Další tramvajová trať v Praze má povolení. Stavba kolejí do Nových Dvorů má začít příští rok
Tramvaje ve zkušebním provozu v Libuši. Foto: Ondřej Kubát / DPP
Na trase vzniknou čtyři zastávky.
Na trase vzniknou čtyři zastávky.
a co takova tram na Radlický? Tam se řidiči bojej jak jezděj prázdný. Nyní hovadsky Křížová – Anděl skáče mezi auty, usek bez zastávky dlouhej jak Lovosice.
Supeeeer!
Je někde k dispozici studie, komu má tenhle úsek nad metrem (místo původně plánované smyčky) sloužit? (Kolika lidem a jak zrychlí dopravu?) Za mne jen další potvrzení, že Praha nestaví TT které reálně výrazně zlepší dopravní dostupnost, aleTT, kde lze prostavět dotace … Neříkám že je obecně správné likvidovat TT nad metrem, ale má Praha plošně tak skvělou VHD, že si může dovolit zlepšovat síť TT v místě, kde duplikuje metro ? Konkrétně tato TT doslova obchází jednu z VHD (v poměru k počtu a hustotě obyvatel) nejhůře obslouženou ĉást Prahy – Modřany … Představa, že někdo z modřanských sídlišť… Číst vice »
Nemusí jít jen o doprvní obslužnost. Ta změna znamená, že se uvolnilo místo původně plánované smyčky, kde se místo toho může stavět. Což je žádoucí v části města, kde má být hustá zástavba. Ze smyčky se udělala bloková smyčka a z toho důvodu se posunula na místo, kde lze blokovou smyčku udělat. Bloková smyčka má minimální místo zabrané „navíc“. O jiném typu smyčky by se v Praze (kromě nějakých periferií) už ani nemělo uvažovat.
Otázka je jaký význam má tedy tu trať takto ukončovat, nebylo by užitečnější projektovat ji rovnou jako propojenou ss ji TT u Vltavy, než abych položil x kilometrů kolejí jen kvůli plonkovému? místu ve smyčce?
Navíc, bude ta smyčka využitelná pro směr od Novodvorské?
A ty koleje samy o sobě místo zabírají ..
S jakou tratí byste ji chtěl propojit? Jakých x kilometrů? Z Libuše na Nové DVory je to jeden kilometr. Ta tramvajová trať vede Novodvorskou a končí uprostřed blokovou smyčkou Durychova – Libušská — Chýnovská. Víte vůbec, o které trati je řeč?
Ulice se kvůli té tramvajové trati rozšiřovat nebude.
Tak už jen 3 kilometry a jsme na Budějovické. A může vzniknout okružní linka Praha 4
No jo, ale 3 kilometry nepřátelským územím, kde vládnou auta…
Já bych to protáhl Chýnovskou, Jalodvorskou, K Zelené Louce a tunelem pod Kunratickým lesem na stanici metra Chodov. Pak by to mohlo pokračovat třeba na Nádraží Hostivař.
O tomto návrhu jsem už párkrát diskutoval 🙂 Potřebujeme už jen nějakého miliardáře, který věnujé své jmění na charitu, konkrétně na tunel pod tím lesem. To spojení by samozřejmě bylo skvělé a ulevilo by Kačerovu. Mé přání by byl více než 2km tunel podzemní tramvaje od Zelené louky POD stanici metra Chodov, do které by byl napojen jediný podzemní přestup. Pokračování tunelem ještě kus severně s napojením na tramvajovou trať v Türkově (už plánovaná tramvajová trať Spořilol – Opatov – Čestlice). Ještě jednou opakuji, pro ty náklady je to utopie, ale tak fungovalo by to hezky.
Trať by se měla prodloužit už příští rok, 2027 by měla být v provozu. Kdy tam dojede i to metro, za 5, 6 nebo za 10 let?
Bohužel prodloužení tratí ze sidliste Modrany do Libuše a na Nové Dvory mělo být provedeno najednou někdy v 90. letech.Metro v Písnici mělo být původně v roce 2000. Takže kdyby v 90.letech trať z nádraží Branik protáhli rovnou až na Nové Dvory mohli lidé jezdit 30 let pohodlněji a ekologičtěji při 30% nákladech. Takže metro do Písnice ještě 50 let nebude, termín výstavby a dokončení byl již 6x odložen.
