Další zátěžový test ETCS proběhl bez jediné chyby, uvedl Kupka. Jsme prý šprti, říká SŽ
Balíza systému ETCS. Pramen: VÚŽ
Od 1. srpna budou muset všichni strojvedoucí na vybavených vozidlech zapínat ETCS a poskytovat zpětnou vazbu.
Tak zjištění, že zátěžový test ETCS proběhl bez problémů je rozhodně dobrá zpráva a sluší se SŽ pochválit.
Jsem rád jak píšou, že to dopadlo. Ale „Na některá místa jako Prosenice – Olomouc či Beroun – Plzeň se ještě zaměříme podrobněji,“ dodal Kupka. Co tím chtěl říci? Test dopadl naprosto výborně, ale ještě se na ten úsek musime zaměřit podrobněji? Nebo nezveřejnili celou pravdu?
Mrkněte, kde probíhaly testy…
„Dodal, že proběhne zakázka na systémovou diagnostiku přenosové rádiové soustavy a vznikne vyzařovací diagram sítí. “
a já naivně myslel, že to je výsledkem předávací dokumentace po instalaci jakéhokoliv vysílače/BTS…
No zkrátka SŽ, instalují nám GSM-R, ale nevadí, že nemá dostatečné pokrytí…
analogie: dováží nám rohlíky, ale nevadí že místo 42 gramů váží 18…
Statickej vyzařovací diagram z modelu určitě. Ale instalace sond sledujících chování sítě, ani jízda měřícím vozem teda určitě ne.
Mimochodem, specifikace zakázky je tady:
https://zakazky.spravazeleznic.cz/document_110974/f4b14a69fa6b441d010011ece5eb4a15-priloha-zd-c-1-blizsi-specifikace-predmetu-zaroven-smlouvy-pdf
Kdybys místo „analogií“ o rohlíkách věnoval pět minut googlení, udělal bys asi líp.
Výsledek zátěžového testu na 1 s *. Super!
Tak je určitě pozitivní, že se něco děje. Ale ještě by to chtělo nějakej zátěžovej test i se zapojením dlouhejch nákladních vlaků někdy, a to ve špičce mezi Kolínem a Třebovou. Chápu, že se první zátěžové testy dělají v noci a v (tou dobou) ne příliš vytížených úsecích, ale zrovna tak kritický úsek jako Kolín – Třebová by to asi chtělo otestovat dřív než „naostro“…
A o 1.8. se v článku píše co?
…že „budou muset“ všichni. To mě přivádí k otázce, od kdy že bude ETCS v Pardubicích funkční? A ještě k jedné vlastně – jak bude to „musení“ realizováno?
Nevím jak Pardubice, ale třeba uzel Brno bude prozatím vyjmut. A to musení bude jednoduché. S nevybaveným vozidlem se do úseku s plným dohledem prostě nedostanete, vyjma případů, kdy dojde k poruše na vozidlové části přímo uvnitř toho úseku.
To s tím vyjmutím asi nebude úplně pravda, protože uzel Brno má být naopak provizorně „sanován“ na průjezd pod ETCS z Modřic do Majlontu – viz níže:
https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_11659.html
Text:
Bude proveden návrh technického řešení a zpracována dokumentace DUR s popisem výkonu funkce pro dílčí část – úseku Modřice (včetně) – Adamov (mimo), včetně automatických vstupů do oblasti ETCS z tratí zaústěných do 1 TŽK. V rámci zpracování dojde dále k posouzení nezbytných počinů pro „sanační“ průjezd pod ETCS uzlem Brno.
Dobrá. Myslel jsem od 1.1.25. jinak ono je v tom brněnském uzlu poměrně hodně háčků, takže otázka je, kdy se bude realizovat a v jaké podobě…
To není tak úplně pravda, protože pokud jsou v daném úseku návěstidla, tak pořád:
– mohu jet s ETCS v módu izolace na národní systém LS
– resp. u vozidel, která neumožňují registraci do GSM-R CZ (řada 1216 + Afmpz OBB) musím jet v módu SN (= národní systém) se zapnutým ETCS, kdy ale nejsou nahrány kryptografické klíče českých RBC, takže vozidlo se není schopno přihlásit – to je status quo na kterém se nemá nic měnit pokud je mi známo.
