Další úsek nové silnice mezi Turnovem a Jičínem má projektanty, vyřeší i přivaděč do Semil

Trasa nové silnice I/35 u Rovenska pod Troskami. Foto: ŘSDTrasa nové silnice I/35 u Rovenska pod Troskami. Foto: ŘSD

Nový silnice bude čtyřpruhová jen v části trasy, zbytek bude střídavý třípruh. Šéf ŘSD přiznává, že je to špatně.

Odebírat
Upozornit na
guest
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Ach jo. jaké opičárny kvůli pár lidem, kteří najednou přišli na to, že Sedmihorky nebo Ktová jsou „v srdci Českého Ráje“. Mohla cesta vést normálně rovně, jak odjakživa

Joseph

Takže opět někdo ignoruje fakt, že Liberec (5. nejlidnatější město v ČR a 3. nejlidnatější město Čech s blízkým Jabloncem, státními hranicemi s Německem a Polskem) by měl spojení s Hradcem Králové a Pardubicemi a Olomoucí? Ulevilo by se D1, D8. Ale jsou tu ekoteroristi nebo jedinci, kteří škodí v ČR a neuvědomují si, že jsme především tranzitní zemí v EU. Fakt, asi by mělo být obnoveno Rakousko-Uhersko a rozhodovat by měla Vídeň.

Gryf

Hlavně je ta trasa vedená fakt divně. Když už tehdy neprošel supersever, který by životní prostředí zatížil nejméně, tak Turnov a Jičín obejít potřebujeme, ale tady si to zasloužilo opravdu vymyslet lepší vedení té trasy.. a i parametry jsou díky tomu holt jaké jsou.. :/

David

Tento úsek by přetížené I/35 pomohl nejvíc. Škoda, že není naprojektovaný tak, aby šel napojit na stávající silnici.

václav

No majitelé Valdštejna Hrubé Skály a Trosek kdyby žili by vám řekli co

BND 30

Jakože to byli zpátečníci proti pokroku ?

Adam Ř

Byli by rádi, že jejich hrady dohlíží na významnou cestu a s chutí by vybírali ještě více na mýtném

Ing. Vladimír Bílý

2+2 by bylo lepší, ale není to žádná tragédie. Je to 21,5 km směrově odděleného komunikace s MÚK, na které se snad bude jezdit i těch návrhových 110, čili stejně, jako na S21,5. Bez možnosti předjetí to sice bude cca 11km, ale i tak se jedná proti současnému stavu o značný pokrok. „Mezi dálniční“ úsek Úlibice-Ohrazenice bude po dokončení spolehlivě za 20 minut.

Jan

Bez 4 pruhů to nemá smysl stavět

V. P.

Třípruh je zvrhlost, ale alespoň něco, než-li nic. Ono se to nějak vyvrbí a nakonec snad zvítězí zdravý rozum.

koriandr

Ekoteroristé , staromilci a zdravý rozum???? Vodu a olej taky neslučíte.

KomentářeJaromíraSoukupa

Jak se to vezme… Při použití vhodného tenzidu vytvoříte aspoň emulzi

václav

Hlavně když to bude sypat !

Alex

Řešení formou tří pruhů jsou hluboké 60 – věřím, ýe naší úředníci nás překvapí pozitivně – hlavně by to už chtělo najít trvalé řešení na ty ekoteroristy , kterým jde jen o vlastní kapsu.

Krabat01

Tak on je znám již projektant na poslední úsek a tady se sluší konstatovat, že Valbekem to začalo a Valbekem to také končí. A názor pana Mátla je jistě zajímavý, ale měl by respekotvat výstupy ze studií, které si ŘSD nechalo zpracovat, v tomto případě Studii proveditelnosti souboru staveb R35 Ohrazenice- Úlibice z roku 2014. Když to ekonomicky nevychází, tak s tím ani generální ředitel nic neudělá.

václav

Valbek zrovna není to pravé .

🦃 Krocan

Valbek kreslil i križovatku „Rádelský mlýn. I/35 x I/65. Ta se přestavovala (dle Wiki) kvůli nebezpečnosti. Ve staré križovatce prý lidé často najížděli do protisměru. Od doby „nové křižovatky jsem jel dolů jen dvakrát a poprvé jsem měl co dělat, abych se správně rozhodl, kudy-tudy. Velmi špatné značení jak vodorovné, tak svislé, nutilo mne to na Prahu podle tabule doleva, přitom doleva byl protisměr přes (dvojitou?) plnou a až poté jsem začal vnímat, že můj směr se dělí. Věřím, že jsou tam tyto incidenty běžné dodnes. Nedávno tu nějaký architekt v diskusi psal, že ho učili malovat silnice, které odpouštějí… Číst vice »

Matyáš

Tabule na Prahu fakt nikoho nenutí jet doleva, naopak dost inteligentně navádí do správného pruhu. A pokud by se postavila jižní trasa, skutečně by velká část provozu zůstala na staré silnici.

