Jak funguje volič směru na stanovištích strojvůdce u 471? Tu jednotka lze, předpokládám ovládat z obou stanovišť v obou směrech. Je možné, že současně funguje ovládání na obou stranách? Pokud ano, které stanoviště má přednost?
Doufám, že se tam stále nepoužívá terminologie „master-slave“ 😉
Nicméně jak to funguje. Když zapnu zároveň stanoviště na 471 a zároveň na 971, tak nebude fungovat nic, nebo mužů na jednom ze stanovišť zapnout nějaký „slave“ mód a fungovat nějak omezeně?
Zároveň je nezapnete (anebo s velmi malou pravděpodobností), jedno bude vždy dřív a druhé později. A i kdyby se povedlo zapnout opravdu najednou, tak „konflikt masterů“ znemožní ovládání z obou stanovišť.
JiVe
5 měsíců
Tenhle čtyřicátý Slon chce pořád utíkat z kolejí. Masaryčka, teď Milovice…
Jo aha, to už jsem zapomněl, že tam to byl řidičák.
Jirka
5 měsíců
Ta samá souprava tedy 040 obdobně havarovala na Masyrykově nádraží. Nemohla zastavit, tenkrát to hodili na fíru, že si rukávem něco omylem vypnul. Včera prý také nemohla zastavit, fíra houkal už před milovickým nádražím. Není něco s řídícím PC té soupravy?
Nepravdivost výpovědi prokázal sám strojvedoucí tím, že během jízdy z Libně na Mas. dělal, to co se dělá při jízdě bez cílovky, a naopak nedělal to, co by musel dělat při jízdě na cílovku.
Na 471 je těch PC celkem dost. Teda jsou to průmyslová PC. Nevím jak teď, ale když jsme chodili do školy, učili jsme se o procesoru 80196 (dělali jsme tam i nějaké věci v assembleru) právě protože je součástí řídicích systémů metra a elefantu. Metro má snad už něco lepšího (prý na úrovni 486) a předpokládám že novější elefanty taky. Ty starší ale tu 80196 (brácha 80186) v mnoha řidicích počítačích podle mě pořád mají. Těch počítačů je tam několik, nepamatuju si kolik u elefantu, ale u metra to bylo 42 kusů, dva v kabinách a 40 po vlaku tak… Číst vice »
Prosím, neprezentujte tu své dojmy.
Řídicí systém elefantu není na žádném PC, ale na Motorole 68030 ve stavebnici PEP modular computers, procesorové karty z rodiny VPR360 od Unicontrolsu, operační systém OS/2 (který třeba AVV po svém startu okamžitě odstaví).
Dodávka byla stejná na všech kusech (jen se postupně měnily třeba displeje, ano, ty první byly od Q+S na PC104 s procesorem 386, takže „nějaké PC“ se tu našlo).
Při ETCSizaci řídicí systém zůstává, jen se místo procesoru AVV strčí převodník na Ethernet a funkce CRV-AVV se vyexportují do externí jednotky (ale procesor vozového počítače zůstává zachován).
Nikdo to na fíru nehodil. Najděte si závěrečnou zprávu DI a počtěte, je docela výživná. Fíra to zvoral, přepnul si AVV z cílového brždění a nevěnoval se tomu tolik, aby zjistil, že to fakt nebrzdí, tak to bez pokusu o brždění najelo až do šturcu.
Derek
5 měsíců
Škoda na infrastruktuře 200 tis Kč? Za 3 metry jeklu a 5 shnilých pražců? Tak to bude muset být veřejná zakázka, že? Asi se počítá i s vícenáklady na gelogický výzkum stability podloží, páč ten pražec se tam nějak podezřele zabořil… A taky samozřejmě musí zbýt dostatek korunek do patřičných kapsiček….
To bude asi proto, že se bude muset osadit nové zaražedlo a takové Kolajové zaražadlo S49 DT Slovenská výhybkáreň z
Noveho Mesta nad Váhom bude něco stát.
Formálně to tak je, před zarážedlem je návěstidlo s návěstí „Stůj“.
Petr
5 měsíců
Na každém fyzickém konci kolejí musí být návěstidlo? Světelné? Aby se poznalo že už se dál jet nedá??? Nebo aby bylo za co trestat (projetí Stůj…)?
Kolik asi takových návstidel na tratích je? A kolik stojí peněz? Instalace. Údržba. Spotřeba elektřiny.
Konec vlakové cesty je sice pěkné, ale pokud to nějak nedostanete do SZZ, tak je to k ničemu, protože prostě nepůjde postavit vlaková cesta pro vjezd, na danou kolej.
K čemu? Třeba jen manipulační kolej, nebo jen odjezdová, v Pardubicích po rekonstrukci je takto třeba 19a pouze odjezdová, ale nedá se na ní vjet s vlakem, protože nemá návěstidlo, nebo v Hradci Králové je takto 3a, pouze odjezdová.
U normálních zabezpečovaček klidně postačí „Konec vlakové cesty“ a vjezd samozřejmě postavit jde. Pardubice jsou pod jopkou –> několikrát jsem to tu psal, že jopky už bez světla na konci neumí pracovat. Hradec Králové je kočkopes – zbastlenina elmechy, releovky a jopky, takže tam se to bez světla taky neobejde. Ale mechanika, elektromechanika se obejde dodnes bez zbytečně svítící návěsti na konci…
To teď začínám ty strojvedoucí docela litovat, že bez červený lucerny nepoznají, že už „koleje dál nevedou“…
Věřím že takový průměrný řidič auta nebo kamionu pozná, že silnice už dál nevede a měl by zastavit
🙂
A JOPka „bez světla na konci“ neumí pracovat?????“ Takže když tam nejede vlak tak to světlo nesvítí? (když není potřeba)
JOPce to je buřt, ale ESA potřebuje mít vlakovou cestu ukončenou hlavním návěstidlem.
Samozřejmě by bylo možné v ESE definovat „šturc“ jako kolej, na jejímž konci není návěstidlo a dá se na ní vjíždět na barvu, ale bude to mít velké dopady do systému – je to nesystémové opatření a musí se prověřit a validovat všechny reálné i teoreticky možné vazby.
Dát tam návěstidlo s červeným světlem je mnohem jednodušší.
Vjet se na ní dá, ale jen jako posun, jako vlak pouze odjíždět.
Může být dobrá k tomu, že když to bude šturc, tak tam může být třeba odstavená mašina/souprava, a pak akorát bez nutnosti manipulace na dopravní kolej může přímo odjet.
A nemusí to být jen šturc, v Pardubicích „po staru“ bylo takto v nákladu jedním směrem 10 odjezdových kolejí, a druhým 11 nebo 12, proč to tak bylo nevím, ale asi kvůli tomu, že se třeba předpokládalo, že jedním směrem se bude odjíždět více.
Vlak, který má v TJŘ vyznačen pravidelný vjezd na obsazenou kolej, může vjíždět bez nutnosti zpravit strojvedoucího i mimořádně na kusou kolej nebo na volnou kolej.
Je to citace z D1
Ale jen mimořádně, já mluvím o pravidelných vjezdech. Takže pokud se někde pravidelně vjíždí na kusou, tak toto ustanovení nelze použít, protože se nebude jednat o mimořádný vjezd. A hlavně ne všechny vlaky to kolečko v TJŘ mají.
