Další výluka mezi Plzní a Mostem. Správa železnic přesune do údolí Střely most Gambrinus

Železniční most přes Střelu. Foto: Milan Limax / Mapy.czŽelezniční most přes Střelu. Foto: Milan Limax / Mapy.cz

Výluka potrvá čtyři měsíce.

Odebírat
Upozornit na
guest
61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
krteček

Nebyla to rekonstrukce plzeňského tunelu, al uzlu.

Michal

Neskutečné. Není tomu dlouho, co trať byla zavřená kvůli nějaké silniční stavbě u Plzně, snad půl roku. Proč se to neudělalo v této době? Nebo zkrátka v souběhu s jakýmikoliv jinými výlukami na této trati, kterých je každý rok spousta na spoustu týdnů a měsíců?

J.K.

Před silniční stavbou byl tentýž úsek u Plzně zavřen kvůli uzlu Plzeň.

Předtím kvůli těžké opravě trati ( ale ne uzlu a ne silniční části )

No ale ještě zbývá stanice Třemošná samotná, a pak už snad ten jeden mezistaniční úsek bude celý.

Naštěstí jich je tam dost dalších aby tam vlaky v kuse celý rok už nejezdily nikdy. 🙂

Petr

Menší dotaz, mohla by Správa železnic pravidelně informovat ve veřejnoprávních mediích, kde aktuálně ještě jezdí vlaky a dá se jimi něco dovézt? 😀

BND30

Něco jako minutové zpravodajství 🙂

hroch.obojzivelny

Stát, pro který krize, recese i konjunktura znamenají bez rozdílu jedno a to samé (schodek rozpočtu), by neměl dostat víc než jednu A4 na sepsání prioritní infrastruktury, do které se bude investovat. A všechno ostatní nabídnout do privatizace, nebo zrušit.

xyz

Neboli sám stát by přistoupil k „socializaci zisků, privatizaci ztrát“ (ve smyslu „socializace“ = ve státní moci, „privatizace“ = nabídnout k prodeji).

P. S. Vy sám si myslíte/nemyslíte, že by „neprioritní infrastrukturu“ někdo jiný koupil?

hroch.obojzivelny

Nikoliv.

Představte si, že máte hospodu, do které lidi nechodí, na její provoz doplácíte velké peníze a už nemáte ani žádný vedlejší příjem, ze kterého byste ji dotoval (jako koníčka). V tom případě ji jako řádný hospodář zkusíte nejdříve prodat. Pokud je v tak dezolátním stavu, že ji nikdo už nekoupí, tak se jí ještě rád zbavíte zadarmo, možná budete muset i něco málo zaplatit za likvidaci. Ovšem pořád tím ušetříte oproti stavu, kdy byste nedělal nic.

xyz

Nesmyslné přirovnání soukromého podniku k veřejné infrastruktuře.

Stejně tak zveličování stavu na t-160 (vč. příměstského úseku u Plzně) na „nechodí(/nejezdí) lidi“.

Kačák

Když se sečtou všechny výluky na celé trase tak se tu půl roku v roce nejezdí. Ať to zavřou třeba na rok ale ať na to pak deset let nesahají. Hrůza.

Jan

Poměrně málo využívaná „rychlíková“ trať, častěji ve výluce než celá v provozu…

Jiří Kocurek

Vanová křivka spolehlivosti. Ke konci životnosti a nejen trati přibývá oprav a ani sebelépe provedné opravy nezabrání tomu, aby se to rozsypalo o kus vedle. V určitém stavu je nejlepší vyměnit to celé.

Jan

Pravidelným kouskováním trati NAD spolehlivě odradí i těch pár nadšenců, kteří by ji snad chtěli využít v celé délce…

Luboš Beneš

Plný souhlas, není rok, co by se jezdilo bez výluky. A to trvá posledních 10 let. Kdyby aspoň udělali prostou elektrizaci – nebo aspoň přípravu.

marek hudec

ono je to vubec na PLzensku smutnym zvykem – tyhle kazdorocni x-mesicni vyluky ……. treba Plzen-Zel.Ruda dvakrat rocne 6 tydnu…..tady na zatecke trati je to ovsem extrem i v porovnani s okolnimi

Libor

Tady na Plzeňsku je lepší už jezdit autem. I když tarif idpk je fajn. Možná v zimě se jezdí fajn, mimo stavební sezónu…

marek hudec

my jezdime s rodinou za tarif iDPK celkem pravidelne na Rudu a do MarLazni (taky nemusim vsude autem :_)))
ale pokud vas neco od toho spolehlive odradi, tak vyluky s NAD

martin.gth

Na Plzeňsku je nejsmutnější, že obecně v období červen – září se naplánují výluky na téměř všech tratích z Plzně. Takže kdyby náhodou člověk chtěl někam jet v tomto období na výlet, tak má smůlu. A kdyby náhodou chtěl jet s kolem, tak má ještě větší smůlu. Oni totiž ty vlaky by náhodou mohly být využity, protože v květnu, když ještě nejsou výluky, jet z hl. n. směrem na Stříbro s kolem tak ten Regiopartner je hrozně prázdný. Jen nevím, proč mě vždy průvodčí žádá, jestli bych se nemohl přesunout tam a tam, protože jinak do vlaku ty kočárky a… Číst vice »

Alex

to je překvapení, že se na léto plánují výluky..

