na tom je konvenční síť co do „hustoty“, četnosti spojů atd. – a to mmch. i co do spojení obou jmenovaných zemí navzájem.

X 1

Ale to byla vždycky. 😄
Z historického hlediska, na Iberském poloostrově nebyla železniční síť příliš rozvinutá, ve srovnání se státy s vyšší hustotou osídlení.

xyz

O. K., v o to lepším stavu by ty existující tratě měly být (mmch. i dle některých tezích o tom, jak „lokální tratě vysávají peníze jinak vhodné pro údržbu ostatních tratích“). Srov. se španělskou realitou konvenčních tratí.

PeDazOl

Tak proč Česko VRT už dávno nemá byste místo odkazů nevěděl? 🙂 🙂 🙂

M19

Já myslel, že nám to povíte. Copak? Rozbil jsem vám hračku? 😉

PeDazOl

Nikoliv standardně plácéte z cesty, mě zajímá proč ty VRT už tady nejsou když je Bureš nasliboval před 15 lety a podle vás HDP na to máme. 🙂 Kde je zakopaný ten zdechlý pes. 🙂

M19

Nemáte protiargumenty, tak pokračujeme ve své demagogii. Inu, když na víc nemáte… 😉

PeDazOl

Výkonnost tu, dle vás je, proč VRT nemáme? 🙂

M19

Vy jste kategoricky něco tvrdil. Tak to osvětlete. 😉 Čisla nesedí, tak je popřete , aby to sedělo do chtěněho. 😉

mgr.pavel

Vy jste zde tvrdil, že VRT nemáme, protože nízké HDP.

Když vám bylo prokázáno, že HDP problém není, začínáte vymýšlet nesmysly typu Babiš.

PeDazOl

Tak vy říkáte že HDP máme tak se ptám kde ty VRT máme? 🙂

Armin

Z důvodů politického rozhodnutí – veřejná doprava nebyla priorita, snaha tzv. šetřit a mít nízké dané.

PeDazOl

Jste si jistý a četl jste si vládní prohlášení za 20 let zpět?

M19

Sliby se slibují, blázni se radují. A zdůvodnění se vždy nějaké najde. 😉

PeDazOl

Tak proč se z VRT slibů radujete právě teď? 🙂

Jenda První

Portugalsko taky připravuje výstavbu VRT z Lisabonu do Porta, kde doplní aktuální koridor (jezdí se tam až cca 220 km/h).

F. K.

To už asi tak 20 let. 🙂

Dušan

Jenže Španělsku ty VRT financovala z velké části EU, kdežto ČR tak maximálně dosáhne na nějaké ty zelené dluhopisy atd. Každopádně u nás to bude za naše peníze, kdežto Španělsko využilo ty unijní.

M19

A? To na podstatě pravdivosti či nepravdivosti tvrzení předřečníka nic nemění. 😉

Twix

A v Portugalsku už tu VRT jednou shodili ze stolu, nicméně mají tam už teď pár úseků na 200+ km/h. Každopádně ty VRT mají pořád v šuplíku a jednou na ně třeba dojde, včetně spojení se Španělskem.

Náhodný Kolemjdoucí

Už snad něco zase pomalu z těch šuplíků vytahují.

Armin

Ten primární problém je ale v *příjmové* stránce rozpočtu (tzv. rovná daň, paušály, extrémně nízké kapitálové a majetkové daně, odvod prostředků do daňových rájů, atp)…

PeDazOl

Jste si jistý? A budete danit všechny, nebo po socialisticku jenom ty bohaté? 🙂

Tomáš Gottschalk

Rovná daň neexistuje, jen rovná SAZBA daně. A to je v pořádku. Vydělám víc, zaplatím víc, ale proč bych měl být zaúspěch trestán vyšší sazbou? Majetkové daně považuju za nemravné. Proč stát daní to, co už jsem minimálně jednou zdanil?!!! Opět trst za to, že jsem se snažil zabezpečit sebe a svou rodinu? DPH je asi nejspravedlivější.

Jaaa

– Protože ten váš úspěch je podmíněn fungováním státu.
– Protože chudší si nemohou dovolit platit “plnou palbu” daní – na rozdíl od vás. Sleva na dani je podpora chudých – bohaté nemá smysl podporovat, postarají se o sebe sami.
– Protože za to, že je to váš majetek, ručí stát – je to jeho základní služba.
– Protože majetek má jasnou a zákonitou vlastnost být hromaděn (úspory z rozsahu) – stát nemá zájem, aby majetek na jeho území (zvláště pozemky) v důsledku vlastnilo pouze pár lidí – konec demokracie a konec jakékoliv životní úrovně.