Proč se to neprotáhne na Novodvorskou k Plaze
1) Protože to už je komplet pod taktovkou Prahy 4, zatímco do teď to byla Praha 12
2) Není tam úplně místo na smyčku. Kdyby se chtělo, tak je, ale hodně draze, se spoustou kácení a musel by se vyřešit ten kopec co tam je.
3) Trať k Plaze nenahradí žádné autobusové spoje. Nové dvory znamenají, že se se spuštěním metra bude moct zrušit 215 a přesměrovat 197 přes Libušskou, což umožní zrušení 113.
No trvalo 27 let než se začalo s realizací plánu o této stavbě. Metro D nemá ještě hotový ani první úsek.. .
Jakožto obyvatel bydlící kus od sídliště Novodvorská, bych si v budnoucnu přál, aby trať pokračovala až Vrbovou do Braníku. Tím by se smyčka uzavřela. Jo také lepší řešení pro cyklisty, než ta bída co u těhle projektů vzniká.
Nevim, jestli je na to zrovna Vrbova dobra. Zvazil bych i alternativu pres Kamyk a Cs. exilu, ale obecne s uzavrenim smycky a protazenim do spodni casti Novodvorske souhlas. A casem treba i napojeni na Budejovickou. Cim vic bude tramvajova sit skutecne sit a ne jen sbirka radialnich paprsku, tim lip.
Pokračování Durychovou a Čs exilu by bylo super. A tam u Belárie napojit, kdyby to nějak šlo… Taková síť by umožňovala alternativy při opravách.
A vyřešit vozovnu někde nahoře v Libuši ideálně…
Pokud si dobře vzpomínám, existovala myšlenka na novou vozovnu v Braníku, ta by myslím stačila – tuto část by obsloužila dobře a byla by blíž k centru pro ostatní linky.
už se to tady řešilo, prý kvůli riziku povodní se vozovna dole u řeky zamítla.
Tak toto řešení je jednoznačně lobbing developerů. Na místě původně plánované smyčky přibudou 3- 4 vysokopodlažní domy. Prodloužení trasy tramvaje má naprosto nulový význam bez toho, aby pokračovala Durychovou ulicí směrem k ulici Lhotecká, až k OBI a Kauflandu, kde je dopravní obslužnost naprosto tragická. Tímto krokem by celé sídliště u Lhotecké ulice získalo komfortní tramvajové spojení k metru D, místo „desítek“ autobusů.
Je to škoda, když už se s tou tramvají dostali z Modřan až „tak daleko“.
No pak se dá říci, že 2/3 tratí metra, tramvají a naprostá většina autobusových linek vznikla za posledních 50 let “ díky tlaku developerů , včetně tehdejších státních firem.
Tohle přeci není nejaká zástavba na území Prahy Východ nebo Středočeského kraje, to je prostě jen oblast hluboko v pražském osídlení která si lepší dopravní obslužnost zaslouží protože není někde v polich …
Že v Praze u metra vzniknou tři až čtyři bytové domy, přičemž tramvajová smyčka bude jen o kus dál a stále s perfektním napojením a metro, to je pro Prahu výborná zpráva. Praha potřebuje zahustit, ne plýtvat prostorem na prázdný vnitřek tramvajových smyček.
Tým developerem na Nových Dvorech je Hlavní město Praha, prostřednictvím své městské firmy = Pražská developerská firma. Na Nových dvorech nemá pozemky žádná soukromá firma. To jen tak mimo řeč
Když už, tak Pražská developerská společnost (viz případně jejich web – pdspraha.eu)-
Dobrá zpráva, že tam bude smyčka a na tramvaji č. 17 budou moci být modernější a prostornější vozidla, než obousměrné „kačeny“.
Prostornější, jako například 14T? 🙂 Nevím, zrovna nedávno jsem užil „kachny“, kde dojem návalu vytvořil akorát hlouček dutých hlav, které zůstaly stát hned nad schody, zatímco dále ke kloubu zůstalo volno pro dva takové hloučky. To by se takhle ve 14T stát ani nemohlo…
Smyčky jsou v Praze standardem. Šturcy jsou vždy jen dočasné nebo výlukové řešení.