Na úseku s plným dohledem se od 1.1.25 nebude za normálního provozu smět vyskytovat vozidlo bez zapnuté palubní části ETCS. Tečka. Kde jste přišel na to co píšete netuším.
To byla ale reakce na to „musení“
které zmiňoval ythomas_ct – jinak souhlas, od 1.1.2025 pouze pod ETCS, žádné výjimky by neměly existovat.
To co píšete platí čistě technicky. Ten mód se u nás jmenuje STM, ale pokud ten výstřel 1.1.25 opravdu zazní, tak bude jakákoliv jízda vlaku na hlavních tratích jinak než v plném dohledu zakázána. V jakém technickém stavu jsou aktuálně railjety netuším, nicméně v současné době nejezdí v plném dohledu zejména proto, že není zaškolen personál. Do Břeclavě, pokud se nepletu, přijíždějí pod plným dohledem…
Ano, tady s Vámi plně souhlasím a sám jsem zvědavý, jaká ta realita nakonec po tom 1.1.2025 bude:-))
Pardubice nevím, ale Pardubice (mimo) – Ústí nad Orlicí 15.3. – B3R2.
No mne by třeba zajímaly nějaké podrobnosti ohledně scénářů těch testů a výběru vozidel a na nich instalovaných mobilek. Pokud vyberu nejlepší z nejlepších, tak se dá očekávat slušný výsledek a můžeme se plácat po ramenou. Ale aby bylo možné odhalit slabiny, tak je třeba vybrat ty nejhorší z nejhorších – takovou hvěznou pěchotu. Ty kusy, které jsou často opakovaně pro nějakou závadu ETCS přepínány do izolace. Ty klidně před testem podrobit servisnímu zásahu výrobců a dodavatelů – ať se ukážou…
Umíte číst? Tak si přečtěte s čím se testovalo. Žádné nejlepší z nejlepších v tomto případě neexistuje…
Máte nějakou informaci, které kusy jsou pravidelně pro závady přepínané do izolace? Neslyšel jsem, že takové existují?
Už je pořešeno zajíždění vozidel bez ETCS z lokálek do koridorových stanic s ETCS?
Ze SŽ TSI CCS/MP1: „Pro vjezdy vlaků ze zaústěné tratě, které nejsou pod dohledem ETCS, musí být: a) zajištěno stavebně technické oddělení vjezdových vlakových cest ze zaústěné tratě od obvodu s výhradním provozem ETCS, přitom oddělení musí být uplatněno pro všechny vjezdové vlakové cesty nebo b) konfigurací kolejiště a/nebo aplikovanými výlukami současných cest zamezeno ohrožení vlakem přijíždějícím ze zaústěné tratě bez výhradního provozu (a to včetně možného pokračování za konec vlakové cesty) jiného vlaku s oprávněním k jízdě nebo c) snížena rychlost vlaku na 40 km/h v souladu s pravidly pro jízdu vlaků bez oprávnění k jízdě v dopravně s… Číst vice »
Super, děkuji
No zdá se že spolehlivost 99 procent je skvělá, pokud se ale dá spolehlivost ETCS dohromady s 99 procentní spolehlivostí radiospojení, do toho 99 procent spolehlivosti na ostatní infrastruktuře ( výhybky,přejezdy atd ) , 99 procent trolejového vedení, 99 procent technika hnacích vozidel, 99 procentpřípojná vozidla atd….no to ta drážní doprava bude celkově spolehlivá co?
To je nějaké bludné procento, těžko říct spolehlivost čeho myslel. Spolehlivost přenosu či zpracování dat 99 % není nic moc. To je naopak dost nespolehlivé. Spolehlivost jízd, jako že za celou jízdu vlaku se v 99 % nic mimořádného nestane je naopak dost slušná. Ale upřesněno to nebylo.