A hlavně z kolečka v TJŘ plynou pro strojvedoucího další povinnosti, a je to jen další zbytečná cesta do pekel, a proč to dělat složitě, když tam jde strčit jednosvětlová návěst a v pohodě tam vjede jako vlak, bez nějakých dalších povinností?
Teda pane, Vy jste hlava! Se zataženou sluneční clonou přijel asi těžko. A jestli s ní takto přijel tak se není čemu divit, že neviděl kde má zastavit.
Vždycky bývají tak tři nehody v řadě. Milovice to splnily a tím děkujeme, že na sebe vzaly toto nepříjemné břímě.
Detepak
5 měsíců
Ty Milovice jsou takové zvláštní. Je tam opět rychlý obrat, a když vlak zpozdí doprava v Lysé, tak se odjet na čas z Milovic ani nestihne. Přitom na tento vlak navazuje přípoj od Kolína, který v Lysé přijíždí 2 minuty po příjezdu od Milovic. Lidé to mají tedy jen tak tak, aby ten přestup stihli. Vlak od Milovic totiž stojí u 1. peronu a ne Prahu u 2. Nechápu, proč v tom není větší vata. Troufám si říct, že právě tyto rychlé obraty a do toho zpoždění nejsou tím, co přináší klid na práci. Přitom strojvedoucí by klid na práci… Číst vice »
Tam nic jiného nejezdí, ten samý elefant tam přijede od Prahy, udělá kolečko do Lysé a zpět, a potom jede znovu do Prahy. A tak je to tam se všemi vlaky celý den. On v tom má dost prsty i ROPID, který by si představoval, aby osobáky kolem Prahy jezdily málem v intervalu jako metro. Že se ty vlaky na koleje už teď jen stěží vejdou, že těch souprav není tolik, a i lidi, kteří by je řídili, už neřeší.
To chce pár detailů.
1) Přestup nezveřejňovat. Přestupní čas v Lysé dát víc (4 minuty?), když je mezi příjezdem a odjezdem míň tak to apky v defaultním nastavení nemaj nabídnout.
2) Trochu mámvpičismu. Tak lidi uviděj koncový světla, a co – podle bodu jedna neměli čekat víc.
V době kdy pro mnohé lidi slovo čas znamená peníze a kdy jsou lidé tak vyztíženi, že jim zbývá jen málo času na osobní život je tohle názor hodný „genia“. Spíš by bylo lepší zmínit, že spěch se často nevyplácí a přináší rizika A proto je dobré, aby do toho spěchu nebyli lidé zbytečně nuceni. Asi tak.
Přestup nezveřejňovat? Že jsou Milovice největší město na trase mimo Prahu a tímto byste jim zdvojnásobil interval spojení do Prahy a ty vložené vlaky do Lysé udělal úplně zbytečnými, to nevadí?
Navíc ty 4 minuty tam jsou, kdybyste si ten komentář opravdu přečetl, píše se tam 2 minuty mezi příjezdy, což je naprosto irelevantní údaj (navíc nepřesný, jsou tam 3). Důležitý je čas mezi příjezdem od Milovic a odjezdem na Prahu.
Ne. Tím chci říct, že pokud se někdo nechá vystresovat zpožděním a v rámci snahy o zkrácování jede nebezpečně, nemá řídit.
(Jindy jsem proti kochálistům a pro zkracování zpoždění, ale vždycky v rámci bezpečnosti)
Jako pokaždé si na Masaryčce říkám, proč strojvedoucí nechávají od zarážedla tolik metrů místa a nedojedou až přímo k němu, k čemu tam teda ty koleje jsou.. Ale tohle je už moc. 😅
Myslíte něco jako kamikaze? To že někdo respektuje červenou ještě neznamená , že jí nemůže projet. Technická závada na vozidle, tráva nebo olej na kolejích co sníží adhezi a prodlouží brzdnou vzdálenost….když přilétne vosa k člověku který z ní má strach také začně panikařit a při odhánění ztratí pozornost……
Tak tiskový mluvčí je od mluvení a na to řidičák nepotřebuje. A ono jde poznat podle toho jak kdo vypadá jestli má řidičák nebo nemá?
Trumway
5 měsíců
Mimochodem pokud vím jsou zavedena bezpečnostní opratření a mluvilo se možném „útoku na infrastrukturu“.Hlídají se vlaková a autobusová nádraží nebo metro. Policie má za úkol hledat odložená zavazadla, všímat si podezřelých lidí a monitorovat situaci. Jinak co se týče těch podezřelých lidí byli zmíněni i podezřelí lidé motající se kolem železnice.
To mě už taky během dne napadlo, že asi není radno se nyní motat někde, kde by to mohlo vzbudit nějaké podezření. Aktuálně mají akci na autobusáku na Zličíně. Tak snad jen někdo zapomněl zavazdlo a nebude z toho nic. Ale jepší prevence než situaci podcenit.
Trumway
5 měsíců
Asi by bylo dobré doplnit o jakou návěst se jednalo. Neznám to tam a zatím si to představuji tak, že to bylo červené světlo které mu zakazovalo vjezd na tuto kolej. Ale pokud tam jsou všechny koleje kusé a toto byl jedinný přijíždějící vlak proč by měl červenou pokud by byla ona kolej volná?
Právěže to běžné bývá, protože jinak by tam pravidelně nemohli vjíždět vlaky, protože pravidelné vjezdy na kusou kolej jsou zakázány, takže návěstidlo být musí.
Aha, tak proto. V tom je ten rozdíl. Tak to já znám hlavně místa kde na kusou jezdí tak maximálně náklad nebo se tam občas něco odstaví. Díky!, zase jsem o něco chytřejší.
Máte pravdu. Červené světlo nebývá běžné, ale tady je. https://youtu.be/Qikq3FY-Vdc?t=53
Tak to potom nechápu!. To snad jedině že by neodhadl brzdnou vzdálenost nebo nezastavil protože to něšlo. Pochybuji, že by si toho světla a šturcu nevšiml a jestli tam jezdí běžně je to o to více nepochopitelné.
Normálním zabezpečovačkám stačí návěst „Konec vlakové cesty“ (neboli „jinak natřený námezník“), jopky holt potřebují trvale svítící žárovku na konci koleje navíc a bez ní neumí fungovat.
Tak pokud tam běžně jezdí, tak by tam měl být schopný zastavit i poslepu, musí vědět, že Milovice jsou konečná a tu trať bude mít projetou 100x. Ale buď tam byl někdo, kdo sem pravidelně nejezdí, nebo jenom z nějakého důvodu nedobrzdil, ale proč, to mě taky zajímá.
Ano není oficiálně a ani být nemůže. Ale nepustí vás přes „červenou“ pokud to tlačítkem nezadáte a z nějakého důvodu máte jet. Navíc zastaví na programovaném místě. Samozřejmě se může stát, že díky adhézním podmínkám to nezvládne, ale mne se nikdy nestalo. Kdyby se to stalo však, tak na vás vyskočí na displeji ať to převezmeš a prostě tam prdneš magnety. Rozhodně si stojím za to tedy, že Myslivec je extrémní bezpečnostní nadstavbou.
