Nejdelší slovenský tunel se otevře až v roce 2026. Původní termín nepočítal s technologiemi, mlží ministr
Pokládka vozovky v tunelu Višňové, ilustrační foto. Zdroj: NDS

Někdo záměrně nemluvil pravdu, obhajuje nový termín zprovoznění ministr dopravy Ráž.
Krížom krážom s Jožom Rážom. Někdy později.
Nějak mi ty termíny nehrajou. Při zahajování (6/2014) byl slíben termín 12/2019. Takže jestli to stihnou do 2025 nebo 2027 už nehraje roli. Podrobnosti zde: https://historiadialnic.sk
Termíny nehrajou, ale máte tam malý překlep. Podle slovenského premiéra Roberta Fica je celá dálnice do Košic v provozu od roku 2010 a jednalo se o jeden z nejlépe připravených projektů realizovaných vládami Smeru.
Ten, kdo tady záměrně nemluví pravdu, tedy LŽE, je sám tento pan ministr. Pan premiér Fico totiž veřejně slíbil, že dálnice z Bratislavy do Košic bude v celé délce v provozu do konce roku 2010 (např. zde: https://www.sme.sk/c/3392421/jul-2007-fico-trva-na-dialnici-do-kosic-rok-2010.html). A protože všichni víme, že pan předseda Fico vždy splní co slíbí a že nikdy nelže, tak dálnice je v provozu v celé délce od konce roku 2010. Proto je jasné, že tento ministr Ráž lže a navíc šíří protistátní propagandu a protislovenské dezinformace. Určitě jej již sledují slovenské tajné služby a dlouho již na ministerském postu nebude…
V té době se říkalo, že kdyby se to náhodou nepovedlo, tak stačí Žilinu přejmenovat na Košice a slib bude splněný 🙂
Takhle, původně to sliboval ale byla tam špatná akustika. To se děje mafiánům a jejich podržtaškám i v ČR…Úplná záhada…
Jj., když má člověk pocit marnosti, jaká je to u nás katastrofa, stačí zabrousit na Slovensko. :-/
JJ on ten kontrast je viditelný, už když přejedete v Lanžhotě hranice a to jak vlakem, tak po dálnici. Mimochodem cesta, kterou má nahradit tunel Višňové, je asi nejhorší a nejvíc přetížená silnice, po které jsem kdy jel. Kam se na ni hrabe naše I/35.
presne tak, usek Zilina-Ruzomberok jsem po I/18 absolvoval autem 2x (a jeste v letnim obdobi) a uz nikdy vic….
i bez tradicnich uzavirek kvuli sanaci skal, semaforu a jednosmernych prujezdu je to defacto jedno velke popojizdeni v kolone za nakladaky „jizni spojka style“
Země budoucnosti. Již brzy i u nás…
Kdepak, ta je tu již dnes.
Sad but true
Pán minister len potrebuje pred publikom zdôvodniť ďalšie oneskorenie uvedenia do prevádzky.
Zmluva na realizáciu technológií v tuneli bola dávno uzavretá. V nej sa uchádzač zaviazal ju zrealizovať do určitej lehoty výstavby, ktorá pomaly uplynie.
V tuneli Čebrať sa na stavebné práce nečakalo a časť z technológií bola spravená už pred realizáciou vozovky. Čo vidno fotky tunela Višňové, tak jen je v tomto ohľade na tom horšie.
O jakém zkrácení výstavby ten chlap mluví? Tunel měl být hotov v roce 2019. Pak 2023. Pak 2024, ale na 100%. Pak 2025. A teď 2026? Ale jo, třetina národa je retardovaná, takže to se to lže lehce.
Když už se vám podaří někde pěkně vyvařit na zakázkách, tak je škoda to zavřít a hledat si jinou stavbu.
Proč lžete? Dálnice z Bratislavy do Košic je v provozu v celé délce již od konce roku 2010. Opakovaně to deklaroval nejen sám pan premiér Fico, ale i jeho tehdejší ministr dopravy (http://old.silnice-zeleznice.cz/clanek/dialnica-v-roku-2010-bude/). A jelikož vlády strany SMĚR vždy splní co slíbí, tak dálnice je hotova. Takže nevím o co Vám jde šířením těchto protislovenských lží o nějakém otevírání tunelů v roce 2019 nebo 2026? To prostě není realita…
Na ty mínusáře si brzo posvítí SIS!