Nevím co přesně ta 99,5% spolehlivost znamená. Jestli ale má selhat řekněme každý 200. vlak po ujetí řádově 100 km, na 1000km síti s ETCS by to znamenalo spousty selhání každou hodinu, a tedy úplné rozvrácení dopravy, ne?
Zkuste si to představit třeba tak, že dostupnost 99,5 % znamená naopak 0,5 % nedostupnost, což konkrétně v praxi znamená cca. 8 nouzových zastavení z důvodu ztráty spojení připadajících na skutečně odjetých cca. 1 961 spojů/vlaků, to znamená, že přibližně v průměru každý dvěstěčtyřicátýpátý (245) vlak nouzově zastaví. No a nejzatíženější úsek 1.koridoru je a) úsek Praha-Český Brod kde jede v průměru 435 vlaků denně, naopak b) nejméně zatížený úsek je mezi Svitavami a Březovou n/Sv. – pouze cca. 65 vlaků denně. To matematicky znamená, že na úseku a) by mělo nastat 1,77 výpadků denně – 648 ročně, kdežto na… Číst vice »
Podle textu to vyplyva, že celková spolehlivost provozu je 99 procent. Tj prostě násobek všech těch vámi zminěných možnosti.
Lineární násobek 99% nebude na konci 99%, ne?
To nebude, ale Permoník to myslel tak, že 0,99 je ten výsledný součin.
Jenže šestičlenný součin 0,99 je cca 0,94.
Tak znovu a pomaleji:
a * b * c * … * n = 0,99
Ne. Ale pokud mám číslo 0,999999999 * 0,999999999 = 0,999999998
Což je pokažde spolehlivost 99 procent.
Ono se malo kdy uvadi spolehlivost 99,9999 procent.
No pokud to převedeme na hodiny, tak 88 hodin ročně bude systém mimo provoz.
Pokud bychom to aplikovali na Váš případ a počítali 1% nespolehlivost pro každou uvedenou část, tak skoro nejezdíme =) =) =)
Jak řeší Regiojet ETCS na 388? Může s tím nebo ne?
Byla součástí testu i simulace nějaké kolizní siruace?
To nevím. Ale byl jsem vyzkoušen jízdou na přivolávací návěst z žst. Kařízek směr Holoubkov u jednoho vlaku 🙂
Jinak u druhého z párů vlaků jsme jezdili vedle sebe, vlaky odjížděly na blok za sebou po obou kolejích a na jednu se to rovnalo až třeba v Rokycanech a ve Zdicích.
Ano, byla. Neočekávaná jízda na přivolávačku a přejezd v poruše.
Off topic, ale neda mi to. Už ten šprt přišel na to, proč v Třinci Koňské dochází k samovolnému odhlašování ze systému GSM-R a poté k samovolnému přihlášení ? Už to Dobrá správa ví více než 2 roky.
Takových míst znám nejméně 10.
Možná nějaká místní rušička signálu…
Brno – Přerov je pod ETCS? Vždyť tam některé úseky budou sloužit podle plánu jenom 11 měsíců, než se začne stavět přeložka. A hlavně vždyť tam jsou všude výpravčí, namátkou Holubice, Rousínov si pamatuji stoprocentně, že jsou obsazeny.
Není to náhodou zaměněno s tratí Brno – Břeclav?
Je to Brno Přerov přes Břeclav.
Nemám nejmenší tušení, za co jste mohl dostat ty mínusy…
Za účast v debatě. 🙂
Že by za to smíchání různých tratí?
Jenže to smíchání je v článku (a pravděpodobně od zdroje). PeDazOl ho neprovedl, naopak vysvětlil. Asi to prostě čtenáři nepochopili…
Děkuji za odpověď. 😉
Holubice mají elektromechaniku nebo už ne?
Ano.