17 do Nových Dvorů jezdit nemá.
tato trasa se mi zdá,vzhledem k tomu,že se staví na podobné ,metro,zbytečná-moc to tam neznám,nevím jak je to frekventovaná oblast.Podle mne jsou to vyhozené peníze.
Místo neznáte, ale tramvaj vám tam přijde zbytečná. Tak podle jakých údajů ty soudíte, že je zbytečná? Pohledem do mapy?
Já si myslím, že ani tím pohledem do mapy… 🙂
Jako by nestačili normální NIMBYsté, ještě do takových staveb budou kecat tihle „já to tam neznám“. Na některých jiných webech jsou takových diskuze plné, bohužel zdá se to proniká i sem…
Nepíšou tam náhodou něco o tom, že se tam bude mohutně stavět?
Je to souběh, ovšem pro takové cesty do Modřan, kde jsou služby, úřad a poliklinika, se odstranění přestupu na ten kousek celkem hodí.
No já tedy nemyslím, že by z Libuše/Novodvorské putovaly nějaké davy na úřad jiné mč (do Modřan), a za zdravotickými službami pojede víc lidí do Thomayerky ev na Budějárnu, tj do centra .. než opačně
Právě proto že to tu neznáte. tak byste to neměla komentovat.
Proč stagnuje sever Prahy? Tramvaje do Zdib a do Čakovic?
Tramvaj do Čakovic je uvažována snad až v souvislosti s bytovou výstavbou v areálu Avia. Bez toho je oblast dost kvalitně obsloužena autobusy.
Trať do středních Čech údajně plánuje kraj stavět v letech 2027 – 2029.
Tyto tratě jen budou vznikat trochu později.
Tramvaj do Zdib stagnuje? Odkud máte tuhle informaci?
My cekane jen 27 let.
Je škoda, že se postupně přestává mluvit o větvi metra Nové Dvory – Labe – Pol.Modřany. Obsloužila by více lidí než do Písnice. Přes Družnou jezdí kloubové busy ve špičce plné čadtěji než metro už teď, ale samozřejmě větev není tak zajímavá pro developery, protože už je zastavěná. Možná by také nebyla špatná tramvaj Nové Dvory – Sídliště Lhotka – Labe – Belarie a tam se napojit na Modřanskou, pokud se s metrem nepočítá. S Dvorským mostem by mohly vzniknout zajímavá přímá spojení na oba břehy Vltavy.
Tak ono na větvi do Modřan se nedá tak snadno postavit depo a terminál pro příměstské autobusy. Nejdůležitější část je a bude z centra na Nové Dvory. A plus, nikdo neví, jak budou vypadat cesty Lhotka- Kačerov po spuštění té 1. Etapy metra D
Podle mě je zbytečné vyhazovat peníze za druhou větev metra, když by prakticky stejnou práci za násobně menší částku zvládla železnice. Kdyby se zkapacitnila trať do Modřan, respektive na Zbraslav, přidala se zastávka u Belárie, a odpovídajícím způsobem se nalinkovaly autobusy, aby k této trati svážely lidi ze sídliště, tak by to byla velká paráda. Klidně bych k tomu přidal i Váš návrh tramvaje od Belárie nahoru na Labe. Ale škoda, žádný takový plán jsem zatím nezaznamenal. Snad se ujme nová plánovaná vlaková linka z Radotína do Krče a dál, pak by to třeba nějakou hlavu pomazanou napadnout mohlo.
Jak si přestavujete kapacitu a interval té železnice? Metro má interval ve špičce 2-4 min, zvládne tohle vaše železnice, Horste?
V případě rozvětvení metra bude interval vyšší, ale asi stále citelně lepší, než by nabídla železnice. Otázka je, jaká je tam reálná potřeba.
Kapacitu umí železnice nabídnout i vyšší než metro, interval bývá delší, ale v případě dostatečné poptávky to klidně jednotky minut mohou být taky. Nepředstavujte si pendolina nebo dálkové klasické vagóny s úzkými dveřmi daleko od sebe, vlaky pro městskou a příměstskou železnici bývají dost podobné metru, s mnoha širokými dveřmi pro rychlou výměnu cestujících, jen širší, delší a kapacitnější.
