To když přišly 74.2, tak ti, co na ně měli přesednout z 69, se šprajcovali, že s tím jezdit nechtějí a že radši dají výpověď. Nedal ji nikdo. A když měla jít nová muvka na 14 dnů do dílen na O2 a TK a místo ní si měli vzít náhradní 69, tak zase řvali, že s tím starým smradlavým kostitřasem jezdit nebudou, že se hodí na 14 dní marod a přijdou, až bude 74 zpátky. A totéž se opakovalo u první várky 75.
Kolejový doktor
1 den
30mil za drezínu, z toho ETCS 4,5mil, to se budou dobře mazat výhybky
No a potřebuje ten unimog ETCS? Když parkujete s drezínou na kolejišti tak na tu kolej stejně nemůžete žádný vlak pustit a narozdíl od drezíny si onen unimog dojede k nejbližšímu přejezedu a pak může pokračovat po silnici.
A co když někde přejezdy nebudou?
Jak bude fungovat zabezpečovačka, když se tam dostane ten unimog vzduchem?
Uveze třeba ten unimog kolejnice,když je bude vyvážet na trať? Počet lidí co se vejdou do Unimogu je jaký?
Neříkám, že by nemohl Unimog nějak fungovat, ale je to o celém systému (konceptu) nastavení práce náhrady MUV.
Ano, zvládne, lze i s rukou. Jen to ETCS asi ne no. Ale to už bych přešel do silničních vozidel a jezdil mazat autem. Na větve se beztak dělají výluky a to tam může jezdit cokoli.
Otázka je jestli potřebuje ETCS, když na místo vyloučené koleje dojede po silnici. MUVky ho potřebují na přesuny po tratích s ETCS, na práci ani tak ne.
A dvoucestný? A s rukou? Do ne/možnosti zabezpečení se snad radši ani nepouštět. Tím nechci tvrdit, že je ta muvka nějak výhodná, ale ono to holt naskáče.
To je hezká pohádka s těma rakvema. 😀 Nadáváte, že se nemůžete rozjet s osmdesátitunovou mašinou, když soplí. Co asi tak zmůže tento krám? Ano, na posun jedno, dvou, tří vozů budiž. A už jste byl někdy u nakolejování? Víte, co obnáší za proceduru takové nakolejení na přejezdu na trati? Tyhle hračky jsou dobrý do fabriky, ale ne na trať.
Nějak se ty peníze rozházet musí. Na vožení papalášů po nových stavbách jsou nové muvky potřeba. Co naplat, že ve vyspělé cizině se maximálně snaží údržbu, natož mazání výhybek, řešit výrazně levnějšíma autama bez kolejí. Co k těm výhybkám a křákům dojedou navíc bez omezení provozu na dráze samotné.
Také mne to udivuje. Dvoucestná vozidla by mnohem lépe umožnila údržbu i prostorů kolem trati, na mnoho míst by dojeli bez výluky. Jako dvoucestný lze vyrobit i “velký” nákladní automobil, nemusí to být pouze Unimog, za 30 mil by auto bylo v dost luxusní výbavě
Děkuji všem přispěvatelům se zkušeností z traťového hospodářství, kteří vědí, co je pro běžnou údržbu tratí nejvhodnější … Unimog, ani „dvoucesťák“ to určitě není. Všude se autem nedostanete. A některé činnosti jsou hodně specifické – takže MUV je potřeba
Vítěz „soutěže“ s jediným uchazečem…
servisní interval 1000 km/3 měsíce..vyloženě kvalitní stroj
Ano, servisní interval pro P1 podle údržbového řádu Správy železnic.
Zatím jsou 69 spolehlivější ne tyhle bacily žloutenky
To bude survival bias … z těch 69 vidíte jen těch pár co z toho tisíce přežily do teď.
To když přišly 74.2, tak ti, co na ně měli přesednout z 69, se šprajcovali, že s tím jezdit nechtějí a že radši dají výpověď. Nedal ji nikdo. A když měla jít nová muvka na 14 dnů do dílen na O2 a TK a místo ní si měli vzít náhradní 69, tak zase řvali, že s tím starým smradlavým kostitřasem jezdit nebudou, že se hodí na 14 dní marod a přijdou, až bude 74 zpátky. A totéž se opakovalo u první várky 75.
30mil za drezínu, z toho ETCS 4,5mil, to se budou dobře mazat výhybky
4×4 náklaďák s automatem a nějakými 300kw+ je od 4 mio … no aspoň ty drážní prostředky nejsou 10x dražší, ale jen třeba 7x
Kdyby se těch náklaďáků mělo udělat 50, budou ještě dražší
I kdyby se koupil dvoucestnej Unimog, tak by to vyšlo levnějc.
