Další účet za nehodu v Hustopečích. Správa železnic má smlouvu na sanaci území
Odstraňování následků nehody v Hustopečích nad Bečvou. Foto: Správa železnic

Smlouva na 155 milionů korun platí do konce dubna nebo vyčerpání limitu.
Když Hladík uklidňoval, že je vše OK, tak jsem psal, že začínám být neklidný. No opravdu, jakmile politik uklidňuje, jde o mega průšvih. https://cnn.iprima.cz/nehoda-u-hustopeci-je-svetoveho-formatu-pripustil-hladik-bude-vyhlasen-stav-nebezpeci-469928
Co se dělá s odtěženou kontaminovanou zeminou? Skládkuje se, aby se to kontaminovalo ještě někde jinde…?
Do spalovny
To je jedna možnost z mnoha. Další jsou tepelná desorpce benzenu a pak teprve spálení jeho par, nebo uložení zeminy na skládku nebezpečného odpadu, kde je zajištěná izolace kontaminované zeminy od okolního prostředí. Teoreticky i venting. Co dekonta zvolí, samozřejmě netuším.
Taky by to mohli vozit na Slovensko.
Na větší detail se stačí zeptat tady:
https://www.dekonta.cz/cs/
Nikdo v ČR nema více zkušeností s likvidací eko zátěže a byli na místě taky docela brzo.
Tak snad to pak nevyhraje nějaká firma bez historie se sídlem v paneláku.
Se zeminou nevím, ale třeba ty cisterny poškozené při MU a vozy naložené troskami jsou na Deze na vlečce, odstavené v místech kde jsou případné úniky zajištěny.
Jak se vlastně takovéto nehody řeší finančně? Předpokládám, že pojištění dopravce (pokud se opravdu ukáže, že to dopravce zavinil), pokryje jen zlomek nákladů. Má na to SŽ nějaký speciální rozpočet? Nebo MD? Nebo se to prostě vezme za normálního rozpočtu SŽ na investice s tím, že se prostě nějaká jiná stavba posune na později?
Min. pojištění dopravce je 50 mil. Kč, ale nedá se moc čekat, že by měl ODOS Cargo víc. Dopravce je odpovědný za celou škodu (pokud to ale zavinil, samozřejmě), ale kde nic není, tam ani smrt nebere.
Takže dopravce po nehodě jde do konkurzu? Dpcela bych se divil.
U vozidel v rámci ADR je nutné mít krytí odpovědnosti 100-200mio, tak bych se divil, že vlaky, kde je následná škoda řádově větší (více tun prepravovaneho bordelu) by to měli jen 50 mio. To je výsměch. To jako málo i na osobní auta
Když jsem tu před měsícem psal, že reálná škoda je kolem miliardy, tak jste se všichni smál. Aktuálně už ke to skoro 1,5 mld, a to pořád neřešíme ztráty na ušlých tržbách, good will a pod
Hlavně že se tady jeden před pár dny rozčiloval kdo že zaplatí VŠECHNY škody za řidiče co vjel do tramvajové zastávky a lehce zranil čtyři lidi
Tuší někdo, jak se to má s tou uvažovanou výstavbou objízdné koleje, o které uvažoval Svoboda, nebo termínem zprovoznění?
To nevím, důležitá je anonymizovaná smlouva platná do vyčerpání, no to je konečně zakázka
Je tam hned vedle dálnice…
Což vlaku náramně pomůže.
A navíc to ani není pravda, D48 vede úplně jiným směrem. A I/35 zatím ani nestojí, ani to nebude dálnice.
Naložíte vlak na kamión. To jste ještě neviděl? Kolega David určitě ano :-)))
Já to také viděl, v Pardubicích. Je to vyzkoušené řešení 😆
http://www.pshzd.cz/akt-cullmeyer.html
Kde? 4 km daleko? 🤣
kde, prosím vás?
Zamítnuto. Ta přeložka by musela být hodně velké vzdálenosti od místa.
A nějaká opatření na zkapacitnění 303?
Tam zatím nic… Pro nákladní dopravu mezi Hulínem a VM jsou k dispozici 4 hodiny v noci, jinak to je utrpení. Hlavně ty prázdné večerní vlaky, obracáky do Bystřice, které úplně zablokují trať… Přes den víceméně neprůjezdné.
A k tomu teď 3 dny nepřetržitá výluka VM – Hostašovice.
Zatím zůstávají ty stávající. NAD a nákladní vlaky odklonem. Čeká se jak dopadne odtěžení zeminy a další sondáž. Uvidíme v průběhu dubna.