Další úsek D6 se má začít stavět v červenci, ŘSD vybralo sdružení s „kverulanty“
Tendr byl vyhlášen už loni v květnu.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se po dlouhých měsících odkladů dobralo k vyhlášení vítěze tendru na nový úsek dálnice D6 Petrohrad – Lubenec. Jako zhotovitele vybralo sdružení firem Eurovia, Berger Bohemia a Stavby mostů, jehož cena je 3,478 miliardy korun. To je zhruba 70 procent ceny předpokládané (4,931 miliardy).
„Pokud nebudou podány námitky proti výběru, bude stavba zahájena začátkem července,“ uvedl na síti X šéf ŘSD Radek Mátl.
Ukončení tendru přitom na dlouhé měsíce zablokoval paradoxně onen vítěz, přesněji řečeno jeden z členů vítězného sdružení. Společnost Stavby mostů (patří jako Eurovia do skupiny Vinci) se totiž loni v říjnu obrátila na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), mimo jiné jí vadily údajné „nepřiměřené požadavky na mostní závěry, které ve výsledku směřují k omezení volby druhu mostního závěru“.
ÚOHS po dlouhém zkoumání rozhodl ve prospěch ŘSD, právní moci rozhodnutí nabylo koncem března (podrobnosti jsou v rozhodnutí ÚOHS). Tendr byl vyhlášený už loni v květnu. Lhůta pro podání nabídek byla původně 24. července 2023, nakonec byla posunuta až na letošní březen. O zakázku na stavbu 12 nových kilometrů D6 se ucházelo šest zájemců.
Stavět by se mělo v letech 2024 až 2026. Ve směru od Prahy dálnice naváže na dálniční obchvat Hořoviček, který ŘSD začalo stavět loni na jaře, na karlovarské straně pak na již hotový obchvat Lubence, který se otevřel v létě 2021. Úsek vede většinou v blízkosti stávající silnice I/6. Nejdelší most bude mít přes 600 metrů. Součástí bude i most přes železniční trať Plzeň – Most.
Celá dálnice z Prahy přes Karlovy Vary a Cheb na hranice s Německem má měřit 168 kilometrů, v provozu je 91 kilometrů (dalších osm kilometrů jako čtyřpruhová I/6). Hotová by měla být v roce 2028.