Další výluka mezi Plzní a Mostem. Správa železnic přesune do údolí Střely most Gambrinus

Železniční most přes Střelu. Foto: Milan Limax / Mapy.czŽelezniční most přes Střelu. Foto: Milan Limax / Mapy.cz

Výluka potrvá čtyři měsíce.

Sdružení firem Metrostav TBR a Chládek a Tintěra Pardubice vyhrálo soutěž na opravu další části tratě mezi Plzní a Mostem. Během příštího roku dojde k výměně dvou mostů přes řeku Střelu a Mladotický potok, úpravou projde také Malý Plaský tunel.

Pro cestující na této trati to znamená dodržení téměř každý rok se opakujícího rituálu Správy železnic v podobě několikaměsíční výluky na této trati. Pro příští rok plánuje Správa železnic přerušit provoz na trati v úseku Plasy – Mladotice na čtyři měsíce: od července do konce října.

Vítězství sdružení vyplývá z údajů v registru smluv. Maximální cena byla stanovena na 153 milionů korun, vítězná je 149,3 milionu korun.

Zakázka se týká především výměny dvou mostů, které jsou ve špatném stavu. Jeden je na km 35,826 a překonává řeku Střelu, druhý na km 37,480 vede přes Mladotický potok. Součástí stavby je rekonstrukce železničního svršku a spodku, úpravy průjezdného průřezu Malého Plaského tunelu, úpravy kabelových tras. Zmizí také nevyužívaný strážní domek.

Oba mosty jsou ve špatném stavu. První most překonává Střelu nedaleko chatové osady Pod Vrážným za Malým Plaským tunelem. Most o rozpětí 39,75 metru je z roku 1872, bude nahrazen novou ocelovou konstrukcí s průběžným kolejovým ložem.

Druhý most překonává Mladotický potok nedaleko mladotické železniční zastávky. Jedná se plnostěnnou trámovou konstrukci o rozpětí 22,1 m také z roku 1872, která bude nahrazena získanou ocelovou konstrukcí z mostu Gambrinus v Plzni. Ta přestala sloužit v roce 2017 při rekonstrukci plzeňského tunelu.

Ve 133 metrů dlouhém Malém Plaském tunelu dojde k zatěsnění průsaků, vybudování bezpečnostních výklenků a nové středové stoky.

Tagy Chládek a Tintěra Pardubice Metrostav TBR Správa železnic trať 160 Plzeň - Žatec
15 komentářů