Nevíte někdo prosím, kde všude bude od roku 2025 to ETCS povinné? Praha-Břeclav-Ostravsko – Polsko/Mosty a Přerov – Třebová? Chybí mi ještě něco?
No chybí toho poměrně dost. 🙂 Asi má smysl jet po drátech.
ETCS vůbec nefandim. Propustnosti tratí se sníží ,opravdu nevím jak to chce SŽ od 1.1.25 ujezdit. Nedovedu si představit, že budu 370 km obsluhovat tl. bdělosti 🤦🤦.
Už dávno měly být naše tratě vybavené AVV ( automatické vedení vlaku,pan Ing. I. Myslivec)které tu je již 20 let. Zlomková cena oproti ETCS a spolu s Mirel ( lok. zabezpečovač) úplně dostačující a hlavně za ty roky co čekáme na předražený paskvil,bychom si ušetřili spoustu projetých návěstidel…..
Mícháš hrušky s jabkama. ETCS je zabezpečovač, AVV je pomocník (vybaveno tímto systémem je daleko víc tratí než ETCS). Ano mačkání tlačítka bdělosti je otravné, ale člověk si zvykne.
Nerozumím tomu, ale chápu to tedy tak, že s ETCS bude potřeba mačkat tlačítko bdělosti? A teď není? Jen se ptám…
V podstatě ano. Pokud jede člověk po kódované trati a je přenášen kód zeleného světla, tak i některých typů VZ se nemusí obsluhovat vůbec (LS90, LVZ), u VZ Mirel se obsluhuje v poměrně dlouhých nahodilých intervalech…
Akorát to přináší problém s tím, že v případě volna ne nezjistí ztráta bdělosti strojvedoucího a ten tak nedokáže vnímat překážky na trati (strom, auto, lidi atd).
Proto se musí mačkat.
Naprd je hlavne to, ze skodovka nedava do vozidel pedal, a hjp neni do bdelosti zapojena. Takze strojvedouci ma vzdy jednu ruku zamestnanou mackanim.
Nedává ho proto, že ho nikdo nechce anebo proto, že to „neumí“? Na DB102 pedál je.
Protože to zadavatel nechce a nedá to do zadání – LS90 i LS06 má EMP převodník, takže může bez problémů kromě tlačítek bdělosti fungovat pedál, houkačka, HJP, směrová páka, brzdič – cokoliv. Třeba Traxxy mají jen pedál na bdělost a nic jiného a žádný strojvedoucí s tím problém nemá.
Mirel ma taky prevodnik a je do nej zapojen pedal houkacek, sdruzeny ovladac houkacek na pulte a tlacitko pistaly. Bohuzel na hjp se nedostalo. Pedal by se hodil, hlavne na trate bez kodu, pripadne prave jizdu pod etcs. Prestoze by MA mohla byt brana jako volno kod na Mirelu a mackalo by se jen v nahodilych intervalech ala Mirel.
Jenže na Mirelu se rozhodně nemačká v nahodilých intervalech (!) – interval je 24 s když se jede pomalu a pak se zkracuje na 16 s při rychlosti nad 110 km/h. Ta „jakoby náhodnost“ je dána výpadky kódování v koleji.
Na zelený kód dává Mirel jen náhodné jednorázové bdělostní výzvy.
Určitě ne, na zelenou se nemačká ani na LS90m ani na LS06 – zelená je povolující návěstní znak. A na Mirelu o tom není v návodu na obsluh ani slovo – logicky.
Ono je v tomto případě vcelku jedno, jestli je ten interval nahodilý a co to způsobuje. Podstatné je, že současný stav není moc komfortní a můj názor, jako uživatele, je ten, že by logika obsluhy jako u mirela zpříjemnila práci a přitom nijak dramaticky nezhoršila bezpečnost..
