Možná ještě stojí za zmínění to, že bude zavřena trať z Jablonec nad Nisou do Tanvaldu, z důvodu opravy tunelu v Lučanech nad Nisou, takže v Tanvaldě se min 5 měsíců neukáže vlak z žádné strany.
MilanSima
14 hodin
Zajímalo by mě, jak se opravují jednokolejky v jiných zemích, např. u našich sousedů. U nás je takovou tradicí, že se kvůli modernizaci trať na čtvrt roku zavře, ale další rok se tam zase musí něco udělat. Cestující, kteří kvůli tomu musí každý rok NAD, jsou jistě nadšení. Schválně jsem zvědav na trať Zdice-Příbram-Březnice. Letos je tam modernizace, tak jestli se příští rok někdo nerozhodne, že se tam musí opravit třeba nějaký přejezd.
Tak sanace skály ještě budiž, ale jinak by se jednokolejky měly udržovat jako metro – běžná údržba v provozních pauzách, větší údržba pak o prodloužených víkendech, kdy se na trať nažene vše co má ruce a nohy, a dělá se non-stop.
Někde se to dělá celé, ale lidi vidí jenom ty povrchy. A tak se do nákladů na automobilismus započítá kanalicece splašková, dešťová, vodovod, plynovod, kabely NN, kabely VO, kabely DP, kabely sdělovací a v neposlední řadě rekonstrukce parovodního vytápění na horkovodní.
Dovedu si představit, že by těch 22 skalních stěn dělali nikoliv naráz, ale průběžně, provoz se semafory, občas úplná uzavírka. Samotřejmě v sezoně, stavební. Tohle se přes zimu dělat nedá.
Na silnici se většinou dá uzavřením jednoho pruhu získat místo pro stavbu samotnou, tady se mezi vlak a skálu pracovník nevejde.
Ale pamatuju taky úplnou několikaměsíční uzávěru železničního podjezdu z důvodů injektáží kamenné klenby. Průchod jen pro pěší, objízdná … polní cesta.
Trať 031 Jaroměř – Pardubice centrum
09:47 Výpadek dodávky elektrického proudu ve stanici Hradec Králové. Nefunkčnost zabezpečovacího zařízení ve stanici Hradec Králové i pro nezávislou trakci.
Provoz přes stanici Hradec Králové značně omezen.
Vlaky mohou nabírat zpoždění cca 10 – 20 minut.
Skutečnost je ale podstatně jiná. Jednokolejky i dvojkolejka na Hradec napáskovaná vlaky.
Sp 1382 Malé Svatoňovice +62 (Trutnov Svoboda náhradní vlak)
R 923 Krakonoš Červený Kostelec +19
R 1064-> Liberec Dvůr Králové n. Labem +35
Os 5412->Liberec +17
Os 5204 Týniště nad Orlicí->Chlumec nad Cidlinou +39
R 930 Krakonoš->Praha +24 (za ním)
Jen bych doplnil, že včera celý den na 032 mezi Českou Skalicí a Jaroměří vlaky nabírali 15 až 35 min zpoždění kvůli mimořádným pomalým jízdám, kvůli nefunkčnímu přejezdu/přejezdům. Vlakový personál říkal, že nějaký náklaďák těžce poškodil zařízení přejezdu, ale na to mi těch pomalých jízd přišlo nějak hodně.
Jako že z Tanvaldu a Velkých Hamrů do Železného Brodu a Turnova, případně ještě dále, nikdo už pravidelně vlakem nejezdí? Nebo se mají „naučit“ jezdit auty tito lidé? Zrovna vodáci a někteří cyklisté už se to pohříchu naučili, aby se nemuseli se svými prostředky „tahat“ do a od vlaků…
Nejsem místní, tak se zeptám: Kolik je tam v zimě sněhu? Aby se vůbec na tu stavbu nějak dostali, když bude vyloučený provoz i jinde na téže trati.
Nehledě na to, že uvolněný, ale přimrzlý kámen nepoznáte, což je pro zajištění svahu sprintem na vidle.
Ano, mohli by to dělat před sezónou, jenže to se ozve otužilec, že pro něj vodácká sezona začíná v dubnu. Já vím, ozveš se, že v březnu … ráno nalámat neopren.
Možná ještě stojí za zmínění to, že bude zavřena trať z Jablonec nad Nisou do Tanvaldu, z důvodu opravy tunelu v Lučanech nad Nisou, takže v Tanvaldě se min 5 měsíců neukáže vlak z žádné strany.
Zajímalo by mě, jak se opravují jednokolejky v jiných zemích, např. u našich sousedů. U nás je takovou tradicí, že se kvůli modernizaci trať na čtvrt roku zavře, ale další rok se tam zase musí něco udělat. Cestující, kteří kvůli tomu musí každý rok NAD, jsou jistě nadšení. Schválně jsem zvědav na trať Zdice-Příbram-Březnice. Letos je tam modernizace, tak jestli se příští rok někdo nerozhodne, že se tam musí opravit třeba nějaký přejezd.
kdyby jen další rok…
Tak sanace skály ještě budiž, ale jinak by se jednokolejky měly udržovat jako metro – běžná údržba v provozních pauzách, větší údržba pak o prodloužených víkendech, kdy se na trať nažene vše co má ruce a nohy, a dělá se non-stop.