J.K.

No konečně další výluka z Plzně na sever. Poslední myslím skončila minulý týden. 🙂

Fliczek

Minulý týden to bylo jen 4 dny. 🙂 Původně měla být snad dva měsíce.

libor

Si kladu otázku proč prostě tuto trať nenaplánují na pořádnou generální opravu za x mld, zavřou to na několik let a neudělají z toho plně funkční trať , vč. zabezpečení a tahání 25 kV, všech zastávek, nádraží, přejezdů atd atd… Prostě takové lepence, co se tady dělají je fakt hrůza. Zlaté busy 😉

Jiří Kocurek

Po vzoru Brno-Blansko či snad Olomouc-Uničov?

Bespi

Vzdyt ta trat je za poslednich 25 let vic zavrena nez se po ni jezdi. Takze zavrit na 3roky a celou opravit by bylo pro vsechny daleko lepsi nez opravovat 5 metru a o mesic pozdeji jinych 5 metru o 20 metru dal.

El Barto

Na totální rekonstrukci celé trati najednou zřejmě nebudou stavební kapacity, tím spíš že paralelně stále probíhají jiné stavby. Vždyť i ten Uničov se dělal na dvě etapy. Tím se nechci zastávat současného stavu, to je zase opačný extrém.

libor

nejsou kapacity? zase zakázka za mnoho mld. by mohla přilákat i kapacity třeba z Polska, ne? Když se člověk podívá na mapu SŽ, tak jsou výluky všude možně, tak by se prostě více makalo na jedné trati a na další zase jiný rok. Ale tyto lepnce je fakt hrůza. pak se nedivte, že vlakem nechtějí jezdit lidi ani náklady..

El Barto

Tomu se já nedivím a jsem pro, ať se toho dělá během jedné výluky co nejvíce. Otázka je, co z těch výluk „všude jinde“ snese odklad do těch dalších roků, než by na ty další tratě došla řada.

Jiří Kocurek

Nejsou kapacity, ale z nějakého důvodu na ten Uničov byly. Takže je to jen o přípravě…

Bohumil Pokorný

Ale místo několika souběžných velkých staveb na několika tratích si dovedu představit několik velkých staveb souběžně jenom na jedné trati.

xyz

Jestliže mají být stavební kapacity na budování stovek km VRT (i zaráz), tak by měly být kapacity na rekonstrukci pár desítek km dlouhé jednokolejky.

cbtrk

Stát není povinnen plnit nesmyslné šoto sny. I tyhle údržby jsou jen utrácení veřejných peněz s návratností v nekonečnu.

BJH

Souhlasím, ale myslíte, že MD dá na to peníze? Tady se horko těžko hýbe s halíři, aby ekonomicky vyšly stavby Bílina – Most – Kyjice a i tak je to sakra osekané, z valné většiny bez rekonstrukce svršku a spodku.

libor

tak pokud má MD pocit, že nějaká trať nemá smysl, tak ať ji prostě zavřou a hotovo. tady se stále něco udržuje v nějaké stavu … aby to nějak bylo, aby to nestálo zbytečně moc peněz a vynaložené prostředky jsou k ničemu… Prostě budu se opět opakovat, máme příliš hustou železniční síť, kde ty tratě často nestojí za nic…I tato trať, pokud nemá smyl do ni narvat ty mld, tak ji prostě zavřu, rychlíky i osobáky nahradí bus a sem ten náklad, co jezdí, tak si to prostě objede přes Cheb

Železniční Slídič

To víš že jo. Zrovna kvůli takovým jako vy, se já budu mačkat v autobusu…

Zd H

Tak si klidně jezděte vlakem, ale za plnou cenu bez jakékoliv dotace. Ono by Vás to nadšení brzo opustilo …

Železniční Slídič

Na dotace tady jezdí jenom auta! Takové vydržování silnic za dotace EU neměla železnice nikdy ve své historii!!! Kecko!

BND30

Proto tím autem tak rád jezdím. Přijedu k budce s vlajkou EU, otevřu zadní kufr, z násypky mi ho naplní bankovkami, poděkuju, popřeju hezký den a zítra zase 🙂 🙂 🙂

ušatá

Obdobně v autech a autobusech!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alibaba

Ona pocit nemá, jen není schopná tolik peněz vydat najednou.

xyz

Je zajímavé, že jako nadbytečnou berete zrovna trať znamenající mezikrajské spojení.

V jižním úseku též spojení příměstské.

Mmch. samo MD tam objednává rychlíky, tzn. asi „má pocit, že ta trať má smysl“.