Poslední větu bych rozhodne zpochybnil. Akorát k čemu by bylo si furt někde stěžovat, ze…
V pracovnom režime PRE je rušňovodič povinný preukazovať svoju bdelosť obsluhovaním tlačidiel bdelosti v nasledujúcich prípadoch: ◼ jednorazovo po rozbehu dráhového vozidla ◼ cyklicky ak nie je prenos návestných znakov ◼ zvýšená cyklická kontrola v režime MANUAL ◼ zvýšená cyklická kontrola pri prenose návesti stoj po ukončení brzdnej krivky ◼ zvýšená cyklická kontrola pri prenose návesti výstraha po ukončení brzdnej krivky ak rýchlosť pohybu vozidla je > 90 km.h-1 ◼ zvýšená cyklická kontrola pri prenose návesti 40 a výstraha ak obsluha zvýšila cieľovú rýchlosť nad 40 km.h-1 ◼ jednorazová kontrola bdelosti pri modelovaní brzdnej krivky Splnenie jednej z nasledujúcich podmienok… Číst vice »
To má by t reakce na co přesně?
Na ty náhodné bdělostní výstřely při příjmu zeleného kódu.
Tak to ale asi nebylo na mě.
A nejde ta potřeba mačkat tlačítko tak trochu proti smyslu ETCS?
Kontrola bdělosti ani ne. Spíš způsob. U ČD se dělá na tom, aby logika obsluhy tlačítka bdělosti v plném dohledu byla podobná jako u VZ Mirel, tzn. v delších nepravidelných intervalech. Jestli se ovšem tohle povede implementovat ví bůh….
Ne tak docela. Strojvedoucí stále řídí a nese odpovědnost a ETCS chce vědět, že žije, LS 90 to bylo jedno. Ale asi by ten interval mohl být méně invazivní.
Nenechte se zmýlit názvem „živák“. Pro bezpečnou jízdu nestačí, aby mašinfíra žil, ale aby byl při vědomí, vnímal a reagoval. A to pravidlným mačkáním nezjistíte, nepravidelné s prodlevami je lepší.
Zejména pokud to reaguje i na zmáčknutí když není vyžádáno
No smím -li poznamenat,ono je to “hlavně” proto,že je to velmi drahý zdigitalizovaný německý systém PZB/LZB( rozuměj ETCS L1/L2), no a Němci prostě k tomu mají ještě Sifu,která je autonomní a proto to tam tak je zapojený,bohužel. Opravdu mačkat jak kretén co cca 20s a vědět,že mám před sebou např.5 km volné tratě,je takové diskomformní,ale co už.Bezpečnost především.
Ale prodloužit interval na dvojnásobek, jako u té SIFY by trochu pomohlo.
Souhlasím,mě by nevadilo obsloužit třeba jednou za 5.minut.Když to musí být,tak tohle by mohl být rozumný kompromis.
Jestli sis všimnul píší AVV+Mirel ,říkej tomu jak chceš , ale pro mě to je dostačující zabezpečení jízdy vlaku.
Ten u Velvět … je mrtvej. Měl tam toho dostačujícího Mirela.
Opět a naposledy ,AVV+Mirel.
Možná že kdyby trať u Milavče ( nehoda na Domažlicku )byla takto vybavena, tak oba strojvedoucí ,kteří tam zahynuli mohli být ještě mezi námi.
To pravděpodobně ano. A kdyby tam bylo ETCS tak taky a ještě jistěji…
Upořinka je bez kódu.. Jezdi se jen na KBS
Nepřeladil na správnou stuhu- proto generální stop nefungoval.
Mě je úplně fuk, co je to pro tebe. Tvůj názor je nepodstatný, pokud budeš na vybavené trati s aktivovaným vozidlem, tak prostě pojedeš pod plným dohledem a šmitec…
Ešus na Masaryčke sa vyliezol napiť Hugovy čerstvé šťávy pod vedením AVV+LS90 (prakticky Mirel). Ešus pri Českém Brodě nabral zadok pošťáku pod vedením tej istej kombinácie. Stačí?!
