Další úsek pražského metra má pokrytí vysokorychlostní sítí LTE

Stanice Muzeum na trase A. Foto: Aktron / Wikimedia CommonsStanice Muzeum na trase A. Foto: Aktron / Wikimedia Commons

Cestující v pražském metru mají k dispozici pokrytí vysokorychlostní mobilní sítí LTE v dalších dvou stanicích. Od dnešního dne je

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dominik

Cožpak chvíli nevydržíme bez internetu?
A od kdy se vyspělost světa posuzuje podle dostupnosti internetu v metru?
Neříkám, je to pěkná věc, ale zas z toho nemusíme dělat tragédii, že v metru chvíli nejde, stejně cestovní doby v metru jsou krátké.
A volání (snad jen krom ohrožení života) taky těch pár minut počká.
A srovnání se světem? Holt všechny státy nemají všechno naprosto stejné, někde zas je vyšší nezaměstnanost, jak u nás, někde vyšší kriminalita, atd…

Marian Kechlibar

Zcela jistě bychom chvíli vydrželi také bez metra jako takového, ba dokonce i bez Dominika … zavřít oboje 😀

Dominik

Nemusíte na mě hned útočíte. Jen se podivuji, jak někteří, v komentářích níže, z toho dělají vědu, že tam ještě není. A jakobychom byli méně civilizovaní bez signálu v metru.

Marian Kechlibar

Znáte tu scénu z filmu 300, ve které Leonidas vykřikne na perského posla „This is Sparta!“

No, tak „This is internet!“

Vážně: tím, že mluvíte v první osobě množného čísla – „nevydržíme“ – jako byste mluvil za jiné lidi. A to je pochopitelně dráždí. Nikdo nemá rád, když je zahrnut do královského „my“, zvláště moralizujícím nebo karatelským tónem.

Ve své odpovědi jsem se Vám snažil naznačit, jak nepříjemné to může být. Mluvte sám za sebe, to je férové a ostatní to ocení.

Dominik

Dobře příště budu vykat, a místo nevydržíme použiji nevydržíte, protože já s tím problém nejsem, já se nerozčiluji, že tam ještě není, jako kdyby šlo o otázku zabezpečovacího zařízení, či nových souprav.

Honza

Marian Kachlibar: Ano souhlas – zavřít Dominika někam do klece a bez internetu..

Y.K.

Píšete na internetu, vtipné. 🙂
Když člověk třičtvtě hodiny dřepí v metru kde není na co koukat, tak proč se nezanořit do internetu, že.

Dominik

Třičtvrtě hodiny v pražském metru? To jedete z konečné na konečnou, že?
Já neříkám, že internet je špatná věc, ale spíš mě zaráží, jak někteří, v komentářích níže, z toho dělají vědu, že tam ještě není, a že všude v civilizovaném světě dávno je, jakobychom bez internetu v metru nebyli civilizovaní.

Honza

Zustaň si v době kamenný – normální člověk, by si rád pustil internetové rádio radio, kouknul na film/ na videa na Youtube, zcheckoval maily, na Rohliku nebo na Kosiku by si objednal nákup domu s dorucenim v odpoledních nebo večerních hodinách, nebo by třeba čas v metru využil na objednání pračky, myčky ,ledničky, postele, matrace, zájezdu, nebo třeba večeře a/nebo relaxace ze slevovýho portálu, dovážku teplého oběda do kanclu, teplé večeře domů, objednání taxiku, objednaní kurýra pro vyzvednuti věci z čistírny nebo nákup dortiků a chlebíčků, případně zapomenutýho noťase doma nebo auta do servisu(vše DoDo), objedná lístků na bus a… Číst vice »

Y.K.

Z Vinohrad do Stodůlek? Jezdíval jsem to dokonce denně. 40 minut.
Dostupnost internetu se řadí mezi výdobytky civilizace. 🙂 Všude v civilizovaném světě pokrytá metra nejsou, ale obecně je to velmi běžný standard a trochu to naznačuje technologickou vyspělost a ochotu telekomunikačních firem investovat do infrastruktury a poskytovat bezchybné služby.

Dominik

Dobře, ale to je asi ve finále jedno odkud kam jedete, tu otázku jsem položil asi zbytečně. Ano, internet je výdobytek civilizace a není špatně, že se rozšiřuje i do metra (proti tomu rozhodně nejsem), dá se tím krásně zabít čas. Signál v metru standard? Zabezpečovací zařízení, čisté soupravy, četnost spojů, to považuji já za standard. Signál v metru rozhodně za nějaký standard (řekl bych až nezbytný), nepovažuji, pro mě to je spíše něco navíc, že tam ten signál je. Ale jak jsem již napsal, můj příspěvek nemá být o tom, že bych byl proti signálu v metru, jen mě… Číst vice »

Y.K.

To je úhel pohledu. Jedno je technologie provozu, to druhé jsou doplňkové služby cestujícím. Jedno je nutné, aby provoz byl bezpečný, druhé není nutné, ale je to zpříjemnění služby. Spousta lidí tu technologickou rovinu provozu vůbec nevidí, pro ně je to služba co dostanou nebo nedostanou a tím to pro ně hasne. 🙂

Honza

Dominik: Mě by upřímně zajímalo – bez předsudků – jaký jste ročník „výroby“…
Předem děkuji.