Zrovna v Milovicích je situace asi celkem jasná a předvídatelná, všechny koleje jsou kusé a jezdí se jen na jednu, zatím asi těžko soudit, proč nedobrzdil. Nicméně ano, kromě hlídání návěstidel, stahovaček, pomalých jízd, rozkazů (a že bývají dost zmatečné), komunikace s traťovým dispečerem i dispečerem dopravce a sledovaní některých dalších věcí, které se týkají jízdy vlaku a jeho systémů nemusí vlastně dělat vůbec nic 😉
V Milovicích je ve směru jízdy od Lysé kusá jenom jedna kolej, a to č. 2. Ostatní dvě koleje se spojují do koleje 1b, která pokračuje až za přejezd do vlečky.
Na vlečku mít postaveno nemohl.
Za prvé, z toho šturcu se dá jet akorát tak na parkoviště za zarážedlem (když se zatočí trochu doprava) 🙂
Za druhé, na vedlejší koleji končí vlaková cesta nejdále u cesťáku, kde je jen červená lucerna. Dál mít postaveno nemůže (ani jako posun).
Tak už je to na novinkách a v diskuzi se tam lze dočíst, že zaražedlo snad ani nelze prorazit a že musel porušit snad všechny předpisy . Bože, ty to vidíš!
To, že se na ní běžně nejezdí a jezdí se běžýně na jinou neznamená že by ho na tu běžně nepoužívanou mohl někdo poslat. 8.2.2023 „Podle prvotních informací z místa strojvedoucí nerespektoval návěstidlo zakazující jízdu a najel do zarážedla, načež skončil mimo koleje. Zastavil se až o budovu ve stanici.“ A 28.11.2023 se psalo, že si myslel, že jede na jinou kolej „Strojvedoucí dostatečně pozorně nesledoval značení a předpokládal, že vlak zajede na kolej jako obvykle. Na změnu pak už nestačil potřebně rychle zareagovat. Tak ve zkratce drážní inspekce uzavřela své vyšetřování únorové železniční nehody na nádraží v Českém Těšíně… Číst vice »
Ovšem to co předvádí s požadavkem zákazu vozů tohoto typu jako byl ten při srážce zničený je něco nepochopitelného. Vy budrte žádat zákaz a budete tlouct na polach když budete převědčen, že vozy jsou v pořádku? V opačném případě je k zamyšlení zda to neznamená, že se o nebezpečnosti vědělo.
O pár příspěvků níže si stěžujete že:
„Pořád zapomínám , že tady nediskutují jen lidé „z branže“ tedy lidé co mají s dopravou co do činění ať již z profesního nebo zájmového hlediska.“
Ale pak se v několika vláknech diskuze chováte jako pitomec, co nemá s dopravou nic společného.
Vy toho asi i v reálu namluvíte víc, než víte, viďte?
To by v pripade MU asi nebyl problem, vetsi problem vidim v tom, ze ta druha kolej neni zadratovana, tedy 471 co v tech koncinach bezne jezdi odtamtud jaksi nezvladne odjet (i kdyby tam nahodou trefila)
Dopravní závadou se často označuje projetí návěstidla v poloze stůj. A tady to návěstidlo je před zarážedlem a návěst zakazující jízdu byla projeta. Co je na tom divného?
Na každém fyzickém konci kolejí musí být návěstidlo? Světelné? Aby se poznalo že už se dál jet nedá??? Nebo aby bylo za co trestat (projetí Stůj…)?
Kolik asi takových návstidel na tratích je? A kolik stojí peněz? Instalace. Údržba. Spotřeba elektřiny.
Ne, starší zabezpečovací systémy nemusely mít na konci koleje světelné návěstidlo, bylo jim to jedno. Na konec takové koleje se položil patřičně velký natřený „kus betonu“ – návěst „konec vlakové cesty“ a bylo to. Nonstop svítící žárovka je až výsadou JOP (ESA, Remote a ta od Starmonu) a nejsem si jist, jestli to potřebovaly už releovky, nebo ještě ne (na RZZ/TESTu jsem nikdy nesloužil a v okolí nikde nebyly).
“ projel návěst zakazující jízdu a následně najel do zarážedla a jednou nápravou vykolejil.
2015 Masaryčka
„Na Masarykově nádraží v Praze projel osobní vlak s cestujícími návěst zakazující jízdu a následně i zarážedlo na konci koleje. Po srážce vlak vykolejil dvěma podvozky.
“Ale jednu nectnost mašinka s dlouhým komínkem měla. Velice nerada poslouchala. Ne vždycky. Často byla po celé týdny hodná, ale potom to do ní vjelo a začala dovádět. Hlavně se nerada zastavovala na trati u zavřené návěsti. Byla by nejraději jela dál a nevšímala si červeného světla, a pan Veverka jí musel utahovat všechny brzdy, jen aby se zastavila. A přece se často stalo, že alespoň o metr nebo o dva přejela rameno návěsti, ačkoli jí pan Veverka často říkal, že se to nesmí a že by musel platit pokutu, kdyby je někdo udal.”
„U Čerčan je semafor,
u Čerčan je most.
Když jsem já byl byl ještě malý,
mašinky tam houkávaly
dětem pro radost.
Měly směšné komínky- Chceš je načrtnout?
Jen se zvedlo návěstidlo,
vyrazily jako šídlo.
Zbyl po nich jen čmoud.“
Aha, tak tím to bude. Díky za vysvětlení. Vidíte. Pořád zapomínám , že tady nediskutují jen lidé „z branže“ tedy lidé co mají s dopravou co do činění ať již z profesního nebo zájmového hlediska.
Jak vidíte, bohužl Trollovém jsou i zde., A to bych tady čekal rozumnou polodnou diskusi lidí, kteří alespoň trochu rpoblematice železnice rozumí (fandové, bývalí či skuteční zaměstnanci)
Trolly pochytat za ty jejich fialové, růžové nebo jinak barevné pačesy a poslat tam kam patří.Do Skandinávie. Stejně to jsou stvoření, kteřá zřídkakdy bývají nápomocná lidem.
Už si někam na koleje SŽ našla cestu zarážedla, která absorbují energii vozidla nějak kultivovaněji, než destrukcí (zarážedla i vozidla), případně vykolejením, jako zde?
Jsou i v Brně na hlavním. Kolega je vyzkoušel při sunutí, bez poškození. Povolili šrouby posunuli zarážedlo zpět, bohužel je tam izolák takže průser byl.
Právě proto, že hned za návěstidlem je šturc, tak by RS u návěstidla měla být nulová. Nenulovou RS lze u návěstidla konce cesty aplikovat, pokud v ochranné dráze není zarážedlo.
Napadá mě posunutí návěstidla (a s tím i EoA) dál od zarážedla, zároveň s nulovou RS docílíme žádaného efektu – pomalého a opatrného dojíždění vzhledem k zarážedlu.
Jestli jde individuálně pro konkrétní VC nastavit přísnější brzdná křivka, netuším. Možná doplní někdo, kdo se na ETCS přímo specializuje.
Tady je při každé nehodě každý diskutující hned odborník, který okamžitě ví, co se stalo, co kdo provedl, kdo za to může a jak by se tomu dalo zabránit…
Jak funguje volič směru na stanovištích strojvůdce u 471? Tu jednotka lze, předpokládám ovládat z obou stanovišť v obou směrech. Je možné, že současně funguje ovládání na obou stranách? Pokud ano, které stanoviště má přednost?