Presnejšie na Masaryčke si to AVV vypol, ale pri Českém Brodě išiel na AVV.
tam musel udělat nestandartní operaci…buď vypnout AVV nebo dát jízdu na přivolávačku…ale i ETCS půjde dát do manuálu..
No, jmenuje se to Potlačení, na některých verzích trošku jinak, je tam dohlížena maximální rychlost 40 km/h a má to časem a dráhou omezenou platnost. S manuálem na Mirelu je to nesrovnatelné..
Nebo se to jmenuje Staff Responsible a je dohlížena stovka bez časového a dráhového omezení.
Vy jste někdy jel v módu SR v našich podmínkách víc než 40? Já tedy nikdy. Dohlížená rychlost byla vždycky 40. A rozhodně to není v ničem podobné manuálu u mirela…
Ale už byl v bezvědomí (srdce)
Dovoluji si odporovat. Ešus na Masaryčce měl právě AVV vypnuté, proto skončil tam kde skončil.
Ano – protože AVV je automatizační pomůcka (která jde vypnout) a ne vlakový zabezpečovač.
A kdo to míchá dohromady, je naprosté jelito zralé na přezkoušky.
A musí být vypnutí zábrzné křivky tak jednoduché, aby to šlo udělat omylem?
Jenže on to omylem neudělal (to jen tvrdil na popud nějakého právníka).
Kdyby to vypnul omylem, tak by jízda mezi Libní a Mas. vypadala trošičku jinak.
Ale neprokázalo se snad, že lhal.
Mít AVV zaplý a při tom „ručně drbat do řízení“ to snad někteří strojvedoucí běžně dělají třeba při nízké adhezi (místo omezení max tahu rovnou brzdit)
AVV je zařízení, které má strojvedoucímu pomoci a zároveň má za úkol zvýšit bezpečnost…AVV tě nepustí za červenou, sníží ti rychlost při dvousvětlové návěsti..pokud si to fíra nevypne…jeden čas bylo dokonce nářízeno na AVV jezdit..kdyby se brzdová křivka sladila s s křivkou Mirellu, bylo by to dokonalé..ale ETCS jde dá dát do manuálu/potlačit/..
Jak můžete sladit křivku AVV s něčím, co je vycucáno z prstu?
Naopak s ETCS se AVV domluví a svoje křivky dělá podle parametrů ETCS.
Stačila by jednosměrná komunikace Mirel => AVV. 😀
Co Mirel ukazuje strojvedoucímu na displeji, to by vidělo i AVV. AVV by drželo rychlost menší z toho (kolik chce jet samo, kolik ukazuje mirel). 😀
Tohle nabastlit by bylo jednoduché. Akorát by to brzdilo trochu schodovitě (jak mirel zaokrouhluje povolené rychlosti)
Nehodu v Českém Brodě by ETCS L1/L2 povolilo.
AVV hlídalo zábrznou křivku k návěstidlu (před čelo pošťáka), stejně by to dělalo etcs. Až s ETCS L3 by ubyl důvod talhle se štosovat na autobloku.
Ještě že o tom rozhodují jiní …
Fanděte si čemu chcete ale já budu aspoň o trochu jistější, že se vrátím z mašiny domů k rodině.
Tak si představte, že je třeba obsluhovat tl. bdělosti i při posunu, pernamentně, ne jak Mirel nad 20km/h, třeba na vlečce v Horní Dolní rychlost 5km/h. Některé „výrobky“ to mají tak, že tl. bdělosti se musí obsluhovat i v módu Non Leading – třeba na postrku – to je realita…
Tak tohle jsem nikde neviděl. A u čeho, že?
Nemackani na zelenou je naopak bezpečnostní díra jako prase. Jiná věc je, ze by mohlo stačit třeba jednou za minutu – dvě…
A jak „mačkat“ – pedál nebo tlačítko živáku + jako obsluhu brát i pohyb něcím hjp, brzdič, houkačka…
„Testy podle něj dosud neukázaly na nutnost provedení plošné úpravy v systému.“
Tak já tomu nerozumím. Systém se neupravoval, ale najednou vše funguje, čím to je? Lépe postavená trať z hlediska ETCS? Lepší pokrytí signálem? Nebo přece jen došlo k nějakým úpravám? Ladilo se něco na vozidlech?
