Další vlak do Chorvatska. ZSSK a ÖBB spustily přímé spojení Bratislavy se Splitem
První vlak Bratislava - Split. Foto: ZSSK
Souprava je složena hlavně ze slovenských vozů.
Souprava je složena hlavně ze slovenských vozů.
Hodně štěstí, myslím, že nemají šanci
Tu cenu 29, eur za sedadlo je nějaké divné. Na shopu obb vychazi nejlevneji jizdenka na sedadle na 69,90 Euro …
zkuste najít na jiný termín, více dopředu nebo na webu ZSSK….
ani v září není cena jizdenky 29,90 Eur …
autovozy skoro prázdné viz Video od Ante který si chudák přivstal https://www.youtube.com/watch?v=PAC2CGiDOeA
Já teda vidím spodní patro ze 3/4 plné motorek.
Letos bude ve Splitu pekne rusno. Vydaji se tam i Madari. https://www.mavcsoport.hu/mav-start/nemzetkozi-utazas/ejszakai-utazas-adriara-megujult-kozvetlen-vonattal-budapest-es-split
No páni, fakt. Pomaly je v bývalej Juhoslávií viac dovolenkových vlakov pred rokom 1989. Už chýba len priama linka Moskva – Split 🙂
My jsme dorazili v pondělí do Biogradu. Každý den je tady víc lidí, i z ČR. Na druhou stranu jsou místní vděční, protože jsou na turismu závislí.
Lůžko RŽD ze Splitu do Moskvy jezdilo jednou týdně na vlacích Adria a Tisza ještě určitě v roce 2012. Potom už to do Ruska přes Ukrajinu nějak přestalo jít…
Tohle je zajímavé jako denní spoj, ale Idos ho nevidí tudíž k tomu nehází z Čech přípoje. trochu nekoordinované……
Idos ho vidí..
Hm, akční ceny za lehátko v šestilehátkovém kupé od 48 eur, lůžko ve třílůžkovém od 61 eur. Neakční ceny 83 a 96 eur. Nic moc, na to, že jede o dost kratší trasu než RJ.
délka trasy nemusí být hlavní hledisko….
Jen tak po zajímavost:
Včera jsem se ochomejtl v Brně a všiml si povícero busů do Chorvatska(nelinkových !).
Docela by mě zajímalo, jaký budou celkový počty u jednotlivých druhů dopravy za letošek.
Škoda , že to budou asi jen poněkud nepřesná čísla.
Tohle je ale každý rok 🙂
Ale jo ,já nemyslím ,že je to špatné. Jezdí to když se mění v hotelech turnusy a je to ve Splitu v dobrej čas na rozdíl od RJ ,protože dost lidí pokračuje ze Splitu dál např na ostrovy no a to je ideální na ubytování a zase po ukončení pobytu to odjíždí vhodně ,nečekáte někde do noci.Jasně dražší ,ale jedu lůžkem ne spacím vozem co je staré lehátko OBB .No ale pro Čecha to moc atraktivní nebude,když budu z Břeclavě tak jo ,ten kousek do Vídně mě moc nestojí,ale když budu z Chebu ,nebo i jen z Prahy?Tak jsem na… Číst vice »
Akční jízdenku na trasu Cheb – Vídeň přes Plzeň a České Budějovice lze pořídit za 442 – 598 Kč. To je podle mě dobrá cena.
Poznámka: hledáno v e-shopu ČD, cílové nádraží Františka Josefa (předpoklad přesunu místní MHD), jako stanici PŘES jsem nastavil Borovany, aby mi to neházelo nesmysly. Cena v případě odjezdu zítra, za srovnatelné ceny se to dá koupit i v případě, pokud by odjezd byl dneska.
Borovany?
To jedete do Vídně přes Velenice?
Nejpřímější cesta. V současnosti nejspíše i spolehlivější než přes údolí Berounky a Tiché Orlice (závlek přes Ústí nad Labem ani neuvažuji).
Vždyť takto byla vybudována, FJB. Mimochodem, po reko ze strany ÖBB a přestavbě Veselí – Velenice v ní docela ze strany nákladní dopravy věříme 😉
V tom vám (Žesnadu) budu držet palec.
MV totiž bude totiž jezdit přes Havl. Brod, Jihlavu, Znojmo, a Retz…
Mna zaujali tie tri vagony / 90 miest na spanie. Regiojet ma do Splitu a Rijeky po 6 vagonov = 2×240 miest, cize nasobne viacej. (aj jedni aj druhi predavaju aj cele kupe, takze realne odvezu ludi menej) Ked sa vezme do uvahy, ze regiojet bude jazdit aj kazdy den a toto dvakrat do tyzdna, je jasne, ze prevezu vyrazne menej ludi a ziadna diera do sveta z toho nebude.
