Další zdržení pro D11. Budimex na poslední chvíli podal rozklad proti svému vyloučení
Vizualizace budoucí dálnice D11 Trutnov - státní hranice, most v Lamperticích. Foto: ŘSD
Řešení rozkladu znamená zpoždění v řádu týdnů až měsíců.
Osina v zadní části D11 začíná MI…
Já se jim nedivím, že ten rozklad podali. Ale poslední možný den? To už je jak Děti země. Tím u mě body nezískávají.
To máte úplně jedno. Úřad stejně musí čekat.
Běžná doba na podání rozkladu bývá 15 dní. Teď v době dovolených se to prostě tak mohlo sejít.
Stavební povolení na východní D0 už je pravomocné?
Taky by mě zajímalo. Nechápu jak může někdo palcem dolů ohodnotit obyčejnou otázku.
Emoce duševně labilních…
Třeba proto, proč je to u pohraničního úseku D11….
Námitky proti rozhodnutí zadavatele
Návrh na přezkoumání postupu zadavatele
Rozklad proti rozhodnutí o přezkoumání postupu zadavatele
(zde stojíte)
Správní žaloba proti rozhodnutí o rozkladu proti rozhodnutí o přezkoumání postupu zadavatele
Kasační stížnost proti rozhodnutí o správní žalobě proti rozhodnutí o rozkladu proti rozhodnutí o přezkoumání postupu zadavatele
Fakt potřebujeme všechny tyhle instance? (a dokud je máme, není se co divit délce řízení…)
A co z toho byste vyřadil? Námitky se podávají přímo u zadavatele – zrušíte-li tuto možnost, s každou „blbostí“ bude nutné se obracet rovnou na ÚOHS, který bude v důsledku toho pochopitelně mít víc práce a rozhodování bude trvat déle. Zrušit možnost ÚOHS přezkoumat postup zadavatele asi také nelze – to je ta základní ochrana před libovolným postupem zadavatele. Dobře, rozklad je opravný prostředek, ten by tedy hypoteticky šel vypustit a úřad by rozhodoval jen jednostupňově, nicméně bylo by to dost netypické a bránící internímu sjednocování rozhodovací praxe, a pochopitelně to s sebou opět nese efekt, že o to víc… Číst vice »
No a přesně tohle úplně logické uvažování nás vede k pětiinstančnosti a neskutečné délce řízení.
Zbytečný je samozřejmě rozklad; druhá instance ve správnám řízení má logiku, ale ne tam, kde v prvním stupni rozhoduje vždy jeden a ten samý úřad, tam neplatí ani argument sjednocování rozhodovací praxe.
S tím rozkladem souhlasím.
Jinak v tomto případě se celé to kolečko mohlo zjednodušit tím, že nejprve se vedlo kolečko řízení o neuznání referencí a pak kolečko řízení o vyloučení z výběrového řízení, přitom to ze sebe vyplývá. Otázka je, zda by ošetření tohoto případu neudělalo v zákoně o veřejných zakázkách ještě větší paseku.
Ale jak již psal dříve, v tomto případě se zdá, že jde o rozdílný výklad zákonů v návaznosti na formulace dokumentů zadavatele. A to se obávám, že toto skončí u správního soudu. A je jen otázka zda správní soud předběžným opatřením nezablokuje uzavřeni smlouvy.
Primárně se má zcela změnit struktura ÚOHS, nejlépe rozdělit na dva úřady: dozorující hospodářskou soutěž a dozorující veřejné zakázky. Rozklad v autoremeduře moc smysl nedává, klidně by se to dalo zrušit, hlavně za situace kdy o všech zakázkách v zemi rozhoduje jediný člověk, soudruh Mlsna. Posloupnost zadavatel – úřad – správní soud – NSS je mnohem úspornější, transparentnější a nedochází tím ke krácení práv subjektů.
Zcela v pořádku a věřím, že v negativním případě to P.T. páně Mlsny rozhodnutím neskončí. Třeba to bude zase až soud, kdo rozhodne zda bylo vyřazení správné.
Mlsno, jaký je to pocit stáhnout daňové poplatníky o 358 mio navíc? Nebo z toho taky něco kápne, takže cajk?
ÚOHS už proti Budimexu rozhodnutí vydal v předešlých řízeních. Mělo by přece stačit to jen zopakovat, tak k čemu další měsíce zdržení navíc..
Sice nejsem rád, že to nebudou dělat oni , ale ať už se tedy do toho ten Metrostav pustí co nejdříve.
Překvapivě není účelem opravného prostředku, aby zopakoval předchozí rozhodnutí, to by stačilo rovnou vydávat dvě kopie toho původního.
My se tý dálnice nedočkáme… Aby se nakonec navazující úsek do Jaroměře nezačal dřív stavět dřív než tohle…
Smysl by to dávalo.
Ten úsek od hranic do Trutnova se měl stavět jako první jenom proto, aby se měli poláci s čím na hranicích spojit.
Vzhledem k tomu že už jsou hotovi a my jsme ještě nekopli do země, tak už je to úplně jedno.
Další důvod byl, že Poláci chtěli co nejvíce omezit dobu, kdy se kvůli najetí na S3 musíte proplétat uličkami Lubawky.
To už je druhá tunelová stavba, v které Metrostavu hrozilo, že ji nebude stavět a opět byl vyloučen původní vítěz.
Divné, že?
Tak asi podle ÚOHS jsou nejlepší tuneláři v Čechách chlapci z Metrostavu…
To samozřejmě jsou. Metrostav už roky vlastní Subterru a BeMo – podívejte se na reference: https://www.bemo.net/projekte .
Moc větších a specializovanějších firem na tunelovou výstavbu v Evropě nenajdete.