Není možné ,aby fungovaly obě stanoviště jako řídící. To nastane „konflikt mastrů“.
Doufám, že se tam stále nepoužívá terminologie „master-slave“ 😉
Nicméně jak to funguje. Když zapnu zároveň stanoviště na 471 a zároveň na 971, tak nebude fungovat nic, nebo mužů na jednom ze stanovišť zapnout nějaký „slave“ mód a fungovat nějak omezeně?
Zároveň je nezapnete (anebo s velmi malou pravděpodobností), jedno bude vždy dřív a druhé později. A i kdyby se povedlo zapnout opravdu najednou, tak „konflikt masterů“ znemožní ovládání z obou stanovišť.
Tenhle čtyřicátý Slon chce pořád utíkat z kolejí. Masaryčka, teď Milovice…
Ano je to „Ugova šťáva“ https://www.zelpage.cz/zpravy/9500
Takže je to nově vyrobený vůz? Protože při té nehodě byl totálně zrušení (vyrvané podlahy a spodek).
Spíš to bude slepenec. Na Masaryčce vylítla mašina, tady řídicí vůz.
Jo aha, to už jsem zapomněl, že tam to byl řidičák.
Ta samá souprava tedy 040 obdobně havarovala na Masyrykově nádraží. Nemohla zastavit, tenkrát to hodili na fíru, že si rukávem něco omylem vypnul. Včera prý také nemohla zastavit, fíra houkal už před milovickým nádražím. Není něco s řídícím PC té soupravy?
Trepeš somáriny.
Na Masaryčce odešel fíra z kabiny před zastavením vlaku.
Plácáte kraviny oba dva.
Na Mas. normálně zapomněl a „omylem vypnul rukávem blůzy“ byl až konstrukt na radu právníka.
Na 471 žádný PC není (no, možná na informáku).
No uníte prokázat nepravdivost té výpovědi? (Já bych byl rád kdyby jo – kdyby nešlo vypnout cílové brždění omylem.)
Nepravdivost výpovědi prokázal sám strojvedoucí tím, že během jízdy z Libně na Mas. dělal, to co se dělá při jízdě bez cílovky, a naopak nedělal to, co by musel dělat při jízdě na cílovku.
Na 471 je těch PC celkem dost. Teda jsou to průmyslová PC. Nevím jak teď, ale když jsme chodili do školy, učili jsme se o procesoru 80196 (dělali jsme tam i nějaké věci v assembleru) právě protože je součástí řídicích systémů metra a elefantu. Metro má snad už něco lepšího (prý na úrovni 486) a předpokládám že novější elefanty taky. Ty starší ale tu 80196 (brácha 80186) v mnoha řidicích počítačích podle mě pořád mají. Těch počítačů je tam několik, nepamatuju si kolik u elefantu, ale u metra to bylo 42 kusů, dva v kabinách a 40 po vlaku tak… Číst vice »
Prosím, neprezentujte tu své dojmy.
Řídicí systém elefantu není na žádném PC, ale na Motorole 68030 ve stavebnici PEP modular computers, procesorové karty z rodiny VPR360 od Unicontrolsu, operační systém OS/2 (který třeba AVV po svém startu okamžitě odstaví).
Dodávka byla stejná na všech kusech (jen se postupně měnily třeba displeje, ano, ty první byly od Q+S na PC104 s procesorem 386, takže „nějaké PC“ se tu našlo).
Při ETCSizaci řídicí systém zůstává, jen se místo procesoru AVV strčí převodník na Ethernet a funkce CRV-AVV se vyexportují do externí jednotky (ale procesor vozového počítače zůstává zachován).
Po zapnutí baterek se na displeji objevoval nápis „Starting MS DOS…“, takže nějaký PC tam určitě býval.
No jak říkám, v displejích. To ale nemá s vozovým počítačem nic společného.
Nikdo to na fíru nehodil. Najděte si závěrečnou zprávu DI a počtěte, je docela výživná. Fíra to zvoral, přepnul si AVV z cílového brždění a nevěnoval se tomu tolik, aby zjistil, že to fakt nebrzdí, tak to bez pokusu o brždění najelo až do šturcu.
Škoda na infrastruktuře 200 tis Kč? Za 3 metry jeklu a 5 shnilých pražců? Tak to bude muset být veřejná zakázka, že? Asi se počítá i s vícenáklady na gelogický výzkum stability podloží, páč ten pražec se tam nějak podezřele zabořil… A taky samozřejmě musí zbýt dostatek korunek do patřičných kapsiček….
To bude asi proto, že se bude muset osadit nové zaražedlo a takové Kolajové zaražadlo S49 DT Slovenská výhybkáreň z
Noveho Mesta nad Váhom bude něco stát.
Můžete to sfouknout levněji, vy kapsičko.
Vážený pane Pražáku,
že vy se o tu zakázku také ucházíte?!
Podle odborníků z DU a DI bude určzě příčinou nehody nerespektování návěsti STŮJ ! 😁😁
*určitě
Vtipné, až na to, že tam tato nebyla.
Prosím Vás, jak jste na to přišel? Teď mně to docela začalo zajímat
Formálně to tak je, před zarážedlem je návěstidlo s návěstí „Stůj“.
Na každém fyzickém konci kolejí musí být návěstidlo? Světelné? Aby se poznalo že už se dál jet nedá??? Nebo aby bylo za co trestat (projetí Stůj…)?
Kolik asi takových návstidel na tratích je? A kolik stojí peněz? Instalace. Údržba. Spotřeba elektřiny.
Ano musí, protože předpis, protože pravidelné vjezdy na kusou kolej jsou zakázány.
Světelné být nemusí. Respektive světelné musí být jen u elektronických SZZ, protože ty bez nich neumí fungovat.
A jaké by mělo být jiné než světelné? Jiné než světelné návěstidlo kusou kolej s dovolenými vjezdy neukončuje snad nikde v republice.
„A jaké by mělo být jiné než světelné? “
No přece cedule konec vlakové cesty.
„Jiné než světelné návěstidlo kusou kolej s dovolenými vjezdy neukončuje snad nikde v republice.“
A k čemu je taková kusá kolej když by na ní nebyl dovolený vjezd? Asi by to chtělo se vyjadřovat trochu jasněji.
Konec vlakové cesty je sice pěkné, ale pokud to nějak nedostanete do SZZ, tak je to k ničemu, protože prostě nepůjde postavit vlaková cesta pro vjezd, na danou kolej.
K čemu? Třeba jen manipulační kolej, nebo jen odjezdová, v Pardubicích po rekonstrukci je takto třeba 19a pouze odjezdová, ale nedá se na ní vjet s vlakem, protože nemá návěstidlo, nebo v Hradci Králové je takto 3a, pouze odjezdová.
U normálních zabezpečovaček klidně postačí „Konec vlakové cesty“ a vjezd samozřejmě postavit jde. Pardubice jsou pod jopkou –> několikrát jsem to tu psal, že jopky už bez světla na konci neumí pracovat. Hradec Králové je kočkopes – zbastlenina elmechy, releovky a jopky, takže tam se to bez světla taky neobejde. Ale mechanika, elektromechanika se obejde dodnes bez zbytečně svítící návěsti na konci…
Obejde, ale dáte tam přetřený námezník na červeno, a hned z toho máte Béčkovou stanici. Takže světlo je z pohledu předpisu nejlepší.
