Další vylepšení I/20 na Plzeňsku. ŘSD získalo územní rozhodnutí k mimoúrovňové křižovatce u Nepomuku

Silnice I/20, ilustrační foto. Pramen: ŘSDSilnice I/20, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Náklady na novou křižovatku se aktuálně odhadují na 182 milionů.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan2

Nedávno jsem jel I/20 z Plzně do Písku. Bylo to poprvé a doufám, že na dlouho naposledy. Naprostá zoufalost. Nezávidím těm, co zde jezdí denně a nechápu jak mohou žít lidi v domech přilepených k vozovce pár centimetrů od projíždějících kamiónů. Tady už měly být minimálně v přípravě kompletní obchvaty všech mest a obcí na trase. Nemusí být dálnice, ale normální jednička mimo zástavbu a bez úrovňovek a okružek.

RedBaron

Tady dálnice být má, protože je to jedna z nejvíce tristních silnic 1. třídy a také má velkou šanci díky lepšímu propojení západu s východem ulevit i Praze a jejímu okruhu a odbavit více provozu než současná D3 od Tábora na jih.

SYN

No nevím, ulevit okruhu Prahy… že bych jel z Plzně kamkoliv plusmínus směr Čebudky a volil bych cestu přes D0? To snad ani kdyby byl zrovna náhodou okruh prázdný… je to fest zajížďka. Když tak (skoro) nikdo nejede, nemůže být ulehčení…

Tím neříkám že by se propojka D3-D4-D5 nehodila… nejvíc okolo Pelhřimova.

libor

to my víme, co bydlíme poblíž 😉 Nechápu, že se ledy začaly hýbat až nyní…

Petr

Příště zkuste 19 a 18 a budete radši sedět doma:-D 😀

krteček

Jako dobrý, ale troufám si tvrdit, že větší problém je odbočka na Kotouň a Horažďovice o pár kilometrů dál. Japa se budou řešit Chocenice, Zhůř a Měcholupy?

Libor

Tak zrovna tato křižovatka je v plánu na 2026 😉

krteček

Až tam uvidím bagry, budu tomu věřit. Původně byla v plánu už před nějakými šesti, sedmi lety.

Tom Matto

Tahle krizovatka je v planu za 2 roky uz asi 10 let…

Lukáš

Zrovna zde si žádného problému vědom nejsem, úsek je přehledný. Za to o kousek dál na jih, u odbočky na Horažďovice, je do sakra o hubu 😏

SYN

Ale zde už je silnice pod mostem, stačí „jen“ dodělat nájezdové rampy, jo bohužel to dneska představuje 100 Mega ale pořád si myslím že se to vyplatí… na „jedničkách“ by měly být múk pokud možno všude…

Koro

A co nějaká spojka na I19 pod Nezvěsticema? Aby konečně mohly po silnici 1.tridy jezdit kamiony a ne přes Blovice po dvojce.

Petr

Skončí v Březnici u ČOV pod mostem , nebo to vezmou na Březákách do nějakého baráku. Je potřeba spojka D5-D4-D3 a dáli Bůh i D1

Koro

To už je ta D20? 🙂

Libor

Nee, k tomu se ještě nenarodili ani základní papíry, takže to není ani v plenkách 😁

Béďa Havránek

A doufejme, že nikdy nebude.

Petr

Pro obyvatele Třebčice a okolních obcí asi fajn, ale pro tranzit na I/20 to bude mít nulový dopad, maximálně negativní v podobě zdržení během výstavby. Radši bych za 1,13 mld nějaký úsek 2+1.

Karl vB.

Myslím, že pro silnici I/20 bude přínos ve zrušení té krátké odbočky do vsi – spojky mezi starou a novou silnicí I/20.
Z obou stran je to rovný úsek, jezdí se tam dost rychle.
https://mapy.com/s/holokavoko

SYN

Ani mi nemluvte, když tu čtu „obchvat navržen v 1+1 tak mi topříjde jako šaškec… lidi si asi moc neuvědomujou že „pravá“ dálnice 2+2 je opravdu dvakrát širší a (zhruba) dvakrát dražší, ale těch 13,5m místo 11,5 (na 2+1) to je fakt rozdíl 15%… zločin když se novostavba nedělá aspoň v tom…

FrantaM

Jako jo, fajn. Ale to nic nemění na tom, že mezi krajskými městy by se měly být spíše budovat dálnice.

N.N.

Záleží na dopravním zatížení. Ona i ta „rakouská jednička“ má velkou kapacitu, místní dopravě pak stačí stará jednička jako velmi pěkná dvojka. Jen to chce nemít úrovňová odbočení vlevo přes protisměr, což se tady řeší, to je správně.

David

Úplně ne, krajský města často nemají ani 100k obyvatel… nicméně tady by nějaká směrové oddělená 2+1/2+2 s mimoúrovnovými křižovatkami pomohla. Hlavně žádné kruháče

Libor

Hlavně žádné kruháče 😁 loni Lnáře, letos Blatná.. . Losinou beru jako stavbu s výhledem mimo silnici 20…

PavelM

Tak tady se bavíme o dálniční ose Karlovy Vary, Plzeň, České Budějovice, Jihlava, Brno. Jediné, co zatím „máme“ je dálniční uzel Praha. Tady stačí jedna Fabie, co vyřadí armádní Pandur na D0 u Ořechu a je hotovo. .. 🙂

Pepík

Ono vůbec nezáleží kolik mají obyvatel, ale jestli přes ně vede hlavní tah. Kdy tudy projedou deseti tisíce kamionů denně. To je ten největší problém, pokud jedou dokonce středem města.

SYN

No on ten hlavní tah zatím vede spíš přes Tábor a Pelhřimov…

Béďa Havránek

Absolutně ne. Přece nechceme úplně celou zemi zadálnicovanou? Kam bychom pak prchali před tím hlukem a hnusem?

Zbynek

Nejkratsi cestou do krematoria.

Béďa Havránek

Že má hluk a vůbec špatné životní prostředí špatný vliv na lidské zdraví je známé.

SYN

Jako nemusí to být „přísně“ od krajského ke krajskému, to že někdo arbitrárně rozhodl že 10 neznamená že přesně tak musí být i dálnice… ale jako přibližně jo. Nebo teda aspoň silnice umožňující vyšší než standartní rychlost, to aktuálně znamená minimálně S15,25m/110

libor

co se vleče, neuteče 😉 Mělo by to pomoci odklonit nákladní auta z průmyslové oblasti, ale budeme čekat dalších 5-7 let… fakt krása