🦃 Krocan

V první řadě děkuji upřímně za reakci, jinak si musím domýšlet, za čo ty minusy mám. K té křižovatce; schválně jsem si našel video https://liberecka.drbna.cz/zpravy/spolecnost/28289-prvni-problemy-na-radelskem-mlyne-ridici-vjizdeji-na-most-v-protismeru.html křižovatky, abych si to oživil. Už vím, jak jsem to vnímal. Minul jsem dvě menší cedule umístěné pod sebou, horní s šipkou rovně, na Prahu a spodní doprava na LBC a pak už jsem koukal na v dálce dvě velké cedule, už více vzdálené horizontálně od sebe. Levá se zalomenou šipkou doleva na PHA a ta pravá se zalomenou šipkou na LBC. Teprve potom jsem navnímal, že pruh na Prahu je průběžný a na LBC… Číst vice »

ABCD

Poklona panu Mátlovi za odvahu vyjádřit názor. Moc nechápu, jak ekologické lobby pomůže, že tam je jen třípruh. Tři nebo čtyři opravdu je to takový rozdíl? To, že se silnice bude stavět, je daleko podstatnější.
Nevím ač téma sleduji dvacet let, zda se mi to teďnepochopitelné.
Jediné vysvětlení je, že politika je kompromis, který nikdo nechtěl.

Krabat01

Tady žádné ekologické lobby nebylo, jde o výsledek standartního procesu. Studie jsou veřejně dostupné, přestaňte strašit ekology!

ABCD

Aha. Například nikdy neexistovaly sdružení „Pro Ktovou“, „SOS Český ráj“ , „S drakem se pral Michael“ atd? A vůbec se nepřihlíží k těmto záležitostem?
A co tedy zmiňuje p. Mátl? Jakože není vůbec v tématu?

Hans N.

Superseverní varianta, Jižní varianta – dobrý dne, my jsme hnutí z Turnova a okolí. Takže tak. Zelení na Bursíkovu ministerstvu blokující přípravu staby… Takže přestaňte lhát, eko do silnice hází vidle od samáho začátku úvah.

V. P.

Je to šířka 6 metrů na délce 20,5 km nebo 12,3 ha pro rozšíření vozovky. To je cena za bezpečnost silničního provozu. Však dojde na rozšíření až všichni pojedou na Brno tudy a nikoli přes Prahu. Se současnou dopravní intenzitou mezi Ktovou a Jičínem těsně pod 10 tis. vozidel se např. vybudoval i úsek dálnice D7 mezi Postoloprty a Chomutovem, takže nevidím důvod, proč by to nemělo být následně i tady. Bude nás to však daleko více peněz, i když se to na rozšíření připraví (např. podjezdy). Jen sokol na nebi uvidí rozdíl mezi třípruhem a čtyřpruhem. Z ostatních pohledů… Číst vice »

Dusmor

Řekl bych, že z pohledu těch, co po silnici pojedou bude rozdíl patrný výrazně.
Ale chápu, co jste chtěli říct a souhlasím.

Olin

Nejsem úplně z oboru silničního stavitelství, ale měl jsem zato, že jízdní pruh je tak +/- 3,5 m. Nějaké připojováky, krajnice, odstavné pruhy (jak říkám nevím přesně nuance) tam však být musí, jedno zda-li jde o přerušovaný trojpruh nebo čtyřpruh.

zyx

Tedy to se hodně mýlíte. Jen dvoupruh první třídy bude mít šířku asfaltu (nepočítám krajnici) minimálně 8 m, spíše 9 m a více – české normy z hlavy neznám. Rozdil mezi třípruhem je to, že z důvodu nejen odvodu deště se 4pruh musí projektovat jako 2 samostatná tělesa (tedy s nutným středovým přerušenim a odvodem vody), kdežto 3pruh s šíří kolem 14 m asfaltu, lze stavět jen jako jedno těleso. Dále jsou trochu volnější limity projektování. Tedy 3pruh vyjde o dost levnější než 4pruh a o tom to je, když studie ekonomickou využitelnost 4pruhu nepotvrdila. A pokud Mátl a další… Číst vice »

🦃 Krocan

No ale že k tomu třípruhu patří příslušenství ve formě tunelů, za jejichž cenu by se dalo postavit 1.000 parkovacích míst pro LKW v CZ, to jim ekonomicky vychází.
Už mi to celé pomalu vystupuje z mlhy. U nás se tomu říká Cigánské kamokéry.

Adam Ř

Díky za takový stavebnický vhled, je správné snést debatu o čarách na mapě do reality betonu a železa

koriandr

Ti Liberečtí mají fakt smůlu..
Žádné kloudné napojení na žel. ani na dálnice různými směry….

