Další změny v reklamě v metru. DPP hledá firmu na využití prostor ve vagónech

City Light vitrína v metru. Foto: Studio NajbrtCity Light vitrína v metru. Foto: Studio Najbrt

Spory mezi Dopravním podnikem hl. města Prahy a společností Rencar, v které má DPP minoritní podíl, pokračují. DPP hledá nového

Spory mezi Dopravním podnikem hl. města Prahy a společností Rencar, v které má DPP minoritní podíl, pokračují. DPP hledá nového provozovatele reklamních ploch ve vozech metra a některých stanicích, které dosud pronajímá Rencar.

Podle podmínek soutěže hledá DPP provozovatele reklamy na šest let s opcí prodloužení na tři roky. Jde o plochy přímo ve vozech, například vedle nástupních dveří. „Plochy doposud bez právního důvodu užívá společnost Rencar Praha. DPP podal proti této společnosti žaloby na vyklizení předmětných ploch,“ uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková.

Podle ní není aktuálně na plochy, které jsou předmětem výběrového řízení, uzavřena žádná platná smlouva.

Podmínky soutěže mluví o pronájmu ploch celkem ve 146 soupravách v metra, součástí zakázky jsou i některé reklamní panely ve stanicích metra. Termín pro podání nabídek je do 22. července.

Část reklamy ve stanicích metra nedávno prošla výměnou, provozovatelem se namísto společnosti euroAWK stala společnost Bigboard. DPP to přineslo výrazně větší příjem než dosud.

EuroAWK se reklamy v metru nechtěla vzdát, čtyři roky se soudila. Neúspěšně. Jde celkem o 1200 reklamních míst. Zatímco euroAWK platila za místo pro provozování jedné CLV zhruba 9 200 korun ročně, BigBoard nabídl částku 38 563 korun. Nový nájemce začne od 1. července platit nájem v částce, kterou Dopravnímu podniku sám nabídl. DPP tak za celou dobu kontraktu obdrží více než 600 mil. Kč. Jedná se o částku čtyřikrát vyšší, než by DPP dostal podle staré smlouvy.

Vztahy mezi DPP a Rencarem jsou dlouhodobě vyhrocené, mezi firmami je několik žalob. Firma patřící do skupiny JCDecaux se od minulého týdne k dotazům nevyjádřila.

Vrchní soud v Praze nedávno zamítl odvolání reklamní společnosti Rencar proti rozsudku Městského soudu v Praze ve sporu firmy s Dopravním podnikem hlavního města Prahy (DPP). Soudy řešily žalobu firmy Rencar, které má sám DPP majetkový podíl, i když jen minoritní. Spory mezi oběma vlastníky trvají několik let. Rencar DPP zažaloval kvůli tomu, že se cítil poškozen vyjádřením zástupců DPP o tom, že plochu pronajímají příliš levně.

Stanovisko společnosti Rencar

Společnost Rencar vnímá toto nové poptávkové řízení jako další porušení platné smlouvy, kterou má uzavřenu s DPP a to až do roku 2031.
Pravděpodobně již v září bude Obvodní soud pro Prahu 9 rozhodovat o platnosti smlouvy mezi Rencar s DPP. Vyhlášení poptávkového řízení s termínem pro odevzdání nabídek 3 týdny před jednáním soudu tak svědčí pouze o snaze DPP rozhodnout o vítězi ještě před jednáním soudu.  Tento ničím neodůvodněný spěch je přitom pro DPP značně nevýhodný. Toto poptávkové řízení nese stejné znaky netransparentnosti a absolutní absence kontroly ze strany uchazeče. Stejně tomu bylo i v předcházejících případech – všechna poptávková řízení vyhrává stále stejná společnost. Také se ukázalo, že příjem DPP z již uskutečněných poptávkových řízení trvale klesá, zatímco příjem, který DPP dosahuje ze smlouvy s Rencar, za stejné období významně roste (přibližně o 8 % za období 2017-2019).
Rencar by proto rád ujistil své klienty, že podnikne veškeré kroky k tomu, aby zabránil neloajálnímu akcionáři v likvidaci společnosti, o kterou se od roku 2016 soustavně pokouší.

Tagy Dopravní podnik hl. města Prahy dpp reklama v metru Rencar
2 komentáře