Další téměř rekordní rok pro železnici. Podívejte se, kde začnou stavět trať na 200 a které úseky čeká oprava

Zastávka Němčice na nové trati Brno - Přerov. Foto: Správa železnicZastávka Němčice na nové trati Brno - Přerov. Foto: Správa železnic

Největší zahájenou akcí příštího roku bude přestavba železničního uzlu Česká Třebová.

Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dejv

😂😂😂 Na 200 km/h

Franta Holeček

To nevíte, že při rychlostech nad 200km/h může prasknout bubínek, utrhnout se slezina, mozek to nemusí vydržet a tlak oční kapaliny na sítnici je tak velký, že člověk může oslepnout. Navíc krávy a balíky slámy v okolí takové trati mohou být vcucnout podtlakem od projíždějícího vlaku a vy budete platit škody zemědělcům? SŽ nás před těmito „hrůzami“ brání, vy trumbero.

Clovek

Pamatuji rekordni roky kdy se delaly velke kusy 4 koridoru, Ejpovice atp
Ted je to rekordni jenom protoze se vyhazuji penize do vzduchu za stavby s absurdnim pomerem cena vykon

J.K.

Takze Stod se nebude dělat, to byl v minulé zprávě o investicích trochu šum, beztak to nemají připravené. Nýřany v plánu výluk až 2026, takže Stod 2027, další stavby možná 2029 nejdříve, aby to nebylo vyloučené celé a maximalizoval se počet výluk…

tm2

Na jakou rychlost se bude rekonstruovat Praha-Kladno? Jestli na těch 120 km/h co je v letáku, tak mi to přijde jako fail.

Petr Šimral

A kolik byste na S-Bahnu asi tak chtěl jezdit? 300?

Koněspřežku byste musel postavit opravdu úplně znovu a to v takto zastavěné oblasti opravdu moc nejde…

Martin

dalo se to postavit napr. na 140-160, tam prostor tam je, navic dany smer by si zadal i druhou trat podel D6, kde je vetsi hustota zalidneni…

tm2

Kdo říká 300, na 160 se rozjede i panter a do Kladna jezdí překvapivě i rychlíky a spěšné vlaky, které opravdu v každé stanici stavět nebudou. Mít 120 vedle dálnice je prostě fail. Těch 140-160 tam být mělo.

tm2

* a do budoucna tam mají končit i některé EX (jestli se toho někdo dožije je otázkou)

Danny

Upřímně čekám, že na té trati bude tolik osobáků (na letiště/do Kladna), že to na Ex příliš nevidím.

Frantisek X

Pokud by se to zvládlo bez přesunů zastávek od obcí do polí (a ideálně s přiblížením stanice Unhošti), proč ne. Jinak by to bylo kontraproduktivní.

Náhodný Kolemjdoucí

Ze 120 na 160 je na tom úseku mezi Kladnem a Praha-Ruzyně časová úspora asi dvě minuty, ale jen kdyby ho celý projeli tou rychlostí, ale ono se tam asi bude dost zastavovat, jak píše už Danny.

Pat

Minimálně Hostivice budou Sp/R stavět určitě.

Tomáš Záruba

Což je ale šílený.

Eduard Tahoun

Ve vyjádření pana ministra už mi chybí jen: „Ještě potřebujeme čtyři roky a budeme tady mít tolik rychlodrah jako v Německu.“

MP22

8! 8 let přece potřebují 😁

Franta Holeček

Je dobré, že Správa železnic investuje do budov jako zázemí pro cestující i personál. To je jednoznačné plus oproti kamiondopravcům, kteří svým řidičům nepostaví ani kloudnou odpočívku s ubytovacími kapacitami. Tam by Česmad mohl zabrat. Na druhou stranu na počty nových dálnic silnice jednoznačně vítězí. Je sice pravda, že SŽ má rozdělaných pár větších staveb, jako je trať do Kladna a rekonstrukce okolo Brna. Ale jinak je bilance SŽ velmi ubohá. To že si dají do „strategických“ staveb i opravu kdejaké lokálky v Horní Dolní na úrovni silnice II třídy, výměnu většího propustku, opravy budov a cyklické údržby, aby mapa… Číst vice »

František

Ale jus, budete mít nový dráty na Bechyňce, kde pod tím pak bude dál jezdit 810!

M152

Jezdí tam žehlička s vozy 043, což v rámci možností ujde, rozhodně lepší než 012. Ale ideální by bylo něco nízkopodlažního. Ta trať je v podstatě izolovaná, takže třeba nějaká forma vlakotramvaje by mohla být ideální.

Frantisek X

Ony ty prosté elektrifikace mnohde bez úpravy tratě nemají moc smysl – sice se bude jezdit s vlaky „čistěji“, zato přepravy zůstanou na silnicích. Jinak souhlasím, že přednostní investice do dalších rychlých silnic mnoho naděje na zvýšení podílu kolejové dopravy nedávají.

Milan Dvořák

Málo muziky za hodně peněz. Naše Správa Železnic, patron oligopolních dodavatelských řetězců.

Dfg

Asi tak, směšně málo zlepšení za mnoho peněz a trvá to neúměrně dlouho

veli.k

Do těch „rekordních“ investic by se vždy měla zohlednit inflace. Tím pádem bychom měli letos reálně pokles, což vzhledem k růstu cen všech prací také tak reálně bude. Na údržbu také pokles. Vyloženě vláda podporující železnici… Kapacitu železnice potřebuje, to má pan Kupka pravdu, ale stejně tak potřebuje například napojení Zlína nebo Liberce na elektrizovanou a rychlou železniční síť, a to opět v plánu na příští rok není…

Rudolf

To je sice hezke, ale propustnost zacina byt problematicka. Mame 4 koridory na 160 km/h a zbytek se rozpada..