Este – odkial zobrali vagony? Mali ZSSK tri nepouzivane spacie vagony v zalohe, alebo ich zobrali z inych vlakov? Co teraz jazdi tam?
To ano…ty 3 vagony bych čekal do Říma nebo do Paříže (tam by se totiž rozhodně jednalo o přímé vozy).
V případě zájmu ale víc, byť u těch vozů do Říma by to bylo limitováno délkou nástupišť (jely by přivěšené k EN 295)
Na rakouský peron se vejde dvojmo RailJet = 14 vozů + 2 lok, italské perony jsou na 18 vozů. Tak dlouhé soupravy jezdívaly v 90. letech, mnohé vlaky byly „podvojné“, měly dva křídla, která se někde rozpojovala a spojovala ….
Sezonní spojení bude fungovat do 11. září. Vlak bude z Bratislavy vyjíždět dvakrát týdně to si můžou strčit někam Regiojet bude jezdit v červenci a srpnu denně!
Ty si Marceli hlavně nezapomeň denně vzít ty správné prášky.
No a co? Je to jinej produkt pro jinou cast trhu. Klidne muzou fungovat vedle sebe, aspon je to oba bude nutit se vic snazit. Ja si pockam jestli daj dalsi smery, jih me nelaka. Ale pro ty, koho jo, je fajn, ze maj moznost si vybrat.
Mě by jih lákal někdy od podzimu do jara, ale to zase nepojedou. 🙂
No tak asi běžným spojem, na dva, tři přestupy.
No, vypadá to hezky… ale za tu cenu lůžka si radši koupím pár letenek po Evropě… 😀
Někdo poletí já ráda pojedu tímto i s autem a na lůžku.
Poněkolikáté zmiňujete auto s sebou. Všude jsou půjčovny a dnes už za dobré ceny tak mě zajímá důvod , proč koho bere si vozit auto na vagonu. Pokud se bavím o standartním voze , nikoli veterán nebo soutěžní speciál či jinak vyjímečném autě , pochopil bych při dobré ceně moped .
Taky by me lakalo vzit svoje auto. Ze dvou duvodu. Jednak kvuli delce nohou, nez si do konkretniho modelu, idealne i stejne verze interieru, fyzicky sednu, nemuzu vedet, jestli to pujde. Coz je pro rezervaci v pujcovne nahouby. A ne, neresi to objednani vetsiho auta, prostor pro nohy ridice u nich byva vetsi, ale najdou se neprijemne vyjimky. Druhy duvod je vlastni sportovni vybaveni, tam je s pujcovanim podobnej problem, nemusej mit moji velikost.
Pujcovny jsou fajn, ale holt ne pro kazdyho.
Tomu se dá rozumět. Pokud se jedu s kamarády na ryby nebo potápět tak dodávkou jedeme a střídáme se v řízení. Já nikdy nepochopil autovagon na Tatry a zde to vidím podobně. Osobně velikost neřeším (spíš šířku ) tak beru cokoli . Naopak v Almatě mi nepůjčily Getze do hor a Pajero mělo dost jinou cenu. Já poptávám velikost a cenu , značku neřeším (alespoň vyzkouším) nicméně letos jsem v akci větší za stejně přeobjednával octavii kombi , abych si připadl z recese jako typický čech , byť klasická jedničková to asi nebude. Ale problém s pravým kolenem kvůli bednám… Číst vice »
Ja nejcasteji mirim na dovolenou do Skandinavie a i kdyz jsem schopnej dojet autem hodne daleko, moznost v pulce cesty najet na trajekt a nechat se pro zmenu chvili vezt i s autem, aniz bych musel sedet v nem, je vzdycky fajn. Vlak bude IMO podobne – ne, ze by to odridit neslo, ale proc, kdyz nemusim…
Cena půjčení auta na týden ve Splitu cca 270 eur za VW golf, cena za dopravu auta vlakem včetně lůžka pro řidiče, cca 180 eur. Samotné lůžko 140 eur. Takže půjčit si auto na místě je dražší varianta. Plus starosti navíc.