Plus samozřejmě na větvi linky metra bude ten interval delší. U D navíc bude kapacita nižší než u dosavadních linek, jsou tam v plánu kratší soupravy.
I dnes na nejpoptávanějších S linkách je interval ve špičce nepoužitelných 10/20min … to se s metrem vůbec nedá srovnat
Přepravní kapacita metra se jinak než zkracováním intervalu navyšovat nedá. Délka souprav je omezená velikostí stanic. Pokud by bylo možné metro prodloužit tak jednoduše jako vlak, tak by metro v tak krátkém intervalu nemuselo jezdit. 10 minut u příměstských vlaků je parádní interval. U tramvají máte v podstatě obdobné intervaly. Během dne se mění od 8 až do 20 minut i v úsecích obsluhovaných jen jednou linkou. U vlaků máte navíc problém, že vlaky na trati se nepohybují stejnou rychlostí a zahuštění intervalu znamená pro ty rychlejší zpomalit a v podstatě jet v „koloně“. Kapacita příměstských patrových vlaků je momentálně… Číst vice »
Tak ve srovnání s i. p. pavlova to chápu ale takový Čakovice či Vinoř, co by za to dali. A když není špička tak metro jezdí tak po 4 5 min. o víkendu po 10 tak jako v čem je problém. Kapacita jedné soupravy cca 1300 lidí a nadoraz jezdí plné jen V špičku a nebo když je zrovna nějaký koncert nebo něco podobného
Svážet = přestup, to lidi nemají úplně rádi a železnice bohužel vede tak izolovaně, že bez těch svozů by to nefungovalo. Já jsem z Modřan a bohužel jsme hodně automobilizovaná periférie, přes noc tu není kde parkovat, ale ráno v devět tu jsou téměř prázdné ulice. Veřejná doprava potřebuje zatraktivnit a to svážení lidí o kus dál nebude fungovat. Autobus je z těch sídlišť za 15 minut na Smíchovské nádraží nebo za 16 minut na Kačerově. Tramvaj je vedená mimo sídliště a na první metro se dostane až za 20 minut, o něco atraktivitu tramvaje zlepší až Dvorecký most. Ta… Číst vice »
Konečně příspěvek od někoho, kdo Modřany aspoň viděl, jinak ten chorál oslav na obecně velmi omezeně dostupnou TT (pro Modřany většinově nepoužitelnou) nechápu
Tramvaj z Libuše používám pravidelně, a ani v naprosto nesmyslných hodinách se mi nestalo, že bych tam byl sám.
Tramvaj má ovšem až někam do Podolí výhodu vlastního tělesa, takže je spolehlivější a netrčí tolik v zácpách. Buspruhy pomáhaj, ale všespásný nejsou, zejména se slabým vymáháním.
To sice může být pravda, ale mnohem více je předtím potřeba úsek na Mírák a poté na NámRep.
A bude konečně součástí nějaké rozumné cyklořešení nebo opět zvolíme (jako v případě předchozího prodloužení) kombinaci cyklopruhu a piktokoridorů, které jsou jen pro osřílené cyklisty?
Jsme v Praze, DPP má za úkol stavět metry a kilometry tramvajových tratí bez ohledu na význam a vytížení, takže chtít po něčem takovém funkční urbanismus samozřejmě nemůžete.
Cyklořešení v praze NA CO? At si je zaplati Wolt a Bolt… kolik cyklo jízd máte v zimě? V kopcovité praze NESMYSL a elektrokola at jezdi jak motorky POUZE S ridicakem a POV na silnici je místa dost netreba specialnich debzopruhu vic pomuze PRUH pro VESKEROU DOPRAVU navic!!!
Kopcovitá Praha, to je už tak hloupá “ argumentační “ floskule až to bolí. Navíc zrovna v prostoru v článku zmíněném prodloužení tramvaje v podstatě žádné šílené kopce nejsou, tedy pokud nechcete jet do roklí směrem k řece. V současné Praze je tolik prostoru “ náhorních plošin“, že naprosto převažuje cyklistům příznivý terén . Jsem prakticky v důchodovém věku a nevím o místě, které bych v Praze nevyšlapal, snad kdybych to vzal kolmo na Petřín z Újezdu nebo nějaká boční strana nějaké rokle . Nemluvě o tom, že každý kopec má dvě strany, tedy že jednu cestu se vyhrabete nahoru… Číst vice »
Jak souvisí Bolt a Wolt s cyklořešením? Nastudujte si něco o dopravní indukci a pak tu dělejte chytrého.
