Další trať na odpis? Z lokálky Svojšín – Bor zmizí od prosince osobní doprava
Plzeňský kraj přestane s prosincovým příchodem nového jízdního řádu objednávat osobní dopravu na trati mezi Borem a Svojšínem. Další osud
Plzeňský kraj přestane s prosincovým příchodem nového jízdního řádu objednávat osobní dopravu na trati mezi Borem a Svojšínem. Další osud patnáctikilometrové lokálky, na kterou první vlak vyjel před 115 lety (20. září 1903) je tak nejistý.
Provoz na trati je výrazně zredukovaný už několik let, postupně zmizely spoje ve všední dny, aktuálně jezdí v letošním jízdním řádu sedm osobních vlaků každým směrem za týden.
„ K neobjednání vlaků Plzeňským krajem na trati Svojšín – Bor dochází z důvodu dlouhodobě nízkého využívání cestujícími. Již nyní jsou vlaky provozovány pouze od pátku do neděle,“ řekla Eva Mertlová z oddělení komunikace Plzeňského kraje.
Podle ní je na trať přidělen jeden extra motorový vůz, což se jeví jako velmi drahé a nehospodárné řešení. „Zároveň s přihlédnutím na časové polohy spěšných vlaků na trati 170 a osobních vlaků na trati 184 nelze nikdy dosáhnout takového stavu, kdy jak ve Svojšíně, tak Boru zároveň je možné dosáhnout všechny přípoje. Z těchto všech důvodů je zachování provozu problematické,“ dodala. Trať spojuje koridor z Prahy do Chebu s tratí 184 z Domažlic do Plané u Mariánských Lázní.
Podle ní je alternativou za vlaky autobusová linka Černošín – Svojšín – Bor a Tachov – Bor – Stříbro – Plzeň. S prosincovou změnou jízdních řádů by mělo dojít k jejich posílením.
Na trase se letos objevil ještě v sobotu nový speciální cyklovlak z Plzně, ten ale příští víkend ukončí provoz a jeho obnovení není ještě příští rok jisté.
Podle statistik SŽDC není trať vytížená příliš ani nákladními vlaky. Od platnosti nového jízdního řádu do tohoto týdne zde jelo 99 pravidelných manipulačních vlaků, které jezdí vždy v úterý a ve čtvrtek, dále pak 38 nepravidelných vlaků.
Trať se už v roce 2010 dostala na seznam pěti tratí, které SŽDC vytipovala ke zrušení. SŽDC tehdy po protestech Plzeňského kraje uvedla, že šlo jen o pracovní verzi a od té doby se o rušení trati nemluvilo.