Další velké sousto pro stavební firmy. Limit pro rychlou trať u Přerova je 11 miliard

Budoucí podoba stanice Chropyně na trati Kojetín - Přerov, vizualizace. Pramen: SŽBudoucí podoba stanice Chropyně na trati Kojetín - Přerov, vizualizace. Pramen: SŽ

Modernizace bude spočívat především ve zdvoukolejnění tratě ve stávající stopě a zvýšení rychlosti až na 200 km/h.

133 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
veka

jakýpak limit, vezmou to za míň a v průběhu stavby se zjistí, že geologie podlaží neodpovídá představám a tak se udělá dodatek ke smlouvě a máme tu 15 miliard překvapivě. A pokud investor ještě zjistí, že v zadání zapomněl to či ono a vícepráce to zaokrouhlí na 20. Je to tak přece vždycky, proč zrovna zde by měla být výjimka???

Magda

Mohl by mi někdo prosím vysvětlit, proč i po modernizaci nádraží pořád necháváme cestující běhat dolů (do podchodů) a nahoru (na nástupiště) a neuděláme konfiguraci tak, abychom toto minimalizovali? Konkrétně – dnes mají všichni v Kojetíně přístup do vlaků přímo. Samozřejmě je blbost toto zachovat, ale nerozumím tomu, proč se mezi koleje 1 a 2 nedá širší perón s kusou kolejí ze severu tak, aby u jednoho nástupiště mohly být vlaky jak na Brno, tak na Přerov i Kroměříž. Ano, jasně, vlak od Kroměříže by pak blokoval kapacitu na průjezdné koleji směr Přerov, ale stejně se musí dát čas cestujícím… Číst vice »

Alibaba

Protože hodně širokým nástupištěm si hodně mršíte geometrii hlavních kolejí. A zrovna tady v Kojetíně jsou hlavní koleje přímé, nezapomeňte, že se má po nich jezdit 200 km/h.

Současný stav,kdy nejsou žádné ostrovní (vysoká) nástupiště je to nejhorší, co může na takovéto trati být. Je to nebezpečné a blbě se nastupuje.

A když budou jezdit vlaky do Kroměříže od dalšího nástupiště, tak právě nebudou křížit žádný směr.

P.S.: V Pardubicích se chodí taky do podchodu a nepřipadá mi to nika divoké.

vladki

Trochu mně překvapuje že u trati na 200 neplánují nechat 1. a 2. kolej (prujezdne) bez nástupišť (kromě zastávek), tak jak to mají Slováci na koridoru z Bratislavy do Žiliny (Rača – Bytča). Třeba v Trnavě je to tak už od rekonstrukce na konci 80. a to se jezdilo jenom 120.

jfp

vzdyt to ma taky svoje nevyhody, musi se neustale prehazovat vexle a jet do odbocky, kdyz tam chce cokoli zastavit. A pak jednou zamrzne vexle a nastupujte bez perona…

Dušan

Hlavně ty vexle musíte mít „do rychla“ = minimálně na V = 80 (žst. Piešťany, Leopoldov, Nové mesto n/V…atd.) nebo 100 km/h (žst. Považská Bystrica) do předjízdných kolejí. Na to bohužel ne všude v dopravnách je místo,nehledě na cenu.
Výhybky na V = 60 km/h jsou jen v Púchově.

Staňa Míček

Dle mého názoru je to zbytečné a taky zbytečně drahé. Osobně si myslím, že širší peróny ve třech stanicích stojí stejně, jako jedna výhybka (na kolik?) na 100km/h. Nebo na kolik budeme vlaky na vjezdu a výjezdu zbytečně brzdit? Nehledě na to, že v takové stanici musí být ty rychlé výhybky čtyři. Nehledě na to, že to zbytečně prodlužuje stanice. Jo a ještě dodám, že při mém čekání na rychlíka v Chocni kolem perónu prosvištělo Pendolino 160 a já jsem přežil. Takže bych přežil i 200. A také to umožňuje norma – žluté čáry na perónech se jenom trošku oddálí… Číst vice »

Tomáš Záruba

A taky je ty stanice pak potřeba ještě rozšířit, protože předjízdné nejsou použitelné pro ND, a ty tak potřebují „čistě svoje“.

