Další úsek D55 chce ŘSD začít stavět příští rok, žádá o povolení
Vizualizace D55 v úseku Kokory - Přerov. Foto: ŘSD

Příprava nabrala dvouletý skluz kvůli sporům o územní rozhodnutí.
Příprava nabrala dvouletý skluz kvůli sporům o územní rozhodnutí.
Tršice budou mít kompletní dálniční okruh. Praha může závidět.
No okruh sice budou mit, ale vyuzitelny exit jen na d35 u Ujezda.
Zbytek dalnic kolem profrci bez exitu. Obzvlast na D55 je to do oci bijici. Regionalni primestska dalnice v huste osidlene oblasti a ma jeden z nejdelsich bezexitovych useku na ceske siti.
Výborně. Jen ať se co nejdříve staví. Nejen v Kokorech budou za tu dálnici vděční.
Je fajn, že ta severní část D55 se snad dostaví v nějaké normální době a v ucelené podobě. Ta jižní část na tom bude ale o dost hůře. Vše skončí na dlouhá léta v Bzenci a jsem docela zvědavý, jak bude vypadat doprava v této lokalitě. Od Bzence k Rohatci je plán zprovoznění 2031. To je hergot dlouhá doba a kdo ví, zda to nebude později. Takže hlavně Veselí a Strážnice si užijí provoz ještě v horší podobě, než jak to mají nyní.
Hlavně ta dálnice by měla být od německých po rakouské hranice. Snad se další úsek povede co nejdříve prosadit.
Tak to leda v roce 1944.
Mám za to že rok 1944 už proběhl. Aspoň dle nynějšího kalendáře. Jak už jsem říkal ta dálnice by měla spojovat Německo i Polsko s Rakouskem. Snad tomu pár ptáků a trocha písku nebudou dlouho bránit.
Německo myslíte kde? Ale u nás už nereálné, když se protlačila kravina D52
A díval jste se na mapu, že ta dálnice je na Moravě? A na nejbližší německý hraniční přechod je to vzdušnou čarou +-300 km?
No bude to teď zajímavé od Bzence na jih. Dostavba posledních tří úseků má stát 17 miliard z toho deset miliard ten desetikilometrový lexanový tunel přes Bzeneckou Doubravu. Jestli to budou dělat v PPP režimu tak vybrat poradenskou firmu chce taky svůj čas. Kolovratník fanouškem D55 taky zrovna není. Sice bude omezen tranzit z konce dálnice ve Bzenci nad 12 tun jinam než na Veselí ale nárůst dopravy bude velký, vyhnout se Brnu je lákavé. Jantarová stezka prostě vede tudy.
Já myslel že ta galerie nebude… Nebo ano. Vím že to dříve mělo jít v galerii v režimu 1+1 a pak to stopli. Snad to bude normální plnohodnotná dálnice bez galerie za normální penize
https://straznice-mesto.cz/assets/File.ashx?id_org=15665&id_dokumenty=23164
Jasně, spojení aglomerace Katowice – Ostrava s aglomerací Vídeň – Bratislava musí vést mimo Brno, kde se teď dělá umělý problém. Není na co čekat. Stejně tak je třeba co nejrychleji uvést do rozumného stavu silnici první třídy Jihlava – Znojmo – Hatě, aby alespoň pro část dopravy Praha – Vídeň nešla přes Brno.
V podstatě lze jen souhlasit,protože dalnice do Ostravy slouží jjen ako polská TIRstráda,ale co budete dělat s polskými kamiony před
Břeclaví to nevím.Přes rakouské území neprojedou takže zas na Mikulov?
Žádná aglomerace Ostrava Katowice není je pouze intenzivní nákladní autodoprava mezi Polskem a zbytkem Evropy.Ta intenzita bez Polských TIR je minimální a jsou zbytečné 2 dálnice na Ostravu.Rozumný stav silnice Jihlava- Znojmo se nedá už ani komentovat…
ano neměla být D52, ale D55 až na Vídeň a k tomu R38 na Vídeň pro směr od Prahy..bylo by to hezky vyvážené a hlavně by nešlo všechno přes Brno..to je stejně nelogické, tam se dělá nová „Praha“ a I/73 tomu dá ještě korunu..a mezi D3 a D52 150 km nic..
Tak D52 je jasně nejdůležitější stavba na Moravě o tom snad nemůže být pochyb a vaše nelogické je asi největší blbost co tady kdo napsal…
Nejdůležitější stavba na Moravě je z mého úhlu pohledu D35, D52 a D55 jsou naprosto stejně důležité dálnice. Myslím, že absolutně nemá smysl řešit, jaká dálnice je důležitější. Kdekoliv je v ČR v plánu nějaká dálnice je tak šílený provoz, že to bez výstavby dálnice nejde. V městech a obcích, kde vedou silnice I55 a I52 je dopravní naprosto stejně katastrofální.
Ne není. Po dostavbě D52 bude D1 a D2 v Brně ještě více ucpaná než je teď. Nepomůžou ani 3+3 pruhy. Brnu (a Praze) pomůže jen to , že přes ně nepovede žádný transit.
