Další zpoždění pro lanovku na Ještěd. Liberec už mluví o roce 2030, začíná s výběrem projektanta

Lanovka na Ještěd, varianta 2. Foto: Anna Marešová designersLanovka na Ještěd, varianta 2. Foto: Anna Marešová designers

Lanovka bude mít mezistanici u silnice na Ještědku.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Kavan

Co přesně koupil kraj za těch 38 mio, když se bude stavět znova? Nějaké pozemky?

Luboš

Město začíná s výběrem projektanta?
A nepsalo se náhodou, že se to bude stavět metodou Design and Build.

Ondra K.

Záleží na konkrétním zadání. Klidně to může být tak, že město zajistí projektovou dokumentaci pro povolení záměru včetně vyřízení povolení. Zhotovitel pak bude zajišťovat realizační dokumentace.

czhunter

„musíme udělat nějaké schodiště a jakousi rampu“

Není nad kompetentní vyjádření odborníků – skoro jako z příručky Trumpovy administrativy.

V. P.

Na radnici se zase někdo zasnil. Nechápu, proč by měla být stanice u silnice mezi Výpřeží a Ještědkou, když tam není žádný cíl. Stanice by měla být na takovém místě, aby umožnila návaznost třeba na lanovku na Pláně u doskočiště skokanského můstku. Také by umožnila i vývoz lyžařů na vlek Pod lany. Bohužel nevím, jak je na tom výškový profil celého vedení lanovky.

Radovan

Je to skvělý nápad, protože lanovka může vozit lyžaře na sjezdovku č. 2, nebo cyklisty na budoucí tratě bike parku.

Martin

Všude v zahraničí byl už dva roky stála dávno nová

zdeněk

v roce 2045 budou starší generace vyprávět vnoučatům, že kdysi jezdila na Ještěd lanovka …

Air Traveller

Kde všude v zahraničí? 🙂

Nevěřte pohádkám – za dva roky v evropě od záměru do realizace nic nepostavíte.

czhunter

To by asi záleželo – kdyby za sukromé peníze na soukromém pozemku mimo všechny chráněné území atp., tak by to možná šlo.

Za státní na státním určitě ne.

czhunter

Samozřejmě nemyslím země jako Čína, Rusko nebo Severní Korea – tam to bude i za dva týdny, když sultán rozhodne.

N.N.

Nebude. Neumí to vyrobit, nemají na to peníze ani lidi. Na vývoj je potřeba samostané lidi a takoví jsou v tvrdých diktaturách „nežádoucí“, lehce řečeno. Zkuste si cvičně najít příběh severokorejské lanovky.

David

Že to provozovalo ČD vím, že infra snad nebyla SŽ, aby kde co byl mezigenerační projekt

N.N.

https://schilthornbahn20xx.ch/en/Info/Planning_Schedule

Naplánováno na 5 let a to jsou Švýcaři jedni z nejzušenějších, co se lanovek týká. Pravda, je poněkud delší, v mnohem složitejším terénu, ale na stavbě samotné už politici nejsou, spíš naopak.

Jan

Úsměvné.