Láďa z Podbořan

Jo to mě jako občana který u té trati napadlo, proč to nezdelaji cele, oni chtěli na několik velkých etap to udělat u sz ale jaksi jim nic nevychází ekonomicky… dvojkolejka zatec – Plzeň + prelozky+ elektrifikace už před 5 lety byla s odhadem 25 miliard co teprve při dnešních cenách

Alibaba

A dostane SŽ ty mld?
Naplánovat jde skoro cokoliv.

Petr Herbrik

To nejde, to by si zpřátelení autobusáci málo vydělali. Jedině nekonečná řada výluk zajistí stabilní kšeft busákům i stavařům. Železnice už desítky let neslouží cestujícím a přepravcům (pro ty máme silnice), ale jen jako zdroj příjmů vybraným firmám.

Povazan

Posledné roky sa takmer pri každej oprave robia akosi často dlhé nepretržité výluky. Pri tom mnoho opráv sa dá spraviť dennými výlukami počas sedla. Aj zvršok je možné už strojovo čistiť a meniť krátkodobými výlukami. Kedysi dávno sa napr. pri výmene mostov postavil dočasný vedľa, ak to smerové pomery umožňovali. Pamatám si, ako bol taký dočasný drevenný most v devadesiatich rokoch postavený tu pri Jihlave https://sk.mapy.cz/zakladni?vlastni-body&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9jYSLxUDVt&ud=49%C2%B024%2724.014%22N%2C%2015%C2%B037%2747.853%22E&x=15.6242191&y=49.4059305&z=16 aby výluka bola čo najkratšia
V dnešnej dobe úplné scifi.

Míla

…akorát tady mosty navazují na tunel…
Spíš doufám, že v délce vyloučené tratě budou sanovány svahy, vymýcené dřeviny a opravené propustky….

Fliczek

To se děje i bez výluky a nahodile, jak ke potřeba.

marek hudec

byt na tehle trati dopravcem je fakt za trest……byt pravidelnym cestujicim jest pak ryzim ocistcem

Jan Limburský

To mohu potvrdit – jednou jsem zažil nejen výluku na trati u Plas, ale i paralelní opravu hlavní silnice u Plas kudy tedy nemohly jezdit výlukové autobusy. Začal jsem z Plně do Chomutova nato konto jezdit přes Cheb (vyšlo to i časově stejně s ohledem na zpoždění autobusů které nabraly cestou přes Výrov, Babinu apod..) a brzy si radši už i koupím auto.

Fliczek

Dopravci z toho mohou i profitovat. 🙂 A výukové busy zas takové zpoždění neměly. Rychlíkové do deseti minut, zastávkové měly asi o 20 minut delší jízdní dobu. Ale to je téměř vždy, když je výluka Žihle-Plasy. Vlak je v téhle trase rychlejší než bus…

Železniční Slídič

Pro cestující na této trati to znamená dodržení téměř každý rok se opakujícího rituálu Správy železnic v podobě několikaměsíční výluky na této trati. Pro příští rok plánuje Správa železnic přerušit provoz na trati v úseku Plasy – Mladotice na čtyři měsíce: od července do konce října.

Pro cestující na této trati už pouhý fakt, že je SŽ plná neschopných a sadistických vyžírků, která rok co rok silně znepříjemňuje cestujícím pocit z cestování, začíná být poněkud otravný.
To když tu trať obsluhovaly rychlíky (Most-Plzeň) od ČD, tak ta bez velkých výluk vesele chátrala až to nynějšího stavu.

Josef

Kdyz jsem tam jezdil pred dvaceti lety, tak byla porad nejaka vyluka, takze se od ty doby asi nic nezmenilo.

Železniční Slídič

Já zase pravidelně před 15-10 lety. A na výluky si nijak zvláště nevzpomínám.

Libor

To se stavěly koridory a makalo se jinde, výluky na těchto tratích tolik nebyly… Poslední roky je to peklo ..

xyz

Před těmi 10 lety to začalo – blahé paměti 3měs. výluka od 1. 9. 2014 v úseku u Plzně.

Železniční Slídič

Ano, ale to to ještě nebylo tak hrozné. Až poté co zakázku na obsluhování rychlíků Plzeň-Most vyhrála společnost GW Train, jsem zpozoroval znatelný nárůst výluk. A to v podstatě až dodnes. A je to přestupování min. 2x do roka je vážně očistec.

Sova

V dnešní době má člověk v životě jen málo opravdových jistot. Važme si jich! 😀

libor

a celé to udělají v rámci jedné výluky, jo? nebo se pojede ve standardu SŽ pěkně každá akce zvlášť a s výlukou :D. Tato trať by mohla mít přezdívku “ výluková „

Jiří Kocurek

Nebyla by sama.

Happy

Budou ty konstrukce zachovány? Z tohohle období by to chtělo zachovat a využít někde druhotně.

Apollo 17

„využít někde druhotně.“

Druhotně bude konstrukce využita ve sběrně druhotných surovin :-).

Pako

Přesně tak, kvůli mostu z roku 1901 se nám tu v Praze střídají delegace odborníků a milionáři se předhánějí, kdo to zaplatí a tady o 30 let starší unikát a kde nic tu nic. Asi to bude tím, že je to prostě jenom most. Tady i v pod Vyšehradem.