Neřvěte!
Mně už takoví lidé, co píšou „nesmysl“ fakt nebaví. Dřív jsem na kole jezdil do práce jen od jara do podzimu. Ale pak jsem tak nějak zjistil, že ty zimy už v Praze nejsou co bývaly. A po rovině to taky není, Motol je do kopce, Vinohrady jsou do kopce.
No nic. Hezký Nový rok Vám přeje nesmysl.
A kde chybí argumenty, tam NASTOUPÍ gerontská typogragie!!!
Ještě tu teda chybí uvozovky na každé druhé „slovo“.
Taky bych si přál daleko lepší cyklořešení. Ale to co za paskvil doposud vzniká u nových tratí dávat tušit, že tam zase budou cyklopruhy a pikto. Muselo by se území řešit v celku, tohle je jen stavební povolení na novou trať. A Hřib ač jede svůj bikewashing narativ, tohle neřeší
Ano, přesně tak. Řeší se trať, protože na ni jsou dotace. Řešit i chodníky (udělat z kusu chodníku a budoucího cyklopruhu skutečně oddělenou cyklostezku), to by vyšlo mnohem dráž (posun chodníku není taková sranda kvůli sítím). Stejně jako u stávající konečné na Libuši.
Ano je to tak. Ale samozřejmě kdyby vedení města chtělo, řešilo by se s tím v pohodě i cyklo. Jenže oni nechtějí
Hold si budeme muset počkat na návrat Scheinherra.
Za Scheinherra byla schválena zprasená Libuš.
JJ, pro MHD a IAD (např. rekonstrukce Barranďáku, kterou jeho předchůdci vždycky házeli dál jako extrémně horkej brambor, atd.) byl Scheinherr velkej přínos. Pro bezmotorovou dopravu to jeho působení zdaleka ideální nebylo.
Takže zase bude duplovani metra a tramvaje? Tak jak na Pankraci, Vaclavaku apod. DPP ma opravdu spoustu penez kdyz si tohle nesmyslne duplovani muze dovolit. 🙁
Jaké dublování? Jak jste na to přišel?
Ani neví, jak se to slovo správně píše (překlep to není, když to napíše dvakrát). Asi skončil u lega Duplo…
To, že někde vede jeden mezistaniční úsek tramvaj i metro stejným směrem, není dublování.
To, že ta věc je úplně na periferii, tramvaj vede nad mělkým metrem a ještě navíc doveze cestující opačným směrem, než je poptávka, není jen dublování, nýbrž hloupost. Ale v našich končinách se pro obhajobu podobných blbostí používá to, že v Karlíně to přeci funguje…
Kterým metrem se dostanete třeba do stanice Sídliště Modřany? A kterým na Přírodní?
Kolik cílů a lidí je na tom kraji sídliště, že tam stavíte tramvaj? V tomto úseku bude docházet k přetížení busů po výstavbě metra? Já mám tramvaje taky rád, ale docela bych preferoval jejich výstavbu tam, kde jsou kapacitně a technicky opodstatněné, ne tam, kde se někomu dobře stavějí (platí třeba i pro Zdiby).
Takže podle vás má být tramvajová trať trvale zakončena šturcem a má to být jediná tramvajová trať v Praze vyžadující trvalý provoz obousměrných tramvají?
Podle mne být tramvajová trať v Praze trvale zakončena obratištěm pro jednosměrné tramvaje, ideálně smyčkou. O samostatné smyčce, která zabere spoustu místa, se dá uvažovat někde na periferii v polích, ne uprostřed zástavby. Takže je potřeba bloková smyčka. No a máte v té oblasti lepší místo na blokovou smyčku než to, kde je plánovaná?
Jste si jistý, že víte, o čem píšete?
Ale jistě, jsem si jistý, že výstavba nové tramvajové trati na periferním úseku proti směru poptávky přímo nad budovaným mělkým metrem ve stylu drahého dopravního prostředku na poslední míli rozvozu ve chvíli, kdy mi některé jiné směry v Praze kapacitně kolabují nebo vykazují neatraktivní cestovní doby, není znakem dobrého dopravního plánování a následného utrácení za provoz.