Znamená to, že už je velká šance aby to fungovalo správně na celé železniční síti, kde je zavedeno ETCS?
Myšleno že provedly pouze lokální uprávy. Předtím to byla změna antény na Pantherech. Teď je umistění více BTS stanic, kvůli signálu.
Odpoveď na poslední otázku ano.
Posunutí respektive antény na panterech byl jen alibismus SŽ a výstřel do tmy. Ta úprava byla provedena na jedné jednotce. Zbytek jezdí v původním stavu a problémy téměř vymizeli po úpravách na infrastruktuře…
Aha. Díky za lepší info.
Presne tak. Konecne to zaznelo i v clanku. Doplnili BTS na Uničovce, mimo jiné. Ale hlavne jak to svadely na panteri antény. A jak jsem tu za to dostaval minusy, kdyz jsem tu opakovane psal, jaka je to blbost. SŽ jen velmi nerada priznava chybu a vyuzije kazde prilezitosti svezt to na nekoho jineho.
BTS Hlušovice byla doplněna kolem 18. února.
Přesně tak, myslím, že největší problém je komunikace mezi BTS, resp. předpotopní přenos dat v GSM-R (CSD).
Znamená to, že jsou konkrétní problémy na konkrétních místech, jejichž řešení nevyžaduje plošné opatření. Vozidla se testují a schvalují po instalaci, úprava antén na panterech byl výstřel do tmy ještě z doby, kdy SŽ tvrdila, že má všechno v pořádku a problém je na vozidlech. Naštěstí se někdo odpovědný probudil a SŽ změnila přístup a začala k řešení problémů přistupovat konstruktivně.
OK. Já bych teda bral doplňování BTS jako systémové opatření, která zkvalitňuje funkci na většině tratí.
Tak na Uničovce se zlepšilo rádio (což eliminovalo většinu problémů) a Beroun-Plzeň výhradní provoz ještě nebyl, takže nemůžete vědět, jak to tam fungovalo.
Nejsem železniční, ale stavař. U nás je, tvrdí právníci, naprosto zásadní rozdíl mezi změnou a úpravou.
Tak nevím jak ostatní dopravci, ale u ČD platí, že pokud jsem odborně způsobilý a mám vybavené a aktivované vozidlo, musím jet na vybavené trati pod plným dohledem. A případné problémy hlásit…
Je to možná větší voser, ale díky, že ho v rámci testování podstupujete.
Mě se s tím jezdí celkem dobře. Ne, že by to nemělo nějaké ty mušky, ale celkově klady jednoznačně převažují…
Prý šprti🤔😂😂to ani náhodou…neustále dochází k tripu(chybí popis tratě) mezi Břeclavi a Ostravou a Třebovou…
A kde konkrétně?
To je dobrý. Tak jen se zeptám na místo kde na ferdinandce se tripuje, tak dostanu palec dolů a odpověď žádnou. Bravo…😏
Konkrétně vždy jinde🤔😉
Zajímavé. Když už se na ferdinadku dostanu, tak zatím jedině na vozidlech bez, nebo switch off, nicméně, o tom, že by se nějak strašně tripovalo jsem nic neslyšel. Jsou tam jiné mušky, kvůli kterým dosud nebyl ukončen provoz s opatřením, ale ty přímo neovlivňují jízdu vlaků.
Je dobře, že se Svoboda pochválil. Teď ještě dotáhnout to, aby SŽ byla šprtem i v údržbě tratí a zejména ve smysluplné projekci a výstavbě nových tratích.
Taky nerad vidím samochválu, ale stejně nerad vidím prázdné bláboly, takže konkrétně: kde není „smysluplná projekce a výstavba“?