Asi jako rozkope se chodnikudela se plyn, pak asfalt za půl roku se dělá kanalizace….
Někde se to dělá celé, ale lidi vidí jenom ty povrchy. A tak se do nákladů na automobilismus započítá kanalicece splašková, dešťová, vodovod, plynovod, kabely NN, kabely VO, kabely DP, kabely sdělovací a v neposlední řadě rekonstrukce parovodního vytápění na horkovodní.
Coze? To vymenu teplovodu plati RSD nebo mestska sprava komunikaci?
Už se ví, kterých 150 dnů to bude?
Tipuji letní sezónu, aby to bylo co možná nejefektivnější.
8. 4. – 9. 9. 2025
Dokážete si představit, že by podobná oprava byla na silnici? Takhle dlouhá, po krátké době od předchozí opravy, ideálně v sezóně…
Dovedu si představit, že by těch 22 skalních stěn dělali nikoliv naráz, ale průběžně, provoz se semafory, občas úplná uzavírka. Samotřejmě v sezoně, stavební. Tohle se přes zimu dělat nedá.
Na silnici se většinou dá uzavřením jednoho pruhu získat místo pro stavbu samotnou, tady se mezi vlak a skálu pracovník nevejde.
Ale pamatuju taky úplnou několikaměsíční uzávěru železničního podjezdu z důvodů injektáží kamenné klenby. Průchod jen pro pěší, objízdná … polní cesta.
Musíme to opravit to klidně zavřou i na rok, ale tam jsou objizdne trasy.
Tak průtah Libercem se bude opravovat na 3x. Peklo!
PS: hlavně mi nepište, jak nešlo akce spojit, protože jsem byl nejdál v Jednotě pro med a stejně neuvěřím.
Silnice č 102 od Strnad po Štěchovice,
Dokážu. Oprava cca 2 km silnice s úplnou uzavírkou 6 měsíců…
Slavná je kombinace uzavírky poloviny D1 Brno-Vyškov, celé II/430 a trati č. 300 v téže relaci.
Nicméně dle článku budou ty skály zajišťovat za souběhu jiných výluk na téže trati. Aspoň že tak.
Wov, pet mesicu nejlepe v lete. Dobra komedie.
Je tohle to dalsi okenko adventniho kalendare?
NN, to uz bylo rano, porucha zab.zar. v Hradci Kralove
(podle K-reportu)
Trať 031 Jaroměř – Pardubice centrum
09:47 Výpadek dodávky elektrického proudu ve stanici Hradec Králové. Nefunkčnost zabezpečovacího zařízení ve stanici Hradec Králové i pro nezávislou trakci.
Provoz přes stanici Hradec Králové značně omezen.
Vlaky mohou nabírat zpoždění cca 10 – 20 minut.
Skutečnost je ale podstatně jiná. Jednokolejky i dvojkolejka na Hradec napáskovaná vlaky.
Sp 1382 Malé Svatoňovice +62 (Trutnov Svoboda náhradní vlak)
R 923 Krakonoš Červený Kostelec +19
R 1064-> Liberec Dvůr Králové n. Labem +35
Os 5412->Liberec +17
Os 5204 Týniště nad Orlicí->Chlumec nad Cidlinou +39
R 930 Krakonoš->Praha +24 (za ním)
Jen bych doplnil, že včera celý den na 032 mezi Českou Skalicí a Jaroměří vlaky nabírali 15 až 35 min zpoždění kvůli mimořádným pomalým jízdám, kvůli nefunkčnímu přejezdu/přejezdům. Vlakový personál říkal, že nějaký náklaďák těžce poškodil zařízení přejezdu, ale na to mi těch pomalých jízd přišlo nějak hodně.
Fakt vlaky nabírali? Nevěřím.
V létě je to nejlepší nejméně to omezuje pravidelné cestující a také jsou nejvhodnější klimatické podmínky.
Jenže Jizerské hory jsou plné turistů, vodáků a cyklistů.
No a? Turista to snad jednou za rok vydrží a nebo se může jet turistikovat někam jinam.
A nebo pojede autem. A příště pak taky a my si budeme lámat hlavu proč máme plné silnice a prázdné vlaky.
Takže navrhujete z vlaku vyhnat spíš pravidelné cestující než turisty?
a kolik těch pravidelných tam jezdí když trať vede údolím nikoho?
Jako že z Tanvaldu a Velkých Hamrů do Železného Brodu a Turnova, případně ještě dále, nikdo už pravidelně vlakem nejezdí? Nebo se mají „naučit“ jezdit auty tito lidé? Zrovna vodáci a někteří cyklisté už se to pohříchu naučili, aby se nemuseli se svými prostředky „tahat“ do a od vlaků…
Nejsem místní, tak se zeptám: Kolik je tam v zimě sněhu? Aby se vůbec na tu stavbu nějak dostali, když bude vyloučený provoz i jinde na téže trati.
Nehledě na to, že uvolněný, ale přimrzlý kámen nepoznáte, což je pro zajištění svahu sprintem na vidle.
Ano, mohli by to dělat před sezónou, jenže to se ozve otužilec, že pro něj vodácká sezona začíná v dubnu. Já vím, ozveš se, že v březnu … ráno nalámat neopren.
Bohužel pro mne, jako těžkého introverta hledajícího ticho a klid.
turisté nejezdí vlakem ,ale autem