Další velká zakázka na ETCS je u antimonopolního úřadu. Podle Alstomu nemají všichni stejné možnosti

Začátek úseku s ETCS, příjezd do Veselí n. L. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZačátek úseku s ETCS, příjezd do Veselí n. L. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jde o druhou zakázku na ETCS, kterou aktuálně řeší ÚOHS.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karl vB.

1. akce: Kralupy/V. – Dolní Žleb je 112 km – dvojkolejka, tedy 224 km + nádraží na trase.
2. akce: Č. Velenice – Č. Budějovice – H. Dvořiště je 107 km – jednokolejka, tedy 107 km + nádraží na trase.
Jedná se ve druhém případě tedy pouze o ca. „poloviční zakázku“, kde je vliv počtu a velikosti nádraží na trase, nebo je rozdílný i další rozsah požadovaných prací?

Karl vB.

Děkuji

Karl vB.

U první zakázky Kralupy/V. – Dolní Žleb podala na ÚOHZ podnět AŽD – pro nedostatečné zodpovězení žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace ze strany SŽ.
U druhé zakázky Č.Velenice – Č.Budějovice – H.Dvořiště podal na ÚOHZ podnět Alstom – kvůli údajně nezákonným zadávacím podmínkám ze strany SŽ, pro nutnost doplnění zadávací dokumentace, aby byla zajištěná možnost stejného přístupu k zakázce pro všechny zájemce.
Pro mně, jako neznalého pozadí, to dělá dojem, jako by SŽ v oběma zájemcům dělala drahoty s uvolněním podkladů potřebných pro zpracovnání nabídky.

Karl vB.

Možná by do toho vneslo trochu víc jasno, kdyby bylo z textu zřejmé, na co konkrétně si obě konkurenční firmy u „Úřadu“ stěžujou.

Jaaa

My si republiku rozvracet nedáme! To by tak hrálo, aby státní peníze dostával někdo jinej než kámoši. Železnice – vzor socialismu.

Kozor24

Až jsednou vyplave na povrch jak je celá akce ETCS předražená malá domu pro AŽD tak se budeme všichni divit kolik peněz se vyhodilo oknem a jak moc budou chybět jinde

David

Taky bych radši, kdyby tu peníze radši šli do elektrifikace.

Kozor24

Přesně tak, nebo do rušení přejezdů na hlavních tratí

qěcy

Za zrušení všech přejezdů od těch s největším dopravním momentem jsem všema deseti.

Libor

Problém je celková drahota na železnici. Nejen etcs. Vše potřeba zlevnit ( konkurence).

qěcy

To víte, vozidla, infra, zabzař. Je tam mnohem menší konkurence výrobců a dodavatelů, než v silnicní dopravě. A vozidla jsou drahá sama z podstaty, když se vyrábějí doposud spíš ručně, jako sériové kusovky. Kamiony a zejména osobní auta chrlí výrobci po tisíscích pomocí robotů a linek.

Jiří Kocurek

Na Pendolínech se fááákt ušetřilo. Tra´tová část už tam byla, ale barvičkovač umožnil projet stůj tak rychle, že z toho byl smrťák.
Pak tady šly šotonápady, že by měl výpravčí fírovi volat, že tam má stůj. Což u Velvět nefungovalo, ale měl to být lék.

Bohumil Pokorný

Nevím,co se na pendolínech dle Vás ušetřilo.Mobilní část se tam dává zcela nová,protože ta původní již kompatibilní s traťovou částí není.Takže chaos se zaváděním ETCS naopak pendolína zdražil.

Y.K.

To nebyl žádný chaos. V době kdy se Pendolina pořizovala v ČR žádný národní plán na ETCS neexistoval, to ETCS tam bylo kvůli existujícím tratím s ETCS v zahraničí (kam nakonec nejezdilo).

Bohumil Pokorný

Ale zkušební úsek Velim -Poříčany už existoval a zatímco SŽDC ho vybudovala s finanční podporou EU,tak dopravce si mobilní část na vozidlech zaplatil ze svého.A v době pořízení pendolín už bylo všem zúčastněným jasně sdělováno,že ETCS bude a za jakých podmínek a že všichni se na něj mají zařizovat.Ti poctiví na to bohužel doplatili.Pokud ty desítky odborných konferencí a školení včetně několika let zpracovávání různých dat a jejich předávání útvarům EU bylo zbytečné,měl by to tedy někdo dopravcům a daňovým poplatníkům uhradit.

Bohumil Pokorný

V době pořízení pendolín žádný traťový úsek v zemích,kam měla původně jezdit,nebyl.Ani dlouho potom.

Y.K.

Nikoliv. Zakázka na řadu 680 pochází z roku 1995, v roce 2000 byla předána Alstomu (po pádu ČKD). Začala jezdit 2003.

Pilotní úsek Kolín – Poříčany začal být zpracováván od července 2005 a dokončen 2011.

Y.K.

Z roku 2017 je prováděcí plán, „Prohlášení o dráze celostátní a regionální“ definující aplikaci ERTMS.

Nicméně spousta projektů pochází z doby, než bylo rozhodnuto o jednotné implementaci a nebo stanoveny transevropské koridory. Třeba Švýcarsko spouštělo už v roce 2004, mají L2 i L1 implementace. To samé Španělské VRT, Nizozemí…

Tonda Sehnal

Dokud nebude mít AŽD vlastní mobilku, je to jen teze k pivu.

Jiří Kocurek

Mobilka k vybavení trati není vůbec potřeba. Ta je na lokomotivě a článek je o vybavení trati.

Jiří Kocurek

Celosvětově? Totiž mají ho i mimo EU…

Leinad

Mimo Eunii jo, Švýcarsko nemá důvod dělat naschvály a nebýt průjezdné (i když je dlouhá historie s rozchodem).
Mimo Evropu moc doslovných ETCS neni, CTCS je Čínská kopie ale po Čínsku.

Y.K.

Kromě EU (+Norsko a Švýcarsko, některé tratě v Británii) a CTCS je ETCS používáno v Austrálii, mělo by se dostat na Metrolinx v Kanadě, Indii na Delhi Meerut corridor, Izreali, Mexiku (Tren Suburbano, Toluca–Mexico), Maroku (Tangier -Kénitra, Novém Zélandu (KiwiRail), Filipínách, Thajsku, Turecku…