Jenda První

ČR už předběhlo Španělsko a je na úrovni Itálie, kterou drží jen průmyslově rozvinutý sever. Rating máme na úrovni Francie a Velké Británie. Podle výkonosti ekonomiky a stability jsme srovnatelní se západními zeměmi. Problémem ČR je především kapitálová mobilita. I přes kladné saldo mezinárodního obchodu nám dividendy utíkají do zahraničí.

PeDazOl

Vám unikají dividendy do zahraničí? Vy nebo stát něco vlastníte? Dividenda je podíl na zisku patřící akcionáři. Kde máte ten únik?

Armin

Aby mohl ten zisk vznikat, je nezbytné jak zajistit infrastrukturu (od té fyzické, o které se zde bavíme, až po tu abstraktní, tj. fungující právní stát), tak jsou nezbytní zaměstnanci (kteří ke svému fungování tu infrastrukturu také potřebují, a zároveň musejí mít zajištěny životní podmínky – tj. zdravotnictví, vzdělání, reprodukce neboli podpora rodin, atd. atd.). To všechno je financováno z daní, a pokud se daním někdo vyhýbá skrze daňové ráje, tak nepřispívá svým podílem na tvorbu těch samých statků, které nejen využívá, ale které jsou předevšín nezbytnou podmínkou pro jeho vlastní činnost a fungování (a pro fungování nás všech). To… Číst vice »

PeDazOl

Vy jste si spletl století a režim? Kapitál už tady dávno je, podniká, řádně platí daně eráru, který vše předražuje a vymýšlí aby státní zakázky byly „správně“ vysoutěženy a byly z nich ta správná domů pro ty správné kamarády. Takže mi znovu vysvětlete jaké dividendy unikají.

Armin

Nespletl, pouze vyvvracím vaše zjednodušené vnímání světa, obsažené v dotazu „vy nebo stát něco vastníte?“. Žádná lidská činnost v moderní rozvinuté společnosti není možná bez existence veřejných služeb (nikdo nechodí po městě po svém vlastním soukromém chodníku), a ta není možná bez veřejného financování (tedy kdo těchto služeb využívá, ale daní jinde, je černým pasažérem).

PeDazOl

O jakých dividendách tedy mluvíte když rikáte že nám odcházejí dividendy. Jaké a z jakých akcií? Kdo je jejich majitelem?

Jaaa

Ekonomický výkon by byl, úřady jsou na úrovni Eritreje.

Jirka Z

Přitom se jedná o absolutně nejdůležitější část celé trati, tam by se měli naopak snažit stavbu maximálně urychlit. Až do Blažovic vede dvojkolejka, tam to tolik nespěchá. A už mají vyřešen i ten navazující úsek do Ivanovic, nebo tam jim do toho stále hází vidle nimby z Pustiměře?
A mimochodem, opravdu je nutné celou tu průmyslovou zónu obcházet tak velkým obloukem a trať tak o několik kilometrů prodloužit? Nedal by se postavit dvojkolejný tunel například pod Průmyslovou ulicí, kde by se mezi těmi halami snad místo dalo najít?

Pedro72

Dobrý příspěvek, akorát úplně mimo. U Pustimeŕe jde o marginalii řešitelno na úrovni projektantů. Ten „velky“ oblouk bude ve skutečnosti stejně dlouhý jako dnešní trať. A ten oblouk je tam i proto, aby se nemusel stavět most přes zářez Marchanky. Co tam máte dál? 😉

Hoermalmeister

Ah, nepřekvapuje mě to, ale stejně jsem naštvaný

Tomáš Buček

To se zase povleče jako želva prchající před bandou hlemýžďů. V Praze ví, jak věci „urychlit“.. Holt to, jak se lidi z Brna dostávají do Ostravy a opačně ouřady v Praze zase tolik netrápí. Ještě byla legrace, kdyby se jim pak do toho tendru na investora nikdo nepřihlásil.

Nose Peak

Výkon legie našich byrokratů by dokázal zlepšit leda tak Marcus Licinius Crassus…

SYN

Decimací?? 🙂

J.K.

No málem by se taky povedlo dělat celou trať naráz, to taky nejde. Hezky vyloučit provoz aspoň na 5 let.

Rostislav K.