To teď začínám ty strojvedoucí docela litovat, že bez červený lucerny nepoznají, že už „koleje dál nevedou“…
Věřím že takový průměrný řidič auta nebo kamionu pozná, že silnice už dál nevede a měl by zastavit
🙂
A JOPka „bez světla na konci“ neumí pracovat?????“ Takže když tam nejede vlak tak to světlo nesvítí? (když není potřeba)
JOPce to je buřt, ale ESA potřebuje mít vlakovou cestu ukončenou hlavním návěstidlem.
Samozřejmě by bylo možné v ESE definovat „šturc“ jako kolej, na jejímž konci není návěstidlo a dá se na ní vjíždět na barvu, ale bude to mít velké dopady do systému – je to nesystémové opatření a musí se prověřit a validovat všechny reálné i teoreticky možné vazby.
Dát tam návěstidlo s červeným světlem je mnohem jednodušší.
K čemu je nějaká „odjezdová“ kolej, když se na ní nedá vjet?
Co je to za kravinu?
Vjet se na ní samozřejmě dá, ale ne jako vlak, jenom jako posun.
Vjet se na ní dá, ale jen jako posun, jako vlak pouze odjíždět.
Může být dobrá k tomu, že když to bude šturc, tak tam může být třeba odstavená mašina/souprava, a pak akorát bez nutnosti manipulace na dopravní kolej může přímo odjet.
A nemusí to být jen šturc, v Pardubicích „po staru“ bylo takto v nákladu jedním směrem 10 odjezdových kolejí, a druhým 11 nebo 12, proč to tak bylo nevím, ale asi kvůli tomu, že se třeba předpokládalo, že jedním směrem se bude odjíždět více.
Vlak, který má v TJŘ vyznačen pravidelný vjezd na obsazenou kolej, může vjíždět bez nutnosti zpravit strojvedoucího i mimořádně na kusou kolej nebo na volnou kolej.
Je to citace z D1
Ale jen mimořádně, já mluvím o pravidelných vjezdech. Takže pokud se někde pravidelně vjíždí na kusou, tak toto ustanovení nelze použít, protože se nebude jednat o mimořádný vjezd. A hlavně ne všechny vlaky to kolečko v TJŘ mají.
A hlavně z kolečka v TJŘ plynou pro strojvedoucího další povinnosti, a je to jen další zbytečná cesta do pekel, a proč to dělat složitě, když tam jde strčit jednosvětlová návěst a v pohodě tam vjede jako vlak, bez nějakých dalších povinností?
Ááááá – protože předpis….
Kdysi jsem slýchal: „Dej volovi funkci a vymyslí lejstro…“
Tak u ajznbónu je to „předpis“…
Tak stačí tu kusou kolej vyndat a dát tam normální, ne? Ať se tam může pravidelně jezdit, když je to nádraží…
>Tak stačí tu kusou kolej vyndat a dát tam normální, ne?
Dej volovi diskusní fóru a začne plácat kraviny.
Však jo, však proto se tam dává ta jednosvětlová návěst, z pohledu předpisu se pak nejedná o kusou kolej, a vjíždět se tam normálně dá.
Měl navolen správně směr jízdy?
Nebo se nehoda stala při příjezdu?
Teda pane, Vy jste hlava! Se zataženou sluneční clonou přijel asi těžko. A jestli s ní takto přijel tak se není čemu divit, že neviděl kde má zastavit.
A sluneční clonu zatáhl před nebo po?….
Jak to mám vědět? Ovšem proč by zatahoval sluneční clonu až po? Navíc si myslím, že by nemělo být před vyšetřováním s ničím manipulováno.
Návěst „Začátek vlaku“ je celkem jasná…
Mašinka se rychle vzpamatovala a vyhrkla: „Chci abych mohla jezdit bez kolejííí!“
to ale byla masinka ze smichovskeho depa…
Série ukončena.
Vždycky bývají tak tři nehody v řadě. Milovice to splnily a tím děkujeme, že na sebe vzaly toto nepříjemné břímě.
Ty Milovice jsou takové zvláštní. Je tam opět rychlý obrat, a když vlak zpozdí doprava v Lysé, tak se odjet na čas z Milovic ani nestihne. Přitom na tento vlak navazuje přípoj od Kolína, který v Lysé přijíždí 2 minuty po příjezdu od Milovic. Lidé to mají tedy jen tak tak, aby ten přestup stihli. Vlak od Milovic totiž stojí u 1. peronu a ne Prahu u 2. Nechápu, proč v tom není větší vata. Troufám si říct, že právě tyto rychlé obraty a do toho zpoždění nejsou tím, co přináší klid na práci. Přitom strojvedoucí by klid na práci… Číst vice »
Musí se stíhat takt a na jedné koleji to jinak vyřešit nelze.
Tam nic jiného nejezdí, ten samý elefant tam přijede od Prahy, udělá kolečko do Lysé a zpět, a potom jede znovu do Prahy. A tak je to tam se všemi vlaky celý den. On v tom má dost prsty i ROPID, který by si představoval, aby osobáky kolem Prahy jezdily málem v intervalu jako metro. Že se ty vlaky na koleje už teď jen stěží vejdou, že těch souprav není tolik, a i lidi, kteří by je řídili, už neřeší.
To chce pár detailů.
1) Přestup nezveřejňovat. Přestupní čas v Lysé dát víc (4 minuty?), když je mezi příjezdem a odjezdem míň tak to apky v defaultním nastavení nemaj nabídnout.
2) Trochu mámvpičismu. Tak lidi uviděj koncový světla, a co – podle bodu jedna neměli čekat víc.
A pak se někdo diví , že lidi sednou raději do aut.
Houby, počká na další a bude stát, spěchá jen blbec
V době kdy pro mnohé lidi slovo čas znamená peníze a kdy jsou lidé tak vyztíženi, že jim zbývá jen málo času na osobní život je tohle názor hodný „genia“. Spíš by bylo lepší zmínit, že spěch se často nevyplácí a přináší rizika A proto je dobré, aby do toho spěchu nebyli lidé zbytečně nuceni. Asi tak.
Přestup nezveřejňovat? Že jsou Milovice největší město na trase mimo Prahu a tímto byste jim zdvojnásobil interval spojení do Prahy a ty vložené vlaky do Lysé udělal úplně zbytečnými, to nevadí?
Navíc ty 4 minuty tam jsou, kdybyste si ten komentář opravdu přečetl, píše se tam 2 minuty mezi příjezdy, což je naprosto irelevantní údaj (navíc nepřesný, jsou tam 3). Důležitý je čas mezi příjezdem od Milovic a odjezdem na Prahu.
Tím se snažíte naznačit, že za náraz do zarážedla můžou cestující a Borecký, jakožto objednatel?
Ne. Tím chci říct, že pokud se někdo nechá vystresovat zpožděním a v rámci snahy o zkrácování jede nebezpečně, nemá řídit.
(Jindy jsem proti kochálistům a pro zkracování zpoždění, ale vždycky v rámci bezpečnosti)
ROPID přestupy neumí. Jsou to mamlasi.