před vlastním barákem si naložíte své auto svými zavazadly, odjedete s ním na nádraží, tam naložíte na vlak a na lůžko berete jen příruční zavazadlo, ráno nasednete do svého auta, ve kterém již jsou Vaše zavazadla… když chcete někam jet, máte své auto před svým ubytováním….. autopůjčovna taky možnost, ale taky + kopa starostí navíc…. ráno místo pohodového odjezdu k moři někde bůhví kde honíte autopůjčovnu, za půjčení na týden majlant (rozhodně to nebude levnější, než ten vlak), a neustále někde překládáte zavazadla, jako třešinku na dortu řešíte, jak se z báglama dostat z domova na nádraží prostě autovlak umožňuje… Číst vice »
Jedním z důvodů může být skutečnost, že do vlastního auta, které si vezete – jako šnek nesoucí svoji ulitu, si můžete dát zavazadla o libovolné hmotnosti, na rozdíl od letadla …
Z hlediska půjčování je rozdíl mezi tím, jaký je účel vaší cesty. Např. pracovní cesta s malým kufříkem, do Ruzyně se použije letadlo, pak se objedou obchodní partneři nebo „provede“ inspekce na pobočkách na různých místech republiky a za tři, čtyři dny hajdy zpátky …
Proč se tady na fóru mnozí tváří, že bez vlastního super kufru to nejde? Když letím někam na výlet na pár dní, stačí mi příruční zavazadlo. Opravdu nepotřebuju tahat půlku skříně.
Protože mají právo se tak tvářit. Je to jejich svobodná volba.
Pokud vezmete manželku (a děti), tak těch zavazadel bývá víc. Pokud nemáte na místě manželku z půjčovny.
Evidentně je tento vlak cílen na motorkáře/automobilisty. Ne na „lítače“. Ostatně bych Vás chtěl vidět platit letenku za svůj motocykl =) =) =)
Za 750 Kč sedačka a za 1750 lůžko, ta Regiojet může být v klidu. Navíc to táhne celé dieslová lokomotiva.
Tak v případě sedaček možná v případě lůžek už ne, protože RJ má lehátka a zde máte k lůžku k dispozici i vagon na auto a to RJ nemá vůbec. Tedy pro mne zajímavé jen ta cesta do BA mne neBA 🙂
Tak jeďte do Vídně. 🙂
Samozřejmě, že může byt v klidu – cilí na jinou klientelu . Viděl jsem na vlastní oči včera večer v Praze … ani by nemohl za to, co nabizí, chtít vice peněz – ušmudlaná lehátka, na chodbě vedro, lidé se už ovívali čimkoliv už na zacatku cesty. Ale plzeňského piva bylo v kupé průvodců nafasováno dost. Ale je to každého jeho rozhodnutí, čím a kam pojede. Nijak to neodsuzuji, ja osobně bych volil vlak z Blavy nebo letadlo.
Jenom pozn. – dieselová lokomotiva asi celou cestu nepojede …
Tak aspoň že byl dostatek chladiva (toho piva).
Klimatizace fungovala?
Hlavně v RJ neplatí režimka, že….
otázka je, jestli bude platit v tomto vlaku OBB?
S příplatkem patrně bude.
Pane doktore : režim je z francouzského régime neboli řád, vláda, systém uspořádání
Kdežto na dráze ale i jinde se používají režijní výlohy režijní náklady z čehož je i slovo režijní jízdenka .
Sinice nejsou ani silice ani silnice ….
Klávesy M a J jsou nad sebou, takže s největší pravděpodobností jde o pouhý překlep.
Proč stejným způsobem nereagujete na texty některých zdejších specialistů, kteří ignorují rod mužský životný/ neživotný a měkké a tvrdé i/y používají zcela nahodile?
Tak ušmudlaná lehátka fakt nemá, vedro na chodbě není takže nelži ty modrej šotouši
Vy si kupujete místenky na lokomotivu?
A Regiojet jede z Ogulinu do Splitu se zapřaženýma koňma?
Co je na tom divného, že ZSSK s ÖBB to přetáhnou z Bratislavy do Vídně dieselem? Však tenhle kousek bude co vidět zadrátován.
Vo štvrtok som išiel do Viedne, cez Marchegg. Rakúšania už majú väčšinu práce za sebou. Koncom budúceho roku to bude supermoderná trať s rýchlosťou 160km/h. Nástupištia vybavené výťahmi. Všade sú postavené nové mosty a podjazdy. Na Slovensku ešte nič. Okrem náletových kríkov a buriny popri trati. Ani neviem, či existuje vôbec nejaký projekt na ten kúsok z Devínskej Novej Vsi do Marcheggu. Obávam sa, že budúci rok sa narýchlo zadrôtuje ten úsek a to bude všetko. Alebo v tom horšom prípade sa bude v Marcheggu presadať zo CityJetov do dieselovej súpravy ktorá to odtiahne do Bratislavy…
Rakusaci rekonstruuju na 200km/h. Na slovenskej strane je podpisana zmluva na elektrifikaciu trate a na opravu hranicneho mosta. Hotovo ma byt do 2023. Detaily zverejnene neboli, tak neviem co vsetko budu robit, len ze most ma byt na 140km/h.