Alibaba

A nebo taky nechaj nákladní na hlavní koleji a rychlíkama to objíždějí okolo nástupiště…

Tomáš Záruba

A proto v té Trnavě fakticky jezdí 40. Inu, pokrok. 🙂

Alibaba

Jak píší jiní, je do drahé a komplikuje to jinak provoz.
A protože u nás můžou být u koleje do 200 km/h nástupiště umístěna. Jestli je to po vzoru západu (Němci a Francouzi, kde jsem to viděl), nevím.

Racek

Z Nezamyslic směrem na Přerov už stavba začala, nebo minimálně hodně rozsáhlé vykopávky archeologů. V trase přeložek řádí stavební stroje a je shrnutá ornice.

Pavel

Zatím jen geologický průzkum

Pryž

Archeologický

Martin

Myslím, že už opravdu můžeme tvrdit, že stavba začala, viz následující citace:
„…archeologický průzkum pro úsek Nezamyslice – Kojetín, jehož součástí budou už první zemní práce pro stavbu…“ Zdroj: https://zdopravy.cz/prvni-kopnuti-na-rychle-trati-u-prerova-se-priblizilo-sz-vypsala-tendr-na-archeologicky-pruzkum-213599/

Marek Hrdina

Nechte mě hádat: vysoutěžená cena bude 11,072 miliard?

Tomáš Záruba

Co presne by se melo stat s vyjezdem z Kojetina smer Kromeriz?

Staňa Míček

Určitě to souvisí s plánem přímých vlaků Brno-Kroměříž-Zlín.
Ale jinak o tom nic nevím, snad doplní někdo jiný.

TPal.

Pořád se mluví o elektrifikaci. A doufám, že dojde aspoň ke zdvoukolejnění celé 303, jedna kolej je opravdu málo

Petr31

Zdvoukolejnění má být jen v úseku Kroměříž-Hulín

Milan

a nová stanice Postoupky

Verrr2

Což je další blbost co SŽ vymyslela

Tomáš Záruba

Neboli přesně tam, kde by bylo potřeba to totálně přeložit. No já se picnu. 🙂

Projektant

Schéma Kojetína zde: https://ctrlv.cz/8jCG
Zůstane jednokolejka, výrazně se vylepší rychlost na vjezdu do stanice (80 namísto 30), čehož bude dosaženo mimo jiné přeložkou oblouku až o 50 m směrem k Přerovu

Projektant
Tomáš Záruba

Diky!

M.M

Věříte někdo tomu, že se tenhle rok opravdu začne?

Šalina na Špilas

Jo, protože už se začalo. Alespoň archeologové.

Verrr2

Ne, během roku vyjde článek o odkladu

Sáček

Možná se začne v prosinci, tak 30.12.

Verrr2

Rok raději neuvádět

tarten

Já mám dojem, že tenhle rok už začal, dokonce už je to 44 dní. 😀

tarten

Jinak nejde o víru a odhady, ale o množství zdržujících dotazů a odvolání. Čili může se stát, že se letos začne třeba klučit roští.

Tukan

Rychlost 200 km/h nebo až 200 km/h?

PetrN

od Nezamyslic kontinuálně 200, jen příjezd do Přerova přes tyto oblouky už bude pomalejší a pak samozřejmě průjezd uzlem Přerov.. https://mapy.cz/s/pedojekebu

zyx

Nejsem odtamtud, tak se zeptám: Ty oblouky před před Přerovem vznikly pravděpodobně někdy při prodlužování nádraží. Proč není snaha alespoň ten vnější oblouk trochu narovnat? A jaká je vůbec následně rychlost uzlem Přerov pro tratě of Brna? Tratě od Břeclavi mají snad mít většinu části 160km/h

jzms

nevím jak vznikl ten oblouk, ale průjezd Přerovem Vmax 80

Projektant

Ten první oblouk se právě přeloží na těch 140 km/h, takže při brždění na následujících 100 km/h nebude skoro omezující, při rozjezdu pak vůbec. Pak přes druhý oblouk a přednádraží 100 a k nástupištím 60 (to je taky dnešní minimum na průjezdu Přerovem přes nástupiště, průjezd 80 je jen u kolejí středem mimo nástupiště.
Graf rychlosti zde: https://ctrlv.cz/liTl (tam je na konci 50, ale to se týká jen jedné koleje.