Víte o tom, že tramvaje jezdí oběma směry? Co tedy znamená „trať proti směru poptávky“?
Pro tramvaj je takový vhodný poptávkový směr třeba Smíchovské nádraží -Anděl. Je možný poměrně rychle okolo sídliště a bez přestupu v případě vedení linky přes dvorecký most. Dojezd do Dvorců z nové konečné cca 22-23 minut, z blížších cílů je to dojíždění do školy (Sídliště Libuš), k lékaři (Poliklinika Modřany) a přestup na vlak směr Vrané a v budoucnu třeba i přestup na plánovanou TT do Komořan. A než dojde na reálný souběh tramvaje a metra, tak TT bude už asi dost ojetá. Zprovoznění metra v Libuši určitě nebude dřív než 2032. Spíše ještě později.
U stávající konečné tramvaje na Libuši jsem si taky myslel, že tím moc lidí jezdit nebude (do Modřan). Kupodivu ano, je tam mnohem víc lidí než v bývalém autobuse 165, po kterém spousta místních plakala, protože „s ním občas jeli“. Myslím, že s prodloužením tramvaje to bude ještě lepší.
Uz nyní ta tramvaj funguje, i když se to „dubluje“ s 215. No a až se to zastaví, s občanskou vybaveností, tak tím víc.
Co považujete za mělké metro? Stanici Nové Dvory v hloubce 30 metrů? Za mělké metro se dá považovat možná stanice Libuš v hloubce 12 m. Na dojezd o jednu stanici hodně lidí zvolí tramvaj, než aby museli na Libuši přestoupit a dojet kilometr metrem. Kdo už bude muset přestupovat mezi metrem a tramvají, nejspíš si vybere Libuš, protože to bude rychlejší. P:S. Pokud bude mít tramvaj konečnou s prostojem přímo u stanice metra, tak je na místě úspora za sociální zařízení v samostatné smyčce. Případně tam může být i střídací místnost pro řidiče. Ale to až v odstupu nějakých 5-6… Číst vice »
Zas jeden človíček , který považuje lepší za lepší sfárat do hlubin metra kdesi pod Muzeem a popojet jednu stanici aby vyfáral z hlubin na Můstku místo toho aby popojel tramvají 🙂
Na takovou vzdálenost přece půjdu pěšky…
Vy možná ano, já určitě taky, ale taky možná ne věčně. A představte si to, někteří lidé jsou starší a pohyb jim dělá docela dost potíží už dnes a některým dělá potíže i když jsou ještě mladí. Takže těm všem Václavské náměstí raději upřeme?
tak klidně, ale jsou opravdu lidé, kteří to pěšky nedají a dost lidí má pocit, že takovým „stačí metro“ ačkoliv to znamená nachodit to samé …
Zde je frekvence lidí denně větší, než v mnoha vesnicích za rok, takže tramvaj je minimum, metro je jen na delší trasy (a na mnoho směrů je rychlejší vlak z Masaryčky)
Nezapomeňte na B, kde ve velké části trasy vedou také souběžně s metrem i tramvaje.
Osobně jsem si myslel, že to komunistické likvidování tramvají už máme za sebou. Zvlášť když i v zahraničí se zas a znovu ukazuje, že metro není univerzální řešení hromadné dopravy.
Vždyť když tak tam pojede prostě jedna tramvaj za 20 minut, i tak to poptávku pořeší ekologičtějí než autobus.
Troubo, to odstranění dublování v centru před 40 lety je příčinou současných problémů
Třeba úseky náměstí republiky národní divadlo nebo můstek muzeum nebo karlovo náměstí i. p. pavlova jezdí metrem jen lidi, kterým dokážeme nabulíkovat, že Praha už má dávno modrou linku metra D.
P.s. Modrá linka je samozřejmě Vltava.
Výše zmíněné úseky jsou samozřejmě ve vzdálenosti asi 5 až 7 min. pěšky popřípadě pár minut nějakou tramvají takže lézt 5 min. do metra 5 min. čekám na metro až 5 min. A lézt ven z metra je absolutní blbost
Na dvou z těch úseků právě rozumnou tramvajovou alternativu nemáte, takže pro ty, kdo to pěšky těžko ujdou, je to metro jediná alternativa (není to dobře, ale je to tak).
