Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Další velké opravy na D10. Nový povrch bude do konce roku na třech úsecích

Oprava D10 u Benátek nad Jizerou. Foto: Colas
Oprava D10 u Benátek nad Jizerou. Foto: Colas

Řidiče na dálnici D10 mezi Prahou a Turnovem čekají letos ještě nejméně tři velká omezení kvůli opravám. Dálnice prochází postupně větší opravou, zatím hlavně na úsecích mezi Prahou a Mladou Boleslaví.

Zhruba v polovině července má začít oprava úseku mezi exity Hlavenec – Tuřice, konkrétně směru z Prahy. Omezení počítá s režimem dopravy 2+1/1. Zakázku na opravu získalo sdružení firem Strabag a Colas za 162 milionů korun. V soutěži bylo celkem pět firem.  Na rozdíl od většiny aktuálních soutěží na ŘSD je cena nakonec nižší než byl projekt (odhadovaná cena 181 milionů korun).

Jde o kompletní opravu celého úseku. Dojde k opravě povrchu vozovky komunikace v uvedeném úseku. V rámci stavebních prací bude řešeno odvodnění komunikace (otevřené příkopy, rigoly, nezpevněné krajnice), výměna směrových sloupků, svislých dopravních značek, ocelových svodidel vpravo a obnova vodorovného dopravního značení plastem. ŘSD se v posledních letech rozhodlo přistoupit k opravě dálnic dříve, než se začnou zcela rozpadat.

D10 dlouho patřila k několika málo dálnicím, kde se netvořily příliš kolony, v posledních letech to ale už není pravda. Ještě nedávno se kvůli opravě úseku mezi Bakovem nad Jizerou a Mladou Boleslaví tvořily dlouhé kolony před omezením ve směru od Turnova, pravidelně dochází k zácpám před Prahou. I proto ŘSD zařadilo D10 v úseku z Prahy do Mladé Boleslavi na seznam dálnic, které by měly projít zkapacitněním na šest pruhů.

Na D10 aktuálně běží oprava dvou úseků mezi Radonicemi a Benátkami ve směru z Prahy, skončit mají na začátu července. ŘSD ještě letos chystá opravy na dalších dvou úsecích. Oprava levé strany (do Prahy) v úseku Radonice – Svémyslice má začít v červenci. Na podzim by mělo dojít navíc k opravě levé strany v úseku Benátky nad Jizerou Tuřice. ŘSD už vypsalo současně i zakázku na opravu a úpravu křižovatky v Bezděčíně. V přípravě na letošní rok je také prodloužení odbočovacího pruhu na křižovatce Svijany/Příšovice a připojovacího pruhu. Ještě letos má dojít i k opravě úseku z Mnichova Hradiště do Svijan.

16
Diskuze

avatar
3 Komentáře
13 Reakce na komentáře
8 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
9 Autoři komentářů
kikPoudyHanziDaniel MachPišta Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pišta
Host
Pišta

Kdyby raději přemýšleli o pořádném vlakovém spojení Mladé Boleslavi s Prahou než vymýšleli 6 pruhů

Poudy
Host
Poudy

A co tak udělat obojí? To že se kašle na veřejnou dopravu neznamená, že budeme přát zlé i motoristům.

Pišta
Host
Pišta

Hmmm, obojí, tak dobrá. Jen jsem si nevšiml, že by nově budované mosty na D10 byly dělané na šest pruhů…

Hanzi
Host
Hanzi

Tam je problém dálnice , kterou použijí denně tisíce vozidel a dálnice která si tím pádem na sebe vydělá. Ne nějaký plechový nesmysl na kolejích, kterým jedou desítky lidí za den a který se musí mohutně dotovat aby vůbec jezdil.

Pišta
Host
Pišta

Pokud je dobré vlakové spojení, tak s ním jezdí stovky a tisíce lidí, viz třeba Kolín – Praha.

Hanzi
Host
Hanzi

Což nic nemění na tom, že se to dotuje stejně a nevydělává narozdíl od dálnice, a Boleslav s nádražím pomalu za městem teda terno nebude nikdy.

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Desítky lidí za den z Mladé Boleslavi do Prahy? Kde jste žil posledních pár let. V tomto úseku jezdí denní rychlíky obsazené min. z 50%, což je odhadem něco přes stovku lidí na vlak. Jak jezdí osobáky, to nevím, těmi nejezdím. Je ovšem pravda, že kdyby sem ČD nebo od nového grafikonu Arriva nasadili alespoň modernější vody a zařídili lepší návaznost k nádraží v Mladé Boleslavi, tak by lidí jezdilo určitě více. Vlak dorazí až do centra, což se vám s autem povede jen těžko.

Hanzi
Host
Hanzi

No tak boleslavské hlavní určitě tedy neleží v centru, pražské ano a nevím proč bych se autem neměl dostat do centra, to mi jaksi uniká. A pokud někam jedu chci tam být rychle a pohodlně a ne se ještě odněkud z nádraží kodrcat další sockou.

Poudy
Host
Poudy

Asi do Prahy moc často nejezdíte, nebo jezdíte jen na výlety mimo špičku. Jinak by jste mluvil jinak. A můžete mi říct, jak si na sebe za dálnice vydělá? To by mě opravdu zajímalo.

kik
Host
kik

Bydlím v HK a pracuji v Praze na Chodově. Pokud jedu s kolegou autem jsem v práci +- za 90 minut, pokud jedu vlakem tak mi to trvá celkem cca 2:20-2:40 hod (včetně cesty v HK na nádraží, což je z Labské II asi 15-20 minut + metro z Hlavního nádraží na Chodov). Na dálnici osobní auta musí mít známku, ve vlaku ČD platí poplatek SŽDC. Takže ano, souhlasím s tím, že dálnice na sebe opravdu vydělá. Ale pokud jedu do Prahy soukromě autem, nechávám ho na některém P+R a dál jedu „sockou“ – tedy metrem. Jenom doufám, že se… Číst vice »

Harapes
Host
Harapes

Jestli to bude dělat firma, co úplně ****** úsek kolem Bakov nad Jizerou – Ml. Boleslaví ve směru na Prahu, tak to asi začnu radši jezdit vlakem.
Dělalo se to vloni a už teď se tam snad ani nedá jezdit, jak je to zvlněný.

Úseky v opačném směru naopak úplně super …

ČD4ever
Host
ČD4ever

V posl. odstavci je 2x nesprávně „levého strany“ místo „levé strany“.

Zapa
Host
Zapa

I v tom nadpise něco vypadlo.

Poudy
Host
Poudy

Také se nám tu opakují stejné informace krátce za sebou:

ocelových svodidel vpravo a obnova vodorovného dopravního značení plastem. Dále dojde k očištění a dosypání nezpevněných krajnic, kácení, čištění příkopů a obnově vodorovného dopravního značení plastem.

Vypadá to, že to autor psal horkou jehlou, což je tu bohužel dost časté poslední dobou. Jelikož mi to neukazuje autora tohoto článku, tak prosím jak pana Sůru, tak pana Šindeláře, aby si to po sobě alespoň jednou přečetli. Já vím, jde o velké hnědé, ale stejně.. 🙂

Partneři



CSCARGO