Dušan

Škoda, že tam někde v tom km 83-84 za Věžkama je v plánu zřídit neutrální pole se stahováním sběrače – zrovna v místě, kde se má brzdit z V = 200 km/h na těch V = 140 km/h nebo kolik – pokud se tedy ta situace již nezměnila, ale mělo to být tady.

Dušan

EDIT: tak nakonec to neutrální pole má být trvale sepnuté a je umístěno mnohem blíž k žst. Přerov – takže beru zpět.

Tomáš Záruba

Otazka je ovsem na jak dlouho, kdyz prepinani Rikovice – Hranice je na obzoru a potom jednotna faze…

Filda

Přes přerovské přednádraží je pro průběžnou kolej od Brna aktuálně 90 km/h, dále přes střední zhlaví u CDP kvůli poloměrům výhybek v obloucích 50-60 km/h (dle vlakové cesty), přes perony v kolejích na Dluhonice 80 km/h.

Ad. oblouky, ty by rovnat šly, kdyby si to SŽ nenechalo zazdít hromadou hlíny v podobě násypu budované D1. S aktuální polohou budovaného mostu přes trať už se s směrovou polohou kolejí a s tím i poloměrem oblouků asi opravdu moc čarovat nedá.

trafopajka

to by tam někdo musel zvednout telefon nebo napsat email a to byste po nich chtěl moc

Pryž

Tak on ho zvedl, ale bylo mu odpovězeno že do stavebního povolení/územního rozhodnutí na D1 , které bylo získáváno přes 15 let rozhodně nebude sahat..

Tomáš Záruba

…logicky. A vzhledem k tem sedesati o kus dal me to ani nijak neurazi. Prerov je treba vyresit uplne jinak, tedy „obchvatem“ v podobe VRT Hana. Pro vlaky zde zastavujici bude navrzene celkem vyhovovat.

none
Zesp

Bude to zásadní zlepšení, viz toto „současné“ křižování níže ve Věžkách, jakožto i rychlost na širé trati v absolutní rovině 80 km/h:

https://youtu.be/1tiLPZsmurg

Zajímavé je, že jako první dopravce, který tím pádem bude jezdit v pravidelném provozu 200 km/h bude Regiojet. Pantery ČD umí jen 160 km/h…

javr

Regiojetu by za 2 nebo 3 roky měla končit smlouva na R8, takže tohle vůbec není jisté. A ikdyž některé současné vozy na R8 mají vmax 200 km/h, tak bych se bál, jak by to v současném stavu vůbec vydržely. A navíc Traxxy mají maximální rychlost taky 160 km/h. Takže kdo tady bude jako první jezdit 200 km/h se uvidí podle nové smlouvy, na kterou se snad brzy vypíše soutěž.

Pryž

Já se obávám, že MD už vypsat soutěž tak, aby od začátku někdo jezdil s vlaky na 200km/h, nestihne.

Verrr2

12/27 mu končí smlouva… doufejme, že přijde pořádná soutěž na nové vlaky a vznikne i Ex8

Juraj

Pro expresní vrstvu musí být hotových všech pět staveb, a to jen tak nebude. Navíc IDS JMK už se třese na příměsto, které je na této trati dlouhá léta úplně potlačeno.

Tomáš Záruba

No ja myslim ze Ex 8 nemusi cekat na dokonceni vseho. Uz kvuli ZUB to stejne neni realne… Ja myslim, ze stav „dvoukolejka Prerov – Nezamyslice, pak kus po stare, Vyskov – Blazovice ponovu a dal SQ mozna s hradly (etcs oddily) kolem Slapanic“ uz bude pro zavedeni Ex akceptovatelny. Vy – Nezamyslice uz bude natolik mimo starou trasu, ze nejake takovw to „na 3 roky busem“ uplne neocekavam.

