Silnice Stavebnictví

Další turecká firma má zájem o české silnice. Může stavět obchvat Havlíčkova Brodu

Stavba mostu na silnici I/14, stav v listopadu 2017. Foto: Jan Sůra
Stavba mostu na silnici I/14, stav v listopadu 2017. Foto: Jan Sůra

Tuzemské silniční stavitelství láká další velkou tureckou firmu. Společnost Bergiz Insaat nabídla nejnižší cenu na stavbu jihovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu a může se stát vítězem celé soutěž na stavbu silnice za více než miliardu. Informaci o přihlášení turecké firmy zveřejnilo Ředitelství silnic a dálnic na svém twitterovém profilu.

Podle něj přišly do soutěže jen dvě nabídky. Kromě turecké firmy, která nabídla 1,259 miliardy korun, se přihlásilo už jen sdružení firem Strabag, M-Silnice a Porr s cenou 1,598 miliardy korun. Odhadovaná cena byla 1,163 miliardy korun.

Bergiz může být první tureckou firmou, která v Česku tak velkou zakázku získá. V minulosti o zakázku usilovaly ještě jejich konkurenti, byli ale buď vyřazeni nebo byla soutěž zrušena.

Čtyřkilometrový úsek naváže na již dříve otevřenou část obchvatu, takzvaný severovýchodní diametr, který slouží od roku 2003. Ten vyvedl z města jen část dopravy, hlavní tranzitní provoz silnice I/38 vede nadále přes město. Podle posledního sčítání dopravy v roce 2016 městem denně projede přes 17 tisíc aut, více než pět tisíc nákladních. Po dokončení obchvatu povede trasa silnice I/38 už plně po okraji města.

Obchvat bude postaven v kategorii 11,5/70. Na trase vzniknou dvě nové mimoúrovňové křižovatky: Termesivy a Skalka. Na začátku i na konci trasy je přeložka silnice I/38 napojena na stávající silniční síť úrovňovými okružními křižovatkami – na začátku stavby jde o  stávající okružní křižovatku. Součástí je i přemostění dvou železničních tratí.

Mapa JV obchvatu Havlíčkova Brodu. Foto: ŘSD
Mapa JV obchvatu Havlíčkova Brodu. Foto: ŘSD

Stavbu chce ŘSD zahájit ještě letos. Od konce listopadu má už na obchvat stavební povolení. Přípravu dlouho zpomalovaly nevyřešené výkupy pozemků.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr
Host
Petr

No, tak ŘSD hodně štěstí… Domluva s Turkem bude něco. Vysvětlovat mu bezpečnost práce, co má dodělat atp… Bude zázrak, jestli to dodělají.

Kecal
Host
Kecal

Tento obchvat vyřeší jen málo. Stávající SV část není připravena na to převzít veškerou tranzitní dopravu z I/38. Největší problém představují úrovňové křižovatky, zejména ta s II/344. Bez stavebního zásahu nebude rozhodně kapacitně postačovat ani světelně řízená křižovatka I/34 s I/38 v severní části města. Ale zkuste to vysvětlit oboru dopravy v HB…. 🙁

Alibaba
Host
Alibaba

Nevím, odkud jste převzali počet přemostěných tratí obchvatem, ale já vidím jasně 3. A pak už neřeším detail souběhu nové spojky od tunelu na Pardubice s tratí na Brno, kolik je to tratí.
Jinak jsem zvědavej za jak dlouho se podaří dostavět okruh okolo celého Havl.Brodu.

Jorges
Host
Jorges

Formálně jsou to tratě dvě, protože ty dvě koleje severovýchodně se za městem spojují a vedou přes Hlinsko do Chrudimi a Pardubic

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ne, jsou to dvě přemostění celkem tří tratí: smět Hlinsko v Čechách, směr Žďár nad Sázavou a směr Jihlava …

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To zase bude blábolů o islámu a migrantech …

Vašek
Host
Vašek

Nic proti vám, ale váš komentář má stejnou vypovídací hodnotu jako ty bláboly o islámu a migrantech…

K věci: Jsem zvědav, jestli je ŘSD opravdu vybere, nebo si najde nějakou výmluvu.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Zkuste to vzít jako jakousi prevenci – třeba právě to někoho odradí, takže skrytý cíl bude splněn …

David
Host
David

Odradí? Tohle? Nepomátl jste se už z toho internetu?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jak pomátl? Tak se podívejte na debatu o využití habešského letadla pro české „rekreanty“ …

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll