Další úsek nové silnice mezi Turnovem a Jičínem má projektanty, vyřeší i přivaděč do Semil

Nový silnice bude čtyřpruhová jen v části trasy, zbytek bude střídavý třípruh. Šéf ŘSD přiznává, že je to špatně.
Ředitelství silnic a dálnic podepsalo tento týden smlouvu na projektování další části nové silnice I/35, která povede v koridoru mezi Turnovem a Jičínem. 12,5 kilometru dlouhý úsek Valdštejsnko-Čímyšl včetně přivaděče Zelený Háj projektově připraví sdružení Pragoprojekt a Amberg Engineering.
Vyplývá to z podepsaného kontraktu v registru smluv, hodnota zakázky je 82,9 milionu korun. Vítězné sdružení zajistí projektování do fáze pro společné povolení. Ze čtyř úseků silnice mezi Ohrazenicemi a Úlibicemi má ŘSD projekčně zajištěné už tři, smlouvu na úsek Čímyšl – Úlibice má ŘSD zveřejnit v příštích dnech.
Silnice z Valdštejnska do Čímyšle je navržena ve dvou šířkách: až po křižovatku Žernov jako čtyřpruhová, dál jako střídavý třípruh. Půjde tak společně s úsekem Čímyšl – Úlibice o úzké hrdlo na budoucí dálniční spojnici Liberec – Olomouc. Od Liberce až po Žernov povede čtyřproudá komunikace, dál z Úlibic dálnice. Jen tato část u Českého ráje bude zúžená. Jde ale o kompromis pro schválení trasy silnice z pohledu ochrany životního prostředí. „Z pohledu dopraváka je to špatně a nesouhlasím s tím,“ říká generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Nový úsek povede severně od stávající silnic I/35, odhadované náklady na stavbu jsou 7 miliard korun. Z křižovatky Žernov se napojí přivaděč na křižovatku Zelený Háj, který má výrazně zrychlit napojení Semilska a Jilemnicka a současně ulevit od tranzitní dopravy Turnovu a dalším obcím po trase.
Na trase je několik mostů o celkové délce téměř dva kilometry. Tři z nich budou měřit zhruba mezi 250 – 300 metry. Půjde o mosty u Cihlového rybníka, přes údolí Václavského potoka a u Rovenska pod Troskami. Součástí stavby bude i jeden ekodukt. Detailně stavbu popisuje informační leták.
V celé trase aktuálně běží geotechnický průzkum. ŘSD chce tento úsek začít stavět v roce 2029.