Verrr2

ČD tam chtěly komerčně jezdit 4x denně, jestli ten záměr naplní nevím

xyz

A do toho neŽUBu se to vejde jak?

Už teď je úskalím, že např. R Brno – Olomouc by se nevešel v 1h taktu na Černovickou spojku (protijedoucí vlaky této linky by si tam v X:30 h překážely samy se sebou).

Tomáš Záruba

Samozřejmou podmínkou je udělat GVD de facto podle téhle spojky, bohužel.

xyz

Není to jen o spojce, ale i o kapacitě 1. – 4. nástupiště na hl. n. (resp. pro minimalizaci křížení se směrem od/do Břeclavi jde pro směr Blažovice zejména o to 3. a 4. nástupiště).

tarten

Jen ať se třese. Kolikpak se tam toho příměsta asi může vejít, jestli se tam začne tlačit třeba 5 párů rychlých vlaků?

Petr31

Plán je pořád stejný – po půlhodině ve špičce. Takto to Jihomoravský kraj deklaruje už od prvních studií, které nechal zpracovat někdy kolem roku 2004, aby vůbec někdo začal o druhé koleji zde uvažovat. Proto nepředpokládám, že po tom všem, co pro tu modernizaci udělal by osobáky po půlhodině nejezdili. Jinak by nemohl nahradit autobusy IDS linky 107 jezdící i po 10 minutách za osobní vlaky, což je hlavní záměr.

Petr31

oprava.. Osobáky nejezdily 🙂

xyz

Nicméně ten 30min. interval se ani náhodou nevejde do brněnského uzlu (tam se nevejde ani 3. pár za hodinu z dolní Vláry), resp. jedině že by jel přes Křenovice, jenže mezi Křenovice a Sokolnice se nevejde ani 2. pár vlaků za hodinu (ani tu výh. Zbýšov, která by toto umožňovala, nebyla Dobrá správa dodnes schopna vybudovat).

Pryž

Viz výše pořádná soutěž už měla přijít, teď už může bytjrn neporadna.

DavidK

Smlouva vyprší RJ na konci roku 2027. Stavba má i v tom nejlepším případě trvat minimálně do konce roku 2028… Takže, nikoliv. Nic není jisté. Kdo ví, jestli si tuhle trať i po roce 2027 RJ udrží… Ono to ale stejně nebude ještě několik let tak „horké“. V průběhu stavby určitě budou muset být na trati alespoň na kratší dobu i nějaké úplná omezení dopravy, a sice možná budou 2 úseky tratě na konci roku 2028 zmodernizovány, ale zaprvé bych se vůbec nedivil a nepřekvapilo by mne, kdyby se na nich stejně ještě několik let ani 200 km/h nejezdilo (viz.… Číst vice »

Daniel Jablonecký

To si myslím, že dřív se 200 podívá jeden pár Pendolin ČD do Českých Budějovic.

tarten

Jenže tam je to jen taková divná manýra SŽ bez většího smyslu. Pendolino tam tu dvoustovku možná „doručí“ tak jednou dvakrát týdně, víc bych nečekal. Ano, formálně se tomu dá říkat pravidelný provoz, ale…

Jirka

Jen pro srovnání: Je vypsaný tendr na novostavbu dálnice D35, úsek Úlibice-Hořice, délka úseku je zhruba stejná, předpokládaná cena je 5,9 miliardy, ale odhaduji, že vysoutěžená cena bude někde kolem 4,5 miliardy. Takže dvě koleje u Přerova budou stát víc jak dvakrát tolik než 4 pruhy dálnice……

František

Za chvíli tu budou borci, co se pokusí vysvětlít že 26m asfaltu stojí víc než 4m kolejnice a pražce.

Doufám, že to pak aspoň bude vysokapacitni a bude tam aspoň co půl hodinu vlak. I to by ale bylo na dálnici hrozně málo.

javr

Ne, že bych chtěl obhajovat ceny, za které soutěží SŽ, to vůbec, ale kolik kilometrů trakčního vedení je na té dálnici? Jaké tam je zabezpečovací zařízení? Kolik je tam od kompletně nuly postavených stanic a zastávek, včetně všech budov? Hrušky a jablka…

Pako

Stačí uvolnit konečně trh, zrušit uzavřený okruh certifikovaných výrobců a dodavatelů a poslat spolupracující ÚOHS do věčných lovišť a bude to za stejný peníze jako u ŘSD.