Chcete říct, že spojit největší město na Moravě s největším městem v Rakousku s historickou i ekonomickou prioritou podle počtu intenzity není v pořádku? Mimochodem kde už na nás v Drasenhofenu 5 let čekají s S3??
Já nemám nic proti D52. Brnákům to asi pomůže, když se na ni dostanou. Jen to neřeší problém ucpaného Brna. Jak dopadne křížení D1 a D2, když přes něho pojede celé Polsko, severní morava, Pražáci, sever,východ a zapad Čech a spousta Němců, aby jeli na Vídeň po D52 .Do toho transit Praha Bratislava.
Už teď to tam stojí
Je jasné, že se musí udělat zkapacitnění nájezdů z a na D2 a D1 a to nejlépe 2 pruhové.
Opravdu mi nepřijde rozumné, svést celou dopravu na moravě ze severu na jih a z východu na západ na jednu křižovatku v největším moravském městě. To nezachrání ani 2 pruhy. Tady bude prostě špunt. A nejvíc budou nadávat Brňáci.
Tak doprava je tam už svedená dávno, to je daň za to že je to centrum Moravy,ale to snad není důvod nedostavět a nedokončit D52 a nespojit s rakouskou S3.
Rakušané to věděli dávno a tak maji hotovo.
No proto píšu, že D52 není zdaleka nejduležitější dálnicí na moravě. D35 pomůže daleko více obcím po trase než D52. Pomůže rychlejšímu spojení východ západ pro spoustu severomoraváků, Poláků , Slováků . Pomůže i na míle vzdálenému Brnu, kterému se tito vyhnou. To se o D52 nedá říct. Ta do brna přivede víc dopravy. Naštěstí spousta Poláků a severomoraváků bude jezdit. na Vídeň po budoucí D55 a tím zase pomůže Brnu. Takže D52 je až třetí nejprospěšnějsí pro dopravu.
Nechápu co píšete,intenzita dopravy přes Mikulov je největší co do počtu na hranice na Moravě.Spojeni Brna s Vídní je jasná priorita státu a kraje a ta stavba je navíc 30 let pozastavena.
Rakousko čeká na naše propojení s hotovou S3 a vy píšete nesmysl s D55 to je lokální dálnice BEZ napojení na Rakousko a to nikdy nebude.Polský TIR bude jezdit na Žilinu a vy budete mít s malou intenzitu dálnicí nikam….
Intezita dopravy na hranicich- 1/38 – 7500 aut, 1/52- 7100 aut, 1/55- 4700 aut takže intezita přes Mikulov nijak nevyniká. Poláci nebudou jezdit přes Žilinu. Je to o100km a 1hod delší než přes nás a to ješte není D55 dokončená. A kdyby to byla priorita státu tak už je postavená. No a že nebude nikdy napojení na Rakousko ? Stáčí v Evropě pár takových Trumpů a půjde i nemyslitelné. Nic není nedotknutelné.
D55 není projektována a nikdy nebude pro mezinárodní kamionovou dopravu,nemá žádné napojení na Rakousko už to pochopte
.Intenzita na D52 byla 25 000 aut takže je jasné co se má prioritně dostavět.Napojení na Rakousko.bude určitě dříve s tím se smiřte.Obecně by si většina lidí na Moravě oddychla kdyby už nikdy neviděla polský kamion za který bojujete.Váš nesmysl s Trumpem nechci hodnotit je to asi největší blbost na ZDOPRAVY.
Nevím kde jste přišel na to , že za něco bojuji? No realita je taková, že na D35 D55 se staví A na Vaší D52 se nekoplo do země a dlouho ještě nekopne. Tak je jasné co má prioritu. A Polaci se vás nebudou ptát kama do Vídně. Tak se s tím smiřte.
Mikulov Drasenhofen má 18000 aut denně tak nepište blbosti a 55 nemá návaznost v Reinthalu tak co budou poláci dělat tam??
Nemá, https://scitani.rsd.cz/CSD_2020/pages/map/default.aspx
Sčítání v covidovém roce 2020!!!
no jste opravdu ,,odborník,,už je rok 2024 a intenzita je velká a snadno dohledatelná.
Tak hledejte. Zatím tady cucáte z prstu odborníku.
https://www.asfinag.at/verkehr-sicherheit/verkehrszahlung/
A už radši nic nepište…..
Vaše rady si strčte víte kam.
Jo trochu lepsi obchvat Breclavy a pak pokracovat na A5 by to chtelo
Ty 4 roky v Kokorech, sklíčených ze dvou stran ústící dálnicí a z jedné strany rozestavěnou dálnici jim teda nezávidím. Bude to tady mazec a jen se divím, že se neapeluje na urychlení této stavby..
Snad se nějaké urychlení dohodne. Hodně bude záležet jak na terénu, tak i na počasí.
V článku je mapa vedlejšího úseku OL-Kokory..
Taky se tam píše o druhé polovině dálnice Kokory-Přerov. Asi bylo myšleno a druhé polovině dálnice Přerov-Olomouc
https://www.rsd.cz/web/guest/mapa-staveb#/stavby/D55/d55-5502-kokoryprerov?filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
a navíc neaktuální – není tam ten zatím klíčový provizorní sjezd na I/55