Další velká zakázka na středočeské D3. Silničáři vybrali průzkumníky k tunelu Kamenná Vrata

Geotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSDGeotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSD

Součástí zakázky je především ražba průzkumné štoly o délce 1617 metrů.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udělalo důležitý krok v přípravě středočeské části dálnice D3. Po více než rok trvajícím výběrovém řízení uzavřelo smlouvu na podrobný geotechnický průzkum v místě budoucího tunelu Kamenná Vrata.

Zakázku získalo sdružení firem Metrostav TBR, Strabag SIS, PUDIS, Pragoprojekt a GeoTec-GS, které šlo do soutěže s cenou 416,6 milionu korun. Na síti X to oznámil šéf ŘSD Radek Mátl. Předpokládaná cena při vypisování tendru loni v září byla 408 milionů.

Podle informací na profilu zadavatele přišly do soutěže čtyři nabídky, z nichž nejnižší od sdružení Porr a Safety Pro činila 382 milionů. ŘSD zkoumalo nabídky od letošního února a nejnižší nevybralo. Vedle ceny se hodnotila i kvalifikace a zkušenosti odborného týmu.

„Zvítězila nejvýhodnější nabídka z hlediska multikriteriálního hodnocení, bylo to o dva procentní body.
Zakázku provázely problémy – byl dán podnět na ÚOHS proti zadávací dokumentaci, proběhlo několikakolové dotazování v rámci výběru zhotovitele, byly podány námitky proti výběru zhotovitele a podobně. Vše je nyní vyřešeno,“ sdělil Mátl deníku Zdoravy.cz.

Úsek D3 Praha - Jílové. Pramen: ŘSD

Úsek D3 Praha – Jílové. Pramen: ŘSD

Ražený tunel Kamenná Vrata o délce 1690 metrů leží v plánech na úseku Praha – Jílové a bude patřit k nejnáročnějším stavebním objektům středočeské D3. Součástí zakázky na průzkum je především ražba průzkumné štoly o délce 1617 metrů. „Ražba štoly bude trvat 29 měsíců,“ doplnil Mátl.

Harmonogram předpokládá rozvržení prací na několik fází. Přípravné práce potrvají zhruba čtyři měsíce, samotná ražba štoly pak 25 měsíců. Následovat bude vyhodnocení výsledků během přibližně pěti měsíců a nakonec likvidace průzkumné štoly s odhadovanou dobou provedení devět měsíců.

Cílem průzkumu je shromáždit údaje o geologických a hydrogeologických poměrech zkoumaného území, vlastnostech dotčených zemin a hornin, které budou tvořit podloží budoucí stavby. Půjde rovněž o pátrání po starých důlních dílech a rizicích s nimi spojených. Výsledky poslouží pro zpracování dokumentace pro stavební povolení, práce na nich už ŘSD zadalo.

ŘSD už letos v létě zadalo zakázku na stejný průzkum k tunelu Luka (1843 metrů), který bude součástí dálničního úseku Jílové – Hostěradice. Zde bude průzkumná štola měřit 1,5 kilometru. Jako vítěze tendru vybralo ŘSD sdružení firem Porr, Porr Bau a Safety Pro, které přišlo s cenou 360,5 milionu korun. To je zhruba o osm milionů korun více než cena předpokládaná.

Středočeská část D3 bude měřit 59 kilometrů. Začínat bude křižovatkou s Pražským okruhem u Jesenice, odkud bude trasa pokračovat na jih kolem Jílového, Hostěradic, Václavic, Voračic a Nové Hospody. Na Benešov ji napojí šestikilometrová Václavická spojka. Stavět by se mělo v letech 2027 až 2031.

Vedení středočeské D3. Pramen: ŘSD

Vedení středočeské D3. Pramen: ŘSD

Stavba je rozdělena na pět úseků: Praha – JílovéJílové – HostěradiceHostěradice – Václavice, Václavice – Voračice a Voračice – Nová Hospoda. ŘSD má pro všechny zažádáno o územní rozhodnutí, územní řízení se zatím rozběhlo jen u posledně jmenovaného úseku, který přímo navazuje na už hotovou jihočeskou část dálnice.

Tagy D3 ŘSD středočeská část D3 tunel Kamenná Vrata
22 komentářů