Jako pokaždé si na Masaryčce říkám, proč strojvedoucí nechávají od zarážedla tolik metrů místa a nedojedou až přímo k němu, k čemu tam teda ty koleje jsou.. Ale tohle je už moc. 😅
I tak se dá na Masaryčce z vlaku aspoň v pohodě vystoupit (oproti třeba ÚL hl.n. na kol. 7a z Elfa, kde jedny dveře zůstávají mimo nástupiště). 😀
Ona stačí změna počasí, a najednou je brzdná dráha podstatně delší a těch pár metrů do zarážedla má cenu zlata.
Tak na masaryčce je zastřešení a v Milovicích ? Nevím jako bylo dnes tam, ale tady dnes pařilo až hrůza. Po dešti ani památky.
Ty zastřešené 2 metry na Masárně fakt nepomůžou.
Máte pravdu, spletl jsem to a omlouvám se. Měl jsem za to, že tam je zastřešeno celé kolejiště.
ETCS má zábrznou křivku docela mírnou a GVD by měl jít vyjezdit i když to klouže.
Tak snad vidím, že je mokro a nebrzdím na poslední chvíli co to dá, jako bych jel ve formuli jedna.
Já si teda pokaždé na Masaryčce říkám: „už abych byl doma.“
Myslíte to jako DB?
Wir bringen sie bis nach hause. 🙂
https://www.facebook.com/photo/?fbid=144776869004852&set=ecnf.100064911151237&_rdr
Určitě to udělal schválně! Kdyby respektoval návěsti, tak se to přece nemůže stát!
/s
Myslíte něco jako kamikaze? To že někdo respektuje červenou ještě neznamená , že jí nemůže projet. Technická závada na vozidle, tráva nebo olej na kolejích co sníží adhezi a prodlouží brzdnou vzdálenost….když přilétne vosa k člověku který z ní má strach také začně panikařit a při odhánění ztratí pozornost……
Dovolím si cynismus: Měli by ho prokádrovat, jestli nebyl řidič.
Ano, být to řidič na silnici, tak je z toho zcela jasný úmysl. Alespoň dle některých diskutujících: on se vybourat chtěl!
To zas budou moudra tiskového mluvčího DI. Osobně tipuju , že nemá ani řidičak. Nebo aspoň tak vypadá.
Tak tiskový mluvčí je od mluvení a na to řidičák nepotřebuje. A ono jde poznat podle toho jak kdo vypadá jestli má řidičák nebo nemá?
Mimochodem pokud vím jsou zavedena bezpečnostní opratření a mluvilo se možném „útoku na infrastrukturu“.Hlídají se vlaková a autobusová nádraží nebo metro. Policie má za úkol hledat odložená zavazadla, všímat si podezřelých lidí a monitorovat situaci. Jinak co se týče těch podezřelých lidí byli zmíněni i podezřelí lidé motající se kolem železnice.
Šotouši si musí dát pozor.
To mě už taky během dne napadlo, že asi není radno se nyní motat někde, kde by to mohlo vzbudit nějaké podezření. Aktuálně mají akci na autobusáku na Zličíně. Tak snad jen někdo zapomněl zavazdlo a nebude z toho nic. Ale jepší prevence než situaci podcenit.
Asi by bylo dobré doplnit o jakou návěst se jednalo. Neznám to tam a zatím si to představuji tak, že to bylo červené světlo které mu zakazovalo vjezd na tuto kolej. Ale pokud tam jsou všechny koleje kusé a toto byl jedinný přijíždějící vlak proč by měl červenou pokud by byla ona kolej volná?
Na konci kusé koleje je co?
Šturc a pak už nic
A před tím je stůj.
Tady jak jsem si našel je, ale nebývá to běžně proto jsem si myslel, že šlo o jiné někde na vjezdu
Právěže to běžné bývá, protože jinak by tam pravidelně nemohli vjíždět vlaky, protože pravidelné vjezdy na kusou kolej jsou zakázány, takže návěstidlo být musí.
Aha, tak proto. V tom je ten rozdíl. Tak to já znám hlavně místa kde na kusou jezdí tak maximálně náklad nebo se tam občas něco odstaví. Díky!, zase jsem o něco chytřejší.
Projel permanentně červeně svítící návěstidlo těsně před zarážedlem, aspoň tak bych to chápal.
Máte pravdu. Červené světlo nebývá běžné, ale tady je.
https://youtu.be/Qikq3FY-Vdc?t=53
Tak to potom nechápu!. To snad jedině že by neodhadl brzdnou vzdálenost nebo nezastavil protože to něšlo. Pochybuji, že by si toho světla a šturcu nevšiml a jestli tam jezdí běžně je to o to více nepochopitelné.
Běžné asi jak kde, ESA a asi jiné SZZ ho tam musí mít, u navestidla končí vlaková/posunová cesta.
Normálním zabezpečovačkám stačí návěst „Konec vlakové cesty“ (neboli „jinak natřený námezník“), jopky holt potřebují trvale svítící žárovku na konci koleje navíc a bez ní neumí fungovat.
Ale ony by uměly, akorát by to “bylo složité”.
Tak pokud tam běžně jezdí, tak by tam měl být schopný zastavit i poslepu, musí vědět, že Milovice jsou konečná a tu trať bude mít projetou 100x. Ale buď tam byl někdo, kdo sem pravidelně nejezdí, nebo jenom z nějakého důvodu nedobrzdil, ale proč, to mě taky zajímá.
Staví se na konci fakt dlouhého peronu. Takže tam musel být nějaký větší problém, než jen nějaké přehlédnutí.
Pochopí jen ČéĎáci, kdyby maďarská kancelář neustoupila a Myslivec byl povinný, tak se obrovské množství MU NIKDY NESTANE!!! Včetně této.
Jenže AVV není zabezpečovač, pokud jste myslel tohle.
Sice není, ale zato reálně pomáhá.
Ano není oficiálně a ani být nemůže. Ale nepustí vás přes „červenou“ pokud to tlačítkem nezadáte a z nějakého důvodu máte jet. Navíc zastaví na programovaném místě. Samozřejmě se může stát, že díky adhézním podmínkám to nezvládne, ale mne se nikdy nestalo. Kdyby se to stalo však, tak na vás vyskočí na displeji ať to převezmeš a prostě tam prdneš magnety. Rozhodně si stojím za to tedy, že Myslivec je extrémní bezpečnostní nadstavbou.
To fakt udělá?
Já myslel, že když je nad zábrznou křivkou, tak tam magnety prdne sám. Zastaví a převzít to bude chtít až na roujezd.
AVV umí používat jen provzní brzdu, ne rychlobrzdu. A na 471 jsou magnety navíc jen pro zajišťovací brzdu, ne jako součást rychlobrzdy.
Souhlas,ale musí být i optimálně nastaven s ohledem na stávající podmínky.
Má kromě zastavení na návěst stůj fira i nějaký jiný povinnosti za jízdy? Jen abych si udělal představu o náročnosti toho povolání…
To je s prominutím hloupý dotaz. I kdyby měl i iné povinnosti tak tou jeho hlavní je bezpečně vést vlak a proto zastavení na návěst stůj je priorita.