Nepovedal by som retardovaná, ale fakt je, že súčasné vládne strany volí polovica elektorátu, takže áno, o niečom to vypovedá (morálka, záujem o spoločný priestor, školstvo a úroveň vzdelávania), ale to je na inú diskusiu.
Když si vždy myslím, že jsme ve všem nejzaostalejší, tak se kouknu k našim východním sousedům a uvědomím si, že může být i hůř :)).
Proč bychom měli být ve všem nejzaostalejší? K čemu je dobré takové neopodstatněné sebemrskačství? Tohle pěstování českého mindráku jsem nikdy nepochopil.
Ono to není sebemrskačství, v některých parametrech v rámci EU jsme dost na chvostu. Je vidět, že nesledujete dění a místo toho asi plujete na bílém obláčku po nebi.
ve kterých? nestyďte se, řekněte jména!
nejdrazsi energie v pomeru k prijmum, nejvyssi kumulovana inflace za 2022-2023, nejvyssi propad HDP 2022-3 – – pro vas vrely zajem doporucuji rocenku EUROSTATu 🙂
To zde nechce téměř nikdo slyšet. Je lepší srovnávat se s východem, pak jsme rázem takový ti lepší.
Ano, ja to také nemam obecně rád, nicméně jsem podlehl. Speciálně po tom co se kouknete na volební preference-tomuto narodu není pomoci.
Nj., ale koho vybrat?
Pošleme tam Fialu, ten nedávno vyjmenoval všechny splněné sliby a úspěchy a hnul by s tím o pořádný kus správným směrem … Ten jim tam prostě chybí.
Takhle, vim koho urcite nevybrat :)). Jelikoz miliardar s pávovou ženou nas rozhodne nespasi. Komousi meli byt snad zakazani a Pitomio, ktereho program je stop migrace, prestoze do CR zadny migrant nechce? A bohuzel secteno dohromady tyto 3 hruzostrany maji pomalu 50 procent.
A koho vybrat? No, tak Fiala nas tedy nejspis taky nespasi, na druhou stranu nam nedela alespon ostudu, tak jako by mohli ti ostatni a zahranicni politiku dela tato vlada velmi dobre.
Protože objektivně jsme na tom vzhledem k těm, se kterými se chceme srovnávat, špatně.
Taky je dobré se podívat např. do Maďarska.
Proč bychom se měli srovnávat s Maďarskem, Háishenwái, republikou Tuva, Horními Uhry, nebo vůbec jakoukoliv gubernií??
Pretože najrelevantnejšie je porovnanie so susedmi, ktorí sú nám spravidla dosť blízko vecami ako napr. klíma, geológia (nerastné bohatstvo, prístup k moru), historické súvislosti, hustota obyvateľstva a tak.
Môžeme sa porovnávať s Novým Zélandom alebo Zimbabwe, ale tá relevancia bude… nižšia.
Rozumím. Takže se máme srovnávat s Německem a Rakouskem.
Este si priznat ze za to zdrzanie moze samotna NDS kedze sutaz na tu technologiu natahovali viac ako rok aj ked bolo uz davno jasne ze ma byt vysutazene.
Preto bol aj riaditeľ NDS vymenený krátko po nástupe Ráža do funkcie. Našťastie sa technológia stíha vyrobiť skôr ako predpokladali, takže sa naozaj teraz čaká už len na dostavbu aby to mohli začať montovať.
Podle mě to bude daleko výraznější zkrácení jízdní doby než zmíněných 15 minut….. Cesta přes Strečno je pravidelně ucpaná a často zde naberete klidně hodinu, někdy i víc
Škoda, že to tak trvá. Tento úsek a tunel Čebrať je snad zakletý. V návaznosti na problémy při ražení obou tunelů nechápu proč u posledního úseku nedokončené D1 u Kralovan chtějí kopat další dlouhý tunel. Navíc u Kralovan vyúsťuje další vytížená komunikace od Oravy, která bude při tunelové variantě stále zatěžovat obce v okolí. Ale nejsem úplný expert na dopravu, jen mi to v této návaznosti na problémy popisovaný úseku nedává smysl.
Nicméně doufám, že se do svého důchodu projedu po dálnici od Čadci až do Tater!