Co bude teď dál? Mohla by se projekčně začít řešit Brumlovka – Michle, ať to zvýší tlak na Jeremenkovou a Budějovickou
Nechápu, na co s tou Jeremenkovu čekají. Vím, že se očekává odpor místních, ale to není důvod to nezkusit.
Zkusil bych k té Michli i variantu V zápolí – Na líše/Mezipolí – Sliačská – Severozápadní I – Severovýchodní I – Spořilov, která mi přijde účinnější, než klesání do hluchého místa k plynárně. Původně mě napadala i možnost Jihlavská – most podél 5. května – estakáda – Hlavní, která by ale dnes už měla problém v Jihlavské (zúžené novými domy) a zřejmě i v té Hlavní (s již vzrostlými stromy), kde je navíc jen nízká obytná zástavba.
Pokud se nepletu, tak mnou zmiňovaná varianta má tu výhodu, že je v územním plánu. Jiank to území neznám dostatečně, abych mohl posoudit, co je lepší
Na Líše a obzvlášť Mezipolí jsou na tramvajovou trať moc úzké. Vždyť Mezipolí je jednopruhová jedosměrka. Navíc mi trochu uniká smysl udělat odbočku ze Spořilovské trati jen proto, abych ji pak dovedl znovu na Spořilov po plus mínus stejně dlouhé trase.
Až bude TT v Michelské (až po Vyskočilku), dokázal bych si představit propojení Michelskou přes Kačerov a následně Vídeňskou k nemocnici Krč a pak už je to kousíček na Nové Dvory. Hezky by se tím celá síť propojila, zkrátily výjezdy/zátahy a (pokud bude TT Bohdalec) umožnilo spojení Krče (a Libuše) s Vršovicema
Zapomněl jsem dodat, že územní plán s tímhle bohužel nepočítá
Tak územní plán ještě donedávna počítal se smyčkou na Libuši.
Urcite nezapomenou po vzoru zapadnich mest zhorsit pohyb cyklistum, jako to udelali u predesleho useku
Ví někdo jak to vypadá s tím dalším prodloužením směrem na Novodvorskou (o kterém se tu už někdo dříve zmiňoval)? Koukám, že se v současném projektu nic neměnilo, takže tím, že je jednosměrná bloková smyčka už od křižovatky Chýnovské a Novodvorské, to na další pokračování připravené úplně asi není.
Neni, neni to v planu… osobne by se mi libilo i prodlouzeni az k thomayerce a pak na kacak a budejarnu s napojenim na tamni trat.
Stejne tak misto planovane odbocky metra, ktere chce p12, bych radsi tram. trat Kacerov-Zalesi-Novodvorska-Sidl.Lhotka-Labe-Sofijske nam., ale v tomhle smeru bude trolejbus….
Omlouvám se, jestli dotaz už padl, ale z jakého důvodu není smyčka zvažována na projíždění opačným směrem. Takhle zde vzniká, podle mne zbytečný, kolizní bod
Zřejmě to vychází z přípravy pro případnou druhou (odstavnou) kolej v Novodvorské.
Ano padl. Kolizní bod tramvaje s tramvají není tak kolizní jako by byly ty 3 odbočení vlevo místo vpravo, navíc takto bude zastávka Nové Dvory na správné straně u vstupu do metra.
děkuju za odpověď
Cestující z/do metra nebudou muset vůbec přecházet tramvajové koleje.
Tak snad se už nic nepokazí při stavbě Déčka a nebude na něj postavená tramvajová trať moc dlouho čekat. Společně je to poměrně dobré propojení, dost to pomůže i Modřanům s přestupem na metro.
Po pražsku „na Nové Dvory“ 😉
Ne všichni rodáci tu sice lezou po střechách, ale u dvorků je to, pravda, celkem logické (na dvoře = na ploše dvora, lze ovšem i ve dvoře = ploše uzavřené staveními). 🙂
Jak to vypadá s předjízdnou kolejí v Durychově? Mluvilo se o tom, že se nakonec stavět nebude a místo ní bude manipulační odstav na druhé koleji v Novodvorské za Chýnovskou (což mi zní jako nesmysl..).