Pryž

Ve kterém státě stojí dalnice a železnice stejně? Nepište nesmysly.

Martin79

Za stejné peníze ne, ale nebude to 2-3x tolik. Problém dostat se do seznamu schválených dodavatelů komponent je témeř nemožné je skutečný a tento asi záměrně udržovaný monopol některých dodavatelů prodražuje zakázky SŽ o desítky procent.

Pryž

A nějaký zdroj máte? Nebo si to jen myslíte?

Alibaba

Takže každý úsek může být jiný, kdo to bude udržovat, když by jste měl několik druhů výhybek? Několik druhů trakce, co úsek to jiná zabezpečovačka…

Pedro72

Není tak těžké si zjistit, že už dnes tam po jednokolejce dokážou protáhnout tři vlaky za hodinu v každém směru. A o nic těžší není zjistit, že se počítá se zcela novými linkami.

petrogar

Jen pro srovnání…
Silnice neřeší zabezpečení, sdělovačku, ETCS, silnoproud, trakci a další technologie pro provoz dráhy….
Srovnáváte neporovnatelné.

Pako

To je pravda ŘSD a SŽ jsou nesrovnatelné na první pohled i pro slepého.

David

A má tedy smysl tolik investovat do tak drahého způsobu dopravy? (Myslím obecně, ne pro tuhle trať, která patrně dává logiku). Aby náhodou, pod rouškou hesel á la „kolo dějin se točí směrem k hromadné dopravě“, nebyl blokován rozvoj dálnic a silnic 1. třídy v ČR. Železnice se mají budovat jen pokud je to fakt výhodné, nikoliv kvůli tomu, že nám někdo káže, že „příkazem doby“ je přesednout z aut a letadel do vlaků. A pokud někdo namítne, že správné jsou obojí investice: vlaky i dálnice, tak souhlasím. Jen ale bacha, že pořád je to jeden koláč, ze kterého se… Číst vice »

micat1

Tak hlavně by se mělo tlačit na zlevnění tohoto drahého způsobu dopravy. Pokud bychom stavěli za ceny jako ve Španělsku, Itálii nebo Francii pak vyjde ekonomika úplně jinak. Za tyhle ceny se opravdu vyplatí jen ty nejdůležitější tahy.

Nicméně kolo dějin se opravdu ke hromadné dopravě, vzhledem k nutnosti dekarbonizace a postupnému omezování IAD ve městech v rámci napravování chyb 20. století, točí, a je třeba na to brát zřetel. A vzhledem k tomu, kolik dálnic a silnic 1. třídy se v porovnání se železnicemi staví a ještě stavět plánuje, bych se o jejich rozvoj opravdu nebál.

Jan Sova

Jenomže v té ceně je i rekonstrukce stanic Kojetín, Chropyně, Věžky…

Pako

Metr modrého zábradlí je za kolik?

Pryž

Tak 1000 Kč

Dusmor

To je (když se zadaří zadat u garážníka s levnou prací) cena za žluté zábradlí v průmyslu (15 kg/m * 66 Kč/kg).
Modré zábradlí s certifikátem pro dráhu…. to abyste tam připsal ještě jednu nulu.

a8n

Není nad to komentovat článek bez přečtení. Stanice Věžky zanikne.

Jirka

Píšu to jen pro zajímavost. Ještě trochu jinak: metr dálnice stojí 250 tisíc Kč, metr kolejí 600 tisíc. Bylo by velmi zajímavé, porovnat ceny někde ze zahraničí. Věřím tomu, že takhle velký rozdíl by tam nebyl.

Petr

Proč ne na 300 km/h když už seto dělá? 🙂

javr

Protože to není VRT, ale trať jak pro osobní, tak i nákladní dopravu, která jenom odstraňuje 30letý dluh, kdy se se spojením 2. a 3. největšího města republiky nic nedělalo. VRT je mezi Přerovem a Brnem v plánu taky, ale to je hodně vzdálená budoucnost, pokud vůbec.