Jo jo, vždy když čtu podobné řádky (což není zas tak zřídka) si vzpomenu na to, jak se můj taťka cca před 40-ti lety vrátil nějak pozdě z práce (dělal vlakvedoucího na rychlících Brno – Bohumín) po nějaké mimořádnosti a říkal, že celá ta trať, včetně brněnskeho nádraží, se musí komplet celá předělat, zdvoukolejnit a elektrizovat. A prý že už se to naštěstí plánuje…
Tak alespoň že ta elektrizace v 90. letech byla, bo jinak teda plánování nic moc 🙁

MP22

Děda měl bráchu někde v Nezamyslicích, když sem byl malej, tak jsme tam jednou za rok jezdili. Rozšířená trať měla ukousnout kus jeho zahrady, tak o tom vždycky mluvil, že už to brzo bude a že se na to těší.

Oba už nejsou dávno na světě, je to přes 20 let, co jsem tam byl naposledy a už se těm posunutým termínům ani nedokážu smát…

Petr

To je u nás normální. Je pěkné si po půl století číst v novinách, že již v brzké něco bude.

petr.simek

V roce 2005 jsem měl na stole první projekt. Od té doby nic

Otrokovják

„Rozšířená trať měla ukousnout kus jeho zahrady, tak o tom vždycky mluvil, že už to brzo bude a že se na to těší.“

Tehdy ještě nebyl moderní NIMBYsmus. Dědův brácha chápal, že rozšíření železnice je pro společnost důležitější, než kus jeho zahrady.

Frantík

Ale taky byl určitě rád, že se na tom napakuje.

NightmareFreddy

To je asi stejně překvapivé, jako když každý den ráno vychází slunce. Spíše bych se bál, kdyby na SŽ stíhaly nějaký termín, tak že se pomalu blíží konec světa…

Fahrdienstleiter

Jak může SŽ za rozhodnutí státu? ŘSD taky může za posunutí termínů na D35 kvůli PPP?

Dusanh

Srovnejte rozsah té již prvozní nebo rozestavěné D35 vs D35 „postižené“ PPP a to celé porovnejte s tratí Brno-Přerov…

Fahrdienstleiter

D35 (nebo jiné dálnice) dostávají od státu dlouhodobě vyšší prioritu, než Brno – Přerov (nebo jiné železniční stavby), byť to nahlas nikdo z MD neřekne. O schopné vedení ŘSD se před několika lety MD postaralo. U SŽ je známo, že má problém s přípravou projekčně náročných staveb. MD to nechává být, tak bych se ptal spíš tam.

Vesper

Ono je vidět, že pro stát to ve skutečnosti není priorita. Jinak by se na to peníze někde našly.

Lubas

Tomu už se jen musím smát….na jedné straně se vymýšlí podzemní nádraží, megalomanské projekty za desítky a stovky miliard, a z Brna do Přerova se jezdí po trati z konce 19. století. Nechcete opět povolat italské stavebníky? Že by navázali tam, kde jejich předkové před cca 150 lety přestali 🙂 Nebýt toho „žaláře národů“, tak zde nemáme ani metr kolejí, šašci.

xyz

I za První republiky se v ČSR budovaly tratě. I když, pravda, zejména ve slovenské části, kde síť byla méně rozvinutá (resp. předtím spádovala vůči – „žalářské“ – Budapešti).

Ale s první částí příspěvku souhlas.

Lubas

Máte samozřejmě pravdu. Jsem jen otráven z neustálých slibů a termínů o kterých se předem ví, že nebudou dodrženy.

HLN

Naprostá neschopnost Skázy Železnic…. spojeni 2. A 3. Největšího města v zemi je hotová tragedie…

Vesper

SŽ za to nemůže, ta je pouze vykonavatel rozkazů od státu. Když stát odmítne dát peníze, SŽ s tím nic neudělá.

MP22

No a ta liknavá příprava není SŽ?

Frantisek X

Možná reakce na „zadání“. Vy byste se do toho s nadšením pouštěl, kdybyste věděl, že o to nadřízení nestojí a klidně to kdykoli zaříznou?

xyz

Tak hlavně že už se Dobrá správa nemůže vymlouvat na „kverulanty z Chropyně“ (spor o přesnou podobu náhradu přejezdu podjezdem), kteří „zdržovali“ tak jako tak jen jednu z několika etap celé modernizace (ostatní úseky přes Chropyni nevedou).

P. S. A ve stejné době prý bude ten samý stát schopen mj. finančně utáhnout výstavby stovek km VRT a po tom všem prý paralelně s takto zmodernizovanou tratí Brno – Přerov vybuduje novou VRTku…

Jarda

Na VTRku, zatím jen na její přípravu si půjčují už teď (mimo státní rozpočet).