Marcel

Není to tak hrozné. Z LIB na Prahu úplně v pohodě. Napříč krajem vede jakš takš slušná 13tka. Problémy vznikají jen pokud je dopravní omezení. Mám celkem přehled, jezdím denně 🙂

Marcel

Mluvím pochopitelně o silnicích. O železnici taktně pomlčím.

koriandr

Liberečtí poptávají pouze směr Praha? Myslím že kdyby byla D35 od Hradce až na Hranice s Polskem tak je využívána velice hojně

Marcel

Já ale neříkal co poptávají. Jen hodnotím stávající situaci. Samozřejmě že ideální by bylo mít 4 pruhy až do Hrádku, ale na České poměry je stávající situace celkem ok. Největší bolest je 35tka z Turnova k Jičínu, což doufám vyřeší tahle stavba 😉

Miloslav

Z Hradce do Polska budete moci jet po D11.

Joseph

Jenže z Liberce se nejezdí jen na Prahu. Jezdí se též do Hradce Králové, Pardubic, na Olomouc, na Děčín a Ústí nad Labem, na Drážďany, do Polska. Nemůžete myslet jen jedním směrem. A u Vás je to tedy silnice od Liberce na Prahu. Akorát za mě asi nejrizikovější úsek Mladá Boleslav – Praha.

Honza Vitásek

Ještě opravte místní železnici a přetíženým silnicím se rovněž výrazně uleví. Pak bude stačit i dvoupruh.

Krabat01

Už to tu psal jinde. To je věc Správy železnic. Z úst představitelů kraje je soustavně slyšet, že tu zájem je, ale SŽ nenaslouchá a je to čistě v její kompetenci. Naposledy se tu uvažovalo o modernizaci trratě v roce 2014, kdy byl i předložen záměr projektu. Neměla vzniknout nová trať, pouze se modernizovat v úseku Turnov- Jičín, zvýšení rychlosti a snížení nákladů. Ovšem požadavek na předložení dokumentace EIA vedl SŽ k mlčenlivosti a po třech letech byl proces posuzování zastaven. A takhle si tu žijeme.

kolemjdoucí

Dobrý den, předpokládám, že to tam důkladně znáte, já určitě ano. Jsem z místa. O problematice železnice tady všichni vědí. Byli bychom šťastni, kdyby se s ní něco stalo, protože fungující železnice by snížila nápor automobilů. Jestliže projednání silnice je složité, u železnice je to nemožné. Proto také bylo přerušeno projednání EIA. Stačí se podívat, kudy železnice vede a vše je jasné. Neprojde ani zdrátování. Jestli nevěříte, zkuste to projednat. Ano, takto si tady žijeme, protože takové jsou zákony. Zažil jsem několik schůzí, kde místní dokonce požadovali zrušení železnice. No nic, jdu do auta a jedu na Hrubou Skálu si… Číst vice »

Krabat01

Tady jde o procesní záležitost, do které já jako občan zasahovat nemohu. Ve chvíli, kdy SŽ vypracovala a předložila záměr projektu na modernizaci železniční tratě v úseku Turnov- Jičín, pověřený údaj došel k závěru, že tneot záměr bude mít významný vliv na životní prostředí a zdraví obyvatel a v následném korku požadoval vypracování předmětné dokumentace dle zákona. Problém je, že to představuje čas a náklady a není vyloučeno, že s tím SŹ napočítala. Každopádně je fakt, že její postoj byl 3 roky mlčet, než dle zákona byl ten proces zcela zastaven. Problém tedy nehledejte u mě a ani řešení, obraťtě… Číst vice »

Krabat01

Ale jinak ještě dovětek. Nemůžu tvrdit, že to tady znám důkladně, to bych se moc chlubil. Ale stejně jako Vy, jsem z místa. Takže mi zo tu není neznámé, ať už jde o I/35 či II/283.

V. P.

Pokud někdy bude zrekonstruována trať rychlého spojení do Prahy přes Mladou Boleslav, Milovice, resp. Nymburk, a také zdvoukolejnění z Nymburku na Hradec Králové, tak to bude nejrychlejší železniční spojení mezi Libercem a Hradcem Králové.

Phate

Uvědomte si prosím, že v okolí Českého ráje se vlaky pohybují zhruba poloviční rychlostí než jede cyklista na silničním kole.
Zkrácení jízdních časů vlaků na polovinu (!) by přineslo srovnání se zdatnějším cyklistou…to nestojí za investici ani koruny do rekonstrukcí.

(Směr Jičín Turnov na tom je o něco lépe, Jičín Boleslav zase hůře – na kole cca 1h 10m, vlak 2 nebo 3 hodiny + 2×cesta na nádraží.)

Krabat01

Ale cyklista nejede po železniční trati, že a ani ji nekopíruje?

218

To je právě jeden z důvodů,proč je rychlejší..

🦃 Krocan

A když se postaví dvoukolejka, bude stačit jen jeden 3½ metrový pruh asfaltu.