Další velký kontrakt pro Newag. Dodá 46 lokomotiv pro PKP Intercity

Lokomotiva E4DCU. Foto: NewagLokomotiva E4DCU. Foto: Newag

Newag byl jediným soutěžícím v miliardové zakázce.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nagymarosznik

Měla tam jít škoda se 380 🤣

Johnny Cash

Jako proč? To se vyrábí v Polsku?

Nagymarosznik

Vagónka Ostrava je ve středočeském kraji?

David

Neví někdo, proč se do soutěže nepřihlásil nikdo jiný kromě Newagu?

Johnny Cash

Zajímá mě, proč se neúčastní PESA s Gamou.

Erik85

133 Mega za jednosystémovou mašinu na 160 km/h?

Plecháč

Když nemá konkurenci…

oSt

Taky jsem se nad cenou pozastavil. Jen pro srovnání s takovým Vectronem. Cena za kus na rychlost 230 pro CD asi zveřejněna stále nebyla, jelikož se mi ji nepodařilo najít (nehledal jsem nijak dlouho, neví někdo?). Ale například MAV – Březen 2022 – Siemens vyhrál výběrové řízení až na 115 lokošek: 90 dvousystémových a 25 třísystémových lokomotiv na 200 km/h. Ceny: dvousystém za 3,49 milionů eur a třísystém za 4,066 milionů eur. (Nevítězná nabídka od Alstomu: 4,58 milionu eur.). Ale i tak to nemá na 380ky – 170mil czk za kus. Co vše je v ceně ale nevim. Jestli i… Číst vice »

182-097

V ceně je pro každou lokomotivu pětiletý servis u výrobce až po rozsah opravy P4 včetně.

banán

Kdyby ve vedení ČD nebyli tehdy diletanti tak nás nemusela stát 170 mega.Bohužel vše zaplatil daňový poplatník

Elb

Spíš to nahradí EP07, ne? Do všech EP09 se montuje ETCS.

muehehe

Obě řady + EU07 jsou vhodné pouze do šrotu.

182-097

Tyhle lokomotivy jsou určeny jako náhrada řady EP09, u kterých se nepovedlo najít zájemce o jejich opravy v rozsahu P5. Takže se dělají jen P4 s tím že pak budou postupně odstavovány z provozu.

Uuu

Tyto lokomotivy se podařilo našim spravkarům navrhnout na zrušení…

Johnny Cash

Typický příklad, když si dopravce nepořídí lokomotivy i se servisem a nemá vlastní kapacity na jejich opravy,

182-097

Tak Pafawag coby výrobce už jim moc nepomůže. Problém je v tom že tradiční dílny zavedené na opravy nejvyššího stupně u EP09 už nefungujou. Newag který převzal dílny v Gliwicích se na to vykašlal a Olkol v Oleśnicy zkrachoval. Do soutěže na P5 se jim ani nikdo nepřihlásil. P4 teď dělá u části této řady Pesa v Minsku Mazowieckim a část PKP IC ve vlastních dílnách Remtrak Idzikowice. Ale stejně je v plánu tu řadu v brzké době postupně vyřadit.

Johnny Cash

Pokud se budeme zabývat životností 30-40 let, tak jsou EP 09 opravdu zralé do šrotu. Nehledě na to, že se o žádný technický skvost nejedná.