Další velká zakázka na ETCS je u antimonopolního úřadu. Podle Alstomu nemají všichni stejné možnosti
Začátek úseku s ETCS, příjezd do Veselí n. L. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jde o druhou zakázku na ETCS, kterou aktuálně řeší ÚOHS.
1. akce: Kralupy/V. – Dolní Žleb je 112 km – dvojkolejka, tedy 224 km + nádraží na trase.
2. akce: Č. Velenice – Č. Budějovice – H. Dvořiště je 107 km – jednokolejka, tedy 107 km + nádraží na trase.
Jedná se ve druhém případě tedy pouze o ca. „poloviční zakázku“, kde je vliv počtu a velikosti nádraží na trase, nebo je rozdílný i další rozsah požadovaných prací?
U levobřežky je podstatně větší rozsah prací i mimo ETCS.
Děkuji
U první zakázky Kralupy/V. – Dolní Žleb podala na ÚOHZ podnět AŽD – pro nedostatečné zodpovězení žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace ze strany SŽ.
U druhé zakázky Č.Velenice – Č.Budějovice – H.Dvořiště podal na ÚOHZ podnět Alstom – kvůli údajně nezákonným zadávacím podmínkám ze strany SŽ, pro nutnost doplnění zadávací dokumentace, aby byla zajištěná možnost stejného přístupu k zakázce pro všechny zájemce.
Pro mně, jako neznalého pozadí, to dělá dojem, jako by SŽ v oběma zájemcům dělala drahoty s uvolněním podkladů potřebných pro zpracovnání nabídky.
Jedna firma za každou cenu nechce, aby se ke korýtku dostal někdo jiný. O tom to celé je. Nemá vůbec smysl porovnávat obě dvě řízení, každé je jiné.
Možná by do toho vneslo trochu víc jasno, kdyby bylo z textu zřejmé, na co konkrétně si obě konkurenční firmy u „Úřadu“ stěžujou.
To bude bohužel jasné ve chvíli, kdy bude vydáno rozhodnutí. V Česku bohužel nejsou návrhy u ÚOHS kompletně veřejně dostupné.
My si republiku rozvracet nedáme! To by tak hrálo, aby státní peníze dostával někdo jinej než kámoši. Železnice – vzor socialismu.
Až jsednou vyplave na povrch jak je celá akce ETCS předražená malá domu pro AŽD tak se budeme všichni divit kolik peněz se vyhodilo oknem a jak moc budou chybět jinde
Taky bych radši, kdyby tu peníze radši šli do elektrifikace.
Přesně tak, nebo do rušení přejezdů na hlavních tratí
Za zrušení všech přejezdů od těch s největším dopravním momentem jsem všema deseti.
Problém je celková drahota na železnici. Nejen etcs. Vše potřeba zlevnit ( konkurence).
To víte, vozidla, infra, zabzař. Je tam mnohem menší konkurence výrobců a dodavatelů, než v silnicní dopravě. A vozidla jsou drahá sama z podstaty, když se vyrábějí doposud spíš ručně, jako sériové kusovky. Kamiony a zejména osobní auta chrlí výrobci po tisíscích pomocí robotů a linek.
Na Pendolínech se fááákt ušetřilo. Tra´tová část už tam byla, ale barvičkovač umožnil projet stůj tak rychle, že z toho byl smrťák.
Pak tady šly šotonápady, že by měl výpravčí fírovi volat, že tam má stůj. Což u Velvět nefungovalo, ale měl to být lék.
Nevím,co se na pendolínech dle Vás ušetřilo.Mobilní část se tam dává zcela nová,protože ta původní již kompatibilní s traťovou částí není.Takže chaos se zaváděním ETCS naopak pendolína zdražil.
To nebyl žádný chaos. V době kdy se Pendolina pořizovala v ČR žádný národní plán na ETCS neexistoval, to ETCS tam bylo kvůli existujícím tratím s ETCS v zahraničí (kam nakonec nejezdilo).
Ale zkušební úsek Velim -Poříčany už existoval a zatímco SŽDC ho vybudovala s finanční podporou EU,tak dopravce si mobilní část na vozidlech zaplatil ze svého.A v době pořízení pendolín už bylo všem zúčastněným jasně sdělováno,že ETCS bude a za jakých podmínek a že všichni se na něj mají zařizovat.Ti poctiví na to bohužel doplatili.Pokud ty desítky odborných konferencí a školení včetně několika let zpracovávání různých dat a jejich předávání útvarům EU bylo zbytečné,měl by to tedy někdo dopravcům a daňovým poplatníkům uhradit.
V době pořízení pendolín žádný traťový úsek v zemích,kam měla původně jezdit,nebyl.Ani dlouho potom.
Nikoliv. Zakázka na řadu 680 pochází z roku 1995, v roce 2000 byla předána Alstomu (po pádu ČKD). Začala jezdit 2003.
Pilotní úsek Kolín – Poříčany začal být zpracováván od července 2005 a dokončen 2011.
Z roku 2017 je prováděcí plán, „Prohlášení o dráze celostátní a regionální“ definující aplikaci ERTMS.
Nicméně spousta projektů pochází z doby, než bylo rozhodnuto o jednotné implementaci a nebo stanoveny transevropské koridory. Třeba Švýcarsko spouštělo už v roce 2004, mají L2 i L1 implementace. To samé Španělské VRT, Nizozemí…
Dokud nebude mít AŽD vlastní mobilku, je to jen teze k pivu.
Mobilka k vybavení trati není vůbec potřeba. Ta je na lokomotivě a článek je o vybavení trati.
Celosvětově? Totiž mají ho i mimo EU…
Mimo Eunii jo, Švýcarsko nemá důvod dělat naschvály a nebýt průjezdné (i když je dlouhá historie s rozchodem).
Mimo Evropu moc doslovných ETCS neni, CTCS je Čínská kopie ale po Čínsku.
Kromě EU (+Norsko a Švýcarsko, některé tratě v Británii) a CTCS je ETCS používáno v Austrálii, mělo by se dostat na Metrolinx v Kanadě, Indii na Delhi Meerut corridor, Izreali, Mexiku (Tren Suburbano, Toluca–Mexico), Maroku (Tangier -Kénitra, Novém Zélandu (KiwiRail), Filipínách, Thajsku, Turecku…