Jan Sova

Vzhledem ke stávajícím rychlostem to bude nově dostatečné….

P73

Tohle téma bych už znovu neotevíral, nebo se to zase o 20 let odloží.

Alibaba

Protože VRT povede jinudy.

František

Podle mapky snad bez přejezdů, ale taky si mohli odpustit nějaký ty zastávky v polích. To prostě na trať s 200kmh rychlostí nepatří.

Frantisek X

Anebo nepatří 200 km/h na trať sloužící i regionálním a nákladním vlakům. Otázkou je, na co tu kterou trať chcete používat. Že se zde bastlí dohromady segmenty s různými potřebami, je zjevné. Zastávky v polích jsou ovšem zpravidla nevhodné tak jako tak.

Alibaba

Nad 160 vždy bez přejezdů.
Jaké zastávky v polích?
Jak teda chcete obsloužit oblas, když ne skrz zastávky?

Verrr2

Letos mají začít 4.etapu a ještě nemají ani zhotovitele… tento SŽ je vskutku vražedné

Pryž

Nějak nechápu je únor, soutěž vyhodnocena a do konce února by měla být podepsaná smlouva, kde je problém?

Pako

Vyhrál nevhodný uchazeč nebo možná byly nízké bonusy. Vždycky se něco najde. Ještě, že to ÚOHS správně rozhodne.

Pryž

Co je nevhodný uchazeč?

Jiří Šrámek

To je uchazeč, se kterým se jeho vítězství předem neprobralo.

Pryž

Jako na tomto serveru.

Vojtěch

Co stojí za výrazně delší výstavbou (6 let) 3. stavby. V čem se lišil od ostatních, které jsou na 3-4 roky.

Pryž

Ono to chce číst i měsíce ne jen roky.

Vojtěch

Pořád se pohybujeme v rozmezí cca 3,5 až 5,5 roku. To mi přijde docela rozdíl.

Pryž

Ta délka je stejná jako u druhé stavby a je dána množstvím tunelů, dlouhých mostních estakad a množstvím vysokých naspů, které mši dlouho ( minimálně rok) konsolidované.

Daniel Jablonecký

Musím říct, že už jsem alergický na ten slovník SŽ, kdy každou návrhovou rychlost doplňuje slůvkem „až“. V podstatě to znamená, že stačí krátký úsek pro rychlost 200 km/h, a to ještě výhradně pro klopidla, a podmínka bude splněná. Ale jestli bude jinde 160, nebo místy třeba 120 či snad ještě míň, to se od nich nikdy nedozvíme, dokud to není postavené.

javr

Tady to v případě celého úseku Nezamyslice – Přerov bude 200 km/h v celém úseky s vyjímkou oblouku před Přerovem, kde cca 2 km za zast. Věžky klesne rychlost na 140 km/h a následně na 95 km/h na poslední 9 km před Přerovem.

javr

Oprava – na poslední 2 km před Přerovem.

El Barto

Ty první úseky od Přerova na Kojetín jsou dost rovné, tam bych žádné propady nečekal, a dále bude víceméně nová stopa, ta by měla 200 km/h umožňovat, snad mimo některé stanice. Ale souhlasím, že je to zbytečně netransparentní a hlavně PR krok.

martin.janecek

Tady je to skutečně tak, že se jedná o trať na 200 km/h v celé délce 1.-5. stavby, takto to bylo schváleno ze strany MD, samozřejmě v místě napojení do zst. Přerov je to rychlost nižší…

Daniel Jablonecký

Tak pak je zbytečné, aby SŽ takhle mlžila. Bude to na 200? Bude. Tak proč se nepochválit a rovnou to tak nenapsat? Zbytečná skromnost (nebo neschopnost PR oddělení) stranou.

Michal

Jak bude během stavby zajištěna přeprava cestujícïch? Bude úplná dliuhodobá výluka? Přes Hulín? NAD?

javr

Zrovna pro úsek Přerov – Kojetín by podle dokumentace měla být v plánu NAD minimálně na jeden celý grafikon + několik dalších měsíců. Pokud někdy začnou i navazující stavby dál z Nezamyslic, tak se z R8 na dlouhou dobu stane částečně autobusová linka, protože i při stavbě dalších úseků je plánovaná NAD alespoň na celý rok. Asi by nebylo na škodu během modernizace zavést alespoň pár Ex Ostrava – Brno přes Břeclav.