Kubrt

Kdyby na 160..

none

Dáme výluku a opravíme 😀

Jaaa

„Dlouhodobě se daří držet trend dlouhodobých promyšlených strategických investic,“

Jestli je současný stav Kupka schopen označit za “promyšlené strategické investice” a ještě vesele prohlásit, že se tento stav “daří držet”, tak asi fakt není moc co dodat.

janvagala

Jojo. Poslouchal sem ho večer na ČT24. Mluvení mu jde. Pořád stejně, jako kolovrátek.

Tomáš B.

Nevíte někdo o kolik se zkrátí jízdní doby modernizací mezi Brnem a Zastávkou? Jde mi hlavně o R11. Děkuji

xyz

Píšu to o kousek níž. R11 o NULA minut. https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/cz-k240-241215-01.pdf Ovšem vím proč tomu tak je: – sudý R-240 musí z Brna hl. vyjet už v L:44 h, aby za ním mohl v L:48 h vyjet Os-240 – tento Os nemůže vyjet ani o chvilku později, protože v cca L:53:30 h potřebuje projet přes Zhlaví státní silnice – protože hned o 1 – 1,5 min. později potřebuje přes totéž místo projet protijedoucí Os-244, aby do Brna-HH dojel v potřebných L:57 h – a tím pádem aby tamtéž mohl bezpečně přijet pro odjezd v S:00 h sudý Os-244 – tento Os-244… Číst vice »

Domis

Přesně o 0 minut, protože vzhledem k vyššímu množství regionálních vlaků, jejich systémovým polohám a vyčerpané kapacitě jednokolejného brněnského úseku tratě není prostor zrychlovat.

Dfg

Což je smutné, lidé teď jezdili krkolomě NAD přes půl roku a nic z toho nebudou mít

xyz

„Letos je podobnou investicí s výraznějším zkrácením jízdních dob trať z Brna do Zastávky u Brna, která bude zprovozněna 15. prosince.“ Konkrétně u R to bude zkrácení o 0 minut – odjezd z Brna hl. n. pořád v L:44 h, příjezd tamtéž v S:14 h. U Os vlaků mimo špičku (= většina všech období) zkrácení z 28 – 30 min. na 27 min. v sudém směru, z 29 – 32 min. na 28 min. v lichém směru. „Zrychlené“ vlaky ve špičce 24 min. sudý směr, 26 min. lichý směr. Pro cestující tranzitující Zastávkou ovšem namísto 1min. pobytu v Zastávce bude… Číst vice »

Dušan

Tak ono to zkrácení je jedna věc, druhá je pak posílení vlaků ve špičce oproti současnému stavu – nicméně bez terminálu Brno-Starý Lískovec, potažmo postavenému ŽUBu nelze plně využít skutečného potenciálu celé stavby, bohužel.

Francimorka

Při započtení inflace jde vlastně o snížení. O čemž vypovídá i převaha zelené oproti modré. A to tam nacpal i opravné práce.
Druhá věc je obcese s “ rychlotrati “ když se ty stavby tak nejmenuji a takový termín ani neexistuje. Prostě normální trať na 200, žádná “ rychlotrat“.

Francimorka

Další věc je že se autor mohl podívat na interaktivní mapu SŽ, aby mu tam spousta staveb nechybělo. Pohled-Přibyslav, Beroun-Karlštejn, Lipník-Drahotuse, Havířov, Chomutov-Kyjice atd…

xyz

Nebo Plzeň – Chotěšov, a to ve… stávající stopě, aniž by předtím byla hotová novostavba v téže relaci.

Takže výluky…

Jaaa

To je výběr. Oni totiž nejsou schopni udělat statickou mapu, kde by byly všechny.

Petr

Beroun-Karlštejn končí až 2026 a už je zahájená.

Vavrroch

Třeba je to něco jako rychlodráha. Poradí někdo znalý?

Petr

„Česká VRT“

Jirka_M

O konverzich ani tečka.

Dfg

Buďme rádi

Richard

Jako zahájit 5 velkých staveb za rok a ještě se tím chlubit mi přijde fakt… zvláštní
S tímhle tempem na VRT dojde někdy v padesátých letech

Petr

To odhadujeme stejně, člověk prostě musí být optimista, tak snad se s VRT v té druhé polkovině století začne.

xyz

U VRT Brno je na mapě Dobré správy uvedeno, že z Prahy ke Světlé realizace 2030 – 2035, z Brna k Velké Bíteši a od V. Bíteše ke Světlé shodně začátek 2031, dokončení první jmenované 2035, té druhé 2036.

Takže VR-vlaky přes H. Brod nakonec pojedou jen jediný rok – 2036. 😀

Karel Mio

Bavíme se o instituci, která tvrdila, že vlak na letiště za sedm let je “ již brzy“ a která jen tak mimoděk oznámila zpoždění začátku výstavby vrt a nestalo se vůbec nic
Bylo takové běžné, že se všechno staví pomalu, že to trvá atd., ale teprv teď v kontrastu s tím, jak to šlape na ŘSD, je vidět. Ten do očí bijící amatérismus SŽ.