Povrchový variant pri Kraľovanoch je nezmysel – to naznačila aj sama príroda veľkým zosuvom v jeho plánovanej trase. Medzi napojením cesty z Oravy a D1 pri Turanoch majú všetky obce obchvaty plus pre tento smer možno bude výhodnejšie používať nájazd na diaľnicu v Likavke
Dlhý tunel Korbeľka na D1 pri Kraľovianoch je potrebný, nakoľko trasovanie D1 úzkym údolím Váhu by bolo nevhodné z viacerých dôvodov: 1.) riziko zosuvov, keďže južne od Kraľovian, Rojkova a Stankovian by diaľnica musela viesť po úbočí kopca (myslím, že pri pokusoch o prípravné práce okolo r. 2010 tam nejaký menší zosuv nastal). 2.) zničenie prírodnej rezervácie Rojkovské rašelinisko a všeobecne narušenie prírody blízko Národného parku Veľká Fatra 3.) ak pominieme ekologické aspekty, je tu jeden praktický – trasa údolím Váhu by pri Kraľovanoch viedla na severnom úpätí masívu kopca Kopa tak, že v zime by kus diaľnice bol 3… Číst vice »
Děkuji za vyčerpávající odpověď! Opět doufám, že se to mého důchodu stihne.
Na Youtube jsou pěkně zpracované příspěvky o silniční výstavbě na Slovensku. @popradskaokruzna
Pokiaľ ste z generácie, ktorá ešte pred sebou ten odchod do dôchodku vidí v dohľadnej dobe, tak si myslím, že nestihne.
Ale veď vláda sľub diaľnice Bratislava–Košice splnila. Pravda, vedie cez Budapešť, ale tým to v rámci jednotného Uhorska nebudeme problematizovať.
vycerpavajici odpoved – diky jen k bodu 3) – ten povazuju asi za nejzasadnejsi (technologie na pruchod sesuvnym uzemim existuji – a ano , samozrejme bylo by to brutalne drazsi) – – u nas v Cechach, oblasti s vesmes sirokymi udolimi je tahle prirodni situace, kdy na jednu stranu udoli proste ctvrt roku nepadne slunecni paprsek, dost vyjimecna…..
Zakletý? Spíše je nad nimi dlouhodobě Soumračno…
A řekl jim někdo, že dokončení a zprovoznění jsou dva odlišné pojmy? 😂
Koukám systém „příbramský parkovací dům“ 😀 https://www.pribram.cz/clanek/novy-parkovaci-dum-v-pribrami-se-otevre-ridicum-zrejme-az-v-kvetnu/28660/
jasně, původní technologie byly petrolejky na osvětlení a kbelíky s vodou na hašení
Lepší výmluvu už nenašel?
Prosím nekažte voličům Smer, Hlasu a SNS jejich vysněnou a echtslovenskou reality show.
Pšššt, slovenská vláda si zaslouží velkou úctu, protože málokdo má tu možnost co mi, kterou nám dopřála, a to, že můžeme cestovat do exotiky i vlakem nebo autobusem a trvá to fakt chvilku a stojí pár drobnejch.
no tak my teda budeme věřit, že ty technologie nainstalujete, otestujete a proškolíte v 7 km dlouhým tunelu za ty 3 měsíce navíc no… ono teda popravdě i kdyby otevřeli jenom jednu trubku, tak si aspoň vytrhnou trn z paty pod strečnom, ke je potřeba sanace skály jako sůl.
Presne to me napadlo, proc se nezamerit na jednu troubu a tu dokoncit protoze uz to by byl znacny posun vpred. A postupne uvest do provozu tu druhou. Otazka ale je, jestli to je mozne z duvodu bezpecnosti, protoze predpokladam ze trouby jsou navzajem propojene a jedna vuci druhe funguji jako nouzove vychody.
No rozhodně se to musí dát provozovat v polovičním profilu pro možnost údržby.
NIkoli, obousměrnému provozu nevyhovuje navržený systém větrání.
Tak taky může jeden směr jezdit ve dvou pruzích tunelem a opačný ve dvou pruzích po staré silnici kolem Váhu….
Protože Čaputová! Protože Americký Eset, co neplatí daně!
…
Za sebe sarkasticky dodám: Protože všemocná kamionová lobby!