Verrr2

Stačil by expresní autobus z Brna až do Ostravy, ten to ujede za 2h s prstem v nose… vlak přes Břeclav bude stejně pomalý jako stavajici R8, byť pokud by to byla vratná souprava a bez nácestných stanic tak by to mohlo být zajimavé

javr

Autobus by sice možná rychlejší byl, podle situace na D1 , ale kapacitně se s vlakem porovnávat moc nedá a řekl bych, že pořád se najde dost cestujících, co budou preferovat vlak před autobusem.

Verrr2

Ze zkušenosti je D1 méně problematická jak zasekaný koridor…

Pryž

Jel jste někdy po D1 u Brna?

Verrr2

Ano pravidelně 🙂 směrem na východ to žádná hrůza není …

Lukáš

Vzhledem k tomu, že D1 bude u Přerova dokončená, stačil by bus Přerov – Brno.

Verrr2

Já bych ten bus protáhl až do Ostravy… vyluka v Drahutoších jen tak neskončí, tak aspon se uleví přetíženému úseku

Jan Sova

Bus (Rožnov) – Přerov – Brno byl ze strany MD bez náhrady zrušen už tak před 20 lety. Pak to chvíli jezdila Arriva za své, pustila to….

Pavel

Vzhledem k „rychlosti“ vlaků na současné trati, bude znamenat nasazení NAD skok dopředu.

Verrr2

NAD bývala i o 20min rychlejší nez vlak 😀

NightmareFreddy

Jestli pojem „Zahájení výstavby“ znamená něco jiného, než že se „začne kopat“, tak se omlouvám za zbytečný komentář. Ale pokud to zjednodušeně něco takového znamená, tak mají co dělat, když se má začít kopat už v květnu 😀

https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/02/Pata_stavba.pdf

VRTjecesta

Termíny jsou v Dlážděné chápány jen velmi volně. Prostě bude to #brzy případně #jižbrzy

NightmareFreddy

Já bych to chápal, že se tak seknou, pokud to odhadují 5, 10 let dopředu, ale „aktualizace: 15. 5. 2023“. Když ani ne za dva roky se tak seknou, tak mi přijde, že tam ty projekty se snad ani nikdo nesnaží řídit 😀

a8n

Hlavně je blbost SŽ, že tam nepíše jen roky. Dokud není podepsána smlouva se zhotovitelem a hotové majetkoprávní vypořádání, je nesmysl měsíc uvádět, když ho mnohdy nemůže ani ovlivnit.

Jaaa

Plánovat na měsíc (a dokonce den) se stejně musí.

a8n

Víme, jak to s RPV reálně chodí.

Tom

„Zahájení výstavby“ = „Poklepání kladívky“

tarten

Spíš kácení stromů a zapichování nabarvených klacíků do krajiny, ne?

Sáček

Letáky SŽ se nesmí zaměňovat s letáky Řsd, to jsou úplně odlišné dokumenty. SŽ letáky nejsou roky aktualizované a datumy uvádějí zcela náhodně. K Územnímu rozhodnutí napíší datum, přitom žádná řízení nejsou zahájena, neběží. Nic.

Jarda

ve stávající stopě nejde skoro nic

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Zrovna úsek Přerov – Kojetín bude. Zbytek už méně

Frantisek X

Ani dále k Nezamyslicím to ještě nevypadá tak mimo (i když mapka je jen přibližná), naštěstí pro zastávkové vlaky, jimž zůstanou zastávky víceméně u sídel.

Dusmor

Teď koukám na mapy.cz a pro 4. stavbu Nezamyslice – Kojetín je tam uz nová trasa vyznačená čárkovaně.
Pro 5. stavbu není co vyznačovat, bude ve stávající stopě.

a8n

Bylo by, ale není to zas tak dlouho, co se teprve oddělovaly pozemky.