A zvládne ten Unimog to co umí MUV? Třeba bude mít to zabezpečení ETCS?
No a potřebuje ten unimog ETCS? Když parkujete s drezínou na kolejišti tak na tu kolej stejně nemůžete žádný vlak pustit a narozdíl od drezíny si onen unimog dojede k nejbližšímu přejezedu a pak může pokračovat po silnici.
A co když někde přejezdy nebudou?
Jak bude fungovat zabezpečovačka, když se tam dostane ten unimog vzduchem?
Uveze třeba ten unimog kolejnice,když je bude vyvážet na trať? Počet lidí co se vejdou do Unimogu je jaký?
Neříkám, že by nemohl Unimog nějak fungovat, ale je to o celém systému (konceptu) nastavení práce náhrady MUV.
Nechci vám do toho kecat ale pri jízdě na vyloučenou kolej formou posunu ETCS nepotřebujete.
A to pojede formou posunu celou cestu nebo jen z poslední stanice před výlukou?
Neuveze. Když se na to na to navěsí adaptéry a ruka (která unese kulový), tak už se dá naložit na korbu tak možná 2-3 pražce. A hotovo.
Ano, zvládne, lze i s rukou. Jen to ETCS asi ne no. Ale to už bych přešel do silničních vozidel a jezdil mazat autem. Na větve se beztak dělají výluky a to tam může jezdit cokoli.
A přiveze si ten Unimog po silnici třeba nějakou 10 m vložku na opravu, a k tomu daší vybavení na zavaření?
Nepřiveze. Ten uveze sotva to nářadí.
Otázka je jestli potřebuje ETCS, když na místo vyloučené koleje dojede po silnici. MUVky ho potřebují na přesuny po tratích s ETCS, na práci ani tak ne.
A ta jízda po silnici je na většinu míst rychlejší než po kolejích?
Jinak viz reakce na předchoží přispěvatele.
A dvoucestný? A s rukou? Do ne/možnosti zabezpečení se snad radši ani nepouštět. Tím nechci tvrdit, že je ta muvka nějak výhodná, ale ono to holt naskáče.
A dvoucestný a nejen s rukou 🙂 Přidávám pár fotek:
https://www.auto.cz/galerie/profi/42672/mercedes-benz-uvadi-unimog-pro-zeleznice?foto=9
To je hezká pohádka s těma rakvema. 😀 Nadáváte, že se nemůžete rozjet s osmdesátitunovou mašinou, když soplí. Co asi tak zmůže tento krám? Ano, na posun jedno, dvou, tří vozů budiž. A už jste byl někdy u nakolejování? Víte, co obnáší za proceduru takové nakolejení na přejezdu na trati? Tyhle hračky jsou dobrý do fabriky, ale ne na trať.
Ňu, ńu, ňu. Ten váš MUV je na tom hodně podobně a kdypak tahá něco těžkého?
Nějak se ty peníze rozházet musí. Na vožení papalášů po nových stavbách jsou nové muvky potřeba. Co naplat, že ve vyspělé cizině se maximálně snaží údržbu, natož mazání výhybek, řešit výrazně levnějšíma autama bez kolejí. Co k těm výhybkám a křákům dojedou navíc bez omezení provozu na dráze samotné.
Také mne to udivuje. Dvoucestná vozidla by mnohem lépe umožnila údržbu i prostorů kolem trati, na mnoho míst by dojeli bez výluky. Jako dvoucestný lze vyrobit i “velký” nákladní automobil, nemusí to být pouze Unimog, za 30 mil by auto bylo v dost luxusní výbavě
Dvoucestná vozidla mají hodně omezení co se týká provozu na železnici. Již to bylo u Správy železnic zkoušeno – kolejové vozidlo je holt výhodnější.
Na vození papalášů po novostavbách si ve společné zakázce s ČD objednala SŽ dva dvouvozové Comfortjety.
Na vozeni papalasu za 30 by mohli mít culinam…možná i dvoucestny
Děkuji všem přispěvatelům se zkušeností z traťového hospodářství, kteří vědí, co je pro běžnou údržbu tratí nejvhodnější … Unimog, ani „dvoucesťák“ to určitě není. Všude se autem nedostanete. A některé činnosti jsou hodně specifické – takže MUV je potřeba
Nešlo by to nějak rozvést? Paragraf jedna nám tady asi moc nestačí.
Dovím se že u drezín nedá z ETCS SŽ sama sobě vyjímku.
To není nostalgická jízda. Tyhle vozidla jezdí v podstatě každý den a je jich hodně.
To fakt nejde, rozhodně ne v dnešním provozu, jezdit po koridoru s drezínou bez ETCS, vždyť by se musely zavádět výluky celých mezistaničních úseků.
Substrát počká.
Jako PMD a výluky netřeba.