1. A čo presne by to podľa vás malo ťahať medzi BA a Viedňou cez Marchegg?
2. ZSSK/ÖBB aspoň na rozdiel od Jančuru lôžko ponúkajú, už to je celkom silná výhoda pre náročnejšiu klientelu. Autovozeň je ďalší bonus.
A co by to mělo vozit ? Mají snad oživit parní lokomotivu pro jízdu na neelektrikované trati ?
Pravda – s okružním výletem přes Engerau – Most nad Litavou by to 1116 odvezla ….
Zajímají vás ceny? cena auta, motorky, psa?
https://www.zssk.sk/split/
Jinak „zajímavé“ že jde o většinu vozů ZSSK (jak zaznělo v článku), Slovenský web ZSSK vždy 2x láká na nákup lístku přes OBB, a až na třetí link přes ZSSK.
No nevím, mnohem víc bych věřil obchodnímu duchu a citu Jančury. každopádně, Good Luck, a více nabídek = dobře.
Mít na výběr je vždycky lepší.
O jakém výběru tu mluvíte? Jak vlaku z Prahy přes Budapešť do Splitu konkuruje vlak z Bratislavy přes Vídeň do Splitu?
Tak to tu máte taky konkurenci německého vlaku do Rijeky, který po DB převzaly HZPP: https://www.bahn.de/angebot/international/nachtzug/hzpp
Ne každý nastupuje v Praze 😉
ale jak už jsem kdysi psal, ty vlaky jsou nabídkou vedle sebe ne proti sobě, vybírat si bude jen „obyvatel Bratislavy“, pochybuji, že citelné množství Rakušáků pojede s Jančurou, zrovna tak pochybuji, že citelné množství obyvatel ČR pojede s OBB,
prostě jak někdo psal, každý ten vlak má jinou cílovou skupinu
To je ale moudro.
Nejbližší místo do Bratislavy/Vídně je Břeclav, obě jsou vzdálena vlakem hodinu (a rozhodně ne zadarmo). Z téže Břeclavi jede do Chorvatska taky přímý vlak a to do více destinací, s návaznými autobusy a každý den.
Takže mi prosím popište za jakých okolností se někomu, kdo „nenastupuje v Praze“, může nějak vyplatit použití vlaku ze Slovenska do Chorvatska.
A ze Znojma? 😉 Přičemž ten vlak z Břeclavi nebere ani auta, ani motorky.
Veze auta a má plnohodnotná lůžka. Stačí?
Teoreticky určitě, a kolik lidí myslíte že má tuto potřebu, aby vlak honilo někde ve Vídni? Bude to polovina, třetina, nebo pár jednotek lidí?
Tak třeba mě by to zajímalo. Dojet odkudkoliv z jižní Moravy do Vídně na nádraží je chvilka (vlak asi honit nepotřebuji), potom se v klidu vézt až do Splitu a odtud pokračovat už svým autem dál na jih mi přijde jako lákavá alternativa. Bohužel ji nevyužiji, protože moje auto se na vagon nevejde, online jízdenkovník mi ho odmítl z důvodu přílišné výšky. Nemusí to využít ani polovina, ani třetina, stačí, když to využije každý, komu to vyhovuje.
Například tak, že těch 60 km z Břeclavi do Vídně nebo Blavy pojedete autem, které si chcete do Chorvatska vzít. Chápu, že pokud budete 14 dní ležet na tom samém kousků na pláži a opékat si špeky, tak to auto můžete nechat doma.
No…výběr by taky mohl spočívat ve výběru mezi WLAmz(lůžka 1.třídy), WLBmz(lůžka 2.třídy), Bcmz (lehátka 2.třídy), nebo Bmz (sedadla 2.třídy).
Ale neplatil by standartní tarif, ale komerční jízdné.
Konkurence a rozšíření nabídky se vždy hodí, no uvidíme zda to bude šlágr. Takový jako RJ nejspíš ne, ale je logické, že na to jdou zase jinak (auta, motorky, možná opravdová lůžka.., vyšší ceny, jiná trasa).
Tak kdo z nich (tam) bude jezdit i za 2,3 roky?
