Další zpoždění pro novou silnici v Liberci. Kraji se do soutěže na projektanta nikdo nepřihlásil
Průmyslová zóna Liberec Jih. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Kraj plánuje soutěž vypsat znovu.
Kraj plánuje soutěž vypsat znovu.
Rozpočet Liberce vždy stačí jen na projektovou dokumentaci, takže nový bazén, autobusák a silnice od Densa budou vždy existovat jen na papíře.
Toto je jeden z problémů, který si někteří čtenáři neuvědomují. Skoro každý článek zabývající se financemi oblehnou „výkřikáři“ s požadavky jako: „Pořádně je skřípněte! Ať platí masivní pokuty! Zbytečně drahé! Namastí si kapsy! Zničit kapitalistického krtka!“
Jenže pak se může stát, že dotyčná zakázka bude nezajímavá pro všechny rozumné poskytovatele, a v demokratickém státě ji nemůžete prostě uložit jako stachanovskou povinnost náhodně vybrané firmě.
Jenže v jejich světě by to tak bylo správně.. Vždyť tímto chováním se nenažrané firmy snaží vykořisťovat prosté dělnictvo poctivě platící daně ze své práce pro blaho všech.
Ano, v jejich světe by si nikdo ani nezašel na oběd na služební cestě. Vždyť oni závidí i traktoristům, že jezdí po poli.
Nešlo by lidi, co jsou davem v diskusích pod články odsouzeni za předražování dát do nějakých pracovních táborů a když by přišla takovéhle poptávka, že by si na chvíli odpočinuli od těžby uranu a nakreslili to?
Ne, totalitní režim tady nikdo normální nechce. Ani propagaci Buchenwaldu, Gulagu a podobných zvěrstev.
Kdo by chtěl soutěžit zakázku, kde jediným kritériem je nejnižší cena? Požadavky na autorizované inženýry v zaměstnaneckém poměru včetně jejich profesního životopisu. Kdo to chce dokazovat? A takovéto problémy se projevují i v soutěžích pro města a obce. Stát potažmo kraje zaspali dobu a drží se metodiky z období krize.
V Liberci máme dvě průmyslové zóny a obě jsou v těsné blízkosti železničních tratí, po který se hodně lidí přepravuje právě do těchto zón do práce. Namísto vybudování nových zastávek, tak aby nemuseli zajíždět až do centra a pak zase zdlouhavě busem až k zoně, vymýšlíme silnice, které pak zacpou jedinci s autem, kterým ale nic jiného nezbyde, než to auto použít. To fakt nedává smysl.
A vlečka by nebyla? Trať je přímo v místě, přidání další silnice neřeší nadměrnou zátěž z autodopravy…
A vlecka by to resila jak? Po ni ty kamiony nemuzou jet vubec!
A jsou objemy přeprav takové, aby se vlak vyplatil na pouhých 50 km do Mladé Boleslavi?
Nedal by ten kontejner do 50km vzalene bolky nakonec rychleji nez vlak i konsky povoz? Kdyz bych mel vice paru valachu, tak by si mozna nejak utahly TEU. Za den by se snad otocily i 2x. Dal by to vlak?
Je to 4 až 5 hodin cesty a potřeboval byste přepřahací stanici řekněme v Jílovém pod kopcem, ať máte do stoupání přes rozvodí čertsvá zvířata, druhou v Ohrazenicích. Pak už je to dolů podél vody. Zpátky s prázdným a v Ohrazenicích měnit zvířata, nechce je přece strhat.
Pořád by to bylo nejspíš rychlejší než ten vlak. Navíc s jedním vagónem by asi nejeli.
Ta komunikace je zaměřená zejména na osobní dopravu, eliminaci ranních a odpoledních kolon při výměnách pracovních směn. Nejsme v robotizaci průmyslu tak daleko, aby se takto velká průmyslová zónu neobešla bez zaměstnanců. Ach ta dnešní doba, kdy se mnoho jedinců musí vyjadřovat k záležitostem o kterých ví starou belu. Doporučuji tedy sednou na vlak, přijet do Liberce, udělat si validní místní šetření a pak vynášet závěry.
Na co tam jezdit. Přeci kouknu na mapu a streetview a vím to hned nejlíp.
Tak vlečka cca 1,5 km daleko tam je, ale je jaksi nefunkční
Vždy je pro dopravce výhodnější, když infrastrukturu zafinancují občané. Dopravci pak jen jezdí.
A kdyby to zafinancovali dopravci, tak to taky zaplati obcane v cene zbozi.
Proč občané? Snad firmy, kterým kamiony převáží materiál. Dřevo, ocel, auta, kamení, šrot. Kamionů s jídlem do supermarketů je minimum. Velmi trapné tyto výmluvy.