Taky jsem se nad cenou pozastavil. Jen pro srovnání s takovým Vectronem. Cena za kus na rychlost 230 pro CD asi zveřejněna stále nebyla, jelikož se mi ji nepodařilo najít (nehledal jsem nijak dlouho, neví někdo?). Ale například MAV – Březen 2022 – Siemens vyhrál výběrové řízení až na 115 lokošek: 90 dvousystémových a 25 třísystémových lokomotiv na 200 km/h. Ceny: dvousystém za 3,49 milionů eur a třísystém za 4,066 milionů eur. (Nevítězná nabídka od Alstomu: 4,58 milionu eur.). Ale i tak to nemá na 380ky – 170mil czk za kus. Co vše je v ceně ale nevim. Jestli i… Číst vice »
Tyhle lokomotivy jsou určeny jako náhrada řady EP09, u kterých se nepovedlo najít zájemce o jejich opravy v rozsahu P5. Takže se dělají jen P4 s tím že pak budou postupně odstavovány z provozu.
Tak Pafawag coby výrobce už jim moc nepomůže. Problém je v tom že tradiční dílny zavedené na opravy nejvyššího stupně u EP09 už nefungujou. Newag který převzal dílny v Gliwicích se na to vykašlal a Olkol v Oleśnicy zkrachoval. Do soutěže na P5 se jim ani nikdo nepřihlásil. P4 teď dělá u části této řady Pesa v Minsku Mazowieckim a část PKP IC ve vlastních dílnách Remtrak Idzikowice. Ale stejně je v plánu tu řadu v brzké době postupně vyřadit.
Měla tam jít škoda se 380 🤣
Jako proč? To se vyrábí v Polsku?
Vagónka Ostrava je ve středočeském kraji?
Neví někdo, proč se do soutěže nepřihlásil nikdo jiný kromě Newagu?
Zajímá mě, proč se neúčastní PESA s Gamou.
133 Mega za jednosystémovou mašinu na 160 km/h?
Když nemá konkurenci…
Taky jsem se nad cenou pozastavil. Jen pro srovnání s takovým Vectronem. Cena za kus na rychlost 230 pro CD asi zveřejněna stále nebyla, jelikož se mi ji nepodařilo najít (nehledal jsem nijak dlouho, neví někdo?). Ale například MAV – Březen 2022 – Siemens vyhrál výběrové řízení až na 115 lokošek: 90 dvousystémových a 25 třísystémových lokomotiv na 200 km/h. Ceny: dvousystém za 3,49 milionů eur a třísystém za 4,066 milionů eur. (Nevítězná nabídka od Alstomu: 4,58 milionu eur.). Ale i tak to nemá na 380ky – 170mil czk za kus. Co vše je v ceně ale nevim. Jestli i… Číst vice »
V ceně je pro každou lokomotivu pětiletý servis u výrobce až po rozsah opravy P4 včetně.
Kdyby ve vedení ČD nebyli tehdy diletanti tak nás nemusela stát 170 mega.Bohužel vše zaplatil daňový poplatník
Spíš to nahradí EP07, ne? Do všech EP09 se montuje ETCS.
Obě řady + EU07 jsou vhodné pouze do šrotu.
Tyhle lokomotivy jsou určeny jako náhrada řady EP09, u kterých se nepovedlo najít zájemce o jejich opravy v rozsahu P5. Takže se dělají jen P4 s tím že pak budou postupně odstavovány z provozu.
Tyto lokomotivy se podařilo našim spravkarům navrhnout na zrušení…
Typický příklad, když si dopravce nepořídí lokomotivy i se servisem a nemá vlastní kapacity na jejich opravy,
Tak Pafawag coby výrobce už jim moc nepomůže. Problém je v tom že tradiční dílny zavedené na opravy nejvyššího stupně u EP09 už nefungujou. Newag který převzal dílny v Gliwicích se na to vykašlal a Olkol v Oleśnicy zkrachoval. Do soutěže na P5 se jim ani nikdo nepřihlásil. P4 teď dělá u části této řady Pesa v Minsku Mazowieckim a část PKP IC ve vlastních dílnách Remtrak Idzikowice. Ale stejně je v plánu tu řadu v brzké době postupně vyřadit.
Pokud se budeme zabývat životností 30-40 let, tak jsou EP 09 opravdu zralé do šrotu. Nehledě na to, že se o žádný technický skvost nejedná.