Viděl jsem plánek, kde je druhá kolej v Novodvorské (v rámci blokové smyčky), ale jen jako „možnost“.
Libuš bude pokryta kolejovou dopravou na povrchu i v podzemí . Bohnické a Čimické sídliště stále
nic. Silniční napojení jednou přetíženou komunikací . Plánované metro přes Bohnice
Bylo zrušeno . Napojení do Podbaby v nedohlednu/nebo lanovku?/. Smutná perspektiva.
Tak jestli není problém v tom, že Bohnice vlastně nic nechtějí a brání se proti jakémukoliv tam kolejovou dopravu zavést, narozdíl od Nových Dvorů, které si naopak toto prodloužení vyžádaly.
Možná jí nechtějí v navrhované podobě. Kdyby byla navržena tramvaj jinak, zejm. s napojením na Prahu 6 od počátku, tak by o to zájem možná byl.
Myslím, že o to napojení ani tak nejde. Spíše se brání jednak tramvaji obecně, a jednak podobě obklopení dvěma tratěmi s mnoha oblouky, které znamenají více hluku, častější obrušování kolejnic a tím i výluky se stavebními pracemi. Kdysi kdosi už navrhoval optimální průchod jedné tratě středem (s případným zahloubením, což by se mohlo hodit i dále jako počátek klesání k řece); celkové docházkové vzdálenosti by se téměř nezměnily.
Bohnice nechtějí. Popravdě nechápu, že Bohnice, hustě zalidněné, nechtějí být vlastní MČ. Je to Praha 8. Takže kdo o tramvajích a pod. rozhoduje?
Protože P8 je největší MČ v ČR :D. Tolik lidí nemá ani Jižák a je to velké koryto…
To není pravda. Na počet obyvatel je větší P4, na rozlohu P6
Na druhou stranu je fakt, že P8 je strašlivej kočkopes, kterej spojuje Karlín přes Libeň se sídlišti vysoko nad řekou. Není moc divu, že voliči z tak různorodých částí se těžko shodnou na nějakých prioritách. AFAIK už byla i iniciativa za odtržení Karlína a jeho připojení k P7, ke které má charakterem daleko blíže, než k velkým sídlištím na severu, které ho v rámci osmičky pravidelně přehlasují.
A upřímně, dávalo by mi to smysl – bohužel rozdělení Prahy na MČ stále vychází z komunistického modelu, který leckde (zejména v centru), přetrhal logické místní vazby a slučoval hodně různorodé oblasti.
MČ jsou blbost celkově, měla by být jedna Praha a pak různé spolky v rámci čtvrtí, kultura, sport, akce atd.. ale zbytek by měl jít přes magistrát a ahoj, bylo by po lokálním patriotismu který Prahu drobí na nefunkční shluk vesnic
MČ v tak velkém městě mi smysl dávaj, ale mělo by jich být IMO výrazně míň, měly by být vyrovnanější co do velikosti, měly by být logičtější, aby odpovídaly místním vazbám a nešly napříč logickým spádováním.
A hlavně by mělo být jasně a líp rozdělené, o které věci se stará magistrát a o které MČ. Aby nedocházelo k tomu, že v jedné agendě má kus na starosti ten a vedlejší kousek ten, nebo si MČ s magistrátem navzájem hážou vidle do agendy, kterou mají nelogicky společnou.
No ani si nemusí házet vidle, nejlepší je, když po nich jako občan něco chcete a oni se vymlouvají, že oni to na starost nemají, že to ti druzí a když se obrátíte na ty druhé, tak ty vám zase řeknou, že to mají řešit ti první… Začarovaný kruh…
Bohnice rozšíření dopravní obsluhy opakovaně odmítly.
holt vás přehlasovali spoluobčané, kteří tramvaje ani buspruhy nechtějí.
Svatoši, koho jsi volil u posledních voleb?
Nejsem občan P8, takže prosím o osvětu: která tamní politická síla je pro nějaký rozvoj MHD v bohnickém sídliši?
Asi 8žije a Praha sobě?
Ano, ti jsou pro MHD. Naopak místní ODS je dopravně zarytá v 90. letech a stejně tak i Ano nebo jim podobní.
Jejich voliči totéž.