Skippy

Nikoliv jen nekolik stovek km VRT, ale i nekolik stovek km dalnic a k tomu par nuklearnich reaktoru. Na vse mame, to si zijem.

Frantisek X

Která bude ovšem v podstatě k ničemu, když stávající trať uzpůsobíme přesně na týž segment, bez ohledu na ostatní.

SYN

Ale tak ono zase proč na 200ce nejezdit 120kou příměsto a 80kou náklady, že… „trochu“ rezerva.

SYN

Důležité v případě Přerova je to „potom“… po těch tanečcích a odkládání a letech nickolejného provozu se řekne „uff, to byl porod, no tu další fázi zatím odsouváme na rok 21xx“…

Miroslav

Neschopnost řešit PPP předem a radši na celou stavbu z obav nedostatku peněz je jeden z mála problémů dnešní moderní politiky v dopravě. Vtipné je že vláda (a zároveň i SŽ) vyhazují tunu peněz každý měsíc na nesmysli jako jsou soc. dávky, VRT (miliardy na projektování a za chvíli se to musí dělat od začátku jen aby se posunul termín na 2100) a další věci a pak brečí že nemají peníze. VRT se měla silně řešit a dělat již po revoluci, ale byla zvolena varianta opravit stávající koridory, což chápu, tehdy to byl otřesný stav který stejně dodnes je a… Číst vice »

Flatt 1

Utrpení je číst váš komentář. Naučte se nejdřív psát česky.

Jaaa

Těch hrubek je tam pár…

xyz

Kdyby se VRT řešila hned po roce 1989, tak by dnes byly její návrhy nepoužitelné (tehdy zcela jiné odhadované počty cestujících + vlaků na VRT). A kdyby byla vybudována v 90. letech, tak by dnes dost možná byla kapacitně i jinak morálně zastaralá (ostatně jako jsou leckde ty koridory). (Resp. ono je to u VRT i tak – už v době jejího plánování je u některých úseků vyloženě počítáno s tím, že se na ně nevejde vše, co by tam potenciálně jezdit mohlo, takže část rychlých vlaků nadále přes Vyškov, rychlíky Praha – H. Brod – Jihlava bůhvíproč přes Český… Číst vice »

Johnny Cash

VRT za Klause|? Hahaha. To železnice bojovala o přežití křížovým financováním zisků z nákladní dopravy do osobní.

Jarda

To bojuje i teď.

xyz

Však já jsem s touto teorií nepřišel a taky ji (v kontextu tehdejší doby) považuji za nereálnou.

Resp. je zjevné, že (i v kontextu této zprávy) nereálný je i dobrosprávnický harmonogram výstavby všech VRTek (o dalších aspektech nemluvě – např. pořízení vysokého počtu VR-jednotek, které svoji rychlost 320 km/h uplatní jen na českém území, přesto jejich provoz budou na svých územích mít financovat sousední státy + nad jejich rámec též Maďarsko).

Nose Peak

Přežitek z 19. století, jak říkal Profesorissimus…taky říkal, že internet je jenom módní výstřelek a počítače do výuky nepatří. Ona není náhoda, že železnice i digitalizace jsou v ČR tam kde jsou…

xyz

S tím 19. stoletím to prý řekl Martin Říman. Ne Klaus.

Ale jinak je určitě zajímavé si různé výroky (kohokoliv) porovnávat v čase. 🙂

Jan Hasek

Hlavně ze se vyplaca 20 miliard za uzel Ceska Trebova.

Miroslav

Zrychlení na 80km/h se fakticky vyplatí 👍

Jaaa

Tak tam se to fyzicky celé rozpadá. Pokud má po ČR jezdit nákladní doprava vlakem, tak to potřebujem.

SYN

Důsledek mj. toho že se „žene“ všecko přes Třebovou… jiná trasa na SV/JV víceméně neexistuje, a i ta pochybná alternativa (HB) se projistotu zavře úplně…

Huu

To už SZ dělá schválně brzdit důležité stavby..

Flatt 1

Ale nedělá. O penězích na investice ze SFDI rozhodují jiní a není jich prostě dost na všechny projektované stavby.

Huu

Tak tohle má být prioritni stavba.. a už taky mohla být hotová.

mgr.pavel

Stát má milion priorit, ale nedělá pro ně reálně skoro nic.

Jaaa

Možná proto, že jich má milion.