Nejdelší slovenský tunel se otevře až v roce 2026. Původní termín nepočítal s technologiemi, mlží ministr

Pokládka vozovky v tunelu Višňové. Zdroj: NDSPokládka vozovky v tunelu Višňové. Zdroj: NDS

Někdo záměrně nemluvil pravdu, obhajuje nový termín zprovoznění ministr dopravy Ráž.

Pokud nenastanou žádné další komplikace, nejdelší slovenský tunel Višňové se řidičům otevře v únoru roku 2026. Původně se mluvilo o zprovoznění na konci roku 2025, podle slovenského ministra dopravy Jozefa Ráže jde však pouze o termín dokončení stavby bez instalace vybavení, které se soutěžilo samostatně.

„Někdo vědomě uváděl v omyl, že konec stavby je v roce 2025, ale nikdo neřekl, že teprve poté nastoupí instalování technologií,“ snažil se Ráž obhájit nový termín zprůjezdnění.

Státní tajemník slovenského ministerstva dopravy Igor Choma před několika dny překvapivě na sociálních sítích uvedl, že s kompletním dokončení tunelu se počítalo až v polovině roku 2027. Tento termín sice podle deníku SME nikdo oficiálně nekomunikoval, Ráž jej nicméně využil k pochválení zkrácení prací o rok.

„Měli jsme problém spojit stavební a technologickou část. To se nám podařilo, a tak můžeme diskutovat o více než ročním zkrácení termínu,“ dodal Choma.

Jak již deník Zdopravy.cz informoval, v tunelu začala před pár dny pokládka cementobetonového krytu vozovky. Položeny jsou první stovky metrů.

Tunel Višňové je součástí celkem 13,5 kilometru dlouhého úseku slovenské dálnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Po dokončení vznikne kompletní dálniční obchvat Žiliny, který zároveň ušetří nejméně čtvrt hodiny cesty do Tater. Samotný tunel měří 7,5 km. Zhotovitelem stavby je sdružení firem vedené společností Skanska SK, dodávku technologií zajišťuje společnost PPA Controll.

Tagy D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala D1 Slovensko Národná diaľničná spoločnosť NDS Skanska slovensko tunel Višňové žilina
12 komentářů