Další zklamání z vodíkových vlaků. V Hesensku uvažují i o zrušení smlouvy
Problémy s nedostatkem provozuschopných vozidel nezmizely ani dva roky po zahájení provoz.
Ani dva roky po zahájení největšího provozního souboru vodíkových jednotek na světě se nepodařilo výrobci jednotek Alstom iLint odstranit všechny závady. Kvůli výpadkům vlaků musí dopravní svaz Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV) v provozním souboru Taunus pravidelně nasazovat náhradní autobusovou dopravu.
Jinak tomu nebude ani tento týden. Po výluce způsobené opravou trati nedojde k plnému obnovení provozu, ale zavedení speciálního jízdního řádu, který u některých spojů počítá s náhradními autobusy. Důvod? Nedostatek provozuschopných vozidel.
O omezení informoval na svých stránkách svaz RMV, problematice se věnovala ve svém textu agentura DPA. Ta upozornila, že problémy se vlečou od spuštění provozu nové technologie.
„Takto to nemůže pokračovat,“ odpověděl na dotaz mluvčí dopravního sdružení Hochtaunus. „Pokud i přes veškerou snahu výrobce Alstom vlaky stále nepojedou podle plánu, bude muset RMV hledat alternativy. Na stole je i varianta vypovězení smlouvy, ale to by se muselo intenzivně prověřovat,“ vysvětlil mluvčí.
Start největší flotily vodíkových vlaků provází chaos, zachraňují ji naftové autobusy
V provozním souboru Taunus má jezdit celkem 27 jednotek iLint. Jednotky pořídila společnost fahma, která patří objednateli dopravy, tedy RMV. Provoz zajišťuje dceřiná firma Deutsche Bahn DB Regionalverkehre Start Deutschland GmbH.
Hesensko není jedinou spolkovou zemí, kde zahájení provozu vodíkových vlaků přineslo spíše deziluze. Potíže hlásí i v Dolním Sasku. Tamější organizátor dopravy již oznámil, že další vodíkové vlaky nechce.
Nové problémy s vodíkovými vlaky v Německu. Nemají na co jezdit, nahradily je dieselové jednotky