Za 2,3 roky si myslím, že oba, každé zboží má svého kupce. Navíc Rj nejezdí přes Bratsilavu. Pokud ano opravte mne. Cesta do Bratislavy autem nic moc. Takže já bych uvítala když by byl akční Jančura a přidal autovozy a lůžka nebo by to mělo zkusit čd. 1 Lůžkový vůz a 1 autovůz je nevytrhne a přivěsit to mohou na cokoliv co jede do Bratislavy.
RJ cíli na český Low Coast.
Ono převážet nějakou popelnici ala jedničkou Ochcavku v dechtu se ani nevyplatí. To je lepší si nějaký vergl půjčit na místě. Určitě mají i Chorvati něco jako HoppyGo, kde půjčovné bude stát co převoz auta.
Tak to bych případně poprosil o tip na takovou půjčovnu ve Splitu. Před nějakou dobou jsem na to koukal, převoz auta z Vídně 109 Eur jednosměrně, půjčení malého auta ve Splitu cca 6000 Kč už na 2 dny, na týden mnohem víc. Nehledě na cestu do Vídně, řešení dětských sedaček, zavazadel… Kromě toho ne všechny půjčovny fungují o víkendu a týdenní pobyty zpravidla začínají v sobotu.
Na letišti šest půjčoven , při rezervaci předem předávají denně . Dětské sedačky atd bývají většinou za mimo ceny (už jsem kupoval vlastní a vyšlo levněji) a ceny za týden 4,5 – 9 tisíc (VW Up -přes citroen po golf kombi ) po domluvě dovezou
Jinými slovy, dovézt si auto vlakem vyjde levněji a dalších starostí a závazků k někomu dalšímu.
A toto platí prakticky o většině kontinentální Evropy. Dokonce i když si ho jeden doveze pod zadkem.
Musíte prominout, ale člověku dříve narozenému to připadá jako v RaJi.
Kdo mně pochopil, jistě si udělá svůj názor sám.
Máte na mysli Restaurace a Jídelny? 😉
Zajímalo by mě, co vás například fascinuje na RegioJetu, který neumí uklimatizovat své vozy a jízda se tak stává očistcem?
Asi na tom není nic fascinujícího, cestování je voser vždy – ale je to za rozumnou cenu a nemusíte řídit.
Klimatizace samozřejmě žádná výhra, ale dramatizace, kterou tu dělají čtenáři Obzoru, je asi trochu zbytečná.
někdo čte Obzor, někdo časopis Žlutý 😀
A nic mezi tím neexistuje. Jedině Losna, nebo Mažňák.
Přidal bych s dovolením své postřehy. Pokusím se být nezaujatý. Takže – možnost cestovat v noci a spát vleže i s dětmi, v noci větrání bohatě zvládlo a taky bych přidal fakt, že je to bohužel jediný takový spoj z ČR i s návaznym busem. To není fascinace, ale fakt. A to rozhodně nejsem jeho fanoušek. Jinak s očistcem máte pravdu. Procházka celým vlakem i se zavazadly a dětmi trvala do Bratislavy. Vzhledem k hodinovému zpoždění to bylo dvojnásob nepříjemné, protože děti už tou dobou měly podle plánu spát.
prosím, co je míněno tou procházkou?? jako že jste hledali místo?? děkuji
Rezervace byla dopravcem změněna, aniž by se namáhal nám to dát vědět. Tzn v Břeclavi s jízdenkou v ruce nás čekal pochod podél vlaku do posledního vozu a po nastoupení zjistil průvodčí, že nám rezervaci změnili do druhého vozu za lokomotivou. Bylo nutno téměř celý vlak projít i se zavazadly a dětmi.
tak to je pěkný opruz, to máte pravdu, děkuji za odpověď
Proč jste musel procházet celou soupravu? Píšete s dětmi, takže jste nebyl personál.
Nene, jako platící cestující. Nejprve změna v přestupu na bus – tu nám ještě vědět dali. Se změněnou rezervací v jiném vagonu v opačném konci vlaku se RJ neobtěžoval. Na cestu zpět jsme museli položit opakovaný dotaz a ejhle – také změna. Takže po víkendu uvidíme.
Tak ona je ta změna dost logická, když je, pokud si dobře pamatuju, nově přestup na bus z té druhé větve, než to mělo původně být. Což samozřejmě neomlouvá, že vám to při tý změně rezervace jasně a přehledně nenapsali.
A očistec byl způsoben nedodržením řazení vlaku, nebo byla „závada v přijímači“?
Závada na straně RG
Píšete to hezky. To je to co chci jako potenciální cestující slyšet. Klady a zápory toho, jak se Vám jelo. A to, vyjma pochodování po vlaku, bylo zdá se v pohodě. Díky za postřehy.
Barva vagónů nebo spor lůžko/lehátko mi může být jedno.