Frantisek

Občas jsou tam i lepší objekty než na internetu. 😀

Y.K.

Bez pochyby. 🙂

Honza

Dominik: Normální člověk si cestou do práce může z mobilu zařídit následující: nákup v internetovém supermarketu s dovážkou domů, kopist lístky na bus, vlak, letadlo, operu, divadlo, kino, výstavu, koncert apod, kurýra na: vyzvednutí zapomenutého noťasu a dovozu do práce, nákup chlebíčků a dortiků na svojí nebo firemní oslavu s doručením do kanclu, „kurýra“ na prohlídku svého nebo firemního auta v autoservisu, nákup třeba: mikrovlnky, matrace, postele, dovolené, telefonu, PC, televize apod. s dovozem domů nebo do práce, dále třeba poukaz na slevovém portálu, večeři nebo oběd do kanclu/domů/do parku.., vzdělávat se on-line, nebo jen poslouchat internetové rádio nebo si… Číst vice »

Poudy

Na céčku naskakuje signál až na Vltavské, rozhodně ne na Nádraží Holešovice.

IBM

To není pravda. Dokonce i před Vltavskou (při jízdě z Kobylis).

Poudy

Možná dříve, ale ne tento týden.

IBM

Ted jsem si všiml, že jsem napsal Vltavskou místo Holešek. Teď nejezdím ale před 2 měsíci to tak bylo.

Poudy

Ano bylo, ale teď sem metrem několikrát jel a signál opravdu naskočil až na Vltavské. Na Nádraží bída a pár desítek metrů tunelem se ztratilo i to nic, jako na běžné nepokryté stanici.

Honza

Tak už se velmi šnečím tempem dotahujem na civilizovanou Evropu, kde je to dlouhodobý standart.
Jako bývalého předvirového uživatele metra A – mě fascinuje to, že linka B u které bydlí nejvíc lidí a má největší spádovost ve městě i v příměstské dopravě – má pokryté jen 2 stanice a v plánech žádný extra posun……

Martin

Becko e trochu odsunute na vedlejsi kolej, je to nejmladsi linka a tak na ni jezdi nejstarsi vozy, ma stale nejstarsi zabezpecovac a ve stanicich stale stare eskalatory, tedy i jako posledni bude pokryta LTE,…

XXXD

Neřekl bych, že B je odsunuté na vedlejší kolej. Co se týče stáří tak jednotky na A i B jsou na poměrně podobně. Zásadnější rozdíl je jen v zabezpečovači, kdy na B je ještě pořád krabice. Jinak ale A má zase menší přepravní výkon a obvykle také delší interval, takže A i B jsou na srovnatelné úrovni. U C, tam už by se oproti ostatním dvěma dalo mluvit o nějaké dominantnějším postavení.

Y.K.

To je poněkud zkratkovité. Původní eskalátory jsou tam proto, že jsou ze starých nejmladší a tak ještě nemají proběh do generálky. A mnozí jsou za to rádi. Stejně tak jsou na novějších úsecích linky A (Jiřák – Želivského, ostatní nejsou ražené). Vozy jsou na B mladší než na lince A (mnohem pozdější dodávky) vyjma sedmi kusů tzv. 81-71MARS, tedy těch co původně jezdily na C a jsou dokonce paradoxně mnohem mladší než M1 na C (ač je to pochopitelně rekonstrukce, ale z hlediska cestujícího a interiéru je to tak). Vlakový zabezpečovač. na B už je LZA, bohužel jeho příběh (s… Číst vice »

Frantisek

Tedy design interiéru je rozhodně mladší na C, i když sám je fyzicky starší. 🙂

Martin

Ale to presne pisu, diky tomu, ze je nejmladsi linkou, bude obnova trvat, prijde na radu az jako posledni, u vozu to je stejne, sice ted na Acku jezdi stejne soupravy, ale pokud dojde k jejich nahrade, tak prave tam, nez na lince B, jde take o to, ze rekonstrukce bude probihat i na Cecku zatimco na becku rychleji dojezdi, pak se to otoci, nejnovejsi vozy bude mit Becko… Zabezpecovac je na Becku polozeny stejny i jako na Acku, dokonce jezdili s testovaci soupravou, ale porad se pouziva ARS…

Petr

Co na civilizovanou Evropu, sotva dotahujeme na třetí svět. V Íránu je pokrytí na všech linkách ve všech městech, v Istanbulu či Sofii taky (tedy to není třetí svět, ale furt je tam životní úroveň nižší než tady).

Frantisek

Výhoda mladších provozů. Neříkal bych tomu „dotahujeme“. Oni to holt mají už „z výroby“ a my to doplňujeme jako něco, na čem to nestojí, ale může to být příjemné. Závislost na připojení je divná věc… 😀

libcha

Na druhou stranu, když jsem si v Londýně potřeboval rychle zatelefonovat, nebyl signál ani v tunelu, ani ve stanici, a musel jsem se vyeskalátorovat až na povrch.

martye

„Signál LTE by měl být do začátku prázdnin rozšířen do dalších 10 stanic. Půjde o úseky Staroměstská – Dejvická, Florenc – Českomoravská a Smíchovské nádraží – Anděl.“

kde je ten ziaden posun na B? ja tam vidim tak 7 stanic