Zrovna v Milovicích je situace asi celkem jasná a předvídatelná, všechny koleje jsou kusé a jezdí se jen na jednu, zatím asi těžko soudit, proč nedobrzdil. Nicméně ano, kromě hlídání návěstidel, stahovaček, pomalých jízd, rozkazů (a že bývají dost zmatečné), komunikace s traťovým dispečerem i dispečerem dopravce a sledovaní některých dalších věcí, které se týkají jízdy vlaku a jeho systémů nemusí vlastně dělat vůbec nic 😉
V Milovicích je ve směru jízdy od Lysé kusá jenom jedna kolej, a to č. 2. Ostatní dvě koleje se spojují do koleje 1b, která pokračuje až za přejezd do vlečky.
Už nepokračuje, nedávno udělali šturc i před přejezdem.
Ale ta výhybka č. 4 tam zůstala, ne?
Ikdyby tak co? Jedu tak, jako bych měl s lidmi zastavit u peronu a to i v příapdě, že mám omylem postaveno na vlečku.
Na zastávkách taky není Stůj a zastavuje se.
Na vlečku mít postaveno nemohl.
Za prvé, z toho šturcu se dá jet akorát tak na parkoviště za zarážedlem (když se zatočí trochu doprava) 🙂
Za druhé, na vedlejší koleji končí vlaková cesta nejdále u cesťáku, kde je jen červená lucerna. Dál mít postaveno nemůže (ani jako posun).
Tak už je to na novinkách a v diskuzi se tam lze dočíst, že zaražedlo snad ani nelze prorazit a že musel porušit snad všechny předpisy . Bože, ty to vidíš!
Ale houby, prorazit to jde jednoduše.
No právě. Já to vím, ale udivuje mě, že se najdou lidé co si myslí, že to nejde.
…také se osvětlily nepochopitelné katastrofy v posledních několika měsících. Byly dílem robotů…
http://komiks.alyss.cz/zobraz.php?id=20&obrazek=9
Díky za odkaz na klasiku. 🙂
Svérázný pokus o prodloužení trati do Mladé Boleslavi…
Je to rebel.
Na návěstidlu nestavil, zaražedlo porazil a vlak? Vlak, ten poškodil.
Ukradli balízu… 🙂
…parchanti!
🙂
👍na druhou stranu, tohle není Masaryčka a klidně už dnes mohla být kusá kolej o 30 m delší za nástupiště jako bezpečnostní dojezd. Místo tu je.
za toto snad doufám nemůže RegioJet ani Jančura, nebo? 🙂
Ne, za to může strojvedoucí. jestli on si taky nemyslel, že jede na jinou kolej a zaražedlo ho překvapilo.
Na jakou jinou kolej měl myslet, že pojede? 2. je vyloučená a na 1. se nejezdí
To, že se na ní běžně nejezdí a jezdí se běžýně na jinou neznamená že by ho na tu běžně nepoužívanou mohl někdo poslat. 8.2.2023 „Podle prvotních informací z místa strojvedoucí nerespektoval návěstidlo zakazující jízdu a najel do zarážedla, načež skončil mimo koleje. Zastavil se až o budovu ve stanici.“ A 28.11.2023 se psalo, že si myslel, že jede na jinou kolej „Strojvedoucí dostatečně pozorně nesledoval značení a předpokládal, že vlak zajede na kolej jako obvykle. Na změnu pak už nestačil potřebně rychle zareagovat. Tak ve zkratce drážní inspekce uzavřela své vyšetřování únorové železniční nehody na nádraží v Českém Těšíně… Číst vice »
Na 1. staniční kolejí byl vlak, nepočítám-li traťovku z Lysé, naposledy při oslavách 50 let jednotek 451, tj. v roce 2014
Prostě jak se říká myslet znamená ho…o vědět a jeden myslel až vymyslel trakař. A na to jak to bylo tady si budeme muset počkat.
Zřejmě na tu průjezdnou … aha, počkat 🤔
Asi chybějící LVZ, nebo volání od dispečera, že v Milovicích jede na kusou.
Tak v Milovicích osobák jinam než na kusou jet nemůže, jinde není peron
Ovšem to co předvádí s požadavkem zákazu vozů tohoto typu jako byl ten při srážce zničený je něco nepochopitelného. Vy budrte žádat zákaz a budete tlouct na polach když budete převědčen, že vozy jsou v pořádku? V opačném případě je k zamyšlení zda to neznamená, že se o nebezpečnosti vědělo.
Co? Vždyť po vyřazení těch jěho šrotů volali „všichni modří“ dlouhodobě dávno před nehodou.
A výrobní vada rámu (pokud opravdu je) se opravdu neřídí lakem dopravce.
Ale samozřejmě že může! Fíra myslel na chudáky, kapitalistou vykořisťované kolegy, kteří …
Pozor, ironie!
Kolik vlastně má vydržet zarážedlo?
Čeho kolik?
Kinetická energie vozidla závisí na jeho rychlosti a hmotnosti.
O pár příspěvků níže si stěžujete že:
„Pořád zapomínám , že tady nediskutují jen lidé „z branže“ tedy lidé co mají s dopravou co do činění ať již z profesního nebo zájmového hlediska.“
Ale pak se v několika vláknech diskuze chováte jako pitomec, co nemá s dopravou nic společného.
Vy toho asi i v reálu namluvíte víc, než víte, viďte?
Ano a proto se ptám, kolik energie, hybnosti by mělo vydržet.
Nějaká čísla jsou třeba tady https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/105861/3835-13-8504-1-10-20161018.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Fakt nechápu ty mínusy na tenhle příspěvek..
Nebo tady
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/139626480/SZDC_MP_N%C3%A1vrh_ukon%C4%8Den%C3%AD_kus%C3%BDc_+kolej%C3%AD_20190211.pdf/ba02bd28-5a05-41e5-a578-6288b028446a?version=2.0
Díky moc
Proč je zastavený provoz na celé trati? Je tam ještě jedna kolej s nástupištěm.
Bez přístupové cesty
To by v pripade MU asi nebyl problem, vetsi problem vidim v tom, ze ta druha kolej neni zadratovana, tedy 471 co v tech koncinach bezne jezdi odtamtud jaksi nezvladne odjet (i kdyby tam nahodou trefila)
druhá je pod dráty jen bez přístupu na nástupiště
takze openrailwaymap nema aktualni info?
Dráty tam jsou, možná i na té třetí.
„O nehodě informují na svých stránkách Správa železnic a České dráhy, které používají pro tyto události pojem dopravní závada. “
Dopravní závada? No, asi jo, protože mimořádná událost se tomu říkat moc nedá když je něco každou chvilku.
Je to normální mimořádná událost, ale tohle je jen bližší specifikace té MU
Dopravní závadou je myšleno to, že někdo z drážní zaměstnanců něco posral při dopravních činnostech.
Díky.
Dopravní závadou se často označuje projetí návěstidla v poloze stůj. A tady to návěstidlo je před zarážedlem a návěst zakazující jízdu byla projeta. Co je na tom divného?
Na každém fyzickém konci kolejí musí být návěstidlo? Světelné? Aby se poznalo že už se dál jet nedá??? Nebo aby bylo za co trestat (projetí Stůj…)?
Kolik asi takových návstidel na tratích je? A kolik stojí peněz? Instalace. Údržba. Spotřeba elektřiny.
Ne, starší zabezpečovací systémy nemusely mít na konci koleje světelné návěstidlo, bylo jim to jedno. Na konec takové koleje se položil patřičně velký natřený „kus betonu“ – návěst „konec vlakové cesty“ a bylo to. Nonstop svítící žárovka je až výsadou JOP (ESA, Remote a ta od Starmonu) a nejsem si jist, jestli to potřebovaly už releovky, nebo ještě ne (na RZZ/TESTu jsem nikdy nesloužil a v okolí nikde nebyly).
Neměli by to přejmenovat na závady?
https://nehody.policie.cz/
No co, slezl z masiny, da 5 piv rano se vyspi a dobry…
pojistka to kreje tak co
Něco smyslupnějšího by nebylo?
ne
Ok.+ za odpověď na vznesený dotaz.
“ projel návěst zakazující jízdu a následně najel do zarážedla a jednou nápravou vykolejil.
2015 Masaryčka
„Na Masarykově nádraží v Praze projel osobní vlak s cestujícími návěst zakazující jízdu a následně i zarážedlo na konci koleje. Po srážce vlak vykolejil dvěma podvozky.
https://www.pozary.cz/clanek/117392-na-masarykove-nadrazi-v-praze-projel-osobni-vlak-zarazedlo-dve-osoby-byly-zraneny/
Bohuže dnes z článku není patrno jestli jel vlak s cestujícímu či nikoliv.
A všiml si někdo, že je to opět souprava 471.040? 🙂
😉
Teď aby to nebyl i stejný strojevedoucí
“Ale jednu nectnost mašinka s dlouhým komínkem měla. Velice nerada poslouchala. Ne vždycky. Často byla po celé týdny hodná, ale potom to do ní vjelo a začala dovádět. Hlavně se nerada zastavovala na trati u zavřené návěsti. Byla by nejraději jela dál a nevšímala si červeného světla, a pan Veverka jí musel utahovat všechny brzdy, jen aby se zastavila. A přece se často stalo, že alespoň o metr nebo o dva přejela rameno návěsti, ačkoli jí pan Veverka často říkal, že se to nesmí a že by musel platit pokutu, kdyby je někdo udal.”
„U Čerčan je semafor,
u Čerčan je most.
Když jsem já byl byl ještě malý,
mašinky tam houkávaly
dětem pro radost.
Měly směšné komínky- Chceš je načrtnout?
Jen se zvedlo návěstidlo,
vyrazily jako šídlo.
Zbyl po nich jen čmoud.“
Taky mě napadlo, že se tomu ešusu už nechtělo jezdit po kolejích, tak zkusil projet šturc… Ale neví, že k tomu potřebuje černokněžníka Zababu 😁
Za mínusy dík. Akorát jste dokázali, že hodnota +- tady nemá vůbec žádnou výpovědní hodnotu.
To již od doby co se Zdopravy cituje v mainstreamu
Aha, tak tím to bude. Díky za vysvětlení. Vidíte. Pořád zapomínám , že tady nediskutují jen lidé „z branže“ tedy lidé co mají s dopravou co do činění ať již z profesního nebo zájmového hlediska.
Jak vidíte, bohužl Trollovém jsou i zde., A to bych tady čekal rozumnou polodnou diskusi lidí, kteří alespoň trochu rpoblematice železnice rozumí (fandové, bývalí či skuteční zaměstnanci)
Trolly pochytat za ty jejich fialové, růžové nebo jinak barevné pačesy a poslat tam kam patří.Do Skandinávie. Stejně to jsou stvoření, kteřá zřídkakdy bývají nápomocná lidem.
Já bych zkusil číst až do konce:
„(…) Ve vlaku jelo 30 lidí.“
Kolik těch ešusů v Praze zbourají za tři týdny a dva dny, kdy je v háji druhá jednotka
Slavnostní zahájení stavby všejanské spojky?
Takhle jsme si ho nepředstavovali.
Poklep na základní kámen.
Už si někam na koleje SŽ našla cestu zarážedla, která absorbují energii vozidla nějak kultivovaněji, než destrukcí (zarážedla i vozidla), případně vykolejením, jako zde?
Taková zarážedla jsou v cizině nějak běžná?
Viz tady https://en.m.wikipedia.org/wiki/Buffer_stop
Ano.
Beroun: https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1316039.jpg&stranka=1
Ano, dynamická zarážedla se už začala používat, například jsou nově v Pardubicích a to jak na hlavním, tak v Rosicích.
Díky, už jsem tam dlouho nebyl 🙂
V Brně dokonce už i minimálně jedno splnilo svůj účel
Třeba v Radotíně se mi to zarážedlo zdá relativně OK.
Jsou používána v nově rekonstruovaných stanicích. Brno je kupříkladu má, stejně tak Hustopeče a Židlochovice jestli se nepletu.
Brno hl.n.
Viděl jsem je v Berouně
Jsou i v Brně na hlavním. Kolega je vyzkoušel při sunutí, bez poškození. Povolili šrouby posunuli zarážedlo zpět, bohužel je tam izolák takže průser byl.
Byla i nějaká škoda na vozidle?
To zarážedlo má být neškodné, takže doufám, že nebyla.
V Plzni jsou taky, zarážedlo, pár metrů koleje a betonový blok. Vždycky mě zajímalo, na co je to dimenzované
Opravili nám před pár měsíci konečně výhybku na vjezdu, tak asi chtěl někdo zkusit, kolik přes ní jde jet 😅
Upozorňujeme cestující, že stanici Milovice vlak projíždí.
Ale tak první dveře jsou furt u perónu.
Ať už máme všude ETCS.
Tak tomuhle by zrovna nejspíš nezabránilo.
To každopádně, návěstidlo a za 5 metrů je šturc.
Pak by byla ale nulová RS, ne?
ETCS by tomu samozřejmě zabránilo. To ani neumožní strojvedoucímu to návěstidlo projet. Pokud strojvedoucí nezačne včas brzdit, tak vlak zastavi.
Ano, ale záleželo by na hodnotě RS. Pokud by byla nulová, ETCS v úrovni L1 nebo L2 by tomu zabránilo.
Celkem vždy zírám, kolik lidí má potřebu řešit, zda by ETCS něčemu zabránilo nebo ne, přičemž však netuší, jak ETCS na jednotlivých úrovních pracuje.
Přesně tak. Vyšetřování mají jako první ukončeno ti, co nemají tušení o čem mluví.
Právě proto, že hned za návěstidlem je šturc, tak by RS u návěstidla měla být nulová. Nenulovou RS lze u návěstidla konce cesty aplikovat, pokud v ochranné dráze není zarážedlo.
Dá se nastavit, že kdy končí kolej tak se zastavuje dříve a s větší opatrností než jen přesně k návěstidlu?
Napadá mě posunutí návěstidla (a s tím i EoA) dál od zarážedla, zároveň s nulovou RS docílíme žádaného efektu – pomalého a opatrného dojíždění vzhledem k zarážedlu.
Jestli jde individuálně pro konkrétní VC nastavit přísnější brzdná křivka, netuším. Možná doplní někdo, kdo se na ETCS přímo specializuje.
Tady je při každé nehodě každý diskutující hned odborník, který okamžitě ví, co se stalo, co kdo provedl, kdo za to může a jak by se tomu dalo zabránit…
Není vše lék, ale proč měl vypnuté AVV jinak by neprojel
Jak víte, ze bylo vyplé?
Já to vím také 🙂
Posune se návěstidlo a je to